בעקבות התאונה: הרכבת מורידה מהירות

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אביתר: נא בדיקתך מהו משך ההשבתה הצפוי ל-24
הקרונועים ומהי המשמעות המלאה הנגזרת מהשבתה זו.
מדובר ב-8 סטים בלבד.
אני מנחש שהכוונה היא לסטים 42-50. שחר הלזקורן משום מה התייחס לכל סט כאל שלושה קרונועים.
 

easylivin

New member
מדובר ב-8 סטים בלבד.
אני מנחש שהכוונה היא לסטים 42-50. שחר הלזקורן משום מה התייחס לכל סט כאל שלושה קרונועים.
אתה בטוח? זה הבדל רציני! אבל עדיין,
הורדת המהירות ל-80 קמ"ש היא צעד שערורייתי ללא ספק. וזה שהדבר נעשה בעולם, לא מצדיק את האחראים על כך שהגענו למצב הזה. מזניחים את הקרונועים אות התשתיות בשמך שנים, ואז מורידים את המהירות "מטעמי בטיחות"... קוראים לזה "הרצחת וגם ירשת". נ.ב. בתור נוסע ובתור "אזרח מסבסד רכבת", כולי תקווה שהפושעים האחראים על המצב הטכני הרעוע של הקרונועים יימצאו במהרה, ושהם יעופו מהרכבת בבעיטה ובלי פנסיה, ויפה שעה קודם.
 

easylivin

New member
אתה בטוח? זה הבדל רציני! אבל עדיין,
הורדת המהירות ל-80 קמ"ש היא צעד שערורייתי ללא ספק. וזה שהדבר נעשה בעולם, לא מצדיק את האחראים על כך שהגענו למצב הזה. מזניחים את הקרונועים אות התשתיות בשמך שנים, ואז מורידים את המהירות "מטעמי בטיחות"... קוראים לזה "הרצחת וגם ירשת". נ.ב. בתור נוסע ובתור "אזרח מסבסד רכבת", כולי תקווה שהפושעים האחראים על המצב הטכני הרעוע של הקרונועים יימצאו במהרה, ושהם יעופו מהרכבת בבעיטה ובלי פנסיה, ויפה שעה קודם.
"אות" = ואת, "בשמך" - במשך
 

mister K

New member
אתה בטוח? זה הבדל רציני! אבל עדיין,
הורדת המהירות ל-80 קמ"ש היא צעד שערורייתי ללא ספק. וזה שהדבר נעשה בעולם, לא מצדיק את האחראים על כך שהגענו למצב הזה. מזניחים את הקרונועים אות התשתיות בשמך שנים, ואז מורידים את המהירות "מטעמי בטיחות"... קוראים לזה "הרצחת וגם ירשת". נ.ב. בתור נוסע ובתור "אזרח מסבסד רכבת", כולי תקווה שהפושעים האחראים על המצב הטכני הרעוע של הקרונועים יימצאו במהרה, ושהם יעופו מהרכבת בבעיטה ובלי פנסיה, ויפה שעה קודם.
בטוח. זה גם רשום בסוף הכתבה.
עאלק 24 "קרונועים"... ולגבי הורדת המהירות - כסת"ח אופייני להתנהלות לא מקצועית. הפושעים הם אלה שהופכים את הרכבת לגוף לא מקצועי שכל מהלך בו מונע מאינטרסים פוליטיים רקובים שבאים על חשבון המקצועיות. חקי הראל חייב לעקור את התופעות האלה מהשורש ויפה שעה אחת קודם.
 

easylivin

New member
בטוח. זה גם רשום בסוף הכתבה.
עאלק 24 "קרונועים"... ולגבי הורדת המהירות - כסת"ח אופייני להתנהלות לא מקצועית. הפושעים הם אלה שהופכים את הרכבת לגוף לא מקצועי שכל מהלך בו מונע מאינטרסים פוליטיים רקובים שבאים על חשבון המקצועיות. חקי הראל חייב לעקור את התופעות האלה מהשורש ויפה שעה אחת קודם.

כל מילה בסלע.
 

בועז ל

New member
מדובר ב-8 סטים בלבד.
אני מנחש שהכוונה היא לסטים 42-50. שחר הלזקורן משום מה התייחס לכל סט כאל שלושה קרונועים.
ברור שמדובר בשמונה מערכים וברור שהזלקורן
יעדיף להציג זאת כ-24 קרונועים. למרות זאת, גם להשבתת 8 מערכים קיימת משמעות לאור מצוקת הנייד שקיימת בר"י. את המשמעות הזאת ותוצאותיה מתבקש ד"ר רייטר לברר.
 
ברור שמדובר בשמונה מערכים וברור שהזלקורן
יעדיף להציג זאת כ-24 קרונועים. למרות זאת, גם להשבתת 8 מערכים קיימת משמעות לאור מצוקת הנייד שקיימת בר"י. את המשמעות הזאת ותוצאותיה מתבקש ד"ר רייטר לברר.
לצערי הרב: כל נבואותיי התגשמו ! כתבתי כבר ב-
בשנת 2003 כי כשל כזה צפוי ! תפתחו את ספרי הרכב של היצרן ! לא רק מדובר בענין תחזוקה, כי אם גם במתכת שנחלשת לאחר 15 שנים. היצרן יתנער מאחריות ובצדק רב ! עייפות החומר היא אחד הגורמים ! אני צופה כי במהלך השנים הקרובות יתחילו להשבית את מערכי הקרונועים הישנים ביותר ואת השבדים. מערכים ששנת ייצורם 1992 - 1993 מתחילים להיות מסוכנים לנסיעה. כתבתי כבר ב- 2003 שצפוי כשל במבנה החוגון וקריסה שלו לאחר 15 שנות שימוש ! הבעיה היא שמדובר לא רק בחוגונים. הרכבת תמצא עצמה בשנים הבאות עם מחסור איום ונורא בציוד נייד ! לא תהא ברירה אלא לבצע רכש חירום מיידי ולהפסיק את מאבקי הכוח הפנימיים בין שני הסמנכ"לים. כאשר בשלהי שנת 2001 מצאתי 6 קיטים חדשים להרכבה של G12 במחיר מציאה בדרום מזרח אסיה, אצל חבר טוב - מאעכר רציני לדיזל, אמרו לי ברכבת: "לא צריך, יש לנו 3 קטרי עיתוק נהדרים".....נהדרים? עם מנועי MTU (261-263) ועם כשלי מנוע ובעיות חשמל ובעיות נוראות עם מערכות הקירור ומי הקירור??????? זה נקרא נהדרים? איזה ראש בקיר ! יכולתי לסדר להם 6 קטרי G12 מעולים כחדשים לעיתוק ! המאעכר שלי בדרום מזרח אסיה הצליח ל"סדר" 6 קיטים מחלקי חילוף שלא מומשו אבל כאן עבדו עם ראש בקיר כפי שהשביתו את קטרי ה- G16 לחינם ! אמרו: "אין חלקי חילוף". האמנם? בולשיט אטומי ! אפילו אצל חבר טוב ב-eBay - יכולתי להשיג כל חלק חסר ובמחירים מעולים ! הכל חארטה ! אין דבר כזה שלא ניתן להשיג חלפים ! הכל קיים ובמחירים טובים ! גם חבר טוב שלי ב-NRE-USA אומר לי כל הזמן: כל חלק יש לנו לכל קטר אמריקאי באשר הוא ! העיקר שמכרו להם 6 קטרי G12 במקום לשלוח אותם רק לשיפוץ ולמיחשוב ! אבל אתה יודע: מה שחסר ברכבת הם שלושה דברים לטווח ארוך: אסטרטגיה, פרקטיקה ודבר נוסף שהס מלהזכירו. לא מבין את שיטת רכישת הציוד הנייד ברכבת ובעצם מבין, אך לא כדאי שנמשוך אותי בלשון....
אתה זוכר היטב מה אמרתי לפני אפריל 2005 על שימוש בקרונועים בקו המשודרג לירושלים ! נו? וגם אז הנבואה התגשמה ! אבל עזוב, אין עם מי לדבר ואם הם היו מתייעצים איתנו - הם היו רוכשים את הציוד האולטימטיבי לשנים רבות ובמחירים טובים ! במקום לזרוק כסף מיותר על דיזל, צריך להתחיל מיד בחישמול קווים וברכישת ציוד חשמלי ! כל דבר מתעכב ומתעכב מסיבות שהס מלהזכירן כאן (שששש.....) ובינתיים הנוסעים סובלים מרה ! והשערורייה עם העלייה בתחנת ההגנה דרומה? גם את זה אפשר היה לפתור וללא עלויות כאלה ! איש לא חשב על הקשת של מקווה-ישראל... פתאום, כאשר סיפרתי על הרעיון לחבר טוב בהנדסה, הוא ענה לי: "וואו. איזה רעיון, איך לא חשבנו על זה?!". אתה מבין את זה ברוך??? יאללה, לילה טוב. כאן אסיים להיום.
 

Rubim88

New member
לצערי הרב: כל נבואותיי התגשמו ! כתבתי כבר ב-
בשנת 2003 כי כשל כזה צפוי ! תפתחו את ספרי הרכב של היצרן ! לא רק מדובר בענין תחזוקה, כי אם גם במתכת שנחלשת לאחר 15 שנים. היצרן יתנער מאחריות ובצדק רב ! עייפות החומר היא אחד הגורמים ! אני צופה כי במהלך השנים הקרובות יתחילו להשבית את מערכי הקרונועים הישנים ביותר ואת השבדים. מערכים ששנת ייצורם 1992 - 1993 מתחילים להיות מסוכנים לנסיעה. כתבתי כבר ב- 2003 שצפוי כשל במבנה החוגון וקריסה שלו לאחר 15 שנות שימוש ! הבעיה היא שמדובר לא רק בחוגונים. הרכבת תמצא עצמה בשנים הבאות עם מחסור איום ונורא בציוד נייד ! לא תהא ברירה אלא לבצע רכש חירום מיידי ולהפסיק את מאבקי הכוח הפנימיים בין שני הסמנכ"לים. כאשר בשלהי שנת 2001 מצאתי 6 קיטים חדשים להרכבה של G12 במחיר מציאה בדרום מזרח אסיה, אצל חבר טוב - מאעכר רציני לדיזל, אמרו לי ברכבת: "לא צריך, יש לנו 3 קטרי עיתוק נהדרים".....נהדרים? עם מנועי MTU (261-263) ועם כשלי מנוע ובעיות חשמל ובעיות נוראות עם מערכות הקירור ומי הקירור??????? זה נקרא נהדרים? איזה ראש בקיר ! יכולתי לסדר להם 6 קטרי G12 מעולים כחדשים לעיתוק ! המאעכר שלי בדרום מזרח אסיה הצליח ל"סדר" 6 קיטים מחלקי חילוף שלא מומשו אבל כאן עבדו עם ראש בקיר כפי שהשביתו את קטרי ה- G16 לחינם ! אמרו: "אין חלקי חילוף". האמנם? בולשיט אטומי ! אפילו אצל חבר טוב ב-eBay - יכולתי להשיג כל חלק חסר ובמחירים מעולים ! הכל חארטה ! אין דבר כזה שלא ניתן להשיג חלפים ! הכל קיים ובמחירים טובים ! גם חבר טוב שלי ב-NRE-USA אומר לי כל הזמן: כל חלק יש לנו לכל קטר אמריקאי באשר הוא ! העיקר שמכרו להם 6 קטרי G12 במקום לשלוח אותם רק לשיפוץ ולמיחשוב ! אבל אתה יודע: מה שחסר ברכבת הם שלושה דברים לטווח ארוך: אסטרטגיה, פרקטיקה ודבר נוסף שהס מלהזכירו. לא מבין את שיטת רכישת הציוד הנייד ברכבת ובעצם מבין, אך לא כדאי שנמשוך אותי בלשון....
אתה זוכר היטב מה אמרתי לפני אפריל 2005 על שימוש בקרונועים בקו המשודרג לירושלים ! נו? וגם אז הנבואה התגשמה ! אבל עזוב, אין עם מי לדבר ואם הם היו מתייעצים איתנו - הם היו רוכשים את הציוד האולטימטיבי לשנים רבות ובמחירים טובים ! במקום לזרוק כסף מיותר על דיזל, צריך להתחיל מיד בחישמול קווים וברכישת ציוד חשמלי ! כל דבר מתעכב ומתעכב מסיבות שהס מלהזכירן כאן (שששש.....) ובינתיים הנוסעים סובלים מרה ! והשערורייה עם העלייה בתחנת ההגנה דרומה? גם את זה אפשר היה לפתור וללא עלויות כאלה ! איש לא חשב על הקשת של מקווה-ישראל... פתאום, כאשר סיפרתי על הרעיון לחבר טוב בהנדסה, הוא ענה לי: "וואו. איזה רעיון, איך לא חשבנו על זה?!". אתה מבין את זה ברוך??? יאללה, לילה טוב. כאן אסיים להיום.
מה בעצם הבעיה שעוצרת כרגע את החשמול?
את הפרוייקט החשוב(והזול - 0.4-1 מיליון דולר לק"מ מסילה כפולה) ביותר דחו?
 

luckydude

Active member
מה בעצם הבעיה שעוצרת כרגע את החשמול?
את הפרוייקט החשוב(והזול - 0.4-1 מיליון דולר לק"מ מסילה כפולה) ביותר דחו?
עקרונית, שתי סיבות מרכזיות
1. פיגור שכלי רב מימדים של נערי האוצר. 2. הפחד ממסכת הייסורים שהרכבת תצטרך לעבור כדי לקבל את כל האישורים הסטאטוטורים מהוועדות השונות והרגולטורים הנדרשים עבור תכנון וביצוע הפרוייקט.
 

בועז ל

New member
עקרונית, שתי סיבות מרכזיות
1. פיגור שכלי רב מימדים של נערי האוצר. 2. הפחד ממסכת הייסורים שהרכבת תצטרך לעבור כדי לקבל את כל האישורים הסטאטוטורים מהוועדות השונות והרגולטורים הנדרשים עבור תכנון וביצוע הפרוייקט.
אוי, כמה שאתה צודק עם סעיף 1 שלך.
 

easylivin

New member
עקרונית, שתי סיבות מרכזיות
1. פיגור שכלי רב מימדים של נערי האוצר. 2. הפחד ממסכת הייסורים שהרכבת תצטרך לעבור כדי לקבל את כל האישורים הסטאטוטורים מהוועדות השונות והרגולטורים הנדרשים עבור תכנון וביצוע הפרוייקט.
נכון, אבל בעיקר סעיף 1.
סעיף 2 עדיין פחות רלוונטי מ-1, כי לאישורים טרם החלו לדאוג. אף אחד לא יכול להעירך כמה זמן זה ייקח עם הביורוקרטיה והמשפטוקרטיה שלנו, אבל הסיבה שבגללה התהליך הזה בכלל לא התחיל, נעוצה אך ורק בסעיף הראשון.
 
מה בעצם הבעיה שעוצרת כרגע את החשמול?
את הפרוייקט החשוב(והזול - 0.4-1 מיליון דולר לק"מ מסילה כפולה) ביותר דחו?
את האמת? הסיבה המרכזית היא
כסף ! ולאחריה כל האישורים הסטטוטוריים והבטיחותיים השונים. כל הניירת הזו אורכת שנים של אישורים. אבל הכסף או המחסור בו היא הסיבה העיקרית. אינני זוכר כרגע על הבוקר כמה עולה לחשמל ק"מ אחד של מסילה, אך מדובר בסכום מאוד גבוה. כמו כן, יש לרכוש ציוד קטרים תואם. הקמת התשתית כולל כל השנאים יקרה גם היא. אין ספק שבטווח הקצר - דיזל זול יותר, אך כדאי להשקיע את ההון לטווח הארוך ולהשתמש ברכבות חשמליות כמו בכל מדינה מתוקנת. יום טוב, רגוע ושקט. נ.ב. בועז: יש לך את המחיר לחישמול ק"מ מסילה בישראל, בהישג יד?
 

Rubim88

New member
את האמת? הסיבה המרכזית היא
כסף ! ולאחריה כל האישורים הסטטוטוריים והבטיחותיים השונים. כל הניירת הזו אורכת שנים של אישורים. אבל הכסף או המחסור בו היא הסיבה העיקרית. אינני זוכר כרגע על הבוקר כמה עולה לחשמל ק"מ אחד של מסילה, אך מדובר בסכום מאוד גבוה. כמו כן, יש לרכוש ציוד קטרים תואם. הקמת התשתית כולל כל השנאים יקרה גם היא. אין ספק שבטווח הקצר - דיזל זול יותר, אך כדאי להשקיע את ההון לטווח הארוך ולהשתמש ברכבות חשמליות כמו בכל מדינה מתוקנת. יום טוב, רגוע ושקט. נ.ב. בועז: יש לך את המחיר לחישמול ק"מ מסילה בישראל, בהישג יד?
לא נראה לי שכסף הוא הבעיה..עשיתי חיפוש לכמה
חוזי חשמול בעולם, רואים שמחיר לק"מ נע בין 0.4-1 מיליון אירו(ולא דולר, זה היה בלבול שלי) הנה דוגמא טריה, פרוייקט של אלסטום שהסתיים השנה ביוון, ואם שום סיבה שבישראל המחירים יהיו שונים. http://www.alstom.com/home/news/new.../news/business_news/&idRubriqueCourante=23133 קו כפול של 104 ק"מ, תשתית למהירות 160 קמ"ש עלות 44 מיליון אירו. 0.42 אירו לק"מ
 
לא נראה לי שכסף הוא הבעיה..עשיתי חיפוש לכמה
חוזי חשמול בעולם, רואים שמחיר לק"מ נע בין 0.4-1 מיליון אירו(ולא דולר, זה היה בלבול שלי) הנה דוגמא טריה, פרוייקט של אלסטום שהסתיים השנה ביוון, ואם שום סיבה שבישראל המחירים יהיו שונים. http://www.alstom.com/home/news/new.../news/business_news/&idRubriqueCourante=23133 קו כפול של 104 ק"מ, תשתית למהירות 160 קמ"ש עלות 44 מיליון אירו. 0.42 אירו לק"מ
44 מיליון אירו? סכום עצום במושגים ישראלים:
וזה עוד כלום. אין כאן תשתית נלווה כמו שינויים בתחנות הכח, הקמת שנאים, ציוד נלווה ועוד ועוד. ביוון כל התשתיות קיימות או קרובות יחסית. כאן אין דבר הקשור בענין. תחשוב על כך. לדעתי העלויות כאן תהיינה הרבה יותר גבוהות לאור ניסיון העבר. כאן ייקח 5 שנים לקבל אישור למתוח קווי חשמל נוספים. ביוון מדובר בכח ההרגל כך שאני מניח שבאופן יחסי הבעיות שם קטנות יותר. יום טוב.
 

Rubim88

New member
44 מיליון אירו? סכום עצום במושגים ישראלים:
וזה עוד כלום. אין כאן תשתית נלווה כמו שינויים בתחנות הכח, הקמת שנאים, ציוד נלווה ועוד ועוד. ביוון כל התשתיות קיימות או קרובות יחסית. כאן אין דבר הקשור בענין. תחשוב על כך. לדעתי העלויות כאן תהיינה הרבה יותר גבוהות לאור ניסיון העבר. כאן ייקח 5 שנים לקבל אישור למתוח קווי חשמל נוספים. ביוון מדובר בכח ההרגל כך שאני מניח שבאופן יחסי הבעיות שם קטנות יותר. יום טוב.
קודם כל 44 מיליון אירו זה כלום, 243 מיליון
שקל, תשווה את זה לפרוייקטים האחרים. דבר שני, אין שום שינויים בתחנות כוח, מקימים תחנת השנאה כל 50 ק"מ בערך ואותה מחברים לקו מתח גבוה, בכל מקרה זה נכלל בפרוייקט וגם במחיר(זה קו חדש לחלוטין). תשתיות קיימות גם בישראל, מה שצריך זה קו מתח להזנה. ודווקא בישראל הקטנה התשתית צפופה יותר. לקבל אישור לא עולה מאות מיליונים.
 
קודם כל 44 מיליון אירו זה כלום, 243 מיליון
שקל, תשווה את זה לפרוייקטים האחרים. דבר שני, אין שום שינויים בתחנות כוח, מקימים תחנת השנאה כל 50 ק"מ בערך ואותה מחברים לקו מתח גבוה, בכל מקרה זה נכלל בפרוייקט וגם במחיר(זה קו חדש לחלוטין). תשתיות קיימות גם בישראל, מה שצריך זה קו מתח להזנה. ודווקא בישראל הקטנה התשתית צפופה יותר. לקבל אישור לא עולה מאות מיליונים.
בוא נגיד שאנחנו לא מסכימים בכלום ונסיים
את הויכוח ברוח טובה. 44 מיליון אירו בתקציב הרכבת הם הון עתק ואדיר ויהיה מאוד מאוד קשה לגייס אותם וגם ככה הם יגוייסו בתשלומים תוך התנגדות הולכת חריפה וגוברת מהאוצר עם שום נכונות לבוא לקראת הרכבת. בישראל הכל הולך מאוד לאט. שנת פתיחת A1 לציבור היא כרגע 2017 במקרה הטוב אם לא 2019. כדי להקים תחנת השנאה בודדת צריך אישורים סטטוטוריים - במקרה הטוב פרוצדורה של 5 שנים עד סיום ההקמה. כאן לא אירופה, לא יוון. בסופו של דבר הקו יהיה חשמלי אך משך העבודות ייארך עוד שנים רבות והתקציב הנדרש יכפיל עצמו. ככה זה עובד כאן בארץ ולא אתה ולא אני יכולים לשנות את השיטה. עד כאן בענין זה.
 

Rubim88

New member
בוא נגיד שאנחנו לא מסכימים בכלום ונסיים
את הויכוח ברוח טובה. 44 מיליון אירו בתקציב הרכבת הם הון עתק ואדיר ויהיה מאוד מאוד קשה לגייס אותם וגם ככה הם יגוייסו בתשלומים תוך התנגדות הולכת חריפה וגוברת מהאוצר עם שום נכונות לבוא לקראת הרכבת. בישראל הכל הולך מאוד לאט. שנת פתיחת A1 לציבור היא כרגע 2017 במקרה הטוב אם לא 2019. כדי להקים תחנת השנאה בודדת צריך אישורים סטטוטוריים - במקרה הטוב פרוצדורה של 5 שנים עד סיום ההקמה. כאן לא אירופה, לא יוון. בסופו של דבר הקו יהיה חשמלי אך משך העבודות ייארך עוד שנים רבות והתקציב הנדרש יכפיל עצמו. ככה זה עובד כאן בארץ ולא אתה ולא אני יכולים לשנות את השיטה. עד כאן בענין זה.
44 מיליון אירו זה אולי 4 הפרדות מפלסיות
9 אחוז מעלות ההכפלה לבאר שבע(2.7 מיל' שקל כזכור לי) כמה עלה הקו מתל אביב למודיעין? מיליארד ומשהו שקל.. גם הקו לראשון בערך מיליארד שקל.. לא הון עתק ולא אדיר. (ובמיוחד אפסי לעומת מה שנותן המעבר) ולקו רכבת לא צריך אישורים? ולהפרדה מפלסית לא צריך אישורים? לכל דבר צריך אישורים... כמו שמכפילים קו לבאר שבע, אפשר לתקוע באדמה עמודים ולבנות כמה תחנותה השנאה..זו לא הסיבה.
 
44 מיליון אירו זה אולי 4 הפרדות מפלסיות
9 אחוז מעלות ההכפלה לבאר שבע(2.7 מיל' שקל כזכור לי) כמה עלה הקו מתל אביב למודיעין? מיליארד ומשהו שקל.. גם הקו לראשון בערך מיליארד שקל.. לא הון עתק ולא אדיר. (ובמיוחד אפסי לעומת מה שנותן המעבר) ולקו רכבת לא צריך אישורים? ולהפרדה מפלסית לא צריך אישורים? לכל דבר צריך אישורים... כמו שמכפילים קו לבאר שבע, אפשר לתקוע באדמה עמודים ולבנות כמה תחנותה השנאה..זו לא הסיבה.
כבף הוא הסיבה המרכזית כי אין כסף !
כדי לגייס מיליון ש"ח בודדים - נדרשים אישורים ובעיות בלתי נגמרות. אני מכיר את הענין הזה מבפנים - מאוד קשה לגייס כסף. אתה מדבר על חישמול? קודם תבחן עד כמה קשה לגייס כסף לתיקון קרון רכבת בודד בחו"ל. כל קטר או קרון שנפגעים ונדרשים לתיקון בחו"ל - מושבתים שנתיים משרות בממוצע. חביבי: אל תהיה תמים. אתה יכול להביא גם 50 הפרדות מפלסיות, אז מה? לכך האוצר הביע תמיכה גלוייה. לחישמול הוא מתנגד ! קיימת טענה שזה לא כלכלי ועוד אי אלו טענות הגיוניות ולא הגיוניות. הרבה יותר קל להשיג אישורים להפרדה מפלסית מאשר לחישמול. אין בכלל מקום להשוואה. קטרים חשמליים מאוד יקרים ויהיה ויכוח מר ברכבת על הכמות. יהיה מאוד מאוד קשה לקבל תקציב לרכישתם. ממש מסלול מכשולים במיטבו. האטוצר ירצה להקטין את הכמות כל הזמן ובסוף תימצא פשרה שהאוצר יהיה מרוצה והרכבת לא. כל הקו למודיעין טוב ויפה - הכל לפני המשבר הכלכלי. היום הכל השתנה. ישראל במיתון לא קטן. כל התחשיבים וסדרי העדיפויות השתנו לצערי. אי אפשר להפקיע קרקע כמו בעבר. היום לכל חקלאי יש סוללה של עורכי דין מסביבו. כולם למדו את הטריקים וכולם דורשים פיצוי מוגדל. ההליך המשפטי לקראת אישור הפקעה אורך 10 שנים בדרך-כלל. זה נגמר בעליון אחרי הרבה שנים. מאוד קשה להפקיע קרקע כיום בניגוד לעבר. כיום למדו את שיטת הפיצוי המוגדל והקרקע החליפית. שום חקלאי או אחר לא יסתפק בתשלום של 40 אחוז מערך הקרקע כנהוג. אל תדאג: נסה לתקוע 4 עמודים באדמה פרטית ותראה שהסיפור ייקח לך 10 שנים לקבל אישור עם הררי ניירת ומאות אלפי שעות דיונים בבתי משפט. לא פשוט בכלל. גם הפקעה לצרכי ציבור נעשתה מסובכת מאוד. אבל עזוב את כל זה: נסה להשיג תקציב לתיקון קרון מס' 465 בחו"ל או בקישון. סיפור מההפטרה לתקן קרון בודד, בדיוק כמו להשיג כמה לירות לחישמול. הלוואי ויהיה חישמול כמה שיותר מהר אך בוא נהיה ריאלים: קו A1 יהיה מחושמל והשנה היא 2019. ולהזמין ציוד נייד? מקסימום ב-2015 כדי שיגיע בזמן. זה לא מוצר מדף כמו קטרי דיזל של סימנס שניתן לספק אותם מיידית. אחה"צ טוב. האמן לי שרק המציאות תוכיח את כל הטענות. המתן בסבלנות עד 2017 או 2019 ואז נדע בוודאות מה היה מחיר החישמול וכיצד הושג הכסף שאין כיום לתקצב את הפרוייקט. אין ואין מהיכן לקחת כרגע לצערי.
 

Rubim88

New member
כבף הוא הסיבה המרכזית כי אין כסף !
כדי לגייס מיליון ש"ח בודדים - נדרשים אישורים ובעיות בלתי נגמרות. אני מכיר את הענין הזה מבפנים - מאוד קשה לגייס כסף. אתה מדבר על חישמול? קודם תבחן עד כמה קשה לגייס כסף לתיקון קרון רכבת בודד בחו"ל. כל קטר או קרון שנפגעים ונדרשים לתיקון בחו"ל - מושבתים שנתיים משרות בממוצע. חביבי: אל תהיה תמים. אתה יכול להביא גם 50 הפרדות מפלסיות, אז מה? לכך האוצר הביע תמיכה גלוייה. לחישמול הוא מתנגד ! קיימת טענה שזה לא כלכלי ועוד אי אלו טענות הגיוניות ולא הגיוניות. הרבה יותר קל להשיג אישורים להפרדה מפלסית מאשר לחישמול. אין בכלל מקום להשוואה. קטרים חשמליים מאוד יקרים ויהיה ויכוח מר ברכבת על הכמות. יהיה מאוד מאוד קשה לקבל תקציב לרכישתם. ממש מסלול מכשולים במיטבו. האטוצר ירצה להקטין את הכמות כל הזמן ובסוף תימצא פשרה שהאוצר יהיה מרוצה והרכבת לא. כל הקו למודיעין טוב ויפה - הכל לפני המשבר הכלכלי. היום הכל השתנה. ישראל במיתון לא קטן. כל התחשיבים וסדרי העדיפויות השתנו לצערי. אי אפשר להפקיע קרקע כמו בעבר. היום לכל חקלאי יש סוללה של עורכי דין מסביבו. כולם למדו את הטריקים וכולם דורשים פיצוי מוגדל. ההליך המשפטי לקראת אישור הפקעה אורך 10 שנים בדרך-כלל. זה נגמר בעליון אחרי הרבה שנים. מאוד קשה להפקיע קרקע כיום בניגוד לעבר. כיום למדו את שיטת הפיצוי המוגדל והקרקע החליפית. שום חקלאי או אחר לא יסתפק בתשלום של 40 אחוז מערך הקרקע כנהוג. אל תדאג: נסה לתקוע 4 עמודים באדמה פרטית ותראה שהסיפור ייקח לך 10 שנים לקבל אישור עם הררי ניירת ומאות אלפי שעות דיונים בבתי משפט. לא פשוט בכלל. גם הפקעה לצרכי ציבור נעשתה מסובכת מאוד. אבל עזוב את כל זה: נסה להשיג תקציב לתיקון קרון מס' 465 בחו"ל או בקישון. סיפור מההפטרה לתקן קרון בודד, בדיוק כמו להשיג כמה לירות לחישמול. הלוואי ויהיה חישמול כמה שיותר מהר אך בוא נהיה ריאלים: קו A1 יהיה מחושמל והשנה היא 2019. ולהזמין ציוד נייד? מקסימום ב-2015 כדי שיגיע בזמן. זה לא מוצר מדף כמו קטרי דיזל של סימנס שניתן לספק אותם מיידית. אחה"צ טוב. האמן לי שרק המציאות תוכיח את כל הטענות. המתן בסבלנות עד 2017 או 2019 ואז נדע בוודאות מה היה מחיר החישמול וכיצד הושג הכסף שאין כיום לתקצב את הפרוייקט. אין ואין מהיכן לקחת כרגע לצערי.
מכל המיליארדים של תוכנית הפיתוח, אין כמה
מיליונים? בולשיט. מה הקשר לתיקון ציוד? מדובר על פרייקט פיתוח.. האוצר מתנגד היא הבעיה, לא הכסף, הוא זורק בהרבה יותר כסף על פרוייקטים אחרים של הרכבות, למרות החשיבות הפחותה. גם אישורים הם לא הבעיה, אם עושים יעשו דברים חדש בארץ כמו קידוח עם TBM גם כמה עמודים ישימו, אם אישורים לתשתית חשמל הייתה זה בעיה, לא היינו רואים עמודי חשמל בכל חור. קטר חשמלי עולה בין 2.5-3.5 מיליון אירו תלוי בהספק, ובכלל לסוג הקווים בישראל(קווים פרבריים בקנה מידה עולמי) לא צריך קטרים רק קרנועים שעולים קצת יותר מקרונות פר אורך.. אין קשר למשבר כלכלי, על הקו לאשדוד עובדים, על ההכפלה לבאר שבע עובדים , את A1 מתחילים..משבר כלכלי לא מכפיל ומשלש עלויות. סדר עדיפויות לא השתנה, הוא היה דפוק ונשאר דפוק... דווקא בחשמול אין צורך בהפקעת קרקע, רוב התשתית צמודה למסילה ונמצאת בשטחה, גם לתחנה השנאה לא חייב להפקיע - אפשר להשתמש בשטח ששייך לרכבת(כמו תחנת רכבת) חשמול חשוב יותר מכל פרוייקט אחר ברכבת, ההשקעה לעומת הפרווייקטים הכבדים היא קטנה. ציוד נייד בכל מקרה צריכים להזמין, לא משנה אם ממשיכים בדיזל או עוברים לחשמל ..וקטרי חשמל נפוצים בהרבה מדיזל, אל תשלה את עצמך..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה