אסיפת זום של אידיבי יד'

yel5

Well-known member
תודה על התזכורת. נברר שוב דין מניות דסקש לפי גישת נציגי יד

 
תזכורת - הצבעה אגח ט

חברים שלום משקיעי אידיבי אגח ט, מתבקשים להצביע (בעד לא לנהל מו"מ) על הצעתו של אלשטיין. הצעתו משמעותה אי תשלום ריבית למשקיעי אגח ט ותספורת של 80%. חברים להתעורר . לפי המכתב של נציגות אגח ט, לפי הסדר דולפין דסקש שווה כעת 2 מיליארד שח. אלשטיין לא משלם חובות חייבים להזיז אותו ולגשת למכרז. יתרה מזאת מאז חתימת הסדר דולפין הוא לא שילם ריבית לאידיבי. באורך פלא תשלומי הריבית עומדים על 300 מיליון שח. ראשית שיזרים את הכסף ויעמוד בהסכם ואח"כ בוא נשוחח על הסדר. חברים להצביע, להשפיע וכך נוכל לקבל recovery למחזיקי אגח ט. תודה.
 
לאילן - מה המחיר הנכון לקניית אג"ח ט' ולאזו תשואה לצפות?

מהעובדה שאתה ורבים וטובים אחרים כאן בפורום המכובד לא מוכרים אג"ח ט' של אידיבי וקונים אג"ח אחר אני מבין שאין אג"ח טוב יותר ממנו בשוק כרגע. השאלה שלי: מה לדעתך המחיר הנכון לקניית אג"ח ט' ומה הרווח הצפוי לשנה שנתיים הקרובות? &nbsp ג.נ. - לא מחזיק אג"ח כלשהו של אידיבי.
 
הערה

עובדתית אלשטיין מתנער ממחויבותו. לוח הסילוקין ידוע מראש במשך שנים. כמו כן תשלומי הריבית של דולפין לאידיבי אף פעם לא שולמו - כלומר אלשטיין עשה מאמץ ל"חנוק" את החברה, להביאה למצב לחץ ואם יאפשרו לו - ישלם פרוטות כנגד התחיובותיו. לכן צריך להצביע ולא לאפשר לו. 300 מיליון שח מחוייב להזרים לפי הסכם דולפין . כמובן לא קיים. הובטח לבצע המרות מניות כלל עם אגח ט (הפחתת חוב במאות מיליוני שח) לא ביצע. מנסה לא לשלם ריבית לאגח ט שלא לדבר על השמדת הערך עם מניות כלל, swap, ועוד. לפי השווי מול דולפין דסקש שווה 2 מיליארד שח. מכסה כמעט את כל החוב של 3 סדרות האגח. אני מאמין שדסקש שווה פחות, בערך 1.6 מיליארד שח. מכאן בקירוב, עם מניות כלל, ישראייר ו 140 מיליון הזרמות של אירסה שהתחייב עליהם שער אגח ט צריך להיות בקירוב 85. אלשטיין לא רוצה לשלם - לא לוותר. מקווה שהמוסדיים יסייעו לנו. בהצלחה .
 
תודה אילן - אם כך מדובר ביותר מ- פי 3 על הכסף

תודה אילן - אם כך מדובר ביותר מ- פי 3 על הכסף אני קונה ב- 25 ומקבל יותר מ- 75 בהחלט עסקה טובה והמחיר בשוק מהווה למעשה כשל שוק כי השוק לא מתמחר נכון (כפי שהבנתי מההסבר שלך) את השווי של אג"ח ט' של אידיבי. &nbsp אבל עדיין אני לא מבין מדוע לא לקנות מניית דסק"ש ישירות במקום סוג של מניית דסק"ש בתחפושת ? הרי מה שקובע את השווי של אג"ח ט' של אידיבי זה השווי של מניית דסק"ש? &nbsp תודה
 

dw2322

New member
חלק מהתשואה צפוי מהזרמה מבחוץ

מה שנושי ט' מנסים ללחוץ זה שאלשטיין יזרים מבחוץ הון - למשל אותם 2X70 מלש"ח עליהם התחייב. זה לא קשור לאפסייד ממניית דסק"ש. מניית דסק"ש בהחלט כן מהווה תחליף לאחזקה של אגח י"ד.
 
ל- DW יש תרחיש הסדר ויש תרחיש פירוק

בתרחיש של הסדר המחזיקים מקבלים מה שסוכם בהסדר לרבות ההזרמות. אבל לא את מניות דסק"ש (שעבוד על מניות דסק"ש זה לא בעלות עליהן) &nbsp בתרחיש של פירוק המחזיקים מקבלים לידיהם את נכסי אידיבי שהחלק המכריע בהם הן מניות דסק"ש &nbsp
 
יש לנושי אידיבי עדיין הזדמנות לתפוס אג"ח דלק קבוצה

במחיר מציאה . נכון להיום האג"ח של דלק שווה יותר מכפול לפי ערך נכסי שמרני ביותר. כמובן המציאות יכולה להשתנות לרעה או לטובה אבל לפחות להיום אג"ח דלק יכול להכפיל ואף לשלש עצמו מול אג,ח אידיבי שנתון לחסדי אלשטיין כדי לקבל 40 אג' במקרה הטוב ובמקרה הרע ישארו עם 10 אג' בערך
 
לאנליסט אג"ח - משקיעי אידיבי מאמינים באלשטיין לא בתשובה

לכן לא מוכרים אג"ח אידיבי לטובת משהו אחר.
 

jsphs

Well-known member
שבוע טוב, לא מאמינים לאיש, בוחנים מעשים
תשובה ביצע פיגוע או מגה פיגוע בנושי דלק נדלן.
לאחר כמה שנים המוסדיים הלוו לו מיליארדים ללא בטחונות כאשר הבנקאים דורשים ומקבלים בטחונות.
תשובה משך כ- 2.4B ש"ח ב- 7 השנים האחרונות כדוידנד מדלק קבוצה.
בנקודת הזמן הנוכחית תשובה החליט שהוא יפעל להצלת החברה ונושי האג"ח יעזרו לו כל עוד יעמוד בהתחיבות שהיא כרגע 500Mש"ח עד Q1 2021 כשחלק מגיע מהמעוט.

כתבתי קודם, שמה שיבחן זה המעשים לא הדיבורים וכרגע יש הסכם בהובלת המוסדיים ועקרו מכירת נכסים שלא בליבת הגז-נפט, פרעון הבנקים ושעבוד הנכסים הנותרים לאג"ח + הזרמת הון שתספיק להערכתי עד אמצע 2021.

כל עוד תשובה ומנהליו עומדים בסיכומים גם נושי האג"ח צריכים לעמוד בסיכום וזה לא לעמוד על קונבנטים ודירוג.

כתבתי מטה שאם מעשיו של תשובה יפרעו 2\3 מהחוב לאג"ח ובהמשך יזדקק לפריסה מחדש של יתרת החוב נניח בשנת 2024 על נושי האג"ח לראות מה אפשר לעשות.

כרגע אלשטיין ומנהליו מצוטטים שמגדירים את נושי אג"ח ט' כסחטנים אף על פי שחלק מהמוסדיים קנו את החוב במחיר מלא לפני יותר מעשור וחלק מהנושים מחזיקים בחוב לאחר המרה ממניות IDB פתוח בהסדר.

אלשטיין התחייב להזרים כספים לחברה כנגד העברת דסק"ש לדולפין והתחייב להזרמות שלפי לוח הסילוקין הקיים שייכים לכלל הנושים. אלשטיין ששולט בחברה עם הערת עסק חי בחר להעדיף את נושי י"ד ולהציע להם את כלל הכסף שהתחייב לו תוך בצוע העדפת נושים אסורה. אלשטיין שלח תוכנית שמדבר על "חזוק הון" באמצעות מחיקה של 90% מאג"ח ט' לפי שווי הנכסים הקיים.

האם נושי ט' מאמינים לאלשטיין - ע"פ מעשיו ממש לא ולהבנתי יש להם כל האינטרס להזיזו בהזדמנות הראשונה שתווצר - לדוגמא אי תשלום ריבית ביום שלישי הקרוב.

לדעתי, המוסדיים חייבים לראות את IDB כחוב קטן יחסית שיקרין על הסדרי חוב הבאים עלינו להערכתי ולכן הם חייבים להיות נכונים להפסיד את המעט שנותר על מנת שאלשטיין ישאר עם כלום - כשזה יקרה, ההסדרים שיגיעו יתנהלו אחרת.

להערכתי, יש סכוי לא קטן שהנושים ישארו עם כלום או כמעט כלום לצד אפשרות שבהתמחרות יקבלו פארי או קרוב לכך.

וכמובן כל ספקטרום האפשרויות בין לבין.

הסיכויים לכל תרחיש בהתאם להערכת כל משקיע ומשקיע.

שבוע טוב.
 

ziv544

New member
אנליסט חוב היקר חודשים רבים המלצת לנו עד כמה אגח ט

השקעה מצוינת לאחר שכשלת אתה מעביר אותנו לתשובה יש לך עוד משהו בצנרת
 

gili667

Member
מחירי אגח דלק ממש לא מציאה. באנליזה דובר על החזר 30-50אג

ומאז הדלק עלה - טוב לשברון , אך דלקד מתרסקת והאגח שלה תשואת זבל
 

dw2322

New member
כולנו מחזיקים תיקים מפוזרים

לכן לא נכון לטעון "אין אגח טוב ממנו". מה שכן מי שמחזיק אגח מסויים סבור שמחירו נמוך ממה שעשוי להתקבל בעתיד, אחרת היה מוכר. יהיו אגחים שיעשו יותר (ועדיין לא נכון למכור את כל השאר רק כדי לקנות את האגח שחושבים שאולי יעשה יותר, כי אז מאבדים את פיזור התיק, ומאחר ותמיד נעשה טעויות כך שהשערתנו בדבר אותו אגח שיעשה יותר עשויה גם להתבדות) ויהיו כאלה שיעשו פחות. בתרחיש שיפור תמורות אגח ט' יכול להכפיל את עצמו יחסית להיום, וזו סיבה מספיק טובה מבחינתי להחזיק אותו.
 
ל- DW לא שאלתי על פיזור או ניהול כספי

השאלה שלי הייתה את השקל הבא שאני מתכוון להשקיע ב- אג"ח בישראל האם להשקיע באג"ח ט' של אידיבי או באג"ח אחר ? אני לא מחזיק אג"ח אידיבי כלשהו במילים אחרות האם יש אג"ח אחר שבשבילו שווה למכור אידיבי אג"ח ט' ולקנות את אותו אג"ח מעניין? &nbsp קיבלתי תשובה מאנליסט חוב בשרשור זה למעלה שלדעתו יש כזה אג"ח במסגרת האג"חים של דלק קבוצה במידה מסוימת להבנתי jsphs מצטרף לדעתו של אנליסט חוב. &nbsp ג.נ. - כרגע לא מחזיק אג"חים לא של דלק קבוצה ולא של אידיבי. &nbsp שבוע טוב &nbsp
 
למעלה