איזו עצה מבין הבאות היא החכמה ביותר לדעתך?

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
תמיד להמשיך ללכת קדימה

תמיד להיות אדיב לאחרים

לא לדאוג יותר מדי מהדברים הקטנים

פשוט ליהנות מהחיים
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא התלהבתי מאף אחת מהן למען האמת :).

תמיד ללכת קדימה - חשוב ונחמד אך גם לזכור את העבר חשוב. לא רק כדי שלא נחזור עליו כפי שסנטייאנה כבר אמר, אלא פשוט כי הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו.

תמיד להיות אדיב לאחרים - בהחלט עצה שאני מסכים לה אבל אני לא רואה בה משהו חכם במיוחד. זה תואם את איך שאני הייתי רוצה לראות את העולם. אבל האם זה בהכרח חכם למקבל הטיפ?

לא לדאוג יותר מהדברים הקטנים - מעבר לכך שלך תגדיר עכשיו מה קטן ומה גדול, דווקא הדברים הקטנים יכולים להפריע לנו יותר או להשפיע עלינו יותר מדברים גדולים. זה בהחלט מחייב התייחסות אליהם ולעתים גם דאגה כלפיהם.

פשוט ליהנות מהחיים - טיפ ללא ספק חשוב וחכם, אבל יש בחיים דברים בהם משהו חשוב ולא נעים חשוב יותר מההנאה מהחיים. אנחנו צריכים לשלם את המחירים האלה לאורך הדרך גם כשהם באים על חשבון ההנאה.

שורה תחתונה: אם חובה עלי לבחור, אבחר בעצה השניה, להיות אדיבים לאחרים. תמיד. זאת מהטעם הפשוט שהאדיבות שלנו כלפי האחר משפרת אותנו כבני אדם, הופכת אותנו לבני אדם טובים ואף מאושרים יותר.
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
לא התלהבתי מאף אחת מהן למען האמת :).

תמיד ללכת קדימה - חשוב ונחמד אך גם לזכור את העבר חשוב. לא רק כדי שלא נחזור עליו כפי שסנטייאנה כבר אמר, אלא פשוט כי הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו.

תמיד להיות אדיב לאחרים - בהחלט עצה שאני מסכים לה אבל אני לא רואה בה משהו חכם במיוחד. זה תואם את איך שאני הייתי רוצה לראות את העולם. אבל האם זה בהכרח חכם למקבל הטיפ?

לא לדאוג יותר מהדברים הקטנים - מעבר לכך שלך תגדיר עכשיו מה קטן ומה גדול, דווקא הדברים הקטנים יכולים להפריע לנו יותר או להשפיע עלינו יותר מדברים גדולים. זה בהחלט מחייב התייחסות אליהם ולעתים גם דאגה כלפיהם.

פשוט ליהנות מהחיים - טיפ ללא ספק חשוב וחכם, אבל יש בחיים דברים בהם משהו חשוב ולא נעים חשוב יותר מההנאה מהחיים. אנחנו צריכים לשלם את המחירים האלה לאורך הדרך גם כשהם באים על חשבון ההנאה.

שורה תחתונה: אם חובה עלי לבחור, אבחר בעצה השניה, להיות אדיבים לאחרים. תמיד. זאת מהטעם הפשוט שהאדיבות שלנו כלפי האחר משפרת אותנו כבני אדם, הופכת אותנו לבני אדם טובים ואף מאושרים יותר.
הערות לתגובה של הרינגטון.
1. תמיד ללכת קדימה - לדעתי אין כאן עיניין לשכוח מהעבר. להיפך, הדחיפה להמשיך קדימה , אפילו כשיש קשיים נובעת מהחוסן שנצבר בעבר.
2. תמיד להיות אדיב - כאן וממש בליית ברירה אתה מאלץ אותי להתיחס לתגובות שלך בעבר. דנת לדין "כרת" את משפחת שרון (אריק) - להזכירך כתבת - ימח שמו וזיכרו. בדיון על פינוי המתישבים בסיני ובחבל ימית, ועדיין לא פג ריחו של החזיר שכינית את בן כספית. ואתה מכנה עצמך כאדיב ? תתבייש !!.
3. מסכים בצורך להגדיר מהם דברים גדולים/קטנים.
4. פשוט להינות מהחיים - הפיסקה המועדפת שלי.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
1. תמיד ללכת קדימה - לדעתי אין כאן עיניין לשכוח מהעבר. להיפך, הדחיפה להמשיך קדימה , אפילו כשיש קשיים נובעת מהחוסן שנצבר בעבר.
אכן הדחיפה קדימה נובעת בין השאר מעברנו. זה בדיוק מה שכתבתי. אולם זה בתת-מודע, מאחר וזה חלק בלתי נפרד מאיתנו. מה שניסיתי לומר הוא שההסתכלות על העבר, לעתים העיכוב עליו, חשוב בעיני לא פחות מהצורך להמשיך קדימה. המילה שמונעת ממני מלבחור באפשרות זו היא "תמיד".

כאן וממש בליית ברירה אתה מאלץ אותי להתיחס לתגובות שלך בעבר. דנת לדין "כרת" את משפחת שרון (אריק) - להזכירך כתבת - ימח שמו וזיכרו. בדיון על פינוי המתישבים בסיני ובחבל ימית, ועדיין לא פג ריחו של החזיר שכינית את בן כספית. ואתה מכנה עצמך כאדיב ? תתבייש !!.
אני ממש מתנצל מעומק הלב שכפיתי עליך להגיב משהו.
לגופו של עניין, אין לי מושג מה שייך דין 'כרת' לכאן. לא זכור לי (וזכרוני לא מטעני) שאי-פעם כתבתי משהו בעניין הדין הזה ואין לי כוונה להתחיל עם זה היום. כשאוכרז כמנהל החשבונות של הקב"ה אשקול את העניין בשנית. אם אתה בחרת להסיק משהו מדברי שלא כתבתי? ובכן דעתי על דברים כאלו ידועה זה מכבר אבל בכל מקרה, זה לגמרי על אחריותך.

כך או אחרת לא נשאלנו הבוקר 'מה אתם מיישמים בחייכם' או על-פי אלו כללים אתם אישית חיים. אילו זאת הייתה השאלה, יתכן (וגם אז לא באמת) שהיה טעם כלשהו בדבריך. אולם השאלה הייתה שונה לחלוטין ותשובתי בהתאם.

להזכירך כתבת - ימח שמו וזיכרו.
א. זכרוני אמנם לא מה שהיה פעם, אבל מספיק טוב כדי לזכור בדרך כלל מה אני כותב. מודה לך שבחרת להזכיר, אבל זוכר מצוין.
ב. מאחר ואני בדרך כלל כותב את דעתי בדיוק כפי שהיא ודובר אמת בלבד, אני כלל לא נזקק לזכרון כדי לדעת מה כתבתי ומה לא :).
ג. אכן בהחלט כתבתי את הנ"ל. תוספת אוטומטית ומתבקשת מבחינתי למי שגירש אלפי יהודים מביתם וסיכן את בטחון ישראל לטובתו האישית.

ועדיין לא פג ריחו של החזיר שכינית את בן כספית.
האמת שלא בדיוק כיניתי אותו חזיר. בס"ה כתבתי שלמיטב ידיעתי לא חוזרים על אותו גלגול פעמיים :). זאת לאחר שהוא עצמו הכניס את המילה הזאת כלפי עצמו לשיח. כך שאם יש לך טענות בעניין, אנא הפנה אותם למר כספית (פרטי התקשרות בדיר הקרוב לביתך).
בהתייחסות ישירה יותר לכספית, כתבתי שהוא פשוט לא מעניין אותי. בטח שלא מספיק כדי לנהל דיון ארוך בשאלה אם הוא חזיר או לא בעיני.


ואתה מכנה עצמך כאדיב ? תתבייש !!.
אהה..., לא, למען האמת זאת עוד המצאה שלך. בשום מקום לא כיניתי את עצמי אדיב.
להתבייש? לא, צר לי, אין לי כל כוונה כזאת. בטח שלא על סמך מה שכתבת כאן כעת.
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
אכן הדחיפה קדימה נובעת בין השאר מעברנו. זה בדיוק מה שכתבתי. אולם זה בתת-מודע, מאחר וזה חלק בלתי נפרד מאיתנו. מה שניסיתי לומר הוא שההסתכלות על העבר, לעתים העיכוב עליו, חשוב בעיני לא פחות מהצורך להמשיך קדימה. המילה שמונעת ממני מלבחור באפשרות זו היא "תמיד".


אני ממש מתנצל מעומק הלב שכפיתי עליך להגיב משהו.
לגופו של עניין, אין לי מושג מה שייך דין 'כרת' לכאן. לא זכור לי (וזכרוני לא מטעני) שאי-פעם כתבתי משהו בעניין הדין הזה ואין לי כוונה להתחיל עם זה היום. כשאוכרז כמנהל החשבונות של הקב"ה אשקול את העניין בשנית. אם אתה בחרת להסיק משהו מדברי שלא כתבתי? ובכן דעתי על דברים כאלו ידועה זה מכבר אבל בכל מקרה, זה לגמרי על אחריותך.

כך או אחרת לא נשאלנו הבוקר 'מה אתם מיישמים בחייכם' או על-פי אלו כללים אתם אישית חיים. אילו זאת הייתה השאלה, יתכן (וגם אז לא באמת) שהיה טעם כלשהו בדבריך. אולם השאלה הייתה שונה לחלוטין ותשובתי בהתאם.


א. זכרוני אמנם לא מה שהיה פעם, אבל מספיק טוב כדי לזכור בדרך כלל מה אני כותב. מודה לך שבחרת להזכיר, אבל זוכר מצוין.
ב. מאחר ואני בדרך כלל כותב את דעתי בדיוק כפי שהיא ודובר אמת בלבד, אני כלל לא נזקק לזכרון כדי לדעת מה כתבתי ומה לא :).
ג. אכן בהחלט כתבתי את הנ"ל. תוספת אוטומטית ומתבקשת מבחינתי למי שגירש אלפי יהודים מביתם וסיכן את בטחון ישראל לטובתו האישית.
אני מניח שאתה מתכוון לבינימין נתניהו.


האמת שלא בדיוק כיניתי אותו חזיר. בס"ה כתבתי שלמיטב ידיעתי לא חוזרים על אותו גלגול פעמיים :). בהתייחסות ישירה יותר לכספית, כתבתי שהוא פשוט לא מעניין אותי. בטח שלא מספיק כדי לנהל דיון ארוך בשאלה אם הוא חזיר או לא בעיני. בתכל'ס, הוא זה שהכניס את המילה הזאת כלפי עצמו לשיח, כך שאם יש לך טענות בעניין, אנא הפנה אותם למר כספית (פרטי התקשרות בדיר הקרוב לביתך).



אהה..., לא, למען האמת זאת עוד המצאה שלך. בשום מקום לא כיניתי את עצמי אדיב.
להתבייש? לא, צר לי, אין לי כל כוונה כזאת. בטח שלא על סמך מה שכתבת כאן כעת.
אכן הדחיפה קדימה נובעת בין השאר מעברנו. זה בדיוק מה שכתבתי. אולם זה בתת-מודע, מאחר וזה חלק בלתי נפרד מאיתנו. מה שניסיתי לומר הוא שההסתכלות על העבר, לעתים העיכוב עליו, חשוב בעיני לא פחות מהצורך להמשיך קדימה. המילה שמונעת ממני מלבחור באפשרות זו היא "תמיד".


אני ממש מתנצל מעומק הלב שכפיתי עליך להגיב משהו.
לגופו של עניין, אין לי מושג מה שייך דין 'כרת' לכאן. לא זכור לי (וזכרוני לא מטעני) שאי-פעם כתבתי משהו בעניין הדין הזה ואין לי כוונה להתחיל עם זה היום. כשאוכרז כמנהל החשבונות של הקב"ה אשקול את העניין בשנית. אם אתה בחרת להסיק משהו מדברי שלא כתבתי? ובכן דעתי על דברים כאלו ידועה זה מכבר אבל בכל מקרה, זה לגמרי על אחריותך.

כך או אחרת לא נשאלנו הבוקר 'מה אתם מיישמים בחייכם' או על-פי אלו כללים אתם אישית חיים. אילו זאת הייתה השאלה, יתכן (וגם אז לא באמת) שהיה טעם כלשהו בדבריך. אולם השאלה הייתה שונה לחלוטין ותשובתי בהתאם.


א. זכרוני אמנם לא מה שהיה פעם, אבל מספיק טוב כדי לזכור בדרך כלל מה אני כותב. מודה לך שבחרת להזכיר, אבל זוכר מצוין.
ב. מאחר ואני בדרך כלל כותב את דעתי בדיוק כפי שהיא ודובר אמת בלבד, אני כלל לא נזקק לזכרון כדי לדעת מה כתבתי ומה לא :).
ג. אכן בהחלט כתבתי את הנ"ל. תוספת אוטומטית ומתבקשת מבחינתי למי שגירש אלפי יהודים מביתם וסיכן את בטחון ישראל לטובתו האישית.


האמת שלא בדיוק כיניתי אותו חזיר. בס"ה כתבתי שלמיטב ידיעתי לא חוזרים על אותו גלגול פעמיים :). זאת לאחר שהוא עצמו הכניס את המילה הזאת כלפי עצמו לשיח. כך שאם יש לך טענות בעניין, אנא הפנה אותם למר כספית (פרטי התקשרות בדיר הקרוב לביתך).
בהתייחסות ישירה יותר לכספית, כתבתי שהוא פשוט לא מעניין אותי. בטח שלא מספיק כדי לנהל דיון ארוך בשאלה אם הוא חזיר או לא בעיני.



אהה..., לא, למען האמת זאת עוד המצאה שלך. בשום מקום לא כיניתי את עצמי אדיב.
להתבייש? לא, צר לי, אין לי כל כוונה כזאת. בטח שלא על סמך מה שכתבת כאן כעת.
ג. אכן בהחלט כתבתי את הנ"ל. תוספת אוטומטית ומתבקשת מבחינתי למי שגירש אלפי יהודים מביתם וסיכן את בטחון ישראל לטובתו האישית.
אני מבין שאתה מתכוון לבינימין נתניהו. הפעם אתה צודק.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני מבין שאתה מתכוון לבינימין נתניהו. הפעם אתה צודק.
תצטרך להיות קצת יותר ממוקד אם תרצה שההגחכה הצינית כביכול שלך תתפוס, כי סתם לדחוף את המשפט הפתטי הזה אחרי תגובה ארוכה שמתייחסת לשלל עניינים, קצת בעייתי מבחינה לשונית-תחבירית-טכנית להבין מה אתה בדיוק מנסה לומר.
 

מלאכת מחשבת1

Well-known member
תצטרך להיות קצת יותר ממוקד אם תרצה שההגחכה הצינית כביכול שלך תתפוס, כי סתם לדחוף את המשפט הפתטי הזה אחרי תגובה ארוכה שמתייחסת לשלל עניינים, קצת בעייתי מבחינה לשונית-תחבירית-טכנית להבין מה אתה בדיוק מנסה לומר.
רק את האמת ידידי, רק את האמת !!.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
הערות לתגובה של הרינגטון.
1. תמיד ללכת קדימה - לדעתי אין כאן עיניין לשכוח מהעבר. להיפך, הדחיפה להמשיך קדימה , אפילו כשיש קשיים נובעת מהחוסן שנצבר בעבר.
2. תמיד להיות אדיב - כאן וממש בליית ברירה אתה מאלץ אותי להתיחס לתגובות שלך בעבר. דנת לדין "כרת" את משפחת שרון (אריק) - להזכירך כתבת - ימח שמו וזיכרו. בדיון על פינוי המתישבים בסיני ובחבל ימית, ועדיין לא פג ריחו של החזיר שכינית את בן כספית. ואתה מכנה עצמך כאדיב ? תתבייש !!.
3. מסכים בצורך להגדיר מהם דברים גדולים/קטנים.
4. פשוט להינות מהחיים - הפיסקה המועדפת שלי.
חשבונות של מקום אחר, נא לדון שם, תודה!
 
למעלה