איך אתם פותרים את "בעיית המייל האחרון"?
"המייל האחרון" הכוונה המרחק שצריך לעשות בין תחנת הרכבת/האוטובוס לבית / למקום העבודה.
חלק מהאנשים ברי מזל ויש להם קו אוטובוס למרחק הליכה סביר, אבל לפעמים מרחקי ההליכה בין תחנת האוטובוס הרלוונטית הקרובה הם קילומטר או יותר. במקרה כזה אפשר כמובן ללכת, אבל הליכה לוקחת הרבה זמן.
בשנים האחרונות בישראל צצו כל מיני פתרונות לזה: תל אופן בתל אביב (למי שגר/עובד קרוב לתחנת תל אופן), אופניים מתקפלים (חשמליים או לא), אופניים רגילים בקרון האופניים מחוץ לשעות השיא, קורקינט חשמלי מתקפל, או (בת"א) אופניי מובייק שלפעמים ניתן למצוא ולהשכיר.
איך אתם פותרים את בעיית המייל האחרון בנסיעות שלכם? האם יש לכם דעות על הפתרונות השונים?
כשעבדתי בהרצליה פיתוח ונסעתי ברכבת לא היו לי אופניים מתקפלים, ותמיד הייתי מפספס את השאטל והאוטובוס. גם כשהיה אוטובוס/שאטל, עדיין היה מרחק הליכה די ארוך עד המשרד. פתרון מתקפל כלשהו היה מאוד משפר את המצב.
מצד שני, בתור נוסע ברכבת, מאוד לא נעים לי לעמוד במעבר ליד הדלתות בקרונות הבומברדיה כשחוסמים אותו אופניים וקורקינטים למינהם של אנשים שלא טורחים ללכת עד הקרון המיועד, בעיקר כשהם שמים אותם ליד הדלת ולא טורחים להזיז לפני שצריך לרדת.
איך אתם פותרים את "בעיית המייל האחרון"?האם יש עמדות שאפשר להחליף בהן רב-קו ולהעביר את היתרות במקום?
אתמול עברתי במקרה בהדר, גיליתי שבקצה חסן שוקרי, במסופון האוטובוסים הקטנטן (יותר תחנת קצה מגודלת), יש עמדת רב-קו קטנטנה. שאלתי אם אפשר להחליף בה כרטיס (הכרטיס הנוכחי שלי כבר בן 9 ולפעמים קצת מקרטע, אז יאללה) ונאמר לי שכן, אבל אם אני רוצה להעביר את היתרות (נו, אלא מה?) אני צריכה לחזור בעוד ארבעה ימים.
אני לא עוברת שם בד"כ, ולהגיע במיוחד בעוד ארבעה ימים זה טרטור... ובכלל לא ברור לי, אם כל הנסיעות נרשמות מיד (הרי המכשיר של הפקח יכול לבדוק) ואפילו היישומונים בסלולרי יודעים לקרוא את תוכן הכרטיס העדכני שלי, בדיוק מה הטענתי ומתי הוא עבר וכמה יתרות נשארו וכו' (גם דקה אחרי שזה קרה), מה הביג דיל? אנחנו לא ב-2018?
ונניח שהם חוששים שמשהו לא נרשם אצלם במערכת, הם לא יכולים להצליב את המידע במערכת עם המידע בכרטיס ולראות שהוא זהה? (הרי בכרטיס הכול עדכני). ונגיד שהם חוששים שאולי בכ"ז המערכת לא מעודכנת ועשיתי איזו נסיעה שלא ירדה, אם בלאו הכי לא נסעתי בתח"ץ כבר שלושה ימים, ואפשר לבדוק זאת בקלות בכרטיס, כאמור (וגם לפני שלושה ימים השתמשתי בחופשי יומי, שכמובן עבר זמנו ובטל קורבנו, ואין יתרה להעביר ממנו), למה אני צריכה לחזור בעוד ארבה ימים?
כשאגד החזירו לי זיכוי נאלצתי להגיע לקופה (פעם אחת לא מצאתי זמן ואיבדתי אותו, פעמים אחרות יצא במקרה). חייבת לציין לטובה את רכבת ישראל – כשקיבלתי כרטיס פיצוי הם פשוט הזינו אותו למספר הרב-קו שלי, וכשהעברתי אותו במכשיר ברכבת הוא נטען אוטומטית. כי כבר פאקינג 2018!
"המייל האחרון" הכוונה המרחק שצריך לעשות בין תחנת הרכבת/האוטובוס לבית / למקום העבודה.
חלק מהאנשים ברי מזל ויש להם קו אוטובוס למרחק הליכה סביר, אבל לפעמים מרחקי ההליכה בין תחנת האוטובוס הרלוונטית הקרובה הם קילומטר או יותר. במקרה כזה אפשר כמובן ללכת, אבל הליכה לוקחת הרבה זמן.
בשנים האחרונות בישראל צצו כל מיני פתרונות לזה: תל אופן בתל אביב (למי שגר/עובד קרוב לתחנת תל אופן), אופניים מתקפלים (חשמליים או לא), אופניים רגילים בקרון האופניים מחוץ לשעות השיא, קורקינט חשמלי מתקפל, או (בת"א) אופניי מובייק שלפעמים ניתן למצוא ולהשכיר.
איך אתם פותרים את בעיית המייל האחרון בנסיעות שלכם? האם יש לכם דעות על הפתרונות השונים?
כשעבדתי בהרצליה פיתוח ונסעתי ברכבת לא היו לי אופניים מתקפלים, ותמיד הייתי מפספס את השאטל והאוטובוס. גם כשהיה אוטובוס/שאטל, עדיין היה מרחק הליכה די ארוך עד המשרד. פתרון מתקפל כלשהו היה מאוד משפר את המצב.
מצד שני, בתור נוסע ברכבת, מאוד לא נעים לי לעמוד במעבר ליד הדלתות בקרונות הבומברדיה כשחוסמים אותו אופניים וקורקינטים למינהם של אנשים שלא טורחים ללכת עד הקרון המיועד, בעיקר כשהם שמים אותם ליד הדלת ולא טורחים להזיז לפני שצריך לרדת.