ארה"ב - פוליטיקה

roniway1

New member
ארה"ב - פוליטיקה

מושל קליפורניה ארנולד שוורצינגר עדיין פופולרי במדינתו וזוכה לאחוזים גבוהים מאוד בקרב הציבור הקליפורני. לפי סקר חדש שנערך לאחרונה , זוכה שוורצינגר ל -60 אחוזי תמיכה באופן כללי , ובקרב הדמוקרטים הוא זוכה לתמיכה של 51 אחוזים - לעומת 49 אחוזים שאינם מרוצים מתיפקודו כמושל. שוורצינגר מכהן כמושל קליפורניה שנה וחודשיים , ואמור לעמוד לבחירה נוספת בנובמבר 2006. קליפורניה היא מדינה תומכת דמוקרטים מובהקת בכל מה שקשור לבחירות לנשיאות , האחרון שניצח שם היה בוש האב ב -1988 , וגם אז זה היה ניצחון קשה (48-51). לגבי מושלים , היו יותר מושלים רפובליקנים מדמוקרטים.
 

lithium1914

New member
הישגיו של שוורצנגר.

חוץ מההתנגדות לנישואים חד-מיניים, איזה מצע יש לשוורצנגר, ואיזה הישגים הוא כבר יכול לרשום לעצמו? (חוץ מהיבחרות למושל, כמובן)
 

rubinon

New member
יש את..

העובדה שהוא לראשונה התחיל להוציא להורג רוצחים ואנשים שקיבלו עונש מוות ומחכים לאישור של המושל..הוא הוציא להורג יותר ממה שהוציאו במאה ה20 בקליפורניה
 

Molly Whuppie

New member
שנתחיל שרשור על עונש מוות? ../images/Emo6.gif

אני אסכם את עמדתי בקיצור: אני בהחלט בעד לוותר על שירותיהם של אנסים, רוצחים, סדיסטיים, רוצחי-ילדים, מתנקשים וכו'. עם זאת, אני לא סומכת על מערכת המשפט שלא תוציא להורג חפים מפשע, ואני חוששת מאד מהרחבת הקו האדום למתנגדי משטר וכו'. לכן אני מתנגדת לעונש המוות במתכונתו הנוכחית (ואני גם לא ממש רואה אפשרות אחרת). אולי לתת להם "בחירה"? מאסר עולם ללא חנינה או מוות? אני הייתי בוחרת מוות. לא נראה לי שמאסר עולם בצינוק הוא הומני או נסבל יותר מעונש מוות.
 
עונש

גזר דין מוות ניתן להחיל על רוצחים סדרתיים למיניהם שאין ספק באשמתם, אם אלו הם רוצחים להשכרה בשירות הפשע המאורגן, טרוריסטים או רוצחים סדרתיים פסיכופטיים. כאשר יותר משהמטרה היא להרתיע ולהעניש המטרה היא לנטרל את האיום העתידי. את גזר הדין ניתן יהיה לבצע באמצעות תאי גז או זריקה קטלנית, שהם אמצעים פחות מענים מאשר חבל, כיסא חשמלי, כיתת יורים, גיליוטינה או העלאה למוקד. אנסים סדרתיים ואנשים שרצחו בדם קר ובכוונת תחילה יוכלו להנמק בצינוק לשארית חייהם. אנשים שרצחו בהתקף זעם או אנשים שהרגו, ואנסים רגילים כמו גם סוחרי סמים יוכלו לשלם את חובם לחברה בשירות צבאי מסוכן, כמובן שהפושעים יהיו ביחידות משלהם ולא תהיה אינטגרציה עם חיילים רגילים. אנשים אלו ניתן יהיה לשלוח לחזית לביצוע המשימות המסוכנות ביותר שבמהלכן עשויים למות שלא לצורך חיילים רגילים. גנבים רגילים ניתן יהיה לשלוח לעבודות ללא תשלום עבור המדינה. פושעים מסויימים ניתן לשלוח למושבות עונשין בנגב.
 

lithium1914

New member
תודה על הקודקס.

עונש מוות בכל ביטוייו, התגלמויותיו והתגשמויותיו הוא בניגוד גמור לעיקרון זכויות האדם. יש אנשים שעל מעשיהם מגיע להם מוות, אבל אין זה מתפקידו או ממעמדו של כל אדם, גוף או מדינה לקבוע או לבצע עונש כזה. כמו-כן, זה בלתי-אפשרי מבחינה "מוסרית" לקבוע את הגבול בין רוצח שלטענתך מגיע עונש מוות ולכזה שלא מגיע לו.
 

Molly Whuppie

New member
מה הקריטריונים שלך להישגים?

מה בכלל תפקיד המושל בארה"ב? האם הוא מעין "ראש עירייה" גדולה או שהוא פוליטי-מובהק כמו ראש ממשלה?
 

roniway1

New member
יש לו סמכויות נרחבות מאוד

בעיקרון ,זה תלוי בכל מדינה ומדינה. בטקסס למשל ,סמכויות המושל בתחומים רבים הם מוגבלות מאוד , ולמעשה לראש בית המחוקקים שם יש כוח רב. אבל בעיקרון אפשר לומר שהמושל הוא מעין "ראש הממשלה" במדינתו , והוא אכן מנהל בפועל את המדינה ,כמובן בשיתוף הסנאט ובית המחוקקים שלו. לגבי מה נשאמר על שוורצינגר אני די מסכים , אין ספק שאלמלא היותו מפורסם הוא כנראה לא היה נבחר למושל , למרות שבהיסטוריה של קליפורניה היו יותר מושלים רפובליקנים מדמוקרטים. (הרפובליקנים ניצחו בארבע מערכות בחירות רצופות מ -1982 ועד 1994 ,גריי דייויס הדמוקרטי ניצח ב -98 ואחר כך ב -2002 , אבל כעבור שנה הודח מתפקידו בבחירות מיוחדות שבהן ניצח שוורצינגר).
 

Ruki V verh

New member
ארה"ב

אני לא יכול לתאר את השינאה שלי כלפי ארצות הברית המדינה הזאת משגעת אותי הם באים במחשבה שהם מדינה נאורה שיכולה להתערב לכולם בחיים ולהגיד לכולם מה לעשות אבל עושה בדיוק אותו הדבר שישראל נכנסת לשטחים בוש אומר שאנחנו חייבים לצאת אבל שהוא מחריב את כול הפגניסטן כדי למצוא איש אחד והוא נכשל וסתם הרג אנשים חפים מפשע לא שמעתי את המדינה הנאורה שלו אומרת משהו.ארצות הברית זאת ארץ של מפגרים שוורצנגר הוא ההוכחה לזה אין לו שום ידע או ניסיון פוליטי והוא עדין מושל קליפורניה להיבחר לנשיא ארצות הברית זה משימה פשוטה תגיד לאנשים שמה מה שהם רוצים לשמוע ותאמין לי שכולם יבחרו בך.
 

Molly Whuppie

New member
אני לא חושבת שזה הוגן

לשנוא מדינה סתם כך. זו דעה די שטחית. יש לזכור שארה"ב היא לא בן אדם שאפשר לשנוא, זו מדינה מאד מורכבת, אשר חיים בה מאות מיליונים וג'וניור הוא לא היחיד שמחליט על דברים שם. זה בדיוק כמו שאנשים בחו"ל ישנאו את ישראל בגלל מה שהיא עושה בשטחים. ישראל היא יותר מזה, וכמו שאי אפשר לזהות את כל המדינה עם המתנחלים או עוזי כהן או ביבי או הפשע המאורגן (כי אלו מקבלים כותרות), כך אי אפשר לזהות את ארה"ב רק עם המדיניות שלה באפגניסטן. וממש לא הייתי נותנת לג'וניור קרדיט כדי שיזהו את ארה"ב רק איתו. אני אישית מסרבת לעשות כן. אין דבר כזה "ארץ של מפגרים". כולנו בני אדם, לטוב ולרע. ועצם העובדה שבחרו בשוורצנגר לא מעידה על כך שהם "מפגרים" אלא משקפת את הצרכים ורצונות של תושבי קליפורניה (המעט שבחרו והרוב שלא). ויש בכך ללמד אותנו שיעור חשוב בפוליטיקה. ותאמין לי, אם היה כאן מקרה דומה, גם כאן היו מעדיפים לבחור בשחקן אהוב, דמות "חזקה" ומשרה ביטחון על האפסים שמובילים את הפוליטיקה כיום. ישראל כיום היא קרקע פוריה למנהיג פשיסטי "חזק", או להבדיל דמות "נקייה, א-פוליטית, הגונה". אפשר להתעצבן ולכעוס ולבעוט ברגליים, אבל זה לא יוביל אותך לשום מסקנה או תובנה פוליטית.
 

Ruki V verh

New member
יבוא היום

שמעי אני מאמין דגול באבולוציה ואני מאמין שלאבולוציה דרכים משלה ובני אדם הם פגם באבולוציה אנחנו הורסים בידיע מוחלטת את הכוכב שאנחנו חיים עליו אנחנו הורגים אחד את השני בלי סיבות מוצדקות אני מאמין שהאבולוציה תגרום לנו להשמיד את עצמנו עכשיו ארצות הברית מיצגת את השיא של הגועל שבבני אדם שמה רואים את זה בקיצוניות רואים עד כמה בני אדם מושפעים בקלות עד כמה קל היה להיבחר בדרך דמוקרטטית בארצות הברית ואז להתחיל לעשות דברים בסיגנון שלך.בגלל שארצות הברית אוהבת להתערב כול הזמן מי מבטיח שהיא לא תתחיל להשמיד מדינות שלא ילכו בדרך הדמוקרטיה או שהיא לא תצא למלחמה בטענה שאני רק משפרת את העולם מישהו שמה יכול להיבחר בצורה דמוקרטית (כמו שהיטלר נבחר) ואחר כך להתחיל לעשות דברים בטענה שאנחנו מבינים יותר טוב מאחרים ואנחנו נגיד להם מה לעשות.
 

מורנא007

New member
ילד

ארה"ב מעבירה לישראל 3 מיליארד דולר כל שנה. ללא הסיוע האמריקאי לישראל, החל מהרכבת האווירית במלחמת יום כיפור, הווטו שהם מפעילים באו"ם והסיוע הכלכלי/צבאי, מצבה של ישראל היה הרבה יותר קשה. אם צריך לשנוא מישהו, זה את האויבים שלנו.
 

Ruki V verh

New member
איש

אז מה זה אומר שאני לא יכול לשנוא את ארה"ב הם מתערבים אני שונא את השחצנות שלהם אני מתעב אותם
 

מורנא007

New member
זכותך לשנוא

רק קח בחשבון שללא תמיכה של מעצמת על (ארה"ב, סין, רוסיה, צרפת או אנגליה), האו"ם בתמיכת הלובי הערבי, יצא כנגד זכות הקיום של ישראל. יצא למלחמה כמו שהוא עשה בקוסובו. בארה"ב ישנם אוהבי ישראל רבים. האמריקאים לא השמידו יהודים בשואה, את זה עשו הגרמנים (האויב של האמריקאים דאז) בסיוע של אירופאים גיזענים מקומיים.
 

מורנא007

New member
מה שהתרחש הוא

שאפגניסטן נתנה חסות לאל-קעידה לפעול משטחה, ולכן פתחה באמצעות אל-קעידה מלחמה בארצות הברית בפיגועים ב11 בספטמבר 2001. ארה"ב השבה מלחמה באפגניסטן באופן קל מידי (לדעתי) ונטול נשק השמדה המוני. אני משער שרוסיה היתה מגיבה באופן דומה או ביד חזקה יותר, לו טרוריסטים צ'צ'נים היו משמידים אלפי אזרחים במוסקוה.
 
למעלה