בתגובה לדברין של EJI-האם אנחנו מוזרים?

0 אור 0

New member
יש משהו בדבריך

אני זרמתי עם ההקשר, אבל אולי אתה צודק, ונחכה לתגובה של מיכל, מה שבטוח, ומהכרותי אתה, שאין פה שום רמז לכך לשיפוטיות על מי שעושה צבא או מילואים - אולי כן רק במובן שזה תורם לסטרס בחיים, ובהקשר זה, קראתי לפני שנים מחקר על גורמיםארועים שמקצרים את תוחלת החיים (והיום אנו מקשרים את זה לסטרס), ורבים מהם דוקא ארועים חיוביים מאד שאנחנו שמחים לחוות אותם כמו חתונה, לידת ילד ועוד. (הכותבת לא משרתת במילואים, אבל הבת שלה לוחמת בקרקל - מספיק טוב?)
 

mic26

New member
חס וחלילה

שירות מילואים נמצא באותו הסל שבו שמתי קושי יומיומי. גם מי שגאה לשרת במילואים, כמוך, היה שמח אם לא היינו זקוקים לזה כך. באותו הסל שמתי גם תאונות. עוד משהו שאין לנו שליטה עליו ושכרוך בסבל, שהיינו שמחים להיפטר ממנו אבל אי אפשר באמת. (בלי להיכנס לדיונים פוליטיים או לדיונים על מצב הכבישים בישראל. מלחמות קורות בעולם כל הזמן וגם תאונות). בתוך זה יש גם אלימות וקושי שהם כן מבחירה, כמו אכילת כבד אווז, צעקות ועברות קלות. אני מרגישה שבשרשור הזה תופסים אותי על כל מילה שאני כותבת, ולדברים שאולי אפשר לייחס לי כאדם (מסקנות לא נכונות לדעתי), מבלי להייחס לכוונה שלי מאחורי העניין. היו יותר דיונים על מי אני ומה אני חושבת מאשר על הנושא עצמו.
 

0 אור 0

New member
דיון מוזר על מוזרות

גם אני שמתי לב שבמקום להתייחס לנושא שהעלית מנסים לפרשן אותך אותך כאדם, או להכנס להגדרות מדויקות - כשבעצם כל ההגדרה של הסמנטיקה של "מוזרים" היא מאד בעייתית - לכל אחד זהנשמע אחרת, וכל אחדנושא טונות של אמוציות מסביב להגדרה הזו ... אבל זו דרכו של דיון בפורום. אתה פותח דיון עם כיוון אחד, והחיים סוחביםאותו לכיוונים ושנים ומשונים אחרים לגמרי.
 

TheGreatNut

New member
אני חושב שהרפואה המערבית...

היא הרפואה המשלימה. נשמע עוד יותר טוב לא?
"רפואה משלימה" בעיני זה אומר רפואה שבאה כאשר שום דבר אחר כבר לא עוזר, לכן היא משלימה. הרפואה הבסיסית, שאמורה להיות הנורמטיבית והנפוצה, היא הרפואה שעדיין נקראת כיום משלימה.
 

נועיק

New member
גם לי נמאס, אתה צודק בדיוק של הדברים

זו לא המוזרות, אלא רק התיוג המזלזל של המקצוע. אני מגדירה את עצמי כאשת מקצוע, המטופלים שלי מגדירים אותי כאשת מקצוע התקשורת מחברת אותי למעלים באוב, מכשפים ורמאים. ביום שבו התקשורת באופן גורף תתייחס למקצוע שלי ושל עמיתי כחוקי ומקובל אפסיק אני להיות מוזרה, אוכל להעניק ידע בלי המותגיות שמסביב.
 

mic26

New member
אני חושבת שהבנתי

שאלתי את עצמי למה הדיון לא ממש התפתח ולא קיבלתי הרבה תשובות לתהייה שלי. ואז הבנתי שלא רק בעיני אחרים אני מוזרה. הרי לא באמת אכפת לי מה אחרים חושבים על דרך החיים שלי. לפני כמה ימים היה ליל ירח מלא ומצאתי את עצמי מתעוררת בשלוש לפנות בוקר כדי לבלוע גלולת צמחים טיבטיים, תוך מלמול של מנטרה, ואז חזרתי לישון. אני מוזרה בעיני עצמי. חלק מהדברים שאני מאמינה בהם ועושה אותם, נראים לי מוזרים. ועם זאת, אני מאמינה בכל מה שאני עושה ועושה רק את מה שאני מאמינה בו, ורואה תוצאות. אז זה מוזר שזה נראה לי מוזר. הבנתם משהו?
 

0 אור 0

New member
את נולדת לתרבות מסויימת

המנטרות שהשתילו בך כל הילדות והנעורים והבגרות מלמדות אותך ש: תזונה זה ... אדם נורמלי עושה ... את צריכה .... הדרך שאת בחרת, מלמדת אותך להשתחרר מהדפוסים האלו, לחשוב בצורה אחרת, לחיות בצורה אחרת, להטיל ספק באמירות קבועות מהסוג שספגת כל השנים, לבחון גבולות שנרכשו בדרך של חינוך/אילוף אבל כל השנים של משפטים חזקים כאלה, של למידה של מה זה נכון ולא נכון של מה זה נורמלי ומה זה מוזר, עדיין שם, בבסיס שלך- ולכן , למרות שאת מאמינה בדרך הזו, למרות שהיא בחירה שלך, למרות שהיא מבוססת על ידע שרכשת מאז שהדודה פלורה אמרה לך שאנשים שקמים באמצע הלילה וממלמלים מנטרה הם מוזרים - זה עדיין שם.
 
למעלה