בגלל שאני בעד העובדים , בניגוד לרוב פה בפורם

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
מה הועד לא נותן?
סתם דוגמה קטנה:
לא נותן לעובדי התחזוקה לחתום על תיקונים שהם מבצעים... וכרגע גם אי אפשר לכפות עליו, כפי שאתה רואה. כוחו מופרז לחלוטין ביחס לתועלת שאמורה לצמוח ממנו. שאלת, למה לא לייעל את חברת הרכבות הישראלית? אבל זה בדיוק מה שמנסים לעשות עכשיו! הועד הזה הוכיח שכל עוד הוא שולט באופן בלעדי על כל עובדי הרכבת בישראל, העסק לא יזוז במילימטר. בחברה המתחרה רובם המוחלט של העובדים יהיו ישראלים. ואין שום הבדל בין לשלם "לקבלן זר" (אתה אומר את זה כאילו שזה השטן בהתגלמותו...) או לשלם "לעובדי מדינה", חוץ מזה שהקבלן הזר יהיה יעיל, מקצועי ואחראי יותר, ואפשר יהיה לפקח עליו ולשלוט בו לשם שינוי! אפילו אם נשלם יותר, מה שחשוב זאת התוצאה. ראינו שאין שום דרך להשיג תוצאה זו במתווה הנוכחי של הרכבת (הועד לא נותן! כי הוא לא רוצה!!!) ולשם שינוי, המדינה מוכנה להשקיע יותר כדי שהשירות ישתפר - אז מה רע? עבורי בתור נוסע זה טוב מאוד.
 

oschlick

New member
סתם דוגמה קטנה:
לא נותן לעובדי התחזוקה לחתום על תיקונים שהם מבצעים... וכרגע גם אי אפשר לכפות עליו, כפי שאתה רואה. כוחו מופרז לחלוטין ביחס לתועלת שאמורה לצמוח ממנו. שאלת, למה לא לייעל את חברת הרכבות הישראלית? אבל זה בדיוק מה שמנסים לעשות עכשיו! הועד הזה הוכיח שכל עוד הוא שולט באופן בלעדי על כל עובדי הרכבת בישראל, העסק לא יזוז במילימטר. בחברה המתחרה רובם המוחלט של העובדים יהיו ישראלים. ואין שום הבדל בין לשלם "לקבלן זר" (אתה אומר את זה כאילו שזה השטן בהתגלמותו...) או לשלם "לעובדי מדינה", חוץ מזה שהקבלן הזר יהיה יעיל, מקצועי ואחראי יותר, ואפשר יהיה לפקח עליו ולשלוט בו לשם שינוי! אפילו אם נשלם יותר, מה שחשוב זאת התוצאה. ראינו שאין שום דרך להשיג תוצאה זו במתווה הנוכחי של הרכבת (הועד לא נותן! כי הוא לא רוצה!!!) ולשם שינוי, המדינה מוכנה להשקיע יותר כדי שהשירות ישתפר - אז מה רע? עבורי בתור נוסע זה טוב מאוד.
ולמה שהקבלן הזר לא יהיה פשוט חלק מרכבת ישראל?
למה צריך להתחיל לחלק את השליטה ברכבת ישראל לכל מיני אנשים פרטיים שלא חייבים לנו שום דבר?
 

easylivin

New member
ולמה שהקבלן הזר לא יהיה פשוט חלק מרכבת ישראל?
למה צריך להתחיל לחלק את השליטה ברכבת ישראל לכל מיני אנשים פרטיים שלא חייבים לנו שום דבר?
בפירוש, כדי לצמצם את כוחו המפורז של הועד.
הועד המתעמר בנוסעים לטובת אינטרסים אישיים של מנהיגיו (ליתר דיוק, של היו"ר שרוצה להיות "עמיר פרץ מס' 2") הוא-הוא הרעה החולה ברכבת ישראל. הועד הוא זה שלא איפשר לאכוף אמצעי בטיחות, לא איפשר לפטר עובדים שסרחו, וששחיתויות התבצעו תחת חסותו. ואני פשוט תוהה: האם כל זה חדש לך?.. ואם כבר, אז ברצוני להבין: נניח ותביעות הועד היו מוצדקות (והן לא). האם לדעתך זה מצדיק את ההתעמרות בעשרות אלפי נוסעים, כליאתם בקרונות ללא מיזוג למשך שעות ואת שאר מעשי האלימות? בזה ראשי הועד שוב הוכיחו עם מי יש לנו עסק - הם נוהגים כמו פושעים, וכלן הציבור קורא להם פושעים. זה שהם מנסים להסתתר תחת סיסמאות של "צדק חברתי", רק הופך אותם לפושעים גדולים עוד יותר.
 

oschlick

New member
בפירוש, כדי לצמצם את כוחו המפורז של הועד.
הועד המתעמר בנוסעים לטובת אינטרסים אישיים של מנהיגיו (ליתר דיוק, של היו"ר שרוצה להיות "עמיר פרץ מס' 2") הוא-הוא הרעה החולה ברכבת ישראל. הועד הוא זה שלא איפשר לאכוף אמצעי בטיחות, לא איפשר לפטר עובדים שסרחו, וששחיתויות התבצעו תחת חסותו. ואני פשוט תוהה: האם כל זה חדש לך?.. ואם כבר, אז ברצוני להבין: נניח ותביעות הועד היו מוצדקות (והן לא). האם לדעתך זה מצדיק את ההתעמרות בעשרות אלפי נוסעים, כליאתם בקרונות ללא מיזוג למשך שעות ואת שאר מעשי האלימות? בזה ראשי הועד שוב הוכיחו עם מי יש לנו עסק - הם נוהגים כמו פושעים, וכלן הציבור קורא להם פושעים. זה שהם מנסים להסתתר תחת סיסמאות של "צדק חברתי", רק הופך אותם לפושעים גדולים עוד יותר.
אני ממש לא מצדיק את מה שהועד עשה אתמול
ולדעתי צריך לפטר לאלתר את כל האחראים לדבר. ומזמן כבר היה צריך לפטר את כל העובדים שלא איפשרו לאכוף אמצעי בטיחות או שנגעו בשחיתויות. לא להפריט, לפטר.
 

easylivin

New member
אני ממש לא מצדיק את מה שהועד עשה אתמול
ולדעתי צריך לפטר לאלתר את כל האחראים לדבר. ומזמן כבר היה צריך לפטר את כל העובדים שלא איפשרו לאכוף אמצעי בטיחות או שנגעו בשחיתויות. לא להפריט, לפטר.
גם לא מפריטים אותם, זה עוד ספין של ראשי הועד.
לא משנה כמה פעמים יחזרו עליו, זה לא יהפוך את השקר לאמת. מקימים כאן מוסך חדש שיתופעל במקרה על ידי יצרנית הרכבות הגדולה בעולם (שעדיין לא הסברת למה זה כל-כך רע בעיניך), או במילים אחרות: המנוסה והמקצועית בעולם. אין שום בעיה שהעובדים במוסכים החדשים יתארגנו באופן עצמאי, כפי שעשו בחברות פרטיות אחרות. עצם הריכוזיות של הועד הקיים והיחיד הזה, היא עצם הבעיה כאן. גם אם יפוטרו כל העובדים שסרחו כולל היו"ר שהתשוללה בבתי משפט ובעימותים עם שוטרים, זה לא יעזור כי כל עוד הועד הזה שולט באופן בלעדי בכל תחום הרכבות בישראל, וגורלם של הנוסעים מופקד בידיו, אז יהיו אחרים שינסו להשתלט ולהשתמש בכח המופרז הזה. הסיפור הזה חוזר מחדש עם כל יו"ר ועד שבא, ולכל מנכ"ל חדש עורכים את אותו טקס קבלת הפנים המסורתי. את זה יגיד לך כל מי שעקב אחרי העניינים ברכבת במהלך השנים. ולכן, מה שצריכים זו תחרות. זה בדיוק מה שהממשלה מנסה לעשות, ועוד עושה את זה על הצד הטוב ביותר: באמצעות גיוס הידע והמקצועיות העצומה שקיימת אך ורק במגזר הפרטי בחו"ל.
 

oschlick

New member
גם לא מפריטים אותם, זה עוד ספין של ראשי הועד.
לא משנה כמה פעמים יחזרו עליו, זה לא יהפוך את השקר לאמת. מקימים כאן מוסך חדש שיתופעל במקרה על ידי יצרנית הרכבות הגדולה בעולם (שעדיין לא הסברת למה זה כל-כך רע בעיניך), או במילים אחרות: המנוסה והמקצועית בעולם. אין שום בעיה שהעובדים במוסכים החדשים יתארגנו באופן עצמאי, כפי שעשו בחברות פרטיות אחרות. עצם הריכוזיות של הועד הקיים והיחיד הזה, היא עצם הבעיה כאן. גם אם יפוטרו כל העובדים שסרחו כולל היו"ר שהתשוללה בבתי משפט ובעימותים עם שוטרים, זה לא יעזור כי כל עוד הועד הזה שולט באופן בלעדי בכל תחום הרכבות בישראל, וגורלם של הנוסעים מופקד בידיו, אז יהיו אחרים שינסו להשתלט ולהשתמש בכח המופרז הזה. הסיפור הזה חוזר מחדש עם כל יו"ר ועד שבא, ולכל מנכ"ל חדש עורכים את אותו טקס קבלת הפנים המסורתי. את זה יגיד לך כל מי שעקב אחרי העניינים ברכבת במהלך השנים. ולכן, מה שצריכים זו תחרות. זה בדיוק מה שהממשלה מנסה לעשות, ועוד עושה את זה על הצד הטוב ביותר: באמצעות גיוס הידע והמקצועיות העצומה שקיימת אך ורק במגזר הפרטי בחו"ל.
אתה מעדיף תחרות שתפרנס חברות זרות
על פני מונופול שמפרנס עובדים ישראלים? אם תהיה תחרות בין כמה חברות רכבת ישראליות זה יהיה אידאלי. תחרות בין חברות רכבת זרות שיספקו לנו שירותי רכבת זה גם לא כלכלי (כי זה יכול להביא לפיטורים של המון עובדים ישראלים) וגם לא משקף את החזון שלנו להיות מדינה עצמאית שמספקת את צרכיה בעצמה.
 

amit1270

New member
אתה מעדיף תחרות שתפרנס חברות זרות
על פני מונופול שמפרנס עובדים ישראלים? אם תהיה תחרות בין כמה חברות רכבת ישראליות זה יהיה אידאלי. תחרות בין חברות רכבת זרות שיספקו לנו שירותי רכבת זה גם לא כלכלי (כי זה יכול להביא לפיטורים של המון עובדים ישראלים) וגם לא משקף את החזון שלנו להיות מדינה עצמאית שמספקת את צרכיה בעצמה.
גם אינטל חברה זרה
חברות זרות מספקות הרבה מאוד כסף ועבודה למדינה. אם אין בעולם מדינה שמספקת את כל צרכיה בעצמה. גם רכבת ישראל לא מייצרת את הקרונות והקטרים שלה. אין גם כוונה להביא חברות זרות שיספקו שירותי רכבת אלא רק שירותי תחזוקה (בארץ, ע"י עובדים ישראלים בעיקר).
 

easylivin

New member
גם אינטל חברה זרה
חברות זרות מספקות הרבה מאוד כסף ועבודה למדינה. אם אין בעולם מדינה שמספקת את כל צרכיה בעצמה. גם רכבת ישראל לא מייצרת את הקרונות והקטרים שלה. אין גם כוונה להביא חברות זרות שיספקו שירותי רכבת אלא רק שירותי תחזוקה (בארץ, ע"י עובדים ישראלים בעיקר).
רק תוספת קטנה, עמית: כסף למדינה ולאזרחים,
ופרנסה ראויה בהחלט לכח האדם הישראלי והמקצועי המועסק על ידי אותן חברות "זרות".
 

kobiz99

New member
גם אינטל חברה זרה
חברות זרות מספקות הרבה מאוד כסף ועבודה למדינה. אם אין בעולם מדינה שמספקת את כל צרכיה בעצמה. גם רכבת ישראל לא מייצרת את הקרונות והקטרים שלה. אין גם כוונה להביא חברות זרות שיספקו שירותי רכבת אלא רק שירותי תחזוקה (בארץ, ע"י עובדים ישראלים בעיקר).
אם העובדים ישראלים למה לא לגיסם
לרכבת ישראל??????????????????????
 

kobiz99

New member
זאת החלטת הממשלה
וכנראה החלטה די מוצדקת לאור התנהלות הוועד.
ובדיוק על זה אנו מוחים.
האם ממשלת ישראל לא שינתה החלתותיה כתוצאה ממחאה. דווקא ממשלת נתניהו שינתה הרבה מהחלתותיה.
 

amit1270

New member
ובדיוק על זה אנו מוחים.
האם ממשלת ישראל לא שינתה החלתותיה כתוצאה ממחאה. דווקא ממשלת נתניהו שינתה הרבה מהחלתותיה.
תמשיכו בדרככם
ואני בטוח שההחלטה לא תשתנה. אולי אפילו יתווספו אליה עוד כמה החלטות...
 

Rubim88

New member
ובדיוק על זה אנו מוחים.
האם ממשלת ישראל לא שינתה החלתותיה כתוצאה ממחאה. דווקא ממשלת נתניהו שינתה הרבה מהחלתותיה.
אתם מוחים נגד העניין הלא נכון
אתם מוחים נגד החלטת הממשלה, להפקדת התחזוקה של חלק מהקרונות החדשים אצל היצרן. - זו התערבות בניהול(מכיוון שאין השפעה ישירה על העובדים הנוכחיים) ולא תפקידו של ועד העובדים - הועד הוא לא מנהל. אם אתם טוענים שזה יפגע בעובדי התחזוקה בעתיד הרחוק(לאחר שהקרונות הנוכחיים יצאו מהשירות ) אתם צריכים לפעול בדרכים החוקיות על מנת לנסות ולדאוג לעובדים הנוכחיים בעתיד.(משמע, שתמיד חלק מתחזוקת הציוד יעשה ע"י עובדי התחזוקה הקיימים ברכבת) אגב, למה אין מחאה כדי לצרף את עובדי הניקיון לרכבת? או את המאבטחים?
 

tanj

New member
אתם מוחים נגד העניין הלא נכון
אתם מוחים נגד החלטת הממשלה, להפקדת התחזוקה של חלק מהקרונות החדשים אצל היצרן. - זו התערבות בניהול(מכיוון שאין השפעה ישירה על העובדים הנוכחיים) ולא תפקידו של ועד העובדים - הועד הוא לא מנהל. אם אתם טוענים שזה יפגע בעובדי התחזוקה בעתיד הרחוק(לאחר שהקרונות הנוכחיים יצאו מהשירות ) אתם צריכים לפעול בדרכים החוקיות על מנת לנסות ולדאוג לעובדים הנוכחיים בעתיד.(משמע, שתמיד חלק מתחזוקת הציוד יעשה ע"י עובדי התחזוקה הקיימים ברכבת) אגב, למה אין מחאה כדי לצרף את עובדי הניקיון לרכבת? או את המאבטחים?
פגעת בנקודה הנכונה
למה ההסתדרות פעלה תמיד רק לטובת האינטרסים של הועדים הגדולים וזרקה את ענף האבטחה והשמירה לפח? על דמי השתיקה של ההסתדרות שמעת? לא אלאה אותך בפרטים רק אציין שההסכם הקיבוצי בין ההסתדרות וחברות השמירה והאבטחה בישראל כוללת תשלום של אחוז קבוע מהשכר החודשי של המאבטחים והשומרים להסתדרות תחת הסעיף "דמי אירגון". וכשמולן שכר השומר\מאבטח, והוא פונה להסתדרות, אנשי ההסתדרות מציעים לו "להתפשר". כדאי לבדוק מה מרויח הועד מאי התארגנותם של השומרים,הדיילים ועובדי הנקיון ברכבת...
 

easylivin

New member
אתה מעדיף תחרות שתפרנס חברות זרות
על פני מונופול שמפרנס עובדים ישראלים? אם תהיה תחרות בין כמה חברות רכבת ישראליות זה יהיה אידאלי. תחרות בין חברות רכבת זרות שיספקו לנו שירותי רכבת זה גם לא כלכלי (כי זה יכול להביא לפיטורים של המון עובדים ישראלים) וגם לא משקף את החזון שלנו להיות מדינה עצמאית שמספקת את צרכיה בעצמה.
ואתה מעדיף שוב לדבר בסיסמאות ולא בעובדות.
אין, חייבים להבין את זה, אין ולא תהיה בקרוב שום חברה ישראלית ברמת מקצועיות כזאת, ואפילו רחוק מזה. עובדי "רכבת ישראל" המאורגנים בועד המדובר קיבלו ידע מקצועי מחו"ל וחלקם אף עברו שם הכשרה, ומה קיבלנו?.. כי מה שעושה את ההבדל זה הארגון, הניהול ואיכות כח האדם שהועד פשוט לא מאפשר לשלוט בה. וגם לא מתכוון לאפשר בעתיד, וזה גם לא יקרה כל עוד הוא שולט ברכבת באופן בלעדי. וגם נראה לי שהמילה "זרות" נשמעת באוזניך כקללה, אבל באמת שלא הצלחת להסביר לי למה. לך לעומת זאת, כבר ניסו להסביר שזה לא יביא לפיטורי עובדים ישראלים: להיפך, רובם המוחלט של העובדים שיתפרסנו מהעבודה בחברה "הזרה", יהיו ישראלים. האם דבר קיומם של סניפי חברות זרות בישראל, שרוב רובם של עובדיהם ישראלים, זה חידוש עבורך? האם יש לגרש את כל החברות האלו שהציבור נהנה משירותיהן, ועובדיהן נהנים גם מפרנסה ראויה "פה ושם מדי פעם"?! בהודעתך הבאה השתדל בבקשה להתייחס לעובדות ולמציאות, ולא לדבר רק בסיסמאות פוליטיות ואף דמגוגיות שאין כל קשר בינן לבין המציאות.
 

amit1270

New member
ולמה שהקבלן הזר לא יהיה פשוט חלק מרכבת ישראל?
למה צריך להתחיל לחלק את השליטה ברכבת ישראל לכל מיני אנשים פרטיים שלא חייבים לנו שום דבר?
"לא חייבים לנו שום דבר"?
בינתיים נראה שדווקא הוועד לא חושב שהוא חייב לנו משהו. אף אחד לא מדבר על חלוקת השליטה ברכבת ישראל (לא יודע מאיפה הבאת את זה). בסה"כ מדברים על תחזוקה של חלק מהקרונות ע"י קבלן חיצוני (שהוא במקרה גם יצרן הקרונות), שיהיה חייב ועוד איך לעמוד בסטנדרט של ביצוע.
 

oschlick

New member
"לא חייבים לנו שום דבר"?
בינתיים נראה שדווקא הוועד לא חושב שהוא חייב לנו משהו. אף אחד לא מדבר על חלוקת השליטה ברכבת ישראל (לא יודע מאיפה הבאת את זה). בסה"כ מדברים על תחזוקה של חלק מהקרונות ע"י קבלן חיצוני (שהוא במקרה גם יצרן הקרונות), שיהיה חייב ועוד איך לעמוד בסטנדרט של ביצוע.
טוב יש בזה משהו, עדיף באמת שהתחזוקה תהיה
ע''י יצרן הקרונות.
 
ואז מה? תפרנס עובדים זרים ברכבת?
בהחלט. גם ככה הם יבואו ארצה ויקבלו
את שכרם מחברת בומברדייה שתקבל את התמורה לעבודתם מהרכבת שתקבל את הכסף מהמדינה כך שאין הבדל וגם ככה הארץ הזו מלאה בעובדים זרים כיום כי הישראלי לא מוכן לעשות ערב רב של עבודות ולכן המדינה הולכת ונגמרת...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה