באילו מדינות דיני אישות בידי..

nirdagan

New member
באילו מדינות דיני אישות בידי..

בתי דין דתיים. ידוע לי שכך המצב בישראל, ערב הסעודית, ואיראן. מישהו מכיר עוד מדינות?
 

masorti

New member
באילז מדינות הזכות להתאזרחות..

נקבעת על פי שיוך אתני?.... ישראל וגרמניה. אז אתה מציע לבטל את חוק השבות? (בעצם.. אתה ודאי תציע זאת כחלק מהרצון לחסל את האופי היהודי של ישראל)
 

zazaza

New member
צריך

להקים לאנשים כמוך מדינה משלהם... האם אתה מתכחש לדימיון המזוויע שניר מעלה ?! באיזה בועה אתה חי ?! במדינה החדשה שלכם : שם תוכלו כל היום ללמוד תורה, להשפיל נשים, לאנוס אותן, לשלול מהן את כל הזכויות, לא לנסוע בשבת וחג, לא לאכול ולגדל חזיר, לפגוע פיזית במתנגדיכם, לא לעבוד ולא לשרת בשום צבא או כוח משטרה (למעט משמרות הצניעות). אמנם תחזיקו בדיוק יומיים כי גם אין כלכלה וחוק, או שאלוהים באורח פלא יגרום לכם לשינוי המבנה הגנטי ולמצוץ דם לא רק כמטפורה...
 

zazaza

New member
מצטער

זה פשוט החמש שנים שאני נותן מחיי למען צה"ל והמדינה שגורמים לי לעיתים להתעצבן על כך שעלוקות מוצצות לי את הדם וש"דמוקרטים" כמוך חופרים לי בצלחת ובשאר הזכויות שלי...
 

nirdagan

New member
יש לך 4 טעויות

1. "תשובתך" לא קשורה לשרשור הזה כי היא בנושא אחר. 2. בישראל זכות ההתאזרחות איננה נקבעת לפי מוצא אתני. 3. בגרמניה זכות ההתאזרחות איננה נקבעת לפי מוצא אתני. 4. לא הצעתי לבטל את חוק השבות. חוץ מזה, כל מה שאמרת הוא נכון.
 

masorti

New member
תגובות...

1. התשובה שלי קשורה מאוד... כי אם הקריטריון שלך הוא חוקים הייחודיים לישראל - אז נא לבטל את חוק השבות. 2. בישראל זכות ההתאזרחות נקבעת ע"י מוצא אתני... תשאל כל רוסי לא-יהודי והוא יסביר לך שרק יהודים (ומעט קרובים שלהם) מקבלים אזרחות אוטומטית. 3. בגרמניה זכות ההתאזרחות נקבעת לפי מוצא אתני. זכות השיבה הגרמנית קובעת שכל מי ששייך לעם הגרמני (כולל גרמנים שגרים באיזור הוולגה 300 שנה) זכאי לחזור לגרמניה ולקבל אזרחות גרמנית. 4. תודה רבה שלא הצעת לבטל את חוק השבות.
 

masorti

New member
מה בדיוק שקרים?

שבישראל האזרחות מוענקת למהגרים יהודים ולא למהגרים גויים? שבגרמניה מוענקת אזרחות אוטומטית למהגרים בני העם הגרמני? אולי תודה שהתבזית, ואח"כ תשתוק?
 

nirdagan

New member
כל מה שאמרת שקרים

בישראל אזרחות לא נקבעת על פי מוצא אתני: יש אזרחות מכוח לידה: אזרחות לפי אזרחות הורה. אזרחות ההורה איננה מוצא אתני. יש אזרחות מכח ישיבה. ישיבה בארץ ישראל בתאריך הקובע איננה מוצא אתני. יש אזרחות מכח שבות, שהקריטריונים שלה אינם אתניים. למשל יהודי שהמיר את דתו לא רשאי לעלות. גוי שהתגייר מותר לו, בלי קשר למוצאו האתני. בכלל ההגדרה של יהודי בחוק האזרחות איננה אתנית. ואני לא אשתוק למרות שהרבנים שלך אמרו לך להשתיק את החילוניים, על אפך ועל חמתך!
 

masorti

New member
אתה קשקשן...

כל הדיון הוא על אזרחות למהגרים ולא מכוח לידה. ולא יעזור לך... בישראל האזרחות למהגרים נקבעת על פי מוצא אתני. (גוי שהתגייר רואים אותו כאילו הצטרף ל"שבט" היהודי)
 

סילבן

New member
חוק השבות איננו אתני כרגע

הלוואי והוא היה אתני, אבל כרגע הוא חוק דתי כי הוא משתמש בהגדרה הסטטוטורית של "יהודי" בחוק מרשם האוכלוסין (תיקון 1962) כיהודי עפ"י ההלכה.
 

גוססי

New member
זה רעיון לא רע

לאו דוקא ביטול, אלא ניסוח מחדש ע"פ עקרונות שונים. החוק הקיים לוקה במגרעות רבות, ובמיוחד הוא מחטיא את אחת ממטרותיו העיקריות, דהיינו הפיכת המדינה למקלט בפני רדיפות על רקע דתי.
 

masorti

New member
את ה"עקרונות השונים" אני יכול לנחש

מתוך דבריו של טומי לפיד בפלורידה. חוק השבות החדש יקבע שיהודי יהיה זכאי לעלות לישראל אם יוכיח שאינו שומר מצוות. (לצורך בדיקת הנושא יחויב המועמד להגיע לקונסוליה בשבת ולאכול סטייק חזיר בנוכחות הפקיד המאשר)
 

גוססי

New member
אה... לאו דוקא

כוונתי היתה לכך שחוק השבות צריך לחול לא על מי שהוא יהודי,אלא על מי שנרדף עקב יהדותו לכאורה. אין הצדקה מוסרית לכך ששערי המדינה יהיו סגורים בפני אדם שנרדף משום שאביו היה יהודי, בעוד אדם אחר שנרדף משום שאמו היתה יהודיה יזכה במקלט בארץ באופן אוטומטי.
 

masorti

New member
צודק...

ואכן, החוק פותח לרווחה את השערים בפני מי שאביו היה יהודי... ואפילו בפני מי שרק סבו (מצד אביו) היה יהודי. אבל אל תתן לעובדות לבלבל לך את המוח.
 

גוססי

New member
לא זו לשון החוק

"4ב. לענין חוק זה, "יהודי" - מי שנולד לאם יהודיה או שנתגייר, והוא אינו בן דת אחרת". אולי פספסתי משהו?
 
למעלה