בן חמש וקצת עצלן

שירהד1

Member
מנהל
מודה שאני נגד הרעיון של האפליקציה-

עם כל הכבוד לטכנולוגיה, ילדים עדיין (תודה לאל) יושבים ולומדים עם חוברות, מחברות, עיפרון ומחק.
לכן עדיף ללמוד ולבצע מטלות כאלו ואחרות עם הראש והידיים, ולא עם הראש והמסך.
בעיניי, יש מספיק זמן מסך לילדים.
שבו עם הילדים ותנו להם לעבוד על אמת. לכתוב עם עיפרון, לצבוע עם צבעים. להרגיש את הדברים על אמת, ולא דרך מסך.

בכל אופן, שיהיה בהצלחה!
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
אני חושבת שזה אופי

האמצעי שלי בכיתה א
אוהב מאד מאד מחשב
וגם יושב עליו המון זמן
יש איזה משחק אסטרטגיה שהוא משחק
הוא יכול לשחק שעות
אבל אם תתני לו חוברת עבודה
הוא יהיה מה זה מאושר
גם בכיצה הוא לומד יפה מאד
המחברת שלו מתוקתקות
לדוגמא הוא לא יהנה מכזאת אפלקציה
הקטן יכול להיות שכן
 

שירהד1

Member
מנהל
אני לא חיה בעולם אוטופי!-

אני פשוט מרפאה בעיסוק "רק" 16 שנים, ויש לי "טיפה" ידע לגבי התפתחות בתחומים השונים והעסקת ילדים בהתאם לגילם.
זה שההורים בוחרים בדרך הקלה ומושיבים מול המסך זה עניין שלהם, אבל בהחלט אפשר אחרת. אני חיה את זה כל יום עם הילדים האישיים שלי וגם עם המטופלים.
אז לא מדובר באוטופיה, אלא במציאות, ובבחירה שהורים עושים או לא עושים. זה הכל.
אז במקום לחשוב שמדובר באוטופיה, שבו ותלמדו את הילדים איך להעסיק עצמם בלי כל הזמן להיות דבוקים למסכים שונים ומשונים.
אני בעד מסכים, אבל במינון נכון ולא הרסני.
אל תדאגו, גם הילדים שלי מקבלים את מנת המסך שלהם, אבל במידה. רוב הזמן הם מתעסקים בדברים יצרניים ויצירתיים.
יש המון דברים, והרבה מעבר לחוברות. מי אמר שחייבים בגיל הגן חוברות? ממש לא. אפשר גם לשלב חוברות, וגם מליון דברים אחרים.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
זה בכלל לא עניין של להיות פוליטיקלי קורקט-

אלא באני מאמין שלי גם בחיים הפרטיים וגם בחיים המקצועיים כמרפאה בעיסוק לילדים.
אם את לא מסכימה איתי- שיבושם לך. אין לי בעיה עם זה:)


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
אני חושבת שזה נכון

אבל אם ילדים ככה על מסך
או שמסך ידרבן אותו לעבוד קצת
על אותיות/מספרים
זה יכול להיות גיוון נחמד
 
ובכל זאת

יש משהו גם בענין של אופי הילד
אחרת איך תסבירי שני ילדים
שגרים באותו בית
ההבדל בינהם הוא שנה ותשע
אחד צמוד למחשב אבל רק אם יריח עיפרון יתחרפן מאושר
משוגע על חוברות עבודה ויצירות
והשני לא יושב מול מסכים המון
ילד חמוד ופיקח
אוהב מאד להרכיב לגו ולשחק עם חברים
לא אוהב לשבת לכתוב
אם מצליחים להושיב אותו עובד יפה
גוזר, צובע וכותב.
 
בן חמש וקצת עצלן


אז קטנצ'יק מיועד לעלות לכיתה א
ותכף הרשמה
מה שנתן לי כאפה דיי רצינית

הוא לא מכיר את כל האותיות
ושונא שונא לכתוב

הגננת יושבת איתו בגן
אבל לא מספיק
גם ממנה הוא מנסה להתחמק

איך אני גורמת לו לשבת וללמוד?..
קניתי לו עיפרון אחיזה והוא אוחז אותו יפה רוב הזמן

אגב, הוא מאד סבלני
אוהב לבנות בלגו ולשחק עם עצמו
פחות אוהב לצייר
אבל גם את זה עושה
אם בא לו
בגן עושה עבודות יצירה יפות
(רואה ממה ששולחים הביתה)
 

שירהד1

Member
מנהל
נכון, יש תחומי עניין שונים בין ילד לילד,

וזה בסדר גמור וכך צריך להיות. אין עם זה שום בעיה.
זה לא קשור לעצלנות, אלא לתחומי עניין ולמשיכה של כל ילד וילד.
כאשר ילד נמנע ממשהו באופן גורף, מפעילות מסויימת שהיא בגדר "חובה" התפתחותית, אז צריך לשאול עצמנו מדוע, וכמובן- כיצד לפעול על-מנת להפחית את ההימנעות.

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 

שירהד1

Member
מנהל
סבבה- אבל לידיעתך-

אני מקווה שקבעת אבחון אצל מרפאה בעיסוק מעולה, שיודעת מה היא עושה.
שימי לב שבקופה מבצעים אבחון סקרינינג בלבד, והוא נמשך פגישה אחת עם הילד, שזה ממש ממש לא מספיק ולא איכותי. וגם באופן פרטי- לא יודעת מה המקובל.
בעיניי- אבחון מלא ושלם לגיל הזה, כולל: שיחת אינטייק עם ההורים בת שעתיים, ו-4 פגישות עם הילד, ולאחר מכן שיחת סיכום אבחון עם ההורים.

שיהיה בהצלחה!
שירה.


שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
אם הוא חובב יצירה-תנסי ללמד אותו דרך יצירה ומשחקים.

ילד לומד בצורה הטובה ביותר דרך משחק חוויתי ואם הוא חובב יצירה-אין ספק שבכלל יהנה ללמוד ככה.
&nbsp
יש לי תיקייה שלמה של רעיונות ללימוד אותיות אבל לא רוצה לתת את הלינק פה בגלל שזה יקושר לשם שלי. אשלח לך במסר אם תרצי.
 
קודם כל אשמח מאד

בבית הוא לא יושב ליצור
לעיתים קרובות
בגן לפי מה שאני מקבלת הביתה נראה שכן
 

ronnie 123

New member
הי, אשמח גם לקבל לינק


בחודש האחרון אני רק קוראת כאן...
הבכור שלי גם יעלה לכיתה א' שנה הבאה ואשמח לדרכים יצירתיות לשבת איתו על כתיבה ואותיות
 

ronnie 123

New member
ע"פ הגננת שלו באסיפת הורים לפני שבוע..

יש לו אחיזה גבוה.
אבל ע"פ מה ששמעתי ממנה, ושמעתי מהורים אחרים - האמינות שלה נמוכה.
היא הראתה לי ציור של ילד שהוא צייר. ממש ממש לא ברמה האמיתית שלו.
אם זה מה שהיא מציגה בתור יכולותיו - היא לא מכירה אותו.
 
למעלה