בזכות נתניהו "הטובים למחלקה האונקולוגית"

בזכות נתניהו "הטובים למחלקה האונקולוגית"

עד עכשיו אמרו לנו שהטובים לטיס. ואז הגיע נתניהו שכהרגלו בקודש לא טורח לבדוק במה הוא משקיע את כספי המדינה, ובדיוק כפי שהיה עם אסון ויסקונסין שלו, שנתניהו ופקידוני האוצר לא טרחו לבדוק לאיזה חברות הם נותנים ביד את אזרחי ישראל, ואח"כ התברר בין היתר שחלק מהחברות מורשעות בבית משפט בארה"ב, בעוד נתניהו ופקידוני האוצר שלו מרימים גבה, כאילו לא ידעו במי מדובר שהם נתנו בידם את המכרז, כך מתברר שקרה גם אם רכישות המטוסים שרכשה ישראל מארה"ב, במקום להשקיע את הכספים הללו בנזקקים ובשכבות החלשות במדינה. אך נתניהו כמו נתניהו, העדיף להשקיע את הכסף במטוסי קרב, ולדפוק את העניים והחלשים, מהם הוא קיצץ את הכסף בשביל לרכוש מטוסי קרב ולפזר בין החברים העשירים שלו מהאלפיון העליון. ובכן עכשיו מתברר שמלבד זאת שנתניהו דפק את השכבות החלשות, הוא גם הצליח לסרטן את טייסי ישראל ולרכוש עבורם מטוסים מסרטנים, שתאמינו לי שאם זה לא היה עצוב זו היתה יכולה להיות אפילו בדיחת השנה. כך שמעכשיו והלאה, בזכות נתניהו עושק העניים ואבי אסון ויסקונסין, אפשר להחליף את הסיסמה הידועה "הטובים לטיס" בסיסמה החדשה: הטובים למחלקה האונקולוגית.
 
אוי, באמת...

סביר להניח שאם תחפש מספיק טוב תמצא פורמאלדהיד כמעט בכל מקום - הרבה דבקים מכילים אותו... להאשים את נתניהו (על אף סלידתי ממנו) בכך שקנה מטוסים מסרטנים זה אבסורד - הרי הוא לא יכל לדעת שהם יפלטו את החומר הזה. חברת לוקהיד-מרטין (יצנית ה- F16i) היא חברת מטוסי הקרב הגדולה בעולם. היית מעדיף שיקנו את המטוסים מאיזו חברה סינית קיקיונית? ישראל צריכה מטוסי קרב, והתקציב לא מספיק לכל דבר, ולכן צריך להתפשר. התקציב שממנו נקנה המטוסים הוא תקציב הסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל' שכפי שאתה יכול להסיק משמו - נועד לצרכי צבא. את התקציב ישראל אמורה לנצל ברכישת ציוד צבאי אמריקני (זה אחד התנאים שמציבה ארה"ב לישראל בשביל לקבל אותו).
 
תגיד לי משהו: שאתה הולך לעשות קניות בסופר...

ואתה קונה למשל קרטון ביצים, אתה לא טורח לבדוק אם הביצים שאתה קונה טובים או מקולקים, שבורים או שלמים, נוזלים או לא? כך שתחשווב על שר אוצר שעושה שימוש בכספים שהם לא שלו בכלל, שאותם גזל מהעניים והחלשים ביותר בבני עמו ואזרחי מדינתו, שלא טורח אפילו לבדוק מה הוא רוכש בכספים שהוא גזל מהם? הרי אותו דבר קרה עם תוכנית ויסקונסין, שנתניהו הרים גבה כשהוא שמע שלפחות שתי חברות מתוך השלושה שבידן הוא נתן את הפעלת המרכזים של התוכנית האסונית הזאת, הורשעו בבית משפט בארה"ב על הונאה והפרת אמונים. כך שמה ההכדל בין זה לבין רכישת המטוסים המסרטנים על ידיו? אין שום הבדל. ואתה יודע למה אין שום הבדל? כי נתניהו היה חורני ויישאר חורני כל חייו. לפחות מתי שמדובר בבני עמו ובמדינתו. לעומת זאת, הוא יודע טוב מאוד לערוך בדיקה ואף לתת לאחרים להוציא עליו הון עתק, כאשר מדובר בו ובמשפחתו. כך שאל תגיד לי "אוי, באמת..." כי שנינו יודעים שאני צודק לגבי נתניהו והחוסר איכפתיות שלו מבני עמו ומדינתו, לעומת האיכפתיות המוגזמת שלו מעצמו ומטובתו האישית. כך שלא פלא שבזכותו אפשר לאמר מעכשיו במקום "הטובים לטיס", "הטובים למחלקה האונקולוגית".
 
מטוסים הם לא ביצים

מטוסי ה- F16i הם מהטובים בעולם. אני בטוח שאם היו מודעים לבעיה מראש היו משנים את סוג ההדבקה (או מה שלא פלט את הפורמלין). הבעיה היא שלא תמיד ניתן לחזות מראש כאלה דברים (ולראיה אציין את מקרה הבנזן בפנטה - חומצה אסקורבית הגיבה עם אחד מחומרי השימור ונוצר בנזן בבקבוקים - חומר מסרטן). לביבי אין הכשרה בכימיה, טוקסיקולוגיה או הנדסת מטוסים - בשביל זה יש אנשים שהתמחו בתחומים האלה ובודקים את הציוד - לא ביבי צריך לבדוק את המטוסים. את הכסף לקניית המטוסים, ביבי לא לקח מהעניים והחלשים אלא מארצות הברית - זהו חלק מתקציב הסיוע הצבאי שישראל מקבלת. סיוע צבאי הוא לקניית נשק, לא קצבאות לעניים. הניסיון לצור הקבלה בין תוכנית ויסקונסין (שאפשר להתווכח על נכונות גישתה) לבין קניית המטוסים הוא על סף הדמגוגיה.
 
האמן לי שאם נתניהו היה צריך לטוס במטוסים הללו

הוא היה טורח לבדוק אותם היטב. ברור שלא הוא זה שצריך לבדוק מטוסים, בשביל זה כפי שאתה עצמך ציינת, יש מומחים מיוחדים עם מכשירים מיוחדים. אך נתניהו רכש את המטוסים המסרטנים הללו, מבלי אפילו לשלוח את אותם מומחים מיוחדים עם מכשירים מיוחדים, שיערכו בהם בדיקות בטיחות, כי אם כהרגלו בקודש כשזה לא נוגע לו עצמו, הלך ורכש חתול בשק, בדיוק כפי שעשה עם תוכנית ויסקונסין, שבינתיים הוא עצמו כבר הודה שהיא היתה "טעות".
 

מעיין140

New member
אוי ממתיק הגזמת

מטוס F16 הוא דבר מורכב מאוד אף אחד לא רוצה שיהיה בו חומר שיהיה מסוכן לטייס ובטח שלא בכוונה. דבר שני הוא שאנו חיים במדינה במציאות בטחונית מאוד מורכבת ומה לעשות צריך בשביל הביטחון מטוסים ומרבית ההוצאה היא מתקציב הסיוע האמרקאי. ממש מביך לקרוא מה שכתבת
 
לא הגזמתי ולא נעליים מעיין

אז מה אם מטוס F16 זה דבר מורכב? כל דבר זה דבר מורכב, אבל כל דבר מורכב, נעשה בידי אדם, וכל דבר מורכב ניתן גם לפירוק, בדיוק כמו שהוא ניתן להרכבה. אף אחד לא טען שאסור לרכוש מטוסים להגנה על המולדת, אך אם כבר רוכשים, המינימום שנוקט בו בן אדם אחראי ואיכפתי, זה לבדוק את מה שהוא רוכש ולא לרכוש חתול בשק. כבר אמרתי ואני חוזר שוב: אם נתניהו היה צריך לרכוש את המטוסים הללו בשביל עצמו, אני חותם לך שהוא לא היה רוכש אותם ללא בדיקה קפדנית ויסודית.
 
F16 רחוק מלהיות "חתול בשק"

ה- F16 הוא אחד הדגמים הנפוצים ביותר - יותר מ- 4000 מטוסי F16 נבנו ומשרתים את צבאות המערב מאז 1976. אין הרבה מטוסי קרב שנבדקו כל כך הרבה בתנאי הפעלה שונים ומגוונים כמו ה- F16. ה- F16 יכול להיות הרבה מאוד דברים - אבל "חתול בשק" בוודאי שלא.
 
מצידי שייקראו לו "F-19" כל דבר הוא חתול בשק

כל עוד מי שרוכש אותו לא בודק אותו. ונתניהו זו ממש לא הפעם הראשונה שהוא לא בודק מה שהוא רוכש מהכספים שנגזלו על ידו מהכי חלשים בחברה הישראלית.
 
להגיד שכל דבר זה חתול בשק - זה פרנויה

באותה מידה אפשר לא לנסוע באוטובוסים - הרי אתה לא בודק את התקינות המכנית של צי הרכבים של אגד או דן לפני שאתה עולה עליו - אי אפשר להסתמך על בדיקות של אחרים... אם יוצרו למעלה מ- 4000 מטוסים מדגם זה, המוטסים בשלל חילות האוויר של המערב - זאת לדעתי בדיקה מספיק אמינה לקבוע שזאת רכישה כדאית.
 
זה חלק משואת ויסקונסין והקפיטליזם הקורס

כמו שחזית בחוש הנבואי המפותח שלך יחד עם 65 המנדטים של פרץ ועלייתה לשלטון של חדש. הכל מזימה קפיטליסטית חזירית. אגב, ממתיק: הבורסות והדולר עולים ואתה שותק.
 
הקשר היחיד במשוואה הזאת לויסקונסין זה נתניהו

שעובדה שהוא אחראי הן לאסון ויסקונסין והן לרכישת המטוסים המסרטנים. וזאת עובדה חביבי, שלא משנה כמה תנסה להכחישה, אתה לא יכול לשנות את העובדה הזאת. ולגבי זה שהבורסות "עולות": נדמה לי שאתה עצמך טענת שיש להמתין לפחות שני רבעונים, בכדי לקבוע לאן זה הולך. אז אני מבין עכשיו מדבריך, שרק מתי שמתאים לך, קרי: כשהבורסה יורדת, "יש להמתין לפחות שני רבעונים בכדי לקבוע משהו", ואילו כשהבורסה עולה, פתאום הטענה הזאת שלך כבר אין לה שום תוקף וכבר אין צורך להמתין לפחות שני רבעונים. שאמרתי שאתה דו-פרצופי, לזאת בדיוק התכוונתי, כי רק דו-פרצופי יכול לשנות את טענותיו, לפי מה שנוח לא. אדם אובייקטיבי ופרגמטי, שטוען טענה, ממשיך איתה עד הסוף. אך לא כך אתה תמוז, שהמילים "אובייקטיביות" ו"פרגמטיות" רחוקות ממך כמו שמיים מארץ, ונחשבות בעיניך למילים גסות.
 

dirty boots

New member
תגיד

אתה עדיין מתעסק בויסקונסין? לא הציעו כבר מזמן תוכנית חדשה שתחליף אותה ותתקן את טעויות התוכנית הקודמת אך תהיה ברוחה? אין לך משהו לחדש בנוגע לזה?
 
התוכנית שהציעו זה ויסקונסין, רק בשם אחר

במקום להמשיך ולקרוא לה מהל"ב, שינו לה את השם ל"אורות לתעסוקה", שנשמע יותר ש"סי. אבל התוכנית הזאת, ולא חשוב בכלל איך היא נקראת, היתה ונשארה אסון חברתי, ולא סתם אסון חברתי, כי אם האסון החברתי הכי גדול שפקד את מדינת ישראל מאז הכרזת עצמאותה ב1948. שלא לדבר על כל השחיתות וניגוד האינטרסים שמלווה את האסון החברתי הזה, עוד מהיום הראשון שהוא פקד את מדינתנו...
 
כנראה שנכונה האימרה...

"קפיטליסט שלא מרמה לא מרוויח". הרי גם במקרה של נתניהו ורכישת המטוסים המסרטנים על ידיו ועל ידי פקידוני האוצר שלו, שטובת העם והמדינה שלהם, רחוקה מהם כמו הארץ מהשמש, חברה קפיטליסטית היא זו שמכרה לישראל את המטוסים המסרטנים. וזאת למה? מכיוון שהקפיטליסטים שהמוטו שמלווה אותם כל חייהם זה לקנות כמה שיותר בזול ולמכור כמה שיותר ביוקר, כבר מזמן התרגלו להשקיע כמה שפחות במוצרים שאותם הם מוכרים, כמו למשל בבדיקות בטיחות ובדיקות שיכולות למנוע נזקים מהמוצרים שאותם הם מוכרים ומשווקים לציבור, וזאת מכיוון שכל בדיקה שכזאת מצריכה אותם להוציא כספים נוספים, וקפיטליסט תמיד יעדיף להכניס לכיסו את הכסף שאיתו הוא צריך לשלם על בדיקות מוצריו. זו גם הסיבה שאנחנו עדים לכל הפאקים שלהם, כמו למשל האסון באולמי ורסאיי, שאף אחד לא טרח לבדוק עד כמה בטיחותית שיטת הפלקל, ואנשים רבים שילמו על כך בחייהם. אילו הקפיטליסטים היו מוכנים להשקיע בבדיקת המוצרים שאותם הם מוכרים ומשווקים, תאמין לי שכל המקרים שאנחנו שומעים עליהם בחדשות, כמו למשל "פרשת רמדיה" שהכתה גלים בישראל רק לפני מספר שנים, אך אף אחד לא למד ממנה שום לקח ולא הסיק שום מסקנה חדשה. ועובדה שהפאקים הללו חוזרים על עצמם שוב ושוב ושוב, ובכל פעם מתגלה פאק שכזה בחברה קפיטליסטית אחרת. וזו עוד הוכחה לכך שבמידה ואנחנו רוצים להיפטר מתחלואי הקפיטליזם, עלינו להוקיע את השיטה הכלכלית הזאת מארצנו ולאצץ תחתה שיטה בריאה וצודקת יותר, שרק תטיב עם כולם ותמנע מאיתנו בעתיד פאקים נוספים כמו אלה...
 
והבטיחות אצל הקומוניסטים יותר טובה?

אפשר לסכם את הבטיחות בעולם הלא קפיטליסטי במילה אחת: צ'רנוביל
 
הקפיטליסטים והקומוניסטים הם אחים תאומים

שני פנים מושחתים ומסואבים של אותה המטבע המעוותת שנקראת הכלכלה הישנה, כלכלה שאינה מתאימה כבר מזמן לזמן שבו אנו חיים. אז מסכים איתך שהבטיחות אצל הקומוניסטים לא יותר טובה, וייתכן אפילו שיותר גרועה מאצל הקפיטליסטים. אך ככל שידוע לי אנחנו לא חיים במדינה קומוניסטית, אנחנו חיים במדינה קפיטליסטית, כך שאין שום טעם לתקוף משהו שאינו קיים במדינה שלנו. בעוד שאת השיטה התאומה שכן קיימת במדינה שלנו, ומוכיחה לנו בכל פעם מחדש עד כמה שהיא גרועה, מושחתת ומסואבת, וגובה קורבנות על ימין ועל שמאל, זו השיטה היחידה שאותה יש טעם לתקוף. שכן מה שלא יהיה, אם נחליט מתישהו להחליף את השיטה הכלכלית הנהוגה במדינתנו, זה לא יהיה מקומוניזם לשיטה כלכלית אחרת, זה יהיה אך ורק מקפיטליזם לשיטה כלכלית אחרת. וכבר אמרתי ולא פעם אחת, שכבר מזמן העולם לא צריך לבחור בין שיטה ישנה קלוקלת אחת לשיטה ישנה קלוקלת שנייה, כשיש את הדרך השלישית שמוכיחה את עצמה כבר למעלה משלושה עשורים רצופים.
 

dirty boots

New member
למרות שאתה מעוניין להוציא את נתניהו כשטן

בכל מקרה אפשרי וכל פעם שנתניהו יעשה משהו וזה יתפרסם בתקשורת אתה תיקח את זה כדוגמה לכשלים בשיטה הקפיטליסטית, כבר הסבירו לך שיש לך טעות - נתניהו לא היה אחראי לבדיקת המטוסים, הוא היה אחראי לרכישתם. הוא לא רכש אותם מכסף שנעשק מעניים (אלא מתקציב מיוחד שהוקצב לכך) והוא לא היה יכול לחזות שיתגלה במטוסים האלה חומר מסרטן. זה תפקידם של כימאים למיניהם הבודקים את המטוסים.
 
למעלה