אלוהים אמיתי. נקודה. סוף סיפור.

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
ידידי היקר!
האם אתה מכיר את האמונה הנפוצה ביהדות שאומרת:

"הכל נעשה בדברו"!!!
אם כך אין דבר בעולם שלא נעשה בפקודת אותו אלוהים עליו אתה סומך ובו אתה מאמין!!
אי לכך אותו אלוהים שלך הוא ורק הוא ציווה ושלח את החמאס
לכרות ראשי תינוקות, לכרות אברי תינוקות, לטבוח בנשים, ילדים קשישים וגם כלבים!!!!!!!!!!!!
את המשך הויכוח אנא המשך עם אלוהים שלך!!!
האמונה הנפוצה ביהדות שהכול נעשה בדברו שגויה. לכן כל מה שכתבת לאחר משפט זה לא נכון, ולכן אין לי שום ויכוח עם אלוהים.
תודה דיברגנט!! 👍 👍 |כתר|
צריך לבער את הבערות מהפורום הנחמד והוותיק ביותר בפרדס!!!
אמונה באלוהים היא אינה סימן לבערות.
יש לך טעות ידידי, האתאיסטים אינם טוענים שאלוהים חייב למנוע אסונות מעשה ידי אדם,
זאת טוענים דווקא הדתיים/חרדים שטוענים שאלוהים שומר ומגן עלינו!!
בנוסף, מה שאני טענתי הוא, שהדתי/חרדי מאמין שהכל נעשה בדברו!! שים לב למילה הכל!!!
אי לכך גם מה שעשו הנאצים בשואה, הספרדים בתקופת האינקויזיציה וגם מה שעשה החמאס הם בציווי של זה שהכל נעשה בדברו!
כמובן שבשיח בין חילוני לדתית, הדתי חושב שחובתו להחזיר את החילוני בתשובה!!!
בנושא זה, הדתיים והחרדים טועים.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
שאלה עוד יותר פשוטה, אם יש לנו בחירה חופשית והוא מתערב, האם זה לא אומר שאין לנו בחירה חופשית? רק אם אינו מתערב ניתן לטעון לבחירה חופשית, כל אפשרות אחרת שוללת בחירה חופשית.
זה כל העיניין. על פי רוב הוא לא מתערב, וכך אנחנו מקבלים את הבחירה החופשית שלנו. לעיתים נדירות מתערב ואז הבחירה החופשית נשללת/השפעתה מצטמצמת.
כמו כן, מדוע אתה סבור שמדובר על "פתרונות"? אפילו לא הגדרת את ה"בעיות".
הוא הגדיר לא בעיה אחת, אלא שלוש בעיות שונות. לחץ על הקישור.
אתה לא יכול להוכיח את זה, לכן מוטב לא לטעון טענה כזו.
שיטת ההוכחות לא עובדת ולכן אינה תקפה ואינה חשובה. הוכחות זה טוב ועובד כאשר יש אותן, כאשר ברוב המקרים, אין אותן, ולכן הוכחות היא אינה שיטה אמינה לקביעת מה נכון ומה לא.

כפי מה שאמרתי לך מספר פעמים בעבר אבל אתה ממשיך שלא להבין, שיטת ההוכחות שאותה אתה כל-כך מעריץ הורסת לך את החיים.

המציאות היא מה שהיא והדברים הם מה שהם בלי קשר לשאלה אם יש או אין הוכחות וקיומן או היעדרן של הראיות וההוכחות לא משנה את המציאות. בגלל שהוכחות זה דבר שעל פי רוב אין אותו, אפילו כשמדובר על הוכחות לדברים אמיתיים שבהחלט קרו, כך ש-99% מהדברים שהיו ושקרו ושקורים עכשיו ושישנם עכשיו, הוכחות וראיות זה לא אמין בעליל כשיטה לקביעת המציאות והאמת, על רקע מקרה שבו אין אותן, וזה אמין מאוד כשיטה לקבית המציאות והאמת, כאשר יש אותן, וכאשר כאמור, יש 100 אחוז מכל מה שקורה ושקרה ושאמיתי ושהיה ושישנו, ול-99% אין הוכחות/ראיות ול-1% יש, ואני מגזים בטירוף כלפי מעלה בהוכחות/ראיות שש רק כדי שלא תגיד שאני לא הוגן, אז ככלל ובגדול, הוכחות וראיות, כשיטה לקביעת האמת והמציאות, זה לא אמין בעליל.

וכאשר יש כל-כך מעט ראיות והוכחות, כי הדברים הם כל-כך לא מתועדים כי אנחנו פשוט עד כדי כך רחוקים מהעולם של 1984 ו-2088, אז כשכבר יש ראיות והוכחות בכמות סבירה וכמו מה שצריך, בגלל שראיות והוכחות זה דבר שקורה כל-כך לאט, אז עד שכבר יש אותם, "האירוע נגמר", ואז אין מה לעשות איתם.

וזה למה שיטת ההוכחות והראיות שאתה כל-כך מעריץ וששווה לתחת, לא רק לא אמינה כשיטה לקביעת המציאות והאמת, אלא יותר גרוע מזה, היא לא שווה כלום במה שהיא תורמת לנו ועושה בשבילנו.

אז אם לא הוכחות וראיות, אז מה כן? שכל. פשוט באמת להיות חכם מספיק בשביל באמת לדעת. בלי להעליב, אבל לא כל אדם בעולם הוא מפגר שזקוק להררים של חומר לעבוד איתו בשביל לדעת להבדיל בין נכון ללא נכון ובין אמת לשקר. בעולם יש גם אנשים כמוני. בעולם יש אנשים שגם בלי הררי חומר לעבוד איתם, הם באמת מספיק חכמים בשביל פשוט לדעת וזהו. בלי אלף ואחד פלפולים, התפלפלויות ושאר ***** שכל.

באם וכאשר יגיע היום הזה, אז ביום שבו כל מפגר יוכל להוכיח הכי בקלות שבעולם באמצעות חיפוש בגוגל שאלוהים בהחלט אמיתי וקיים, אז מן הסתם המידע הזה כבר לא יהיה שווה כזה הרבה, נכון?

מה שחכמים מספיק בשביל לדעת אותו כלום, זה כנראה לא משהו מאוד מתוחכם לדעת אותו, לפחות לא באותה הנקודה, ולכן העיניין הוא והנקודה היא, באמת פשוט להיות חכם מספיק בשביל באמת לדעת.

כי העתיד מתחיל בהווה, וככל שאתה חכם יותר, כך יש לך יותר פיסות ידע של ההווה, ולכן יותר ויותר מהתמונה של מה יהיה העתיד, וזה מה שצריך.

צריך באמת לדעת. לא לעשות ניתוחים טכניים ולראות מה אומרים המספרים ובסופו של יום מה שהמספרים אומרים זה כל מה שאתה יודע, כך שבסופו של יום, אתה לא יודע כלום.

כמו מה שאני עושה לדוגמה. וכך, לדוגמה, מדברים על נטפליקס בפברואר של 2018, טסלה במרץ של 2020, מניה שעולה ב-8,400 אחוז ביומיים, מניה שעולה ב-10,000 אחוז ביום ועוד ועוד כהנא וכהנא הישגים בסגנון הזה שהיו לי, שאת חלקם ראית במו עיניך, ושאתה מתכחש לכך שראית אותי מגיע אליהם במו עיניך כי אתה בן-אדם עד כדי כך קטן ועד כדי כך מסכן שאתה צריך לשקר לעצמך או להעמיד פנים או מה שזה לא יהיה שלא ראית כלום, ולו רק כדי שלא תשרוף באש הבעירה של הקנאה האדירה שאתה מקנא בי על הצלחתי המסחררת ואחוז התשואות השני התיאורטי הארבע-ספרתי שלי. אוי, סליחה. חמש-ספרתי. זה התעדכן מאז.

57823878-crowned-boy-sitting-in-an-armchair.jpg

רק עצוב לי על עצם העובדה שאתה אדם כל-כך קטן ובעל תכונות כה גרועות וקטנוניות, עד כדי כך שאיזה צחוקים, דווקא לאחר שכבר הספקת להודות בפניי בפרטי בעובדת היותי הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים ולבקש ממני ללמד אותך לעשות אלפי אחוזים בשנה כמוני, החלטת לחזור בך, אתה מתכחש למראה עיניך, וטוען לחוסר יכולת מצידי. מה קרה? דווקא לאחר גדלות הרוח שגילית חווית רגרסיה חדה ואלימה בהתפתחות שלך כי הנפש שלך לא הייתה מסוגלת לעמוד בזה? ילד "מפגר" בן 22 שהחשבת אותו לטיפש מאוד ושבסוף מסתבר כעובדה שיש לו יכולות תשואתיות ארבע-ספרתיות בשנה, כפי מה ששוב, נוכחת לראות במו עיניך? טענה שאני מטיח בפרצופך שוב ושוב כאשר אתה טוען שאיני גאון פיננסי ולעולם לא מקבל תגובה באופן לא מפתיע :LOL:

ילד "מפגר" שהחשבת לטיפש מאוד בן 22 שחזה את נטפליקס וטסלה לפני עליות של מאות ואלפי אחוזים בזמן שאתה עם איי-קיו של 148 ותואר שני בניהול פיננסי ועושה 15 אחוז בשנה? מה קרה? הנפש שלך לא הייתה מסוגלת לעמוד בזה? ולכן הרגרסיה בהתפתחות דווקא לאחר רגעי גדלות הרוח של ההודאה? 😂

או שזה עצם הסירוב שלי ללמד אותך כיצד לעשות אלפי אחוזים בשנה? ושלילת האישור שלך היא "העונש שלי"? 🤣🤣🤣 כאילו שמישהו כל-כך גדול כמוני זקוק לאישור של...בוא נהיה כנים זה עם זה...בן-אדם קצת לוזר כזה שלא הולך לו בחיים, שהוא קונספירטור מטורלל ושניכר עליו בהודעותיו שהוא אדם לא מאושר שאינו מרוצה מחייו? 😂 אם זה מה שקורה פה ואתה חושב שהאישור שלך שווה איזשהו משהו, אז ממש הצחקת אותי.

וכפי מה שכתבת בעצמך פעם, אדם כל-כך גדול כמוני, שהינו כה מלא בעצמו כמוני פשוט מכיוון שהוא גדול כפי מה שאני, לא זקוק לאישורים וחיזוקים חיצוניים:

לכידת אינטרנט_5-11-2023_22333_www.tapuz.co.il.jpeg

כמובן גם שנוסף על הכול, מעבר למה שאדם כמוני לא זקוק ל"אישורים" ושה"אישורים" של אדם כמוך לא שווים כלום, גם אם הייתי זקוק לאישורים וגם אם האישורים שלך היו שווים משהו, כמובן שההכחשות המנותקות מהמציאות שלך לא שוות כלום ברגע שכבר הודית בעובדת גאונותי הפיננסית, הגדולה ביותר שנצפתה מאז ומעולם, ואף הגדלת לעשות וביקשת ממני ללמד אותך לחזות מניות שעומדות לעלות באלף אחוז בשנה. כבר סיפרתי לך שהשתפרתי מאז ושעכשיו אני כבר 10,000 אחוז ביום, לא 1,000 אחוז בשנה, כן?

1,000 אחוז בשנה. אני לא מאמין שפעם היה זמן שבו היה נדמה לי כאילו שזה הרבה.

בכל מקרה, הנקודה היא, ולאחר שביססנו את כל העיניין של "אני לא זקוק לאישורים, האישורים שלך לא שווים כלום ממילא, שנינו יודעים שאני האלוהים השני שלך ושאתה סוגד לי בסתר ליבך אך רק מכחיש זאת כלפי חוץ", אחרי שביססנו את כל זה, הנקודה היא, והדבר היחיד שבאמת מפריע לי ומציק לי בכל הסיפור הזה, זה כמה קטן אתה צריך להיות, כמה קנאי, וכמה מסכן, כדי לנהוג בצורה שבה אתה נוהג ולהכחיש עובדות מוגמרות ומוכחות רק כדי לספק את עולם הרגשות המשתולל שלך, לשכך את הכעס שלך על הצלחתי ולהרגיע את קנאתך בי.

כי אתה מבין, הנקודה היא, שאני לא רק סטודנט לתואר ראשון בפסיכולוגיה. אני גם גדול בני-האדם בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה, כך שלמעשה, אני יודע בדיוק כמה קטן, קנאי ומסכן אתה צריך להיות, וכשאני מהצד שלי רואה את כל זה, ורואה עד כמה שאתה כזה, אני לא יודע. זה פשוט עושה לי מן קווץ' כזה בלב. אני מניח שהנקודה היא, שאני פשוט ממש מרחם עליך.

כי כאילו, תנסה לחשוב על זה מנקודת המבט שלי. אני, שאני האדם הכי מדהים בעולם (נו, עובדה, מה נעשה?), מכיר מישהו לא מאוד מוצלח, לא מאוד מצליח, שלא טוב לו, שיש בו תכונות לא טובות, ואני מגיע לאיזה 400 אחוז או משהו עם איזושהי מניה אחת, ועוד 1,300 עם השנייה, והוא היה שם בשלב מספיק מוקדם בשביל לראות את ה-200 אחוז וה-900 אחוז האחרונים של העליות, והוא רואה את כל זה, ואני רואה אותו רואה את כל זה, ואז כמובן שקורה הדבר המובן מאליו של "אתה הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים...אני הכלבה שלך...תלמד אותי..." בלה בלה בלה יאדה יאדה יאדה. ואז אחרי זה הוא חוזר בו מהכרתו בי כגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים ובקשתו ללמוד איך עושים 1,000 אחוז בשנה, ולא רק זה, אלא טוען שאני טיפש כמו נעל, שאני לא מוכשר, לא יוצלח, ואף-פעם אין לו מה לענות לי כשאני מעלה את עצם זה שהוא ראה אותי בעיניים שלו מגיע למאות ואלפי אחוזים בשנה, הודה זה מכבר בעובדת גאונותי הפיננסית, ביקש ממני ללמד אותו את סודותיי וכדומה'.

אותו אדם, עדיין מנקודת המבט שלי, מתרץ את טיעוניו השקריים והכוזבים ביודיעין בתירוצים רפים ומגוחכים ולפיהם שאם היו לי את היכולות שאני טוען שיש לי, כך ממש הוא מנסח את זה במילותיו שלו, כאילו שהוא לא היה שם, ראה את זה במו עיניו, הודה בגאונותי הפיננסית, הפך לכלבה שלי, ביקש ממני ללמד אותו את סודותיי וכדומה', אז הייתי עשיר יותר מוורן באפט וולדימיר פוטין, למרות שכבר הוסבר לו שגם יכולת לעשות מיליארד אחוז בשנה לא עוזרת למי שאין לו כסף להשקיע, ועל זה כבר לא היה לו מה לענות.

או אם לדוגמה היו לי את היכולות ש"הייתי טוען שיש לי" (כאילו לא היית שם וראית את זה וקרה כל מה שקרה לאחר מכן. יש לך את זה ביותר מצחיק? 😂) אז הייתי "לוקח הלוואה, משקיע ומתעשר", כאילו שבנקים נותנים הלוואות לאנשים כמוני או כאילו שלא דיברתי עם עשרות אנשים בדיוק בנושא הזה ואף-אחד לא היה חכם מספיק בשביל לשתף פעולה.

כמובן מיותר לציין שניצחתי אותו ללא כל מאמץ במאה אחוז מכל השיחות שאי-פעם היו לנו על הנושא הזה, בדרך כלל על-ידי הטחתי בפרצופך את עצם העובדה שראית אותי בעיניים שלך מגיע לכמה מהישגיי האדירים. עובדה שאני מטיח בפרצופך ושלעולם אין לך מה לענות עליה או כל תירוץ הגיוני אחר ל"חוסר האמון שלך בי" כביכול או דעותיך "הרעות" עליי כביכול, כאשר שנינו יודעים יפה מאוד שאני אלוהים בשבילך.

וזה איך שהדברים נראים מנקודת המבט שלי. סוף ההדמיה. ועכשיו, "סופרמן" היקר, כאשר אני רואה מולי את כל זה, הסיפור האמיתי של מה שבאמת קורה פה ברור לפחות כמו השמש הקופחת בצהרי היום במדבר הסהרה בקיץ, וזה עוד מלפני מה שאני גדול בני האדם בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה, כן?
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
...וזה איך שהדברים נראים מנקודת המבט שלי. סוף ההדמיה. ועכשיו, "סופרמן" היקר, כאשר אני רואה מולי את כל זה, הסיפור האמיתי של מה שבאמת קורה פה ברור לפחות כמו השמש הקופחת בצהרי היום במדבר הסהרה בקיץ, וזה עוד מלפני מה שאני גדול בני האדם בהיסטוריה של מדע הפסיכולוגיה, כן?
אתה לא יכול להוכיח את זה, לכן מוטב לא לטעון טענה כזו.
התכחשותך להצלחתי הפנומנאלית וחוכמתי האדירה שלעולם אינה נגמרת היא בסה"כ עיניין פשוט של קנאה, כעס, קטנות ועליבות נפש. אבל העיניין הוא שצריך הרבה מאוד מאלו כדי להגיד את הדברים שאתה אומר אותם, בניגוד גמור לכל הראיות והעובדות, כולל מענה להודעותיי אלו ובסגנון הזה במשפטים סתומים וחסרי פשר כמו "אתה אומר שחזית אבל אין לך הוכחות ואתה מצפה שיאמינו לך. תכל'ס, לו באמת היית חוזה מה שאתה טוען שחזית היית לוקח הלוואות, משקיע והופך למיליארדר, אתה חרטטן גדול", כאמור כאשר יש הוכחות ואתה ראית אותן.

כמה קנאה, כעס, קטנות ועליבות נפש צריך? הרבה מאוד. וצריך גם הרבה מאוד כאב. ואני יודע ורואה שמאוד מאוד כואב לך ושאתה נטרף מהצלחתי המסחררת וחוכמתי האדירה.

כפי מה שנאמר קודם, אני לא צריך אישורים לקבל אותם ואתה עצמך קטן מידי מכדי שהאישורים שלך יהיו שווים משהו בשביל לתת אותם. אתה לא "מעניש", לא "מתגרה", לא מונע ממני "סיפוק" או כל דבר בסגנון הזה. היחיד בסיפור הזה שבו אתה עוזר לו, זה לך עצמך, להימנע מהאש המשתוללת של הקנאה האדירה שאתה מקנא בי וכעסך העצום על הצלחתי המסחררת. קנאה אדירה וכעס עצום, שבשביל להתכחש לחוכמתי והצלחתי עד לכדי התכחשות בוטה, חסרת פשר וחסרת כל הסבר מינימאלי אפילו למראה עיניך, צריכים להיות באמת קנאה וכעס אדירים, נוראיים, מבעבעים ומשתוללים, שיכולים לבוא כך לידי ביטוי ולקבל חופש כזה רק על-ידי כמויות עצומות של קטנות רוח ועליבות נפש.

קנאה אדירה, כעס עצום, קטנות רוח בלתי ניתנת לעיכול ועליבות נפש כמו מה שלא ראיתי בחיי, וכאשר כאמור, אני לא צריך אישורים, האישורים שלך לא שווים ממילא, וכאשר ממילא הודית זה מכבר בכל יכולותיי האדירות בעברך, כל מה שנותר, וכל מה שבאמת מפריע לי, והדבר היחיד שבאמת מציק לי בכל הסיפור המטורף הזה, על הקנאה האדירה, הכעס העצום, קטנות הרוח הבלתי ניתנת לעיכול ועליבות הנפש שכמותה לא ראיתי בחיי, של האדם הכי קנאי, כועס, קטן רוח, עלוב נפש ומסכן שפגשתי בכל ימי חיי, הדבר היחיד בכל הסיפור הזה כולו שאולי-אולי מצליח קצת להציק לי ולהפריע לי, זה שאתה כזה סוג של בן-אדם.

ממש עצוב לי עליך. אני ממש ממש מרחם עליך. אתה אפילו לא מבין עד כמה. וכל זה מאוד מצער. כי אתה לא חייב לחיות ככה, אתה לא חייב להיות בן-אדם כזה. אתה לא צריך להיות עד כדי כך מסכן. קנאה, כעס, קטנות רוח, עליבות נפש ומסכנות, אפילו כאלו שהן אדירות כל-כך כפי שלך, כי הראיות מאפשרות לנו לא רק להעריך שקיימות אצלך כל הנטיות האלו אלא גם ברמות גבוהות מאוד, אלו בעיות שניתנות לטיפול, ואני ממליץ לך מכל הלב לפנות לעזרה מקצועית על-מנת לקבל את הסיוע שאתה זקוק לו.

אני ממליץ על טיפול פסיכולוגי ורגשי עמוק ויסודי שיעזור לך להביא הקלה לעולמך הכואב ומלא התסביכים. בהצלחה.
אני לא מבין מדוע לפותח השרשור חשוב שיסכימו איתו שאלוהים אמיתי.
זה לא כזה חשוב לי. אני פשוט מרחם על אלו שלא מאמינים באלוהים. אמונה באלוהים מוסיפה עוד שכבה של מוסריות לאדם והופכת אותו לאדם טוב יותר, לעצמו ולאחרים.
אם אלוהים יל פי ההגדרה המקובלת הוא מושלם, הרי לא יתכן שהוא גזען - מעדיף את היהודים על פני כל שאר האנושות. אם אלוהים הוא גזען - הרי אינו אלוהים כלל.
העדפת עם אחד על אחר היא גזענות ברף הנמוך ביותר, אם בכלל ניתן לכנות זאת כך, בוודאי כאשר יש לכך הצדקה. אין בכך בשביל להגיד שאלוהים גזען. בכל מקרה, קצת גזענות זה בסדר, אם אנחנו מדברים על ממש קצת, ומתוך הכרה בעצם כך שהאפס אחוז ומאה אחוז לא קיימים בעולם המציאות כך שגם רעיונות נכונים לא יכולים להיות נכונים במאה אחוז וגם רעיונות שגויים (כמו גזענות) לא יכולים להיות שגויים במאה אחוז, כמו לדוגמה הגזענות. כי אחרת מה נגיד? שלדוגמה ההומו ארקטוס הוא לא פחות טוב מההומו ספיאנס?
אנשים עם מוח מתפקד יודעים גם שהם ולא אלוהים, אחראים למעשיהם ושלמעשה כל אדם אחראי למעשיו. ניתנה לנו בחירה חופשית. כששני האתאיסטים מתבססים על הטענה "הכל נעשה בדברו" הרי הם שוללים את הבחירה החופשית ואם אין בחירה חופשית גם אין אחריות על המעשים. אם הכל נעשה בדברו של אלוהים, מה לנו כי נלין על החמאס? אם כך מאמינים הרי שהחמאס עשה בדיוק מה שאלוהים גרם לו לעשות ובכלל מה לנו כי נלין על רוצחים, הכי על פי שיטה זו כל רוצח רצח כי כך קבע אלוהים, לאיזו רמת אבסורדיות אתם מנסים להגיע?
התשובה היא בחירה חופשית. לא הכול נעשה בדברו.
 
נערך לאחרונה ב:
אני יודע! יש לך ברירה להתעופף מפה!!!
מעניין את זה אמרה לי המורה לתנ"כ כאשר צחקתי כאשר היא הסבירה שרחב הזונה היתה מוכרת מזונות!
ואני הסברתי למורה שיש הרבה זונות בתל אביב בצומת תל ברוך.
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
אלוהים הוא רעיון. אי אפשר לדעת בוודאות אם הוא אמיתי, זה נתון לאמונה של כל אחד. הוא מייצג את המוסר ואת הרוחניות. דרכיו נסתרות, וקשה לדעת למה לפעמים יש עוולות למרות קיומו. גם כמה מדענים התחילו להאמין בו. יש בתנ"ך גם זונות ממש.
התכחשותך להצלחתי הפנומנאלית וחוכמתי האדירה שלעולם אינה נגמרת היא בסה"כ עיניין פשוט של קנאה, כעס, קטנות ועליבות נפש. אבל העיניין הוא שצריך הרבה מאוד מאלו כדי להגיד את הדברים שאתה אומר אותם, בניגוד גמור לכל הראיות והעובדות, כולל מענה להודעותיי אלו ובסגנון הזה במשפטים סתומים וחסרי פשר כמו "אתה אומר שחזית אבל אין לך הוכחות ואתה מצפה שיאמינו לך. תכל'ס, לו באמת היית חוזה מה שאתה טוען שחזית היית לוקח הלוואות, משקיע והופך למיליארדר, אתה חרטטן גדול", כאמור כאשר יש הוכחות ואתה ראית אותן.

כמה קנאה, כעס, קטנות ועליבות נפש צריך? הרבה מאוד. וצריך גם הרבה מאוד כאב. ואני יודע ורואה שמאוד מאוד כואב לך ושאתה נטרף מהצלחתי המסחררת וחוכמתי האדירה.

כפי מה שנאמר קודם, אני לא צריך אישורים לקבל אותם ואתה עצמך קטן מידי מכדי שהאישורים שלך יהיו שווים משהו בשביל לתת אותם. אתה לא "מעניש", לא "מתגרה", לא מונע ממני "סיפוק" או כל דבר בסגנון הזה. היחיד בסיפור הזה שבו אתה עוזר לו, זה לך עצמך, להימנע מהאש המשתוללת של הקנאה האדירה שאתה מקנא בי וכעסך העצום על הצלחתי המסחררת. קנאה אדירה וכעס עצום, שבשביל להתכחש לחוכמתי והצלחתי עד לכדי התכחשות בוטה, חסרת פשר וחסרת כל הסבר מינימאלי אפילו למראה עיניך, צריכים להיות באמת קנאה וכעס אדירים, נוראיים, מבעבעים ומשתוללים, שיכולים לבוא כך לידי ביטוי ולקבל חופש כזה רק על-ידי כמויות עצומות של קטנות רוח ועליבות נפש.

קנאה אדירה, כעס עצום, קטנות רוח בלתי ניתנת לעיכול ועליבות נפש כמו מה שלא ראיתי בחיי, וכאשר כאמור, אני לא צריך אישורים, האישורים שלך לא שווים ממילא, וכאשר ממילא הודית זה מכבר בכל יכולותיי האדירות בעברך, כל מה שנותר, וכל מה שבאמת מפריע לי, והדבר היחיד שבאמת מציק לי בכל הסיפור המטורף הזה, על הקנאה האדירה, הכעס העצום, קטנות הרוח הבלתי ניתנת לעיכול ועליבות הנפש שכמותה לא ראיתי בחיי, של האדם הכי קנאי, כועס, קטן רוח, עלוב נפש ומסכן שפגשתי בכל ימי חיי, הדבר היחיד בכל הסיפור הזה כולו שאולי-אולי מצליח קצת להציק לי ולהפריע לי, זה שאתה כזה סוג של בן-אדם.

ממש עצוב לי עליך. אני ממש ממש מרחם עליך. אתה אפילו לא מבין עד כמה. וכל זה מאוד מצער. כי אתה לא חייב לחיות ככה, אתה לא חייב להיות בן-אדם כזה. אתה לא צריך להיות עד כדי כך מסכן. קנאה, כעס, קטנות רוח, עליבות נפש ומסכנות, אפילו כאלו שהן אדירות כל-כך כפי שלך, כי הראיות מאפשרות לנו לא רק להעריך שקיימות אצלך כל הנטיות האלו אלא גם ברמות גבוהות מאוד, אלו בעיות שניתנות לטיפול, ואני ממליץ לך מכל הלב לפנות לעזרה מקצועית על-מנת לקבל את הסיוע שאתה זקוק לו.

אני ממליץ על טיפול פסיכולוגי ורגשי עמוק ויסודי שיעזור לך להביא הקלה לעולמך הכואב ומלא התסביכים. בהצלחה.

זה לא כזה חשוב לי. אני פשוט מרחם על אלו שלא מאמינים באלוהים. אמונה באלוהים מוסיפה עוד שכבה של מוסריות לאדם והופכת אותו לאדם טוב יותר, לעצמו ולאחרים.

העדפת עם אחד על אחר היא גזענות ברף הנמוך ביותר, אם בכלל ניתן לכנות זאת כך, בוודאי כאשר יש לכך הצדקה. אין בכך בשביל להגיד שאלוהים גזען. בכל מקרה, קצת גזענות זה בסדר, אם אנחנו מדברים על ממש קצת, ומתוך הכרה בעצם כך שהאפס אחוז ומאה אחוז לא קיימים בעולם המציאות כך שגם רעיונות נכונים לא יכולים להיות נכונים במאה אחוז וגם רעיונות שגויים (כמו גזענות) לא יכולים להיות שגויים במאה אחוז, כמו לדוגמה הגזענות. כי אחרת מה נגיד? שלדוגמה ההומו ארקטוס הוא לא פחות טוב מההומו ספיאנס?

התשובה היא בחירה חופשית. לא הכול נעשה בדברו.
אמונה באלוהים יכולה להוסיף מוסריות רק אם היא נעשית בחוכמה ולא בפנאטיות, יש דתיים שלא מבינים את המשמעות האמיתית של אמונתם ונוהגים בדרך מאוד לא מוסרית בגללה כמו לשרוף תחנות ולזרוק אבנים על מכוניות שזה גם הרג כמה אנשים.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אלוהים הוא רעיון. אי אפשר לדעת בוודאות אם הוא אמיתי, זה נתון לאמונה של כל אחד. הוא מייצג את המוסר ואת הרוחניות. דרכיו נסתרות, וקשה לדעת למה לפעמים יש עוולות למרות קיומו. גם כמה מדענים התחילו להאמין בו. יש בתנ"ך גם זונות ממש.

אמונה באלוהים יכולה להוסיף מוסריות רק אם היא נעשית בחוכמה ולא בפנאטיות, יש דתיים שלא מבינים את המשמעות האמיתית של אמונתם ונוהגים בדרך מאוד לא מוסרית בגללה כמו לשרוף תחנות ולזרוק אבנים על מכוניות שזה גם הרג כמה אנשים.
דרכיו של אותו אלוהים, יציר כפיו של האדם, אינן ניסתרות אלא אינן נעשות
יציר כפיו של האדם אינו מסוגל להגן על עם ישראל, אתה עם שניים או שלושה תארים
אוניברסיטאיים, לדבריך, לא מכיר את ההיסטוריה העקובה מדם של העם היהודי
ה"מוגן" ע"י היצירה הדמיונית של האדם?

איזו עוד טרגדיה לעם היהודי תוכיח שאותו יצור דמיוני רק מחליש את החוסן שלנו.
גם בכביש כאשר אני רואה רכב עליו יש סטיקר בשמשה האחורית "אני סומך על ה'"
נוסע בפראות ומסכן אותי, את עצמו, לא איכפת לי, ואת האחרים אני מבין את המשמעות של "אני סומך על ה'"
 

אבי בן 1231

Well-known member
"נחמד" הטיעון שלך "שיטת ההוכחות שאותה אתה כל-כך מעריץ הורסת לך את החיים"!!
בעולם המודרני לא תוכל לטעון דבר מבלי שיבקשו ממך, ובצדק, הוכחה!!
גם בבית משפט לא יקבל בית המשפט שום טיעון צודק מצידך ללא הוכחה!
כך, ידידי, הטיעון שלך בטל בשישים!!!

הערה שולית!! מיד יצטרף לדיון קרציה, נא לא להתרגש!!
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
"נחמד" הטיעון שלך "שיטת ההוכחות שאותה אתה כל-כך מעריץ הורסת לך את החיים"!!
בעולם המודרני לא תוכל לטעון דבר מבלי שיבקשו ממך, ובצדק, הוכחה!!
גם בבית משפט לא יקבל בית המשפט שום טיעון צודק מצידך ללא הוכחה!
כך, ידידי, הטיעון שלך בטל בשישים!!!

הערה שולית!! מיד יצטרף לדיון קרציה, נא לא להתרגש!!
זה שכל העולם מתנהג כך רק מוכיח עד כמה שהשיטה הזאת שגויה, כי כמה נכונה ומתוחכמת יכולה להיות שיטה שכל העולם חכם מספיק בשביל לפעול לפיה?

99% מהזמן דברים נכונים וצודקים ואין הוכחות וראיות, וזה נכון שבית המשפט לדוגמה פועל רק לפי הוכחות וראיות, אבל אולי זאת הסיבה למה יש יותר אנשים אשמים מחוץ לכלא מאשר בתוכו? מה דעתך על זה?

הוכחות וראיות זה משהו שעל פי רוב אין אותו, ולכן בוודאי כאשר יש אותו, אז המידע הזה לא שווה כלום והוא בכלל נחלת הכלל.

לכן עדיף לדעת מבלי שיש הוכחות וראיות. ואיך עושים את זה? הרבה שכל. לכן לא כולם יכולים להשתמש בשיטה הטובה ביותר, כמוני. וזה למה סופרמן לדוגמה, שלצורך העיניין הוא טיפש גמור, מביא בבורסות תשואה שנתית מביכה של 15% תוך כדי היסמכות על שיטת הראיות וההוכחות הלא מוצלחת, מכיוון שהראיות וההוכחות לוקות בחסר, בזמן שאני מדבר מראש ובקביעות, שנה-שנה, כל שנה, על דברים שלאחר מכן עולים במאות ובאלפים של אחוזים.

שיטת הראיות וההוכחות זה אולי הדבר שעל בסיסו רוב האנשים בוחרים להאמין או לא להאמין, אבל בעולם יש יותר מאשר אנשים ומה שהם מאמינים או לא מאמינים, כמו לדוגמה כל שאר כל העולם כולו, וכל העולם כולו ימשיך לפעול כפי מה שהוא פועל ולזוז כמו מה שהוא זז מבחינת מניות, תהליכים, מגמות וכדומה' בלי קשר למה שאנשים חושבים או מאמינים, כך שלא חייבים את אמון האנשים (שעל-פי רוב הם טיפשים גמורים כמו לדוגמה סופרמן, שמעולם לא הצליח לנצח אותי בדיון או ויכוח כי אני פשוט כל-כך הרבה יותר חכם ממנו. לכן לעיתים קרובות הוא גם בכלל לא עונה לי) בשביל להצליח.

חוץ מזה, לא כולם יכולים לפעול לפי כל השיטות, כי יש שיטות נכונות פחות ויותר ויש אנשים "נכונים" פחות ויותר. רוב האנשים, כאשר רוב האנשים הם כמו סופרמן, אין ביכולתם להוציא לפועל בצורה מוצלחת את שיטת ה"פשוט להיות חכם מספיק בשביל פשוט לדעת וזהו", כי הם כמו סופרמן. הם פשוט לא חכמים מספיק. לכן הם צריכים להשתמש בשיטת הראיות וההוכחות, אבל מה שכן, יש עדיין שיטה אחת טובה יותר עבור אדם טיפש כמו סופרמן, או אדם ממוצע בשכלו כמוך, להשתמש בה, וזאת שיטת ה"לעשות את מה שאומר לך אדם שחכם מספיק בשביל שיטת ה'פשוט להיות חכם מספיק בשביל פשוט לדעת זהו'". אבל סופרמן טיפש מידי מכדי לעקוב אחרי שיטה זאת.

הוא טיפש מידי בשביל אפילו להצליח לענות לי, מכיוון שעמוק בפנים אפילו הוא יודע שהוא טועה. כל יכולתו האינטלקטואלית היא לפזר לייקים שאינם במקומם על הודעות שגויות של אנשים טועים.
 
זה שכל העולם מתנהג כך רק מוכיח עד כמה שהשיטה הזאת שגויה, כי כמה נכונה ומתוחכמת יכולה להיות שיטה שכל העולם חכם מספיק בשביל לפעול לפיה?

99% מהזמן דברים נכונים וצודקים ואין הוכחות וראיות, וזה נכון שבית המשפט לדוגמה פועל רק לפי הוכחות וראיות, אבל אולי זאת הסיבה למה יש יותר אנשים אשמים מחוץ לכלא מאשר בתוכו? מה דעתך על זה?

הוכחות וראיות זה משהו שעל פי רוב אין אותו, ולכן בוודאי כאשר יש אותו, אז המידע הזה לא שווה כלום והוא בכלל נחלת הכלל.

לכן עדיף לדעת מבלי שיש הוכחות וראיות. ואיך עושים את זה? הרבה שכל. לכן לא כולם יכולים להשתמש בשיטה הטובה ביותר, כמוני. וזה למה סופרמן לדוגמה, שלצורך העיניין הוא טיפש גמור, מביא בבורסות תשואה שנתית מביכה של 15% תוך כדי היסמכות על שיטת הראיות וההוכחות הלא מוצלחת, מכיוון שהראיות וההוכחות לוקות בחסר, בזמן שאני מדבר מראש ובקביעות, שנה-שנה, כל שנה, על דברים שלאחר מכן עולים במאות ובאלפים של אחוזים.

שיטת הראיות וההוכחות זה אולי הדבר שעל בסיסו רוב האנשים בוחרים להאמין או לא להאמין, אבל בעולם יש יותר מאשר אנשים ומה שהם מאמינים או לא מאמינים, כמו לדוגמה כל שאר כל העולם כולו, וכל העולם כולו ימשיך לפעול כפי מה שהוא פועל ולזוז כמו מה שהוא זז מבחינת מניות, תהליכים, מגמות וכדומה' בלי קשר למה שאנשים חושבים או מאמינים, כך שלא חייבים את אמון האנשים (שעל-פי רוב הם טיפשים גמורים כמו לדוגמה סופרמן, שמעולם לא הצליח לנצח אותי בדיון או ויכוח כי אני פשוט כל-כך הרבה יותר חכם ממנו. לכן לעיתים קרובות הוא גם בכלל לא עונה לי) בשביל להצליח.

חוץ מזה, לא כולם יכולים לפעול לפי כל השיטות, כי יש שיטות נכונות פחות ויותר ויש אנשים "נכונים" פחות ויותר. רוב האנשים, כאשר רוב האנשים הם כמו סופרמן, אין ביכולתם להוציא לפועל בצורה מוצלחת את שיטת ה"פשוט להיות חכם מספיק בשביל פשוט לדעת וזהו", כי הם כמו סופרמן. הם פשוט לא חכמים מספיק. לכן הם צריכים להשתמש בשיטת הראיות וההוכחות, אבל מה שכן, יש עדיין שיטה אחת טובה יותר עבור אדם טיפש כמו סופרמן, או אדם ממוצע בשכלו כמוך, להשתמש בה, וזאת שיטת ה"לעשות את מה שאומר לך אדם שחכם מספיק בשביל שיטת ה'פשוט להיות חכם מספיק בשביל פשוט לדעת זהו'". אבל סופרמן טיפש מידי מכדי לעקוב אחרי שיטה זאת.

הוא טיפש מידי בשביל אפילו להצליח לענות לי, מכיוון שעמוק בפנים אפילו הוא יודע שהוא טועה. כל יכולתו האינטלקטואלית היא לפזר לייקים שאינם במקומם על הודעות שגויות של אנשים טועים.
לקיום אלוהים אין הוכחה מדעית, הוא מופשט. לא צריך לזלזל באמונה בו וגם לא להכריח להאמין בו. כל אחד יפעל לפי הבנתו. אני מאמין שאלוהים הוא רוח שיצרה מתוכה את החומר, והוא גם המצפון שמאחד בין כל המודעויות והנפשות. אין סיבה לקרוא לאדם טיפש כי אינו מאמין באלוהים. לא צריך הוכחה אלא צריך סיבה פנימית לאמונה, לא להאמין באופן כפוי בלי סיבה. לא יפה להעליב אמונה של אדם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לקיום אלוהים אין הוכחה מדעית
בדיוק מסיבה זו זה נקרא אמונה :). אם הייתה הוכחה חד-משמעית, מדעית או אחרת, היה מדובר בידיעה. משהו אחר לחלוטין :).
על המשך דבריך לא אגיב מהטעם הפשוט שלא קראתי את הדיון ואת התגובות בשרשור לפי שעה. ברור שלא שייך לכנות בכינויי גנאי אדם בגלל אמונתו (בין אם זו פוזיטיבית ובין אם זו נגטיבית), אם כי זה די מקובל בתקופה זו :).
 
בדיוק מסיבה זו זה נקרא אמונה :). אם הייתה הוכחה חד-משמעית, מדעית או אחרת, היה מדובר בידיעה. משהו אחר לחלוטין :).
על המשך דבריך לא אגיב מהטעם הפשוט שלא קראתי את הדיון ואת התגובות בשרשור לפי שעה. ברור שלא שייך לכנות בכינויי גנאי אדם בגלל אמונתו (בין אם זו פוזיטיבית ובין אם זו נגטיבית), אם כי זה די מקובל בתקופה זו :).
אמנם אין הוכחה ולא תהיה, אבל גם האמונה צריכה להתבסס על איזושהי סיבה פנימית שהאדם מכיר בה ולא לפעול באופן קיצוני וכפוי שלא מבחין במשמעות האמיתית.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אמנם אין הוכחה ולא תהיה, אבל גם האמונה צריכה להתבסס על איזושהי סיבה פנימית שהאדם מכיר בה ולא באופן קיצוני וכפוי שלא מבחין במשמעות האמיתית.
האמונה יכולה להתבסס על 1001 דברים. אמונתי למשל מבוססת בין השאר על טיעונים לוגיים, רציונליים לחלוטין. התוקפים לא יקבלו זאת כמובן, ויטענו שאין באמונה לוגיקה או רציונליות. אבל זו טעות פר הגדרה :). בכל מקרה גם כשהאמונה מבוססת על אפס ושום דבר, זה לא ממש משנה. אם זאת אמונתו של אדם זאת אמונתו. מגוחך לתקוף את זה ומי שתוקף את זה פשוט לא מבין מה זאת אמונה.
 
בדיוק מסיבה זו זה נקרא אמונה :). אם הייתה הוכחה חד-משמעית, מדעית או אחרת, היה מדובר בידיעה. משהו אחר לחלוטין :).
על המשך דבריך לא אגיב מהטעם הפשוט שלא קראתי את הדיון ואת התגובות בשרשור לפי שעה. ברור שלא שייך לכנות בכינויי גנאי אדם בגלל אמונתו (בין אם זו פוזיטיבית ובין אם זו נגטיבית), אם כי זה די מקובל בתקופה זו :).
אמנם אין הוכחה ולא תהיה, אבל גם האמונה צריכה להתבסס על איזושהי סיבה פנימית שהאדם מכיר בה ולא באופן קיצוני וכפוי שלא מבחין במשמעות האמיתית.
האמונה יכולה להתבסס על 1001 דברים. אמונתי למשל מבוססת בין השאר על טיעונים לוגיים, רציונליים לחלוטין. התוקפים לא יקבלו זאת כמובן, ויטענו שאין באמונה לוגיקה או רציונליות. אבל זו טעות פר הגדרה :). בכל מקרה גם כשהאמונה מבוססת על אפס ושום דבר, זה לא ממש משנה. אם זאת אמונתו של אדם זאת אמונתו. מגוחך לתקוף את זה ומי שתוקף את זה פשוט לא מבין מה זאת אמונה.
באמת לא יפה לתקוף ולהעליב אדם בגלל אמונתו, כמו שלא נרצה שהדתיים יעליבו אותנו לא ירצו שנעליב אותם. אמונה היא חשיבה בלי צורך בהוכחה. יכולים להיות טיעונים הגיוניים לאמונה, אבל עדיין לא יוכיחו אותה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אמנם אין הוכחה ולא תהיה, אבל גם האמונה צריכה להתבסס על איזושהי סיבה פנימית שהאדם מכיר בה ולא באופן קיצוני וכפוי שלא מבחין במשמעות האמיתית.
על המשפט הזה בדיוק הגבתי את תגובתי, כך שחזרה עליו לא תשנה כנראה הרבה בהתייחסותי :).
באמת לא יפה לתקוף ולהעליב אדם בגלל אמונתו, כמו שלא נרצה שהדתיים יעליבו אותנו לא ירצו שנעליב אותם. אמונה היא חשיבה בלי צורך בהוכחה. יכולים להיות טיעונים הגיוניים לאמונה, אבל עדיין לא יוכיחו אותה.
דתיים ומאמינים זה לא בהכרח אותו דבר. אמנם כל דתי (מה זה בדיוק?) כנראה גם מאמין, אבל הפוך זה לא מחייב. כך שמדובר בשני דברים שונים בדיונים.
 
על המשפט הזה בדיוק הגבתי את תגובתי, כך שחזרה עליו לא תשנה כנראה הרבה בהתייחסותי :).

דתיים ומאמינים זה לא בהכרח אותו דבר. אמנם כל דתי (מה זה בדיוק?) כנראה גם מאמין, אבל הפוך זה לא מחייב. כך שמדובר בשני דברים שונים בדיונים.
זו סמנטיקה לא חשובה, הכוונה למאמינים כולל דתיים. כל דתי מאמין, ורוב המאמינים דתיים.
 
במודעות יש העצמה אינסופית של חשמל, כי תאי המוח משפיעים זה על זה במידה שבהם. כדי ליצור אינסופיות פנימית, צריך חשמליות אינסופית חיצונית גדולה יותר שזה האלוהים, והוא ממלא את היקום. לכן עובר אור בין הכוכבים. החומר עשוי מיחסי כוחות חשמליים. לפני המפץ הגדול הייתה כל האנרגיה החשמלית מרוכזת בצפיפות אינסופית, ואז התפשטה בחלל בצורת חומרים. אלוהים מקשר בין כל המודעויות, גם של בעלי החיים. כשאדם מתנהג בדרך מוסרית ורוחנית, הוא משפיע ממודעותו על החשמל הכללי של היקום. כשאדם עולה לגן עדן, מתאחדת מודעותו עם המודעות החשמלית הכללית של היקום. אולי בתקופה שבה כולם האמינו באלוהים והיו מאוד רוחניים, השפיע מתוך מוחות האנשים במשותף הכוח החשמלי על מבנה החומרים, והיו ניסים. אלוהים הוא הרוח. הרוח מתבטאת בחשמל, באור ובאש. אלוהים הוא גם המצפון ושומר שאנשים יתנהגו במוסריות זה לזה. כשאדם מתנהג בדרך לא מוסרית, הפעילות החשמלית במוחו לא טובה ולכן כשימות יקבל מאלוהים ומנשמתו המשוחררת מכות חשמל חזקות ולא נעימות. אם יהיה מוסרי בחייו, יפעל מוחו בדרך שלווה, תקינה וטובה וכשיגיע לגן עדן יושפע לטובה מהתחברות הפעילות החשמלית התקינה של מוחו אל אלוהים. הברקים היורדים משמיים הם זעם האל.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה