"אין הזדמנות שנייה להקרין רושם ראשוני"

"אין הזדמנות שנייה להקרין רושם ראשוני"

"There is never a second chance to make the first impression" "מחקרים הוכיחו כי ההתרשמות הראשונית ממראה עיניים (שפת הגוף, סגנון הלבוש, מבנה הגוף וצבע הבגד) מהווה 70% מקביעת התדמית...". בהסתמך על התגובות אליכן ,בשפה הדבורה או בשפת גוף, איזו תדמית אתן יוצרות במפגש ראשוני (בכל מפגש שהוא, חברתי או מקצועי)? האם התדמית שאתן יוצרות/תכונות האופי שמייחסים לכן מתאימים לאופי ה"אמיתי" שלכן? האם ה"תדמית" שלכן השתנתה כשלבשתן בגדים שונים? ומה לגבי "תדמית" וירטואלית ראשונית? (תדמית היא דימוי דמות אדם או ארגון המצטיירת בעיני אחר, או הרושם שאדם עושה על המתבונן בו)
 

מעיןבר

New member
כנ"ל ../images/Emo12.gif

אין לי שמץ של מושג איזה רושם ראשוני אני משאירה. לפי הלבוש - אני מניחה שאפשר לזהות שאני סטודנטית או בחורה לא מאוד מבוגרת. היתר, תלוי במצב רוח ובאדם שפגש אותי. יכול להיות שאני במצברוח רע ומסיקים שאני מכשיפה או שאני חייכנית ונתפסת כנחמדה. דבר אחד שבטוח לא מפספסים - אני פטפטנית
 
אף פעם לא אמרו לך משהו בסגנון הזה...?

"כשפגשתי אותך בפעם הראשונה חשבתי שאת...אבל...."
 

neta2

New member
אמרו, אבל מעט מאד.

אין לי דרך לדעת אך מאד מסכימה עם המשפט הזה.
 

fossa

New member
בעקרון, המעמד היחיד בו "התדמית" שלי מעניינת

אותי הוא כשאני הולכת לראיון עבודה. (וזה רק בגלל שלדייטים אני כבר מזמן לא הולכת
) מעבר לזה, מה אכפת לי איך אני נתפסת? זה לא מבחן הרי... אגב, האופי האמיתי שלי הוא די נזיל. סיטואציות ואנשים שונים מוציאים ממני דברים שונים. בוירטואליה, אגב אין שום בעיה עם "הדמנות שניה". תמיד אפשר להחליף ניק, לא?
 
זה לא ענין של "אכפתיות"

כל אחד משדר משהו בפעם הראשונה שהוא נפגש עם מישהו זה לא נאמר כביקורת לפעמים מראה חיצוני משפיע על התדמית שאנחנו יוצרות ומייחס לנו תכונות אופי "הפוכות" למשל, מישהי עם שפתיים צרות עלולה להתפס כ"רעה", "צרת עין" מישהי מופנמת כסנובית אני שואלת על "מה" אתן משדרות בדרך כלל....
 

neta2

New member
אני רוצה להאמין /מאמינה בעצם

שWHAT U SEE IS WHAT U GET וככה אני משדרת. ודווקא מאד מעניין אותי איך אני נתפסת בפעם הראשונה. נאמר לי בעבר ממקום עבודה קודם שחשבו שאני סנובית מתנשאת (צפונית) והתגלה מהר מאד שאינני כזאת. כנראה בגלל הבגדים שלבשתי או המשקפים שאני מרכיבה. מאידך כבר אמרו לי שאני נראית קיבוצניקית ומאד הופתעו לגלות שאני ממש לא, ושוב זה כנראה גם בגלל צורת/סגנון לבוש ומראה. אז יש ויש.
 
...

היתה תקופה שהרבה חשבו עליי שאני קיבוצניקית (בעיקר בתקופת הצבא). יש לי חברה אחת מהלימודים שחשבנו הדדית אחת על השניה כעל סנוביות-צפוניות ובסוף נהינו חברות.
 
../images/Emo6.gif

גם לי זה קרה.. אגב, מה זה "קיבוצניקית", אילו תכונות "הופכות" מישהי לקיבוצניקית?? בחורה משוחררת? אוהבת טבע? מגניבה כזאת?
 
הליכה איטית? למה? בגלל הג'וינטים? ../images/Emo6.gif

בקיצור : אנחנו כובלים את עצמנו כל הזמן ב *דימויים* הללו
(שמתי את האייקון החושב הזה כי זו מבחינתי נקודה למחשבה).
 

lulyK

New member
בגלל שאין לאן ללכת ../images/Emo13.gif

האמת? אין לי מושג. גם אני חטפתי את ה"מאיזה קיבוץ את" לא פעם, ואני - ברור כשמש - עירונית מבטן ומלידה. ברוב המקרים בכלל הייתי על מדים.
 
אצלי זה הפוך

אני קיבוצניקית ומי שלא יודע חושב שאני צפונבונית-סובבת קנוינים-נוהגת ג'יפים-רואה טבע רק מחלון הצימר
מה שכן בתור אחת שעובדת בתוך קרית שמונה בני העיר יודעים מיד לומר שאני לא מקומית....בקיצור אני לא בחבר'ה. ובאופן מוזר זה בדרך כלל נאמר בלעג (או שזה לו מוזר...)
 
למעלה