בקשה ע-נ-ק-י-ת ודחופה מאוד

ShayHk

New member
אחותי הקטנה מחפשת תקציר לתרנגול...

אחותי מחפש סיכום על תרנגול הכפרות...אני מקווה שפניתי לפורום המתאים
 

רברבונת

New member
בקשה ע-נ-ק-י-ת ודחופה מאוד

היי לכולם קוראים לי מרב ואני צריכה ממכם תטובה הכי ענקית בחיים שלי יש לי לקרוא ספר "יש ילדים זיגזג " בהוא בערך 300 עמודים עד לתאריל 2.10 והבקשה שלי היא אם מישהו קרא את הסיפור הזה אי פעם ויודע לספר עליו או אם אתם יכולים להביא לי סיכום מאיזה אתר של עבודות עליו זה ממש יעזור לי אני נכנסתי לאיזה 4 אתרים ויש שם את אותו ספר את אותו סיכון והוא בכלל לא סיכון
ורק שתבינו אני לא אוהבת לקרוא ספרים אני לא יכולה לקרוא ספר זה כנראה בעיה שלי בתודה רבה מאוד מאוד ובתקוה לחג שמייח וימים שקטים מרב
 

eitan007

New member
ניסיתי לקרוא אותו פעם.

וקראתי חמישים עמ´ בערך ופרשתי כי הוא נורא שיעמם אותי. ודרך אגב, אני לא רוצה לפגוע בך, אבל זה בהחלט לא טוב שאת לא יכולה לקרוא ספר, וזה גם משתקף בניסוח שלך. בשביל לשפר אותו, שזה לדידי דבר הכרחי בחיים, את חייבת להתחיל לקרוא.
 

*GormE*

New member
לדעתי הדרך הטובה ביותר לענות בבחינת

הבגרות על ספר לפי החומר הנלמד- היא לא לקרוא את הספר. ככה אי אפשר להתווכח עם המורה אם היא טועה (מה שנכון) ומקבלים את הכל כמובן מאליו את רוב שיעורי הספרות שלי (באלו שנכחתי) העברתי בויכוחים עם המורה או התעלמות מופגנת. אף אחד לא יגיד לי שאנטיגונה היא הגיבורה הטראגית.
 

Esmena

New member
אני אגיד.

שהיא לא. <מישהי שלוקחת את הניקניים שלה ברצינות יתרה>
 

*GormE*

New member
חחחח איסמנה

מי כמוך מבינה אותי?? אדיפוס השליט הבלתי מעורער של תבי
 

0sveta0

New member
הערתך פוגעת ומעליבה!!!

מי אתה שתשפוט אותה על דרך כתיבתה, או על ניסוחה? לא כולם אוהבים לקרוא, ולא לכולם זה מתאים, ובטח ובטח היא לא תתחיל לקרוא לאחר התגובה המעליבה שלך! לפי השקפתי האישית קריאת ספרים מרחיבה אופקים ואת אוצר המילים, מעשרת את דמיונך ועוד הרבה הרבה יתרונות, אבל כאשר אנשים אחרים לא רואים זאת, אני לא נועצת את חרבי בליבם!!!
 

ביאנה

New member
סווטה

אני לא חושבת שההערה הייתה פוגעת ומעליבה לדעתי הוא אמר לה את האמת ואני דווקא חושבת שכל בן אדם שרוצה לקרוא לעצמו אינטלגנטי צריך לקרוא ספרים ואם תקראי שוב את הודעתה תראי שהניסוח שלה באמת ברמה נמוכה ביותר איתן רק נתן לה ביקורת בונה, והמלצה שתעזור לה ולך מרב חמודה, אוכל רק להגיד שגם אם את לא אוהבת לקרוא ספרים את לא חייבת לקרוא אותם להנאתך, בשביל זה יש חינוך חובה ויש בית ספר שמכריח אנשים כמוך לקרוא בשביל שיצא מהם משהו שיהיה לך בהצלחה עם הספר
 

Rivendell

New member
עוד הערה קטנה בנושא

בעקרון אני מאוד מסכימה עם ביאנה, רק הייתי מחליפה את המילה "אינטליגנט" ב "אינטלקטואל". אינטליגנציה היא היכולת, הפוטנציאל. אדם שרוצה לראות עצמו כאינטלקטואל, ובעל ידע ואופקים רחבים, חייב לקרוא. ואגב הנושא, האם לדעתכם יש ספרים שהם בגדר "חובה לקרוא" לחובבי ספרות? (וגם ללא).. כלומר, ספרים כמו "החטא ועונשו" (דוסטו, אל תשתולל :)) ) או "מלחמה ושלום" שצריך לקרוא אותם בשיל הידע והתרבות שהם מייצגים?
 

ביאנה

New member
../images/Emo24.gifריוונדל יקירתי

הנה וידוי קטן: מעולם, כן כן, מעולם לא קראתי אף אחד משני הספרים שציינת
אני אכן מתכוונת לקרוא אותם בבוא היום אבל לא כרגע מסיבות שונות ומשונות אני כן חושבת שיש ספרים שהם חובה, אבל כנראה שאני לא ממלאת את החובות(...) אני דווקא חושבת שספרי החובה הם ספרים כמו "עלובי החיים" מאת ויקטור הוגו
ו"ג´יין אייר" מאת שרלוט ברונטה ו"נשים קטנות" מאת לואיזה מיי אלקוט ואפילו הארי פוטר לדעתי הוא ספר חובה כי אם הוא עשה כל כך הרבה רעש אז יש לזה סיבה לא?
הרשימה שלי לא מלאה אבל זו הרשימה שעלתה לי עכשיו
נ.ב. שלחתי לך מסר
 

Rivendell

New member
ביאנה ../images/Emo24.gif

גם אני לא קראתי עדיין את "מלחמה ושלום" עד כל אלפי עמודיו באנגלית. הוא מחכה לחופשה הבאה שלי או מתשהו כזה :) אבל כשראיתי אותו בחנות (ובמחיר אטרקטיבי ביותר) קניתי אותו, למרות שאני מנסה למעט בקניית ספרים (מסיבות של תקציב וצפיפות יתר בספרייה) כי זה כאילו משהו שצריך לקרוא פעם... אז תהיתי אם יש אני היחדה שמרגישה כך :) וקיבלתי ממך מסר לפני שבוע בערך.. על זה את מדברת?
 

eitan007

New member
במקרה קראתי את שלושת

הראשונים. "עלובי החיים" הוא ספר שמאוד מאוד אהבתי. "ג´יין אייר" גם אהבתי אבל פחות. נשים קטנטות משום מה לא נחקק בזכרוני כ"ס9 פר טוב", אבל אני זוכר שהוא היה נחמד ותו לא. ברם, אני לא חושב שלו אחד מהם הוא ספר חובה מהסיבה הפשוטה שאני חושב שאין דבר כזה ספר חובה, לכל אחד יש רשימה משלו של ספרי מופת והן אף פעם לא תואמות, ואין ספר אחד שנמצא בכל רשימות המופת הללו. יש מה שנקרא "ספרים מומלצים", אבל יש עשרות אם לא מאות ספרים כאלה, ואני בטוח במאת האחוזים שאפשר להיות בן אדם משכיל ביותר גם אם לא קראת חלק מהספרים האלה. לא קראתי את "הארי פוטר", אז אם מגדירה אותו כספר חובה, העובדה שלא קראתיו עושה אותי פחות משכיל ? אני לא חושב, ולכן אני גם מתנגד להגדרה של ספרי חובה. ואגב, יש יוצא מן הכלל אחד בלבד. התנ"ך. יהודי שלא קרא מעודו את ספר הספרים ולא מכיר אותו מעט, באמת לא ראוי להיקרא אדם משכיל. ולמען הרקורד, אני לא דתי.
 

ציפי ג

New member
אין כזה דבר ספר חובה

יש ספר שכדאי לקרוא אותו, רצוי לקרוא אותו, אבל חובה? לא אצלי. וסוף סוף יש לי את חמסין וציפורים משוגעות, אין יוםטוב יותר משמחת תורה לפצוח בספר כזה.
 

ביאנה

New member
חבריי היקרים

אכן,שכנעתם אותי, אין דבר כזה ספר חובה
התנ"ך- לא הייתי אומרת שכל התנ"ך כי יש קטעים בתנ"ך שהם מאוד קשים לקריאה ואפילו גדולי המפרשים התקשו לפרש אותם כמו ספר איוב, כל הנביאים למיניהם, תהילים וכו´ אבל חמשת חומשי תורה לעומת זאת הם חובה לקריאה לא רק לכל יהודי אלא לדעתי גם לכל אדם אחר יהיה מי שיהיה: נוצרי, מוסלמי, בודהיסט או אתאיסט כמו כן אני רוצה להמליץ על ספר קהלת- נדמה לי שדוד כתב אותו והוא פשוט יפהפה עם מסרים מדהימים וגם ספרי משלי שכתב שלמה אירוטי ויפהפה
בקשר להארי פוטר- הוא לא מתקרב אפילו לקלסיקה- נכון אבל אני חושבת שכדאי מאוד לקרוא אותו
רוץ לספריה ותשאיל את הספר הראשון! ואח"כ כבר אני לא אצטרך להגיד לך להשאיל גם את כל האחרים בסדרה כי אתה תרצה בעצמך הארי פוטר הוא ספר להנאה נטו, קליל, מושך, זורם ומעניין
רייונדל אני ברוגז עם עצמי עכשיו!!!!!
כתבתי בהודעה ששלחתי לך מסר ואמרתי לעצמי שלאחר שאשלח את ההודעה אשלח לך מסר אבל אני כמובן שכחתי ואני נורא מצטערת
האם תוכלי אי פעם לסלוח לי? pretty please?
אבל עכשיו באמת שלחתי לך מסר
באמת באמת
נשבעת
 

tarfon

New member
תוספת קטנה

ספר קהלת נפתח במשפט :"אני קהלת בן דוד מלך בירושלים". המדרש מייחס את ספר קהלת לשלמה כיוון שקהלת נחשב לספר חכמה, ושלמה לחכם באדם. כיוון ששלמה היה ללא ספק בן-דוד וגם מלך בירושלים. אבל זו פרשנות !! ניתן לייחס את קהלת לכל מלך אחר שהיה משושלת דוד וישב בירושלים. אגב, על פי האגדה מלך השדים השתלט על כס המלך שלמה והפך את זה האחרון לקבצן. כאשר שלט אשמדי בירושלים ושלמה הסתובב כקבצן הוא אמר את ספר קהלת, וכך ראו שאינו סתם קבצן אלא אדם חכם ומלומד. עד כאן להיום פינתנו מורשת ישראל סבא.
 

Angelred

New member
יש גבול ל...!

אם את מעריכה ספר לפי הרעש שהוא עושה אז נראה לי שאת בנאדם מאוד עצוב ושטוח
 

0sveta0

New member
אוף! כתבתי תגובה ארוכה

והיא נמחקה! אין לי כוח לכתוב שוב, אני מניחה שדעתי הובהרה בהודעה הקודמת. כמו כן, אם ההודעה נמחקה, זאת אומרת שכך צריך להיות, אז אני לא אשנה את עתידה של הודעה מסקנה זו.
 
למעלה