בתגובה לדברין של EJI-האם אנחנו מוזרים?

mic26

New member
בתגובה לדברין של EJI-האם אנחנו מוזרים?

קודם כל, ברוך הבא לפורום. דבריך בהודעה שלך בשרשור על נזקי הקנאקים שיעשעו אותי, כי קודם כל הרגשתי הזדהות - גם אני לא חושבת שאני מוזרה. אבל אחר כך חשבתי על זה ואני מוכרחה להודות שרוב האנשים שאני מכירה לא חושבים שאני אדם רגיל או נורמאלי. אני לא רק מטפלת, אני חיה את הפילוסופיה שמאחורי גישת הטיפול שלי. זה הופך אותי לעוף מוזר. אמנם טרחתי ליצור סביבי מעגל חברים שמסתכל על העולם באופן דומה, אבל ככל שהזמן עובר אני מרגישה שמצד אחד זו המציאות שלי והיא חדה וברורה ואמיתית, ומצד שני, היא כל כך שונה מהאופן שבו רוב בני האדם רואים את העולם. מה דעתכם? האם להיות מטפל הופך אותנו לשונים? האם זה בגלל שאנחנו מנסים לפתח חמלה? רוחניות? לעזור לאחרים? האם זה בגלל שהמקצוע גורם לנו להיתקל בסבל ולחשוב על פתרונות? במה אנחנו שונים מהבחינה הזאת מרופאים, אחיות, מטפלים סיעודיים? האם אנחנו מוזרים?
 

0 אור 0

New member
אנחנו בסדר - העולם מוזר../images/Emo8.gif

האמת היא שאני חשה מדי פעם את השוני הזה, עוד קודם זה הלך והתחזק, אבל מאז שאני עובדת מהבית, אני כמעט שלא פוגשת אנשים "מן השורה", מה גם שבמשפחה הקרובה גם כן חלה התקרבות לנושאים ההוליסטיים, ואז פתאום יום אחד אני מוזמנת לארוחה והשולחן מוצף בשפע של משקאות תוססים, אורז לבן , סלטים תעשייתיים ועוד או מין שרשור כזה בפורום שבו מבקשים הוכחות מדעיות לזה שרפואה משלימה עובדת - מאמרים! או סתם מדברים עם אנשים שזרים לתחום ופתאום מגלה שאם חשבתי שהעולם התקדם למקום אחר - אז אולי זה נכון, אבל עדיין יש רבים רבים שבכלל לא אתנו שם
 
לא רק רבים רבים אלא הרוב הכמעט מוחלט

את רוב העם מעסקים נושאים כמו: דת, כסף ביטחון וכו' אני מציץ לפעמים לעגלות של אנשים בסופר ונדהם לראות איזה כמויות של זבל ורעל אנשים קונים. בהערכה גסה אצל 95 אחוז מהאנשים עגלות הסופר מלאות ב-95 אחוז זבל שלא ראוי למאכל. אצל רוב העם המונח בריאות נתפס כמשהו שקשור לרופאים, בתי חולים ותרופות ולא תזונה, פעילות גופנית או ריפוי הוליסטי. לדעתי רוב האנשים שמקדישים מחשבה לתזונה, אורח חיים בריא וכו' הם חילוניים-יהודים-שמאלנים-לא זקנים בעוד שרוב העם ימני ומסורתי \דתי. מצד שני בחנות טבע שהייתי קונה בבאר שבע (חנות שנסגרה כשפתחו סניף של עדן טבע מרקט באר שבע) הופתעתי לראות לפעמים זקנות מזרחיות ואפילו בדואים למרות שזה היה די נדיר. רוב האנשים שפגשתי שם תאמו להפליא לפרופיל שתיארתי.
 
תלוי היכן אתה מסתובב

ההתענינות והמעורבות של המגזר הדתי והחרדי היא עצומה! בני ברק וי-ם מלאות נשים(ויש גם מעט גברים ששמעתי עליהם, אבל את אלו פחות פוגשת) העוסקות ו/או לומדות רפואה משלימה. בב"ב אני מכירה גם חנויות טבע. לפני 6 שנים לימדתי קבוצת נשים חרדיות בבית כנסת בב"ב, חלקן בקשר עימי עד היום הרב פירר מפנה לטיפולים מהלא קונבנציונלים( מגיעים אלי) אגב, עדן טבע- מכשירים את החנויות. מזה אומר לדעתך?
 

0 אור 0

New member
הזקנות המזרחיות פשוט באות עם האוכל הבריא

הבית, דוקא כשמדברים על השורשים המסורתיים של הרפואה המשלימה מבחינת תזונה וצמחי מרפא , מסתובב המון ידע אותנטי בעדות שלא משתייכות לקבוצה שציינת - בדואים, נשים מזרחיות (חלקן מהמערב דוקא - אני למדתי המון מהשכנה מאלג'יר ומהסבתא של חברה שהיתה מטוניס), דתיים שחיים לפי הרמב"ם, בעדה ההודית נתקלתי בנשים שהביאו מהבית עיסוי לתינוק וליולדת ומלמדות את הצעירות במשפחה ועוד. הענין הוא שחילונים-אשכנזים-יהודים שהתנתקו מהמסורות הבריאות והמחוברות לטבע, ושהלכו חזק מאד על הקטע של מזון מתועש וחטיפים, הם אלו שצריכים ללמוד את הנושא מהתחלה, ולהתחבר חזרה למקומות שהאחרים בכלל לא יצאו מהם. והם גם עושים יותר רעש בתקשורת
החנות של אייל היתה בתחנה מרכזית וגם עם מחירים יחסית נוחים, אז זה גם היה מאד נוח למי שאין לו רכב להכנס לקנות משהו - לחלק מאותה אוכלוסיה לא יתאים הסגנון והמיקום של רותם טבע או עדן מרקט שפונה יותר לאוכלוסיות מבוססות, והם יחזרו לחנויות ליד השוק.
 
בואו נעזוב רגע את עניין העדות

זאת עובדה ידועה שמעמד סוציו-אקונומי נמוך אוכל מזון לא בריא ולכן יש נטיה גדולה יותר להשמנה ותחלואה במעמד זה. תזונה מאוזנת ואורח חיים בריא דורשים חשיבה והשקעה ולאנשים קשי יום אין פנאי ועניין לעסוק בזה. ובחזרה לנושא העדתי: האוכל המרוקאי למשל מלא שמן שזה פשוט נורא, האוכל התימני כולו בצקים מקמח לבן כלומר פחממות ריקות. האוכל הפרסי אמנם עשיר בירוקים ועשבי תיבול אבל הסיבה לכך היא הטעם שזה מוסיף ולא הערך הבריאותי. את המגזר הדתי אני פוגש לפעמים בסופר בנתיבות ורואה בדיוק מה הם קונים וזה רחוק מלהיות מזון בריא. אצל תלמידי ישיבה למשל אין מודעות לתזונה. מה שכן חלקם לוקחים תוספי תזונה שנחשבים מועילים לריכוז ולחשיבה מאומצת כדי שיוכלו ללמוד המון שעות ברמת חשיבה גבוהה. ודבר אחרון: לפני חודש בערך קניתי בחנות טבע פלפלים אורגניים ב-12 ש"ח. ניגשה אליי אישה שנראתה "עמך" ולחשה לי באוזן כדי שהמוכר לא ישמע: "חבל על הכסף שלך. מעבר לכביש יש חנות ירקות עם פלפלים ב-3 ש"ח". אפילו לא טרחתי לנסות להסביר לה מה זה מזון אורגני. נדמה לי שזה מסביר הכל.
 

0 אור 0

New member
ההודעה הופיעה - הללויה

לגופו של עניין: אכן מעמד סוציו אקונומי נמוך אוכלים לא בריא. מתי זה צועק לי לשמיים? לפני החגים , כשיש את הקופסאות האלו לאיסוף מזון לנזקקים - אז אני קונה לעצמי אורז מלא ושמן זית וקינואה, ובקופסאות אני שמה כמו כולם - אורז לבן וקמח לבן וסוכר ושמן מזוכך וקופסאות שימורים. כל הדברים שחלקנו בכלל לא מכניסים הביתה, ומי שכן - משתדל להמעיט. ובנושא העדתי: האוכל המסורתי של הסבתות של הסבתות של היום היא בריא פחות יותר (כי מה לעשות שהיהודים בד"כ היו מעמד סוציואקונומי נמוך בהמון מקומות), אבל כשמנסים להתאים אותו למצרכים הנקיים והמזוקקים של היום, חלק מערכו ירד פלאים. תקרא מאמרים על מה שקרה לעולי אתיוופיה כשהם הגיעו וניסו להתאים את התזונה המוכרת להם לתזונה פה. ואגב, םא מדברים על ירוקים שאוכלים כי זה טעים - אני לא בדיוק מהאנשים שפותחים את היום בחסה וממסיימים אותו בקערת כוסברה עם פטרוזיליה או שומר עם לימון. עודף ירוק עושה לי רע לנשמה, וחסה אני בכלל לא מכניסה לפה למעט מקרי אין ברירה כשדחפו אותה חתוכה לסלט. ובקיצור : מסכימה אתך שמה שרואים מסביב, בכל העדות והמגזרים לא בדיוק דוגמא למזון בריא ואיכותי, והחרדים בכללם, ויחד עם זה אני חושבת שהמודעות עולה. אם כי כנראה לא ברמות של מה שאנחנו רגילים מחיים בעולם הקטן של חברים שעוסקים בתחום ההוליסטי, רפואה משלימה וכד'
 

mic26

New member
לא לגמרי מסכימה

אני יכולה להעיד רק על מה שאני מכירה מהבית: המצרים אוכלים בריא וטוב. העירקים שאני מכירה גם. אוכל אתיופי הוא בריא וטעים. רק לי מפריע כל הקטע של העדות או שאני "מגיעה ממדינת תל אביב ולא מבינה?" אצלנו בבית הספר לרפואה סינית לא היו יותר אשכנזים ממזרחים, או יותר עשירים מעניים. תזונה נכונה בסיסית, שהיא לא תזונה אורגנית, היא לא בהכרח יקרה. וכשאני מדברת על אנרגיות שליליות נראה לי שהפרסית שגרה לידנו ושמה שום על הגדר כשהיינו חולים תבין יותר מאשכנזייה שלא מאמינה בעין רעה.
 

0 אור 0

New member
אבל למה אלי?

אני לא הסכמתי עם ענין העדות רק עם הסוציו-אקונומי הנמוך. וחוץ מזה באמתהמצרים אוכלים מצוין - היתה לי דודה מצריה, שאני זוכרת עד היום איזה מרק ירוק משהו משהו שהיא היתה עושה (ואני כאמור לא אוכלת ירוק)
 
זה לא קשור לעדות.

ולא מאוד קשור למה אוכלים, אלה לאיכות של האוכל. סה"כ לחם לבן נפוץ יותר בשנים ה"אחרונות", לפי ה פשוט היו לוקחים את החיטה וטוחנים אותה. לא היה זיכוך של שמן, ולא דחפו כל כך הרבה מוצרי חלב, ובמה שאכלו לא היה אנטיביוטיקה והורמונים ועוד כל מיני. ותוספים זה לא תחליף למזון בריא. מה שלא יהיה, וזה לא מאוד חכם לקחת סתם ככה כדי לקחת להשיג מטרה מסויימת ולא איזון. לא כל מה שאורגני או טבעי בהכרח בריא. ואיך זה שאתה עוזב רק לרגע את עניין העדות ומיד חוזר לזה?
 
מאיפה הקטע העדתי הזה?

למה לעשות הכללות? לא עברנו את זה כבר? יש מי שמודע יותר, ויש מי שמודע פחות, יש מי שהשיקול הכלכלי חשוב לו יותר מהבריאותי, ויש מי שלא יכול להרשות לעצמו. לא בהכרח קשור לעדות. או למקום מגורים. ואני די משוכנע באופן כללי שיש לגורמים האלה השפעה, וגם שיש התעוררות, אבל עדיין לא מספיק, ולא אצל כולם.
 

TheGreatNut

New member
לדעתי...

השוני שאת מדברת עליו לא קשור למקצוע. ולכן, מטפלים, בעניין הזה, לא שונים מאחיות, רופאים או ממטפלים סיעודיים. השוני שאת מדברת עליו הוא להיות מקצועי וקשוב, להיות נאמן לעצמך, להיות כנה עם עצמך, ופשוט להתפתח במהלך החיים לכיוונים חיוביים ובריאים יותר. יש הרבה מאוד רופאים, אחריות ומטפלים סיעודיים שעושים את זה (אם כי אולי לא מספיק) ויש הרבה מאוד מטפלים ברפואה משלימה שלא עושים עושים את זה כלל וכלל. זה לא עניין של מקצוע, זה עניין של דרך חיים. זה עניין של מודעות. זה עניין של קשב ללב. זה עניין של להשתדל להאחז במציאות, במקום לאפשר לנו להבלע בכל האשליות שהחברה המודרנית מייצרת.
 

TheGreatNut

New member
ומשהו שמאוד אהבתי במה שכתבת...

"אני לא רק מטפלת, אני חיה את הפילוסופיה שמאחורי גישת הטיפול שלי." זה די מצחיק בעיני (באופן מאוד חיובי). אם מטפל לא חי את הפילוסופיה שמאחורי גישת הטיפול שלו הוא לא באמת מטפל. זה תנאי בסיסי בשביל להיות מטפל מקצועי. בשביל להיות מטפל באמת ברמה גבוהה. זה לא צ'ופר
, זה הכרח. אז בעצם, מה שאת טוענת שאת עושה הוא ממש מבורך. העניין החצי מצחיק חצי עצוב בזה הוא שבאמת היום הרבה מאוד מטפלים / רופאים / כל מי שמנסה לעזור לשפר את בריאותם של אחרים, לא מבינים שהם חייבים לחיות בעצמם את מה שהם מנסים להקנות לאחרים בשביל באמת לעזור לאחרים ברמה גבוהה.
 

TheGreatNut

New member
האם את חושבת שאין...

רופאים, אחיות, מטפלים סיעודיים, אנשי שיווק ומכירות או קופאיות בסופרמרקט שעסוקים בלפתח חמלה ורוחניות ועזרה לאחרים? אם כן, אז למה? מה בחייך הוביל אותך למסקנה הזאת? זו בעיני מסקנה מאוד לא בריאה ומאוד לא נכונה. ואם לא הסקת דבר שכזה, מדוע הכללת את הרופאים האחיות והמטפלים הסיעודיים כקבוצה שלא עושה את כל הדברים החיוביים הללו? מי זה אנחנו? ומי זה הם? האם לא יצא לך לראות אנשים שעוסקים ברפואה משלימה ומשהו בך לחש מבפנים - טוב, יש מצב שהוא ממש לא הבין את העניין שמאחורי כל השיטה הזאת... ?
 
למעלה