בעקבות התאונה: הרכבת מורידה מהירות

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
אז הרכבות והמערכים כמו שהם לא יוכלו לטפס ?
יש מצב שמסיימים את הפרוייקט ובנסיעת מבחן פשוט הרכבת לא סוחבת !? אוי וזמייה..
לדעתי רק IC3 תוכל לטפס את השיפוע.
עם קטרי בו-בו הקיימים צפויות שם תקלות ובלאי מואץ, וזה רק אם יהיו מסוגלים בכלל להגיע לאמצע הגשר... גם הקטרים החדשים והחזקים מעט יותר שר"י אמורה לרכוש, ספק אם יתגברו על העלייה בהצלחה. כי מישהו בר"י החליט שקטרי קו-קו נועדו רק לרכבות משא, ולנוסעים רוכשים רק בו-בו... נו, אז שיבושם לו ולכולנו. לעומת זאת, קטר בו-בו חשמלי מודרני היה מתגבר על השיפוע בקלות עם 8 קרונות DD, וקרונוע חשמלי בכלל לא היה מרגיש את העלייה הזאת. אילו, אילו...
 

luckydude

Active member
לדעתי רק IC3 תוכל לטפס את השיפוע.
עם קטרי בו-בו הקיימים צפויות שם תקלות ובלאי מואץ, וזה רק אם יהיו מסוגלים בכלל להגיע לאמצע הגשר... גם הקטרים החדשים והחזקים מעט יותר שר"י אמורה לרכוש, ספק אם יתגברו על העלייה בהצלחה. כי מישהו בר"י החליט שקטרי קו-קו נועדו רק לרכבות משא, ולנוסעים רוכשים רק בו-בו... נו, אז שיבושם לו ולכולנו. לעומת זאת, קטר בו-בו חשמלי מודרני היה מתגבר על השיפוע בקלות עם 8 קרונות DD, וקרונוע חשמלי בכלל לא היה מרגיש את העלייה הזאת. אילו, אילו...
אמרתי לך, נראה לי שישאירו קטר עיתוק בתחנה...
שייתן 'שוונג' מאחורה לכל הרכבות לכיוון דרום
אני כבר מציע שם בשבילו: "בעיטה בתחת"
 

david80

Member
התעוררתי עם הרעיון מאוחר מדי ! קרא:
למרות שהיתה אוזן קשבת לרעיון, אפילו כעסו עלי שלא העליתי את הרעיון בזמן מוקדם יותר. יתכן כי כבר ניתן היה לסיים את הליך ההפקעה של מקצת משטחי בית הספר על-פי פרק ח' בחוק. סורי - היתה לי הצתה מאוחרת ואתה צודק: אני אכן מצר על כך וחבל. יישום ההצעה היה מחסל לחלוטין את בעיית השיפוע הבעייתי ומאריך את הדרך ב- 740 מ' בלבד. שרטוט מדוייק תקבל ממני בבית. יאללה הולכים לפעילות. יום טוב יא מנוול ! בלילה יהיה לי יותר זמן פנוי. אחטוף איתך שיחה בטלפון בשמחה ! אביה החמור והמלעון !
למה להצטער על מה שהיה?
במבט לעתיד לעידן החישמול ישאר רק היתרון - קיצור דרך של 740 מ'!
 
לצערי הרב: כל נבואותיי התגשמו ! כתבתי כבר ב-
בשנת 2003 כי כשל כזה צפוי ! תפתחו את ספרי הרכב של היצרן ! לא רק מדובר בענין תחזוקה, כי אם גם במתכת שנחלשת לאחר 15 שנים. היצרן יתנער מאחריות ובצדק רב ! עייפות החומר היא אחד הגורמים ! אני צופה כי במהלך השנים הקרובות יתחילו להשבית את מערכי הקרונועים הישנים ביותר ואת השבדים. מערכים ששנת ייצורם 1992 - 1993 מתחילים להיות מסוכנים לנסיעה. כתבתי כבר ב- 2003 שצפוי כשל במבנה החוגון וקריסה שלו לאחר 15 שנות שימוש ! הבעיה היא שמדובר לא רק בחוגונים. הרכבת תמצא עצמה בשנים הבאות עם מחסור איום ונורא בציוד נייד ! לא תהא ברירה אלא לבצע רכש חירום מיידי ולהפסיק את מאבקי הכוח הפנימיים בין שני הסמנכ"לים. כאשר בשלהי שנת 2001 מצאתי 6 קיטים חדשים להרכבה של G12 במחיר מציאה בדרום מזרח אסיה, אצל חבר טוב - מאעכר רציני לדיזל, אמרו לי ברכבת: "לא צריך, יש לנו 3 קטרי עיתוק נהדרים".....נהדרים? עם מנועי MTU (261-263) ועם כשלי מנוע ובעיות חשמל ובעיות נוראות עם מערכות הקירור ומי הקירור??????? זה נקרא נהדרים? איזה ראש בקיר ! יכולתי לסדר להם 6 קטרי G12 מעולים כחדשים לעיתוק ! המאעכר שלי בדרום מזרח אסיה הצליח ל"סדר" 6 קיטים מחלקי חילוף שלא מומשו אבל כאן עבדו עם ראש בקיר כפי שהשביתו את קטרי ה- G16 לחינם ! אמרו: "אין חלקי חילוף". האמנם? בולשיט אטומי ! אפילו אצל חבר טוב ב-eBay - יכולתי להשיג כל חלק חסר ובמחירים מעולים ! הכל חארטה ! אין דבר כזה שלא ניתן להשיג חלפים ! הכל קיים ובמחירים טובים ! גם חבר טוב שלי ב-NRE-USA אומר לי כל הזמן: כל חלק יש לנו לכל קטר אמריקאי באשר הוא ! העיקר שמכרו להם 6 קטרי G12 במקום לשלוח אותם רק לשיפוץ ולמיחשוב ! אבל אתה יודע: מה שחסר ברכבת הם שלושה דברים לטווח ארוך: אסטרטגיה, פרקטיקה ודבר נוסף שהס מלהזכירו. לא מבין את שיטת רכישת הציוד הנייד ברכבת ובעצם מבין, אך לא כדאי שנמשוך אותי בלשון....
אתה זוכר היטב מה אמרתי לפני אפריל 2005 על שימוש בקרונועים בקו המשודרג לירושלים ! נו? וגם אז הנבואה התגשמה ! אבל עזוב, אין עם מי לדבר ואם הם היו מתייעצים איתנו - הם היו רוכשים את הציוד האולטימטיבי לשנים רבות ובמחירים טובים ! במקום לזרוק כסף מיותר על דיזל, צריך להתחיל מיד בחישמול קווים וברכישת ציוד חשמלי ! כל דבר מתעכב ומתעכב מסיבות שהס מלהזכירן כאן (שששש.....) ובינתיים הנוסעים סובלים מרה ! והשערורייה עם העלייה בתחנת ההגנה דרומה? גם את זה אפשר היה לפתור וללא עלויות כאלה ! איש לא חשב על הקשת של מקווה-ישראל... פתאום, כאשר סיפרתי על הרעיון לחבר טוב בהנדסה, הוא ענה לי: "וואו. איזה רעיון, איך לא חשבנו על זה?!". אתה מבין את זה ברוך??? יאללה, לילה טוב. כאן אסיים להיום.
 

david80

Member
לצערי הרב: כל נבואותיי התגשמו ! כתבתי כבר ב-
בשנת 2003 כי כשל כזה צפוי ! תפתחו את ספרי הרכב של היצרן ! לא רק מדובר בענין תחזוקה, כי אם גם במתכת שנחלשת לאחר 15 שנים. היצרן יתנער מאחריות ובצדק רב ! עייפות החומר היא אחד הגורמים ! אני צופה כי במהלך השנים הקרובות יתחילו להשבית את מערכי הקרונועים הישנים ביותר ואת השבדים. מערכים ששנת ייצורם 1992 - 1993 מתחילים להיות מסוכנים לנסיעה. כתבתי כבר ב- 2003 שצפוי כשל במבנה החוגון וקריסה שלו לאחר 15 שנות שימוש ! הבעיה היא שמדובר לא רק בחוגונים. הרכבת תמצא עצמה בשנים הבאות עם מחסור איום ונורא בציוד נייד ! לא תהא ברירה אלא לבצע רכש חירום מיידי ולהפסיק את מאבקי הכוח הפנימיים בין שני הסמנכ"לים. כאשר בשלהי שנת 2001 מצאתי 6 קיטים חדשים להרכבה של G12 במחיר מציאה בדרום מזרח אסיה, אצל חבר טוב - מאעכר רציני לדיזל, אמרו לי ברכבת: "לא צריך, יש לנו 3 קטרי עיתוק נהדרים".....נהדרים? עם מנועי MTU (261-263) ועם כשלי מנוע ובעיות חשמל ובעיות נוראות עם מערכות הקירור ומי הקירור??????? זה נקרא נהדרים? איזה ראש בקיר ! יכולתי לסדר להם 6 קטרי G12 מעולים כחדשים לעיתוק ! המאעכר שלי בדרום מזרח אסיה הצליח ל"סדר" 6 קיטים מחלקי חילוף שלא מומשו אבל כאן עבדו עם ראש בקיר כפי שהשביתו את קטרי ה- G16 לחינם ! אמרו: "אין חלקי חילוף". האמנם? בולשיט אטומי ! אפילו אצל חבר טוב ב-eBay - יכולתי להשיג כל חלק חסר ובמחירים מעולים ! הכל חארטה ! אין דבר כזה שלא ניתן להשיג חלפים ! הכל קיים ובמחירים טובים ! גם חבר טוב שלי ב-NRE-USA אומר לי כל הזמן: כל חלק יש לנו לכל קטר אמריקאי באשר הוא ! העיקר שמכרו להם 6 קטרי G12 במקום לשלוח אותם רק לשיפוץ ולמיחשוב ! אבל אתה יודע: מה שחסר ברכבת הם שלושה דברים לטווח ארוך: אסטרטגיה, פרקטיקה ודבר נוסף שהס מלהזכירו. לא מבין את שיטת רכישת הציוד הנייד ברכבת ובעצם מבין, אך לא כדאי שנמשוך אותי בלשון....
אתה זוכר היטב מה אמרתי לפני אפריל 2005 על שימוש בקרונועים בקו המשודרג לירושלים ! נו? וגם אז הנבואה התגשמה ! אבל עזוב, אין עם מי לדבר ואם הם היו מתייעצים איתנו - הם היו רוכשים את הציוד האולטימטיבי לשנים רבות ובמחירים טובים ! במקום לזרוק כסף מיותר על דיזל, צריך להתחיל מיד בחישמול קווים וברכישת ציוד חשמלי ! כל דבר מתעכב ומתעכב מסיבות שהס מלהזכירן כאן (שששש.....) ובינתיים הנוסעים סובלים מרה ! והשערורייה עם העלייה בתחנת ההגנה דרומה? גם את זה אפשר היה לפתור וללא עלויות כאלה ! איש לא חשב על הקשת של מקווה-ישראל... פתאום, כאשר סיפרתי על הרעיון לחבר טוב בהנדסה, הוא ענה לי: "וואו. איזה רעיון, איך לא חשבנו על זה?!". אתה מבין את זה ברוך??? יאללה, לילה טוב. כאן אסיים להיום.
למה להשבית?
והרי הרכבת הדנית DSB לא רק ממשיכה להשתמש בכל 96 המערכים שלה (ועוד במהירות 180 קמ"ש), אלא הולכת להתקין בהם מנועים חדשים + תיבות הילוכים חדשות (לפי מקור בויקיפדיה בדנית Efter at IC3 nu har været i fast drift i næsten 15 år, har man fra DSB's side besluttet, at når de stærkt forsinkede IC4-tog kommer i drift, skal IC3-togene have nye motorer og gearkasser, samt ændret indretning)
 
מדובר ב-8 סטים בלבד.
אני מנחש שהכוונה היא לסטים 42-50. שחר הלזקורן משום מה התייחס לכל סט כאל שלושה קרונועים.
הכוונה למערכים הראשונים - כלומר
אלו שיוצרו בשנים 1992, 1993 וזה כולל רק חלק מהשבדים (המוקדמים שבהם) וחלק מהמערכים בסדרה הראשונה (01 עד 10). בספרי היצרן מדובר על אורך חיים של 15 שנים לחוגון, כך שלמעשה אסור להשתמש בחוגון או במסגרת חוגון שהגיעה לגיל 15 עקב עייפות החומר. יחד עם זאת, החוגונים מסתובבים כל הזמן ברוטאצייה במערכים השונים כלומר כאשר חוגון מתקלקל, הוא יוצא לשיקום, ואח"כ חוזר למערך כלשהוא כאשר המערך הזה זקוק לחוגון כי אחד משלו בדיוק יורד לשיקום. כך שלמעשה יש עם זה בלאגן אם לא מנהלים רישום מדוייק לגבי היכן נמצא כל חוגון בכל רגע מסויים. לידיעתך: החוגון שכשל במערך מס' 46 היה במקור חוגון של מערך מס' 31 שנהרס ברבדים ויתכן שמאז התאונה ברבדים, אותו חוגון היה פגום ואולי איש לא עלה על כך? למשל סדק מיקרוסקופי שהלך והתרחב עקב מכה ברבדים או משהו בסגנון? קשה מאוד לדעת וזו כמובן השערה.
 
הכוונה למערכים הראשונים - כלומר
אלו שיוצרו בשנים 1992, 1993 וזה כולל רק חלק מהשבדים (המוקדמים שבהם) וחלק מהמערכים בסדרה הראשונה (01 עד 10). בספרי היצרן מדובר על אורך חיים של 15 שנים לחוגון, כך שלמעשה אסור להשתמש בחוגון או במסגרת חוגון שהגיעה לגיל 15 עקב עייפות החומר. יחד עם זאת, החוגונים מסתובבים כל הזמן ברוטאצייה במערכים השונים כלומר כאשר חוגון מתקלקל, הוא יוצא לשיקום, ואח"כ חוזר למערך כלשהוא כאשר המערך הזה זקוק לחוגון כי אחד משלו בדיוק יורד לשיקום. כך שלמעשה יש עם זה בלאגן אם לא מנהלים רישום מדוייק לגבי היכן נמצא כל חוגון בכל רגע מסויים. לידיעתך: החוגון שכשל במערך מס' 46 היה במקור חוגון של מערך מס' 31 שנהרס ברבדים ויתכן שמאז התאונה ברבדים, אותו חוגון היה פגום ואולי איש לא עלה על כך? למשל סדק מיקרוסקופי שהלך והתרחב עקב מכה ברבדים או משהו בסגנון? קשה מאוד לדעת וזו כמובן השערה.
ליתר בטחון, אנסה לברר בשבילך היום באלו
מערכים בדיוק מדובר. אביה.
 
ביזיון
רכבת מתל אביב לחיפה, תיסע יותר לאט מאוטובוס. שהרכבת לא תתפלא, אם בחודשים הקרובים תהיה ירידה דרסטית במספר הנוסעים.
הגעתי היום ב-IC3 לת"א באיחור של 4 דקות
פחות מהאיחור הממוצע לימי ראשון. מחוף הכרמל עד ת"א הרכבת היתה מלאה כרגיל. בתחנות ת"א (אני יורד בהגנה) עלו עליה פחות אנשים מהרגיל כנראה בשל הפחדות הסרק של ידידנו ש.ה... יצויין כי הורגשו פה ושם האטות (לא ברור אם בשל מגבלות או סיבות תפעוליות) אך הרכבת הגיעה במקטעים שונים למהירויות השגרתיות.
 

the new L

New member
הגעתי היום ב-IC3 לת"א באיחור של 4 דקות
פחות מהאיחור הממוצע לימי ראשון. מחוף הכרמל עד ת"א הרכבת היתה מלאה כרגיל. בתחנות ת"א (אני יורד בהגנה) עלו עליה פחות אנשים מהרגיל כנראה בשל הפחדות הסרק של ידידנו ש.ה... יצויין כי הורגשו פה ושם האטות (לא ברור אם בשל מגבלות או סיבות תפעוליות) אך הרכבת הגיעה במקטעים שונים למהירויות השגרתיות.
לפי מדד הדיוק של הרכבת - כרגע 49% מהרכבות
מאחרות...
 

easylivin

New member
הגעתי היום ב-IC3 לת"א באיחור של 4 דקות
פחות מהאיחור הממוצע לימי ראשון. מחוף הכרמל עד ת"א הרכבת היתה מלאה כרגיל. בתחנות ת"א (אני יורד בהגנה) עלו עליה פחות אנשים מהרגיל כנראה בשל הפחדות הסרק של ידידנו ש.ה... יצויין כי הורגשו פה ושם האטות (לא ברור אם בשל מגבלות או סיבות תפעוליות) אך הרכבת הגיעה במקטעים שונים למהירויות השגרתיות.
היה לך מזל. כמעט 50% מכל הנוסעים
איחרו היום לעבודה, לבסיס או בדרך לביתם.
 

kobiz99

New member
הגעתי היום ב-IC3 לת"א באיחור של 4 דקות
פחות מהאיחור הממוצע לימי ראשון. מחוף הכרמל עד ת"א הרכבת היתה מלאה כרגיל. בתחנות ת"א (אני יורד בהגנה) עלו עליה פחות אנשים מהרגיל כנראה בשל הפחדות הסרק של ידידנו ש.ה... יצויין כי הורגשו פה ושם האטות (לא ברור אם בשל מגבלות או סיבות תפעוליות) אך הרכבת הגיעה במקטעים שונים למהירויות השגרתיות.
כדאי שתשנה הנייק ניים שלך ותהיה פחות ספקן
כדאי שתשנה הנייק ניים שלך ותהיה פחות ספקן
 

בועז ל

New member
בעקבות התאונה: הרכבת מורידה מהירות
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3775678,00.html
הבהרות סמנכ"ל נוסעים בקשר להשבתת ה-IC3
סמנכ"ל חטיבת נוסעים בר"י, מר משה אמסלם,השיב הבוקר לשאלותיי בעניין השבתת הקרונועים והגבלת מהירות הנסיעה. הסמנכ"ל הבהיר כי הגבלת המהירות חלה רק על קרונועי ה--IC3 . יתר הציוד הנייד של ר"י מורשה לנוע במהירות הרגילה.עוד מוסר הסמנכ"ל, כי מתוך 8 הסטים שהושבתו 6 כבר נמצאים בתפעול. 13 סטים מתוך כלל הסטים של ר"י כבר מורשים לנוע במהירות הרגילה (זה אולי מסביר את הדיווח של חבר הפורום, הספקן החיפאי, על הגעתו בזמן ברכבת IC3). התהליך בכללותו אמור להסתיים בתוך ימים ספורים, אז ישוב כל צי הקרונועים לפעילות כבשגרה. הסמנכ"ל מדגיש כי אין שום קשר בין הקרונועים שהושבתו לבין הקרונועים המשרתים בקו לירושלים. אבקש להודות לסמנכ"ל נוסעים על שהתפנה מעיסוקיו הרבים והשיב לשאלותיי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הבהרות סמנכ"ל נוסעים בקשר להשבתת ה-IC3
סמנכ"ל חטיבת נוסעים בר"י, מר משה אמסלם,השיב הבוקר לשאלותיי בעניין השבתת הקרונועים והגבלת מהירות הנסיעה. הסמנכ"ל הבהיר כי הגבלת המהירות חלה רק על קרונועי ה--IC3 . יתר הציוד הנייד של ר"י מורשה לנוע במהירות הרגילה.עוד מוסר הסמנכ"ל, כי מתוך 8 הסטים שהושבתו 6 כבר נמצאים בתפעול. 13 סטים מתוך כלל הסטים של ר"י כבר מורשים לנוע במהירות הרגילה (זה אולי מסביר את הדיווח של חבר הפורום, הספקן החיפאי, על הגעתו בזמן ברכבת IC3). התהליך בכללותו אמור להסתיים בתוך ימים ספורים, אז ישוב כל צי הקרונועים לפעילות כבשגרה. הסמנכ"ל מדגיש כי אין שום קשר בין הקרונועים שהושבתו לבין הקרונועים המשרתים בקו לירושלים. אבקש להודות לסמנכ"ל נוסעים על שהתפנה מעיסוקיו הרבים והשיב לשאלותיי.
תודה סר בועז!
הרגעת את חמתי הבוערת. שבוע נפלא שיהיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה