אמונה ומדע

נוטף גם נוטף

את השורה הזו את כתבת. וכמובן, הוספת שאנחנו גם "מלאי שנאה" -- לכאורה, רק בגלל שאנחנו אתאיסטים. זו לא דעה קדומה? האם את קוראת בכלל את מה שאת כותבת לפני שאת שולחת אותו? עלעל קצת למעלה: "עכשיו אני שונא דתיים " (צליל) "על הדעות הקדומות שלי ולכן אני שמח לשנוא דתיים שחושבים שאפשר למרוח את החילוניים ב-BS כשר למהדרין שבמהדרין. " נוטף או לא? אלו הפחות פוליטקלי קורקט... האינטואיציה שלי לא כ"כ רעה
 
הוצאה מחב"תית מההקשר

ברכות, הרגע הפכת בעיני למסיונרית לכל דבר (אגב בישראל זו עבירה פלילית). לו היה לך שמץ של יושר, לפחות היית טורחת כמה שניות לצרף קישור (אבל אז היית נתפסת) http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2254&MessageId=153115078 זה נאמר בהומור (רמז: סמיילי) כפראפראזה (שינוי ביטוי שגור) של מארק טווין. מעולם לא התכוונתי לכתוב שאני שונא דתיים בהכללה. אני בסה"כ ביקורתי לגבי פסאודו-מדע, מאחר ויש לו יכולת צפונה להיות מסוכן. אין לי דבר אישי נגד אדם מסוים רק כי הוא דתי.
 
אני מסכים בהחלט

שעל מנת לקיים דיון צריך בסיס משותף. אז בואי נעשה עיסקה: אני אראה את הקישורים שלך במלואם אחרי שאת תקראי את שני הספרים הבאים - מתחילתם עד סופם, כמובן: http://embryology.med.unsw.edu.au/pdf/Origin_of_Species.pdf http://www.nap.edu/catalog.php?record_id=11876 שניהם כמובן מצויים חינם להורדה ולקריאה אונליין. כך יהיה לשנינו בסיס משותף לדיון פורה ודו-צדדי. נשתמע בקרוב!
 
אם אתה חושב

שזה באמת מהותי אני אקרא, אתה חושב? לפני כן שאל את עצמך האם אתה כנה ואמיתי? האם אתה מתנצח או מתווכח? האם אתה עושה זאת למען שדרוג ההבנה ויש כאן מימד התפתחותי או נסיון "להכניס קונטרה" ההבדל הוא שאני מקבלת את המדע לומדת אותו ואוהדת אותו לכן החומר שאתה מביא לי לקרא סה"כ מרחיב את ידיעותיי ואת עולמי מה שאני הבאתי הוא משהו אחר שיכול להרחיב את עולמכם הנוכחי או להחריב אותו תלוי בהתמודדות ובגישה שלכם
 

deathcaster

New member
תגובה

"אם אתה חושב שזה באמת מהותי אני אקרא, אתה חושב?"- זה רק מוצדק שאם את מבקשת שאנו נבזבז כמה שעות בגלל שאת ביקשת... וכבר אמרתי לך שאעשה זאת... שזה יהיה הדדי, הרי רצית דיון פורה ודו צדדי לא? "לפני כן שאל את עצמך האם אתה כנה ואמיתי? האם אתה מתנצח או מתווכח? האם אתה עושה זאת למען שדרוג ההבנה ויש כאן מימד התפתחותי או נסיון "להכניס קונטרה""- אז לא הבנתי, כשאת מבקשת משהו מאיתנו, אנחנו צריכים לעשות זאת ללא ציוץ, אבל שמישהו מבקש משהו ממך... את מציבה תנאים? "מה שאני הבאתי הוא משהו אחר שיכול להרחיב את עולמכם הנוכחי או להחריב אותו תלוי בהתמודדות ובגישה שלכם"- כן... גם מה שהשבלול הביא לך יכול לעשות אותו דבר
 
תגובה

ראשית לא איימתי על אף אחד עם אקדח שנית נתתי להם מידע לא כדי לעייף או להתיש אף אחד אלא כי אני חושבת שזה יכול להגדיל את זוויות ההסתכלות שלכם וכוונותי היו כנות שלישית אמרתי שאני אקרא עם כוונות בר פלוגדתי הם באמת כנות, דו צדדדי לא? רביעית שוב יש לך הנחה מוקדמת שאני דתייה ולכן "האמת" שתתגלה לי יכולה להחריב את עולמי, כבר דיברנו על זה לא? אין לי פחד ורתיעה משום דבר אמיתי...
 

deathcaster

New member
תגובה

"ראשית לא איימתי על אף אחד עם אקדח"- לא, אבל על ההתחלה זלזלת, מבחינה אקדמית, אני לא רואה הבשל בין זלזול בדעתו של הזולת ובין לעמוד ולאיים עם אקדח. דרך ארץ קמדה לתורה לא? "שנית נתתי להם מידע לא כדי לעייף או להתיש אף אחד אלא כי אני חושבת שזה יכול להגדיל את זוויות ההסתכלות שלכם וכוונותי היו כנות"- IT REMAINS TO BE SEEN "שלישית אמרתי שאני אקרא עם כוונות בר פלוגדתי הם באמת כנות, דו צדדדי לא?"- אינני יודע מה זה "פלוגדתי" (אני מניח שזה ניסיון להטות את המילה פלוגתא) אבל זו מילה שיכולה לצמוח רק מאולפנה/ישיבה
"רביעית שוב יש לך הנחה מוקדמת שאני דתייה ולכן "האמת" שתתגלה לי יכולה להחריב את עולמי"- לא, את מתבלבלת ביני ובין אמנון, לי הייתה הנחת יסוד שאת יהודיה מאמינה ואכן אישרת אותה. אני לא חושב שהאמת שאת עלולה לגלות יכולה להחריב את עולמך, שימי לב שאת המילה אמת כתבת במרכאות ואני לא... זה כבר מצביע על כך שאת כנראה פוסלת מראש כל מה שלא מסתדר עם אמונתך "כבר דיברנו על זה לא? אין לי פחד ורתיעה משום דבר אמיתי... " - THAT TOO REMAINS TO BE SEEN
 
תגובה

כמה עצוב... עצוב מאוד שהעברית המסורתית היפה השורשית התלמודית נעדרת היכן עדין שטיינזלץ שצריך אותו לא גדלתי בארץ לא באולפנה ולא בישיבה
 

deathcaster

New member
כמה עצוב

שהדבר היחיד שבחרת להתייחס אליו בהודעתי הייתה המילה התלמודית (לכאורה) היכן שטיינזלץ? אני מניח שאם בריאותו תקינה הוא ב"מרכז שטיינזלץ" בירושלים או עדיין יושב ומיואש מהרעיון המגוחך של "הסנהדרין החדשה". OK... את לא דתייה, אך יהודיה מאמינה... האם את מזוהה עם חב"ד?
 
היי נעמה,

לשאלותייך: - אני באמת באמת חושב שזה מהותי. הרי אנחנו לא יכולים להתדיין על מדע, או תיאוריה מדעית מסויימת, בלי שיהיה ברור ששנינו מבינים על מה אנחנו מדברים, נכון? שני הספרים הללו, כל אחד בסוגו, נותנים לנו רקע מצויין לדיון. - האם אני כנה ואמיתי? בהחלט. אם יש לי עם מי להתדיין אני עושה את זה ברצינות רבה, ויעידו הרבה שרשורים בכל מיני נושאים, מהם מדעיים ומהם אחרים, שבהם התדיינתי בכובד ראש. אני לא מעוניין להיכנס לדיון עם אדם שיש לו רק דבר אחד לומר, או רק זווית מחשבה אחת. זה משעמם אותי. אני מאד שמח לדבר עם אנשים שיש להם יכולת חשיבה וראייה רחבה. לגבי השאר: את כותבת בלשון רבים, ואילו אני, כיוון שאני רק אחד (אחד אמיתי), לא מעוניין שידברו אליי כאילו אני ציבור שלם. תודה.
 
שלום רוקד עם שבלולים

אני כותבת בלשון רבים כיון שהתגובה שלי הייתה מיועדת ל 2 אנשים לפחות אני מוכנה להתחיל לקרא את הספרים על מנת להקל עלי אשמח את תתן לי רקע כללי בשתי שורות על מה מדובר ולמה זה חשוב לדיון
 
עכשיו ראיתי את הלינקים

את הספר מוצא המינים של דרווין קראתי לפני שנים את הלינק השני לא כ"כ הבנתי לאן הוא מפנה...
 
בשמחה:

כשלעצמי אני אוהב בדרך-כלל פשוט להתחיל לקרוא ספרים "בראש פתוח", בלי שאנשים אחרים יגלו לי מה ומו ומי, אבל את כנראה לא מהסוג הזה... הספר הראשון הוא "מוצא המינים" של צ'ארלס דארווין. הוא הופיע לראשונה בשנת 1859. הספר מציג את עיקרי המנגנון של מה שדארווין קרא descent with modifications, וכיום אנשים נוהגים לקרוא לו "אבולוציה". (שלוש עובדות ראויות לציון בהקשר זה: 1) המילה "אבולוציה" אינה מופיעה בכלל בספר של דארווין. 2) התיאוריה האבולוציונית של דארווין לא היתה הראשונה שהופיעה. קדמו לה תיאוריות אבולוציה אחרות, ביניהן גם של אנשי דת, כמובן. 3) הספר אינו עוסק בשאלת מוצא החיים, או בשאלות הקשורות ישירות לאמונה דתית.) הספר נחשב לאבן-היסוד של ההבנה המדעית המודרנית במדעי החיים. הספר השני הוא סקירה מקיפה ועדכנית על נושא האמונה, האבולוציה והבריאתנות. קריאה נעימה!
 
אוקיי

כפי שאמרתי את הספר הראשון קראתי את הספר השני אני אקרא אני מניחה שאת ההרצאות שנתתי תסיים לפני לכן אשמח לתגובתך והאם יש קשר למה שאני קוראת (לא חסרים לי ספרים שאני מעוניינת לקרא לפני...)
 
אגב זה לא עניין של דעות קדומות

כמישהו מציע לך (או לילדים שלך
) לשנות את כל אורח החיים שלך, יש לנהוג בספקנות. האם הצלחת להתגבר על דעותיך הקדומות ולשקול בכל-זאת את האפשרויות שקיימת סתירה ? מה לגבי דתות אחרות ? האם בהן את מטילה ספק ?
 
למעלה