אל"ף בי"ת של גאליוסי!

נוי

מהרגע ששקד נוצרה, הייתי חייב ליצור לה סוכנת, וסוכנת אישה כנגד דורון. במקור חשבתי לעצמי שמול עודד פז אני רוצה להציב את ימית סול. לא הייתי סגור על איזו סוכנת. בגלל ששמעתי צרפתייה מצחיקה מדברת בהרצאה של איזה ארגון שמספק חשמל לאפריקה, חשבתי להכניס דמות שמבוססת עליה, ולבסס עליה את הסוכנת של שקד.
&nbsp
אבל כיוון שזאת הייתה דמות חיובית, רציתי למצוא דמות אחרת והשראה אחרת. התברר שיש מרצה באוניברסיטה שמדברת בצורה די מצחיקה, ושיניתי לה קצת את השם כדי ליצור את נוי קרן שמש. מאז הדמות לקחה חיים משל עצמה וזאת דמות שכיף לכתוב.
&nbsp
לאחר מכן התברר שרוברטו בן שושן העתיק ממני ויצר את דליה קסוטו. אבל כולנו יודעים שנוי היא המקור, הסמל של ארצות הקור. ואם לא נוצות אווז, אז נוצות ברבור!
 
סיוון

סיוון לא הייתה בסיפור המקורי פרט לרגע אחד. מתישהו רציתי להכניס אותה ואת שאר משפחת שמואלוב, אבל קצת התקשיתי לחשוב איך אני מכניס אותם אחרי שהמזימה שלהם להשתלט על המחנה עם רות נכשלת.
&nbsp
בשלב מסוים חשבתי להפוך את מיקה לחברה של סיוון. ולאחר מכן החלטתי, לא יודע למה, לזווג בין עילאי וסיוון. זוג שיצא די יפה, וגם החלטתי להכניס את האלכוהוליזם, אז בכלל… היו שם כמה סצנות די חזקות, גם הסצנה שהיא מתחננת בפני אליה שתעזור לה לחזור לעילאי.
&nbsp
ממש נהניתי לכתוב את סיוון העונה. הייתה לה סצנה עם אלכס שהרגשתי שהייתה חזקה ועוצמתית, וזה היה כיף כל כך.
 
עילאי

אבל אני מתכוון להפתיע אתכם… במקור עילאי לא שודך לסיוון. הרי סיוון לא הייתה כל כך בסיפור שלי… עילאי היה משודך ל… תאמינו או לא, דפני! דפני הייתה אמורה לגלות שעילאי לומד מעדי לקרוא. עילאי היה אמור להילחץ מזה וגם לנסות לעזור לה להפריד בין יוני ונטלי לזמן קצר.
&nbsp
עילאי היה אמור לנחם את דפני לאחר החזרה של אלכס לנינה, אבל בשלב מסוים הכול נעלם. הכנסתי את סיוון ורציתי שעילאי יהיה איתה לתקופה לפני דפני, אבל בסוף הלכתי על עילאי וסיוון.
&nbsp
דפני נותרה לבד. שוב. וזה בסדר גמור שהיא לבד. אבל לכו תדעו איך אני עומד לפתור את הכול בעונה הבאה.
 
פרק 40

ה-פרק מספר אחת בעיניי. הוא תמיד היה מתוכנן להיות הפרק בו נטלי פותרת סופית את הבעיות שלה, חושפת מי היא באמת, וכבר מההתחלה ידעתי שיהיה קלאסי.
&nbsp
אז קידמתי אותו! והתחלתי לכתוב מוקדם. ואת כל העלילות הקדשתי רק לנטלי, כל מה שצריך כדי שהעלילה תצא הכי טוב שאפשר, ושתבינו כמה היא מרגישה רע וחרא עם זה שהיא לא חושפת מי היא.
&nbsp
הפכתי את נטלי רואס לדמות טובה וחיובית. אם זה היה אמיתי, היו נחילים של ילדים רצים אחרי שני אטיאס. פרק 40 הוא הפרק הכי טוב בעיניי, מהספקות של נטלי ועד הפיטורין של מיקה.
 
ציפרלקס

אז חשבתי מתישהו להביא ליולי הרגל מגונה: התמכרות לתרופות, לציפרלקס. כדורי הרגעה. הרעיון היה אחלה! הביצוע היה רק נחמד. לא הרגשתי שהעברתי את כל הבעיות של יולי עם עצמה, את כל הפחד שלה והחשש…
&nbsp
אבל כן הצלחתי להעביר את מה שרציתי: וזה שליולי לא טוב במחנה. מה שבעצם מאפשר לה לחזור לדוגמנות. והתכנון המרכזי היה שהיא לא תזדקק לציפרלקס רק כשהיא תחזור לשם.
&nbsp
לצערי יולי לא יצאה לגמרי חרדתית בעונה הזאת, ונצטרך לחשוב לה על עלילה אחרת בעונה הבאה...
 
קיבוץ

לא היה תכנון לקיבוץ במקור. ידעתם? רק כשהתחלתי לחשוב על העולם הפנימי של הדמויות, על ההיסטוריה שלהן, החלטתי להפוך את דפני ועדי לבנות קיבוץ. ולתת להן יחס מאוד שונה לבית שלהן. דפני מצד אחד עם אהבה, עדי עם שנאה.
&nbsp
אז תכננתי להן סיפור שבו נגלה למה דפני מגמגמת, ולמה עדי שונאת את אימא שלה, ולהביא לפיוס היסטורי. האמת שלא חשבתי לצרף גם את הוגו לשם, אבל זה קרה.
&nbsp
אז לבסוף משפחת דנצינגר מאוחדת! זה נפלא וטוב, רק נצטרך לחכות לראות מה המשך העלילות שלהן.
 
רות

היה לי צורך להכניס את רות לסיפור. חייבים! כל הזמן חופרים עליה והיא לא מופיעה? אין איחוד בינה ובין יונתן? חייבים לעשות את זה. אז עשיתי את זה. וקצת פלפלתי את היחסים בין ארי לעמליה…
&nbsp
נורא שמחתי שסגרתי את הסיפורים שהיו צריכים להיסגר: ארי-עמליה-רות ורות-יונתן. עם זאת אני לא חושבת שהצגתי את רות בצורה נחמדה כל כך, היא יצאה קצת רעה וטרחנית. אבל כנראה שזה בלתי נמנע.
&nbsp
גם קצת חבל לי שרות נעלמה לקראת סוף הסיפור. אבל היא ממילא לא הייתה הכי חשובה בסיפור.
 
שקד אגוזי

שקדיייייייייייי… אז הסיפור המפתיע הוא ששקד קיימת בגלל טום באום. היה לי ברור שטום נכנס לגאליס כי הערוץ כפה על היוצרים לצרף אותו, וחשבתי לעצמי שאולי כדאי לי לאתגר את עצמי ולצרף מנחה מהערוץ לגאליס. מי-רן נחשבת מנחה, אז הכנסתי אותה… אגב, לפני היכרותי איתה! מוזר קצת!
&nbsp
כשחשבתי על דמות, החלטתי לקשר אותה ליולי בגלל שהן חברות במציאות. ואז חשבתי לעצמי להפוך אותה לשקד אגוזי, הדוגמנית שמעולם לא הכרנו. ולתת לה תכונה אחת: היא יפה. מאוד. מהר מאוד עלתה לי עלילת הפסטיכיף וההצטרפות של שקד למחנה, ועולם שלם נפתח בפניי.
&nbsp
אגב, בגלל שמי-רן פעם אמרה בריאיון שיש לה בושם שהיא מרססת על הבגדים ועל השיער, החלטתי להפוך את זה לבושם של שקד שמושך אליה גברים. אה, והסצנות שלה עם יולי הועתקו ברגל גסה בידי הסוכן של נועה קירל.
 
תיאמת

עלילת הפנטזיה של העונה התגלתה במקרה. עלעלתי בספר על מיתולוגיה בבלית והתברר לי שלוחות הגורל שייכים לשם. ושבמקור קינגו החזיק אותם. אז מקריאה החלטתי להוסיף את קינגו ואנזו, דמות של משרת האלים במיתולוגיה. במקור הם היו אמורים לרצות את הלוחות בלבד.
&nbsp
אבל אז החלטתי להוסיף גם את תיאמת, מפלצת הים הגדולה מהמיתולוגיה, ולשחזר את מיתוס מרד הים, ואת סכנת ההצפה שתרבויות מזרח תיכוניות חששו ממנה מאז ומעולם. העלילה הייתה קצת מוזרה, אבל אני ממש נהנה מהעלילה הזאת. אגב, בגלל זה יונתן גם היה צריך להיות בסוריה: הנהרות שדובר עליהן בפתיחת העונה, אלו נהרות שמתוארים בבראשית פרק ב'. נהר פרת הוא הנהר הקרוב אלינו ביותר, והוא עובר גם בסוריה. כך שבגלל זה יונתן הגיע לשם.
&nbsp
השאלה היא האם יונתן יצליח להתגבר על תיאמת ולהציל את העולם? בואו נודה באמת, אם זה היה קורה במציאות, היה קצת מוזר לבצע את העלילה הזאת, עם מפלצת דרקון ים ענקית… אבל לפחות זאת מפלצת אמיתית. חכו שתדעו מי הרע הבא...
 
למעלה