אל"ף בי"ת של גאליוסי!

אל"ף בי"ת של גאליוסי!

אז אחרי כמעט שנה של גאליוסי, השבוע סופסוף נגיע לפרק 50 ואחרון... דבר שאני מניח שלא מעניין אף אחד מכם פרט לרועי!

אז במיוחד בשביל רועי החלטתי לכנס כמה עובדות על גאליוסי לפי סדר האל"ף בי"ת. אתה עומד להיות מופתע.

פרק אחרון בסופ"ש!
 
אליה

את אליה החלטתי להביא בעקבות זה שהעפתי את ה"חניך הרע" שלי מרשימת החניכים, וגם בגלל שהייתי צריך חברה לדורי. השאר היו תפוסות… בשלב מסוים עלה לי בראש שעילאי אמר שיש לו אחות שהוא נאבק כדי לפרנס אותה וחשבתי שזה יהיה נחמד להכניס אותה. לאחר מכן גם חשבתי לעצמי על שם. רציתי שם ספרדי, ואיכשהו נזכרתי בשם "אליה" (חשוב לציין, במלעיל, לא במלרע. זה נשמע ספרדי) והחלטתי שזה יתאים לה.
&nbsp
אגב, בגרסה השנייה שלי יצא שהיא התחברה מאוד ליוני והפכה לשדכנית בינו לבין נטלי. אם כי בגרסה השנייה בכלל לא התקדמתי כמו שצריך, נטלי דיברה יותר עם דורי ודווקא אליה דיברה יותר עם יוני! אם הייתי ממשיך, נראה לכם שהיו זוגות הפוכים? בסוף אליה הייתה חברה טובה של יוני אבל לא זוג.
&nbsp
רק בגרסה השלישית, זאת שעכשיו, הפכתי את אליה למכשפה. במקור לא היה בה משהו מיוחד אבל אז החלטתי להפוך אותה למישהי שמבינה בכישוף, בעיקר כזה עם דם ולהכניס את הנושא. אני חושב שיצא אחלה, בעיקר בקטע שהיא מצילה את דורי.
&nbsp
 
בעיות משפחה

תקשיבו לי טוב, אין דבר יותר יפה ומגניב מבעיות משפחתיות. זה הפאק הקטן שאני אוהב להכניס לסיפורים. ובאמת בסיפור הזה ראינו המון בעיות משפחתיות: יונתן וההורים שלו, נטלי והסיפור המשפחתי הקשה שלה, עדי ודפני עם אימא שלהן, אלכס וסיוון וכמובן משפחת בן שושן.
&nbsp
האמת שלא הכול היה מתוכנן… אני חושב שאבא של עילאי ואליה לא היה אמור להיכנס לסיפור עד שהתחלתי לכתוב. דפני הייתה צריכה להיות הרבה יותר קרובה לאימא שלה ממה שהוצג בסיפור (אם כי עדיין טענתי שהיא קרובה אליה מאוד). הסיפור של נטלי התפתח כמו שצריך.
&nbsp
תזכרו את מה שאמרו: כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו, כל משפחה אומללה אומללה בדרכה שלה. אבל כאן ראינו שדווקא אנשים מאוד שונים מרגישים מאוד דומה כלפי המשפחה שלהם...
 
גזענות

בואו נדבר על זה רגע. כל העימות שעשיתי בין נטלי ודפני היה אמור להיות מאוד גזעני ומאוד עדתי. הסיבה ששמתי אותן אחת מול השנייה היה לקחת את הכי "אשכנזייה" בקאסט ולשים אותה מול הכי "מזרחית" בקאסט.
&nbsp
כן היו שם כמה רגעים כאלה, דפני ממש קיללה את נטלי בקללות של "לבנטינית מפגרת", אמרה שצריך היה לרסס את ההורים שלה, ואימא של דפני גם לא ממש חיבבה את נטלי. אבל בסופו של דבר, כל הקטע היה יותר דפני מנסה להרגיז את נטלי מאשר זה שדפני באמת חושבת על נטלי כאלה דברים.
&nbsp
במקור דפני הייתה צריכה להיזכר בגלל משפט של נטלי בגירושין של ההורים שלה, מה שהיה מעצבן אותה וגורם לפליטת הקללות. אבל בסוף, למרות הכול, הקיבוץ הזה לא הראה גזענות.
 
דוד?

כישוריי ככדברא התגלו כבר ב-2012. הדמות שהייתה במחנה לפני אליה (ולכן נגרם לי עודף של בנות כשהורדתי אותו לטובתה) הייתה דוד. דוד היה דמות של נער דיכאוני מאוד, שמשתף פעולה עם הצד הרע. הוא היה אמור להתגלות כאדם מבוגר יותר, שעוזר למלך מסתורי.
&nbsp
המלך היה בעצם יונתן, או בעצם סנחריב בגוף של יונתן שמונע מהאנרגיה השלילית שהייתה במחנה, או סתם מלך… לא יודע! לא משנה בעצם. דוד נקרא כך כי הוא בא מ"עיר הפוכה" שבה הכול הפוך, זארדה ואיקרה היו משחררים אמיצים משלטון עריץ, והשם של דוד יכול להיקרא גם הפוך אותו הדבר. המטרה שלו הייתה לעזור למלך לאחד שבעה חפצים עתיקים לצורך שליטה עולמית, ביניהם גם היהלום של העיר האבודה.
&nbsp
אבל העלילה לא קסמה לי, נמאס לי שדוד כל הזמן גילה את עצמו והיה דמות משעממת, והוא חוסל. בהתחלה הוא עף מהמחנה, ואז גם הניסיון לתת לו לנהל את הכול ממקום סודי בעולם מקביל לא צלח. דוד נשאר לגאליס, והפך למיועד אפל.
 
הוגו ושקד

קורע, לא מתוכנן וענק. תכננתי מההתחלה ששקד תבוא ותקסים את כל הגברים שיש. אבל על הוגו לא חשבתי בצורה כזאת.
&nbsp
בשלב מסוים חשבתי שיהיה עוד יותר נחמד אם במקום שהוגו סתם יוקסם ממנה, הוא ממש יתאהב בה. יותר מזה: שהיא תחשוב שהוא חמוד לגמרי. ככה בכל פעם שהחזרתי את שקד הייתי חייב לתת לה לפגוש את הוגו ולהגיד כמה הוא חמוד ומקסים בעיניה.
&nbsp
האמת שלא חשבתי שזה ילך כל כך טוב, עם העימות של שקד מול עדי וזה שהיא חשפה את הסוד של הוגו. הכול הסתדר ממש יפה. זאת דוגמנית מצחיקה עם חנון מצחיק. מה יכול להיות רע?
 
ויקטור

אפרופו הוגו. ידעתם שתכננתי לפתור את הבעיה ולתת לו סופסוף שם משפחה, דבר שהוא בקנה מידה היסטורי כמו השם הפרטי של מצליח?!
&nbsp
להוגו אין שם משפחה, אבל תכננתי ששם המשפחה שלו יהיה "ויקטור". על שם הסופר הנודע, ויקטור הוגו. תכננתי שזאת תהיה בדיחה של ההורים שלו על חשבונו, ושגם לאבא שלו יהיה שם שקשור לשם ויקטור.
&nbsp
אבל מכיוון שיש דברים שאסור לשנות, אז הוספתי קטע בו עילאי קיבל את תעודת הזהות של הוגו ולא הצליח לקרוא את שם המשפחה, והחלטתי ש"ויקטור" יהיה השם של אבא של הוגו, ואימא שלו היא "מארי". ככה הם ביחד "ויקטור מארי הוגו", השם המלא של הסופר הצרפתי. עלובי החיים...
 
זוגות

זוגות זה נפלא! מה היינו בלי הזוגות? אז בסיפור שלי היו כמה זוגות מעניינים. חלקם מתוכננים וחלקם לא. כולם היו די טובים, ואת כולם נהניתי מאוד לכתוב.
&nbsp
אז יוני ונטלי תמיד היו מתוכננים. אלכס ודפני- גם כן, אבל במקור זה היה אמור להיות זוג אמיתי, וכיוון שהרעיון נשאר החלטתי להוסיף טוויסט ולהסביר שהם לא באמת היו זוג.
&nbsp
אליה ודורי היו מתוכננים רק מהרגע שהדמות של אליה התווספה. סיוון ועילאי ממש לא, נראה לי רק מהרגע שבו התחלתי בכתיבה של הסיפור הזה ממש. ומיקה ובנימין רק מהרגע שהחלטתי להוסיף אותם.
 
חולמים

רציתי להיות מושפע מהם! רציתי להכניס אווירה אפלה. רציתי לעניין אנשים עם המונולוגים הפנימיים של יונתן. להחזיר חלק מהאפיונים שלו מהחולמים: שהוא כותב קומיקס, שהוא עצבני ואלים...
&nbsp
לצערי זה לא קרה… הרבה פחות נהניתי מכתיבת הסצנות בסוריה. זה היה קצת פתטי לטעמי ולא השיג את מה שרציתי שישיג. גם משעמם ממש. לא הצלחתי להעביר אווירה אפלה כל כך, גם באוקיינוס וגם בממלכת ארשכיגל.
&nbsp
אז לצערי זה לא החולמים, זה רק גאליס. גאליוסי. הכול הפך לעלילה רגילה יחסית.
 
טבעת

טבעת שנועדה להוציא את החור שבלב. עזרה לי במציאת נתיב לאוקיינוס שלא דרך סוריה. עזרה לי למצוא דרך לעלף את דפני כך שהיא תנצח בלילה הלבן. נחמד!
&nbsp
האמת שמה שהפריע לי זה שלא הצלחתי למצוא פתרון לשאלה אחת: איך טבעת הרסנית הפכה פתאום לכלי החשוב שלהם. את זה לא פתרתי. בנוסף הרגשתי שהקטע עם החור שבלב של דני לא היה כזה מדהים.
&nbsp
אבל השבוע נפרדים מהטבעת סופית, מהאוקיינוס ומהכול… נו טוב.
 
יוני

הגיע הזמן לשפוך את זה, לשפוך אור על העלילה היחידה שבקושי השתנתה מהמקור כי היא הייתה כל כך טובה: יוני זה אני. הוא אוטיסט עם אספרגר שאוהב היסטוריה ומאוהב בנטלי והשם שלו דומה לשלי באופן מחשיד (אבל דומה גם לזה של יונתן). מה חשבתם? הוא דמות שנוצרה בעיקר בגלל שרציתי לכתוב סיפור בו אני משיג את נטלי. מוזר קצת למה הפך הסיפור הזה, שש שנים אחר כך...
&nbsp
הסיפור בין יוני ונטלי לא ממש השתנה, הוא תמיד היה כזה והסצנות שבו תמיד תוכננו להיות כאלה. עם זאת היו שינויים במידת המוכנות של נטלי לקשר ובחשש שלה מקשר כזה. וגם בקשר עם המשפחה שלה.
&nbsp
אני מאוד גאה בזוגיות הזאת שיצרתי… זה זוג שממש אהבתי. ולבסוף הסצנות יצאו מעולות ומדהימות, אז מותר לי לפרגן לעצמי. יוני הגיע לאן שרציתי.
 
כתיבה

אז איך עובד תהליך הכתיבה שלי? הוא מפרך אבל יש לי שיטה נחמדה ודי טובה.
&nbsp
אז ככה: צופים בפרק אמיתי של גאליס, אחד עם מספר מקביל לזה שאתה כותב. מגלים לאיזה סוג עלילה הייתה קשורה הסצנה שצפית בה. כמה זמן היא נמשכה. עכשיו כתוב לעלילה הזאת סצנה באורך הזה בדיוק! בנוסף חלק את הסצנה לחצאי דקות שכל אחת מהן קשורה למשהו אחר בסצנה.
&nbsp
בנוסף יש לי רשימת עלילות כללית ודברים שאני רוצה שיקרו בפרקים מסוימים, וגם כמה ימים נמשך המחנה ובאיזה פרקים להחליף ימים כדי שאני אוכל לעשות מעברי ימים כמו שצריך.
 

Roei152

Well-known member
מנהל
יוסי האמת? ושיר גם תסכים איתי
אני חושב שאתה מספיק מוכשר כדי לכתוב משהו חדש לגמרי משלך , לא פפאפניק על משהו קיים , אלא משהו חדש לגמרי...
מה שאני מנסה להגיד , אל תבזבז זמן על כתיבת עונה שנייה לגאליוססי , תכתוב משהו חדש לגמרי משלך , משהו עם אלמנטים אמיתיים על הנוער שלא כולם צריכים להיות קים אור אזולאי או נועה קירל , עם מוגבלים באמת , יחסים הומאים כמו כולם אני חושב שהגיע הזמן להציג את המציאות לנוער כמו שהוא באמת ..
&nbsp
 

Roei152

Well-known member
מנהל
אבל משהו חדש
יכול להביא אותך לכך שלא רק בפורום ידברו על הסדרה שלך ...
תוכל לעבוד צמוד לאביולי ומור סרוסי ולהשיג לדר את המספר של ליאנה .. עם קצת עבודה קשה תוכל להיות ירון ארזי הבא .. אתה ממש מוכשר וזה בזבוז של כישרון..
&nbsp
אני מחמיא לך וזה מה שאתה כותב????
 
לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא

רוצה פאנפיקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק!!!!!!!!!!!!!!!!!
&nbsp
חוץ מזה, זה בינתיים.
&nbsp
בעתיד הלא רחוק ולא קרוב...
 

שיר m

Well-known member
כן יוסי, כן. תכתוב משהו חדש. אתה עוד תגיע רחוק...

 
ליעם

קצת חבל שאצלי ליעם פחות מלך. העלילה עם יולי והצמידים הייתה פחות חשובה כי הוא היה עסוק כל כך בעלילה הראשית! וגם המצב שלו עם יולי לא כזה מדהים.
&nbsp
למרות זאת אני חושב שליעם הוא דמות מרתקת, וכפי שראיתם בפרקים האחרונים, עומד להיות שינוי גדול בליעם.
&nbsp
אז מה יקרה? את זה תצטרכו לגלות בגאליוסי 2...
 
משימות

כמה זה קשה להמציא משימות, אתם לא יודעים. היו לי כמה משימות ממש הזויות שלא עלו על הכתב. משימת המירוץ התגלתה לי מתישהו במהלך הכתיבה, אבל במקור זאת הייתה אמורה להיות משימת קיר טיפוס, משימה שגם אותה הכנסתי. זה שיוני מפצח את המשימה הראשונה בעצמו תמיד היה מתוכנן, אבל במקור זה היה קשור לשפות. ומשימת הפתיחה תמיד אותו הדבר.
&nbsp
משימת גועל הנפש התפתחה ממשימה קטנה יותר במהלכה עדי ויולי היו צריכות לאכול גפילטע פיש וחריימה בהתאמה. בסיפור כאן יולי הפכה לדורי, ובמקום חריימה הוא נאלץ לאכול ארבה (שעדי שמחה לאכול).
&nbsp
במקור היו אמורים להיות גם משימת אלים יווניים (כל אחד מתחפש לאל יווני ולהילחם במלחמת בלוני מים), משימת כדורים (כל זוג משחק במשחק כדור שונה, אליה בכדורסל, מה שמרתיח את דורי) ומשימת תינוקות, בה זוגות היו צריכים לגדל תינוקות אמיתיים שאימהות סיפקו למחנה. זה היה אמור לקרב בין נטלי ויוני.
 
למעלה