גורי יתארח היום ב"ארץ נהדרת" בתפקיד וודי אלן

OOOO0

New member


זה משמח אבל גם מעצבן, שהוא כאילו "בוגד" ב"מצב האומה" בגלל שהוא משתף פעולה עם המתחרים שלהם.....
 

silvia17

New member
הוא לא בוגד

הוא לא יבגוד למרות שיש לו נטייה לקפוץ בשיא התהילה {הוא גם קשור להר בשרשרת לשתי עונות }
רשת זה סוג של בית 'משחק מכור' מצב האומה' הוא חתום לשני עונות אם הוא ילך לארץ נהדרת אני רק אקבל יותר ממנו
באסה שארץ נהדרת זה טקסט ושהיה מדויק .. הוא לא יכול לאלתר זה ישגע אותו כמה פרקים שם עד שהוא ישתגע או יבין שהוא חייב לאלתר זה הקטעים הכי מצחיקים שלו ב'מצב' כבר הבינו ומכניסים את זה לשידור
כך או כך אנחנו מרווחים ממנו
 

OOOO0

New member
כן, אבל זה באמת היה די קרוב לשם

מזל שמיהרו להחתים אותו לעוד שתי עונות. ובכל זאת הוא תורם לרייטינג של המתחרים, שזה כאילו בגידה, אבל סבבה, זה לא כזה מפריע לי באמת. אני מפרגת לו סה"כ. נקווה שהיה מוצלח גם שם. ברור שאנחנו מרוויחים בכל מקרה.
 

black scar1

New member
נו באמת.... "בוגד"

אין תחרות בין הרייטינגים.. מצב האומה ממש לא בשום סכנה אחרי העונה הנוכחית, אני לא רואה שום דבר שממש יכול לאיים עליה בזמן הקרוב, עם הרייטינג המטורף שהיא קיבלה בעונה האחרונה, עם הפרס ועם מחאת הצופים שהחזירה אותה למסך.

ובכלל, כולם שם חברים של כולם וגם גורי וגם ליאור (ואורנה כמובן) דואגים להזכיר את זה. אולי יש מאבק בין הרשתות, אבל ממש לא בין היוצרים של הסדרות או המשתתפים בהם. וחוץ מזה כמה אירוחים של ארץ נהדרת היו במצב האומה? אלי פיניש, טל פרידמן, מאור כהן כמה פעמים, עלמה זק...

וגורי כולה בא להתארח, הוא לא הולך להיות קבוע שם בלי קשר.
 

OOOO0

New member
די חבר'ה, עשיתי מרכאות, לא לקחת קשה


יש מאבק על יוקרה ומעמד בין שתי התוכניות, ברור שהם לא שונאים אחד את השני אבל יש תחרות. עובדה שכל עוד "מצב האומה" הייתה באוויר הוא לא השתתף בו זמנית ב"ארץ נהדרת" כי הבין שזה לא לעניין. וזה ידוע ש"ארץ נהדרת" הציעו לגורי לעבור אליהם ו"מצב האומה" ממש נלחמו שזה לא יקרה. אז לאור כל זאת זה קצת מטריד, כאילו גורי הוא מותג, בכל זאת
אבל באמת שאני לא חוששת לתוכנית וזה לא נכתב מהמקום הזה בכלל.
 

black scar1

New member
אני חושבת שחבל על תחרויות כאלה

כביכול לא להחליף אנשים בין שתי הסדרות בגלל התחרות. אני מבינה למה הרשתות עסוקות במלחמות האלה - הם בכל מקרה רואים את העניין רק מנק' מבט כלכלית, אבל היה לי חבל אם היוצרים והמשתתפים של התכניות היו עושים את השיקולים האלה, כי בסופו של דבר מי שנפגע זה הקהל- שיתוף פעולה בין התכניות לדעתי יכול רק להיות לטובת שתיהן- מי שיזכה מהתארחויות של הכוכבים אחד אצל השני זה רק הקהל שלא יצמצמו לו את הכישרון של האנשים על חשבון שיקולים של "תחרות" וכאלה. וגם התכניות ירוויחו מזה לדעתי.

באותו נושא- הנה ביקורת על הפרק של אתמול (עם התייחסות להתארחות של גורי):

http://e.walla.co.il/?w=/269/2615910

ראיתם?
האמת אני דיי מרוצה מהעונה הנוכחית של ארץ נהדרת. זנחתי את התכנית בעונות האחרונות אבל בעונה הזאת הם השתפרו פלאים לדעתי. היא הרבה יותר מצחיקה ונשכנית.
בנוגע לתכנית אתמול ולכתבה- הנה דעתי- גורי דווקא היה חמוד ביותר בתור וודי אלן, וגם המערכון עצמו היה חמוד מאוד. אני דווקא לא שותפה להתלהבות מבר נתן, סורי, לא יכולה להסביר, הבחור עושה לי את זה. אולי כי אני נזכרת בדמות שלו של פריצי ששנאתי (זה היה הוא לא?). מאידך אני חותמת על כל מילה על "ליאת הר לב". הבחורה היא זהב ושיתנו לה כמה שיותר תפקידים. לא, פשוט מוות, מלכה שאין לתאר
.
דווקא לברלד אני לא חושבת שאני אצליח להתרגל. אם הם משאירים אותו שם, לפחות שיצמצמו את הנוכחות שלו למינימום.

אני חייבת לציין עוד כמה דברים לטובה בעונה הזאת. היו הרבה דברים שהפריעו לי בעונות הקודמות, בעיקר הפינות הקבועות בכל עונה שהיו כביכול מנותקים מפוליטיקה, לרוב ממש לא אהבתי (המקפלות, הרומנים, תגלית, בת מיצווש, הפילוסים, השותפים, הבלוג של מאי). אבל בעונה הזאת אני דווקא ממש אוהבת את את המערכונים של האוחצ'ות. ממש ממש אוהבת. בנוסף, אוהבת את "בקיצור"- ונחמד מאוד לראות שארץ נהדרת מקדמת יוצרים צעירים מוכשרים.
ולמרות שזה נהפך קצת צפוי ורואים את הבדיחות מקילומטר, אני עדיין חולה על הפינה של יובל סמו בתור הכתב שיוצא לרחוב ועושה בלאגנים. יובל סמו הוא פשוט מלך, אני לא יכולה לא לאהוב מה שהוא עושה. בקיצור, בנתיים עונה מכובדת ביותר. שימשיכו ככה.
 

OOOO0

New member
מסכימה איתך

כל התחרויות האלה רק פוגעות בצופים. "קשת" ו"רשת" לא מהססות לפגוע כל הזמן ברייטינג אחת של השנייה באמצעות תכסיסים מלוכלכים, העיקר להיות הזכיינית המובילה.

על הקישור! כן, ראיתי. גורי היה מדהים. אני מחבבת את רועי בר נתן, אם כי גם אני אוהבת אותו יותר בתור עצמו ופחות כשהוא בדמות או חיקוי. (כן, זה הוא היה פריצי) ליאת הר לב נהדרת!!!!! איזה כיף שהיא הצטרפה! ועכשיו סוף סוף יש 3 נשים ב"ארץ נהדרת", הגיע הזמן שמספר הנשים יעלה כבר. אוי ברלד מעצבן אותי....הם נותנים לו רק דמויות של שמנים שכל הרעיון מאחוריהן הם לצחוק על שמנים. זהו, אין שם שום ערך מוסף, רק בדיחות על שמנים.

מסכימה איתך לגבי האוחצ'ות ו"בקיצור". גם סמו סבבה. אני חולה על המבזקים של קיציס!!!! אני גם חייבת לציין שאני אוהבת את המערכונים הפוליטיים, הם ממש קולעים בול עם הסאטירה החדה שלהם, רק חבל שעם כל הצחוקים וההתלהבות מהחיקוי המדוייק(ופיניש עושה את יאיר לפיד מהמם, אפילו יותר טוב ממריאנו) , זה איפשהו מתפספס. כלומר התוכנית הזו בתכלס אמורה לבקר את השלטון אבל אנשים בעיקר צוחקים ממנה ולא נראה לי שהיא באמת מזיזה לפוליטיקאים משהו. (כאילו, ביבי ושלי לא אמורים לאהוב את החיקוי שלהם! הם אמורים להפנים את הביקורת מהדמות הזו שמשתקפת מולם) זו עוד סיבה למה אני מעדיפה את "מצב האומה", וגם קיבלנו הוכחה חותכת לזה ש"מצב האומה" באמת מעצבנת פוליטיקאים כשרצו להוריד אותה, בעוד ש"ארץ נהדרת" לא באמת מפריעה לאף אחד.

בגדול, אין ספק שחל שיפור משמעותי העונה אחרי כמה עונות חלשות.
 

silvia17

New member
אהבתי את גורי לא הבנתי ת'קטע

פחות את הקטע בהתחלה זה ניראלי סתם קטע של קשת ולעשות משהו לרשת
ואז קראתי את מה שכתבתם ואת הכתבה דעתי קצת השתנתה יש פה בכול צד יוצרים מוכשרים שהשילוב בינהם יכול להניב פי 4 יותר פירות
כולם הוא מרוצים אבל כסף ורייטינג מונע את זה יש חברות בין הצוותים זה ניקר שחברי ארץ באים למצב וזה כול כל טבעים שם במיוחד עם הם עבדו עם אורנה בעבר

במצב הם מראים שהם יותר משחקנים וחקיינים שהם יודעים לזרום ולאלתר ואת חוש ההומור היחודי שלהם
בארץ יש להם תחפושות והחיקוי נחשב טוב אם הם מדייקים בפרטים הקטנים

אני כבר לא צוחקת מארץ נהדרת אחרי "זוהי סדום" {ראיתי את הסרט 4 פעמים } זה מצחיק וקורע אבל מאז הם החלו לאבד את זה העונה שאחרי הסרט הייתה עוד מוצלחת
ואז עונה 8 רדוד עונה 9 בכלל חשבתי שהם לא היו צריכים לחזור לעוד עונה

העונה הם השתפרו מקווה שבעונה הבאה הם יחזרו למיטבם
 

black scar1

New member
אוקי תגובה בנוגע לכמה דברים:

1. אם כבר דיברנו על המאבק בין קשת ורשת, בדיוק ראיתי אתמול דוקוסלב על שני כהן- ובדיוק דיברו על כל הקטע שהיא עברה משבוע סוף ברשת לארץ נהדרת בקשת, ואורי גוטליב שהיה בשבוע סוף אמר שהוא אישית נתן לה את ברכת הדרך, אבל היו כאלה שלא, ולא פירט מי. וגם ארז טל התראיין ואמר שזה בעייתי לעבור מרשת לקשת כי באמת הזכייניות מאוד במלחמה בכל הקטע הזה. גם דיברו שבדיוק כששני הצטרפה אז אורנה עזבה למצב האומה שכאילו היה דיבור כזה שכאילו רשת רצו לנקום על זה שלקחו את שני, אז הם לקחו את אורנה, וששני כאילו החליפה את אורנה, ואז הראו ראיון ישן של שני ששאלו אותה על הנושא והיא כמובן אמרה שמה פתאום, שאין שום קשר אחד לשני, שאורנה החליטה לעזוב כי הרגישה שהיא מיצתה את עצמה, וזה הכל צירוף מקרים שזה באותו זמן, ושבלי קשר היא מעריצה את אורנה ולא חושבת שהיא בכלל ברמה שלה לזה.. ובדיוק חשבתי על הדיון פה.
אני מאוד מקווה שכל הלכלוך והתחרות הזאת היא רק בין הזכייניות, לא בין היוצרים, ובטח ובטח שלא בין האמנים עצמם- כי אני חושבת שכל הקטע הזה באמת פוגע בשתי התכניות, ובצופים. אגב, עכשיו כשאני חושבת על זה, רועי בר נתן התארח העונה במצב האומה לא? איך הוא יכל לעשות את זה? הוא בארץ נהדרת? לא היה חוזה טאלנט אז?

2. ליאת הר לב היא בנתיים על תקן "אורחת" בארץ נהדרת, כלומר היא לא קבועה בקאסט, למרות שלדעתי היא מופיעה כמעט בכל תכנית. אני מאוד מקווה שיחתימו אותה להיות בצוות בעונה הבאה- היא מוכשרת בטירוף!
ואז באמת סוף סוף יהיו יותר מ-2 נשים מוכשרות בתכנית הזאת... עדיין זה לא יהיה פרופורציונלי, וזה קצת עצוב שאנחנו כ"כ שמחות מזה שיהיה 3 נשים במקום 2,
, אבל אני מניחה שכל צעד הוא התקדמות...
את ברלד אני לא אוהבת כי הוא נורא וולגרי, אין לי בעיה שיתנו לו דמויות של שמנים, אני פשוט לא אוהבת אותו כקומיקאי...

3. לגבי הטענה שארץ נהדרת יותר מתונה מבחינה סטרית, אני מסכימה, אני גם מרגישה שמצב האומה הרבה יותר נשכנית ועם אומץ. אבל יש עונות ש"ארץ" יותר נושכנית ויותר אמיצה. אני חושבת שבגלל שמצב האומה לא התחילה בעונה הראשונה עם רייטינג מטורף כמו של ארץ נהדרת, הם "יכלו להרשות לעצמם" בעונות הראשונות להיות יותר סטיריים, ואז כשהם הפכו למיינסטרים הם נשארו עם זה- ואז זה התחיל להפריע לאנשים.
אני גם קראתי את הביקורת שכאילו זה שביבי ושלי ומירי רגב שמו בתמונת הדופלגנגר שלהם את החיקויים שלהם מארץ נהדרת- זו כאילו אינדיקציה לכך שהתכנית לא חתרנית, אבל אני לא יודעת כמה זה נכון התאוריה הזאת. אני לא חושבת שזה מעיד משהו לכאן או לכאן, כי מצד שני, נגיד למצב האומה גם נוהרים פוליטיקאים בהמוניהם, למרות שהם יודעים שהם יקבלו לינץ' - יש משהו שכשאתה פוליטקאי, אתה מצטייר יותר "חברמן" אם אתה מקבל ירידות עליך, אז אני לא בהכרח אומרת שהקטע עם הדופלגנגר מעיד על משהו.
גם העניין של הורדה של מצב האומה- אני לא בטוחה שזה בהכרח כי ארץ נהדרת פחות "מעצבנת" אלא אני חושבת שחשבו שמצב האומה היא לא מספיק פופולארית וההורדה שלה תעבור בשקט, בעוד אם מישהו יעיז לגעת בארץ נהדרת- תקום מהומה.
אני כן חושבת שלרוב ארץ נהדרת פחות סטירית ממצב האומה, אבל אני אומרת את זה על סמך מה שראיתי. אם זאת, יש לציין שיש עונות שבהן אני כן מרגישה שמצב האומה הופכת יותר סטירית ונשכנית. הייתה עונה אחת, בין הטובות ביותר, זה היה או בזמן מלחמת לבנון ה-2, או בזמן עופרת יצוקה, אני לא סגורה על זה- הייתה עונה ממש סאטירית עם המון בדיחות ממש שחורות (זו הייתה העונה שבה התארחו מרב וליאור) היו בה כמה מערכונים ממש שחורים וממש התרשמתי מהם על התעוזה (למשל המערכון שבו אולמרט הולך לשחק 1 נגד 100, וה-100 היו חיילים, וכאילו שואלים אותו שאלות על המלחמה, וכל פעם שהוא טעה, כאילו השחירו חייל- כאילו שהוא מת- הייתי ממש בשוק שהראו את זה). גם העונה הזאת דיי סטירית ונושכת, ואני מסכימה על כך שהמערכונים הפוליטיים העונה הזו מעולים- ובאמת מכניסים לפוליטיקאים. כנ"ל למשל מערכון תכנית החדשות סטייל עיתון "ישראל היום" שהוא ביקורת נוקבת על ביבי . אבל יש עונות שהם נופלים בקטע הזה וחבל.
אגב, יש ביקורות כלפי מולי שגב (יוצר ארץ נהדרת) שהוא מכוון את הביקורת לימין ולא וכמעט ולא נוגע בשמאל. יש כאלה שטוענים שזה לא נכון. אבל גם אם זה נכון, אני לא חושבת שזה מוריד מערך הסאטריה, אני לא חושבת שיוצר תכנית סאטרית צריך להיות "א-פוליטי"- כמו ששליין מנסה להיות. לגיטימי לדעתי לקחת את התכנית לכיוון שבו אתה מאמין. נכון שמבחינה פוליטית שליין מנסה להיות נייטרלי, אבל יש לו גם אג'נדות שהוא מקדם שאפשר להגיד שהם פוליטיות ("האישי הוא הפוליטי"), כמו אתאיזם, שוויון בנטל ושיוויון מגדרי. ולגיטימי לדעתי. ארץ נהדרת פחות מתמקדת בנושאים האלה, וגם לגיטימי כי זה פחות מפריע ליוצרים שלהם.

הנה כתבה על מולי שגב בנושא הזה (הביקורת השמאלנית של ארץ נהדרת):
http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1918617

4. אגב- אני לא בטוחה שפיניש עושה את יאיר יותר טוב ממריאנו. לי דווקא היה קשה להתרגל לחיקוי של פיניש. אולי זה כי התרגלתי כבר לזה של מריאנו, או כי הוא באמת יותר טוב, לא יודעת...גם יותר מתאים לפיניש לדעתי מבחינת המראה לחקות את יאיר לפיד.

5. שמצב האומה תחזור כבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אוף אני מתגעגעת. באיזה תאריך הם אמורים לחזור?
 

OOOO0

New member
1. נכון, נכון!

באמת היה את הסיפור הזה עם שני כהן שעשה הרבה רעש, ואז בדיוק אורנה עזבה והתחילו להתעורר קונספירציות בנושא....אפילו לא חשבתי על זה כשדיברתי על המלחמה בין "רשת" ל"קשת", חשבתי על תוכניות אחרות, אבל הנה באמת דוגמה שמתאימה לדיון שלנו. שני כהן הייתה ממש נכס ל"רשת" בזמנו, לדעתי אפשר אפילו להגיד שהיא הייתה נקודת האור היחידה ב"שבוע סוף" ואז "ארץ נהדרת" "חטפו" אותה אליהם וזה עורר רעש גדול. ואז בדיוק אורנה עזבה את "ארץ נהדרת" ועברה ל"מצב האומה" אז אנשים ראו בזה נקמה של "רשת", למרות שאני בטוחה ששליין לא חשב על זה בכלל כשהוא הציע לה להצטרף. בכלל יש הרבה טענות ל"קשת" על "מכביזם", כלומר החתמת טאלנטים על חוזים מאוד כבדים רק כדי שלא ישתתפו בתוכניות של האחרים, כמו ש"מכבי ת"א" מחתימה אצלה שחקנים חזקים רק כדי שלא ישחקו בקבוצות אחרות, ואז הם בעיקר יושבים על הספסל. אני חושבת שזה בעיקר בין הזכייניות , היוצרים והמשתתפים עצמם לא שותפים לכל זה. לגבי רועי, אני לא חושבת שיש לו חוזה טאלנט ב"קשת", עובדה שגם יש לו תוכנית בערוץ 10. אז הוא יכול להופיע איפה שהוא רוצה. "קשת" ביטלה כמעט את כל חוזי הטאלנט שלה בעקבות המצב הכלכלי. שמתי כאן פעם כתבה בנושא, יש היום רק שלושה טאלנטים ב"קשת" שיש להם חוזה טאלנט ורועי הוא לא אחד מהם.

2. כן, אני באמת לא מבינה למה היא "אורחת" אם בפועל היא מופיעה בכל תוכנית וכבר יש דמויות שמזוהות איתה. היא נהדרת, גם אני מקווה שהיא תהפוך לקבועה.
זה באמת הזוי ש-3 נשים נחשב הישג, זה כמו שאנשים מתלהבים שיש 27 נשים בכנסת. כאילו זה באמת הישג יפה יחסית לשנים קודמות, אבל זה עדיין 27 נשים מתוך 120!!!! יש עוד הרבה לאן לשאוף אבל זו בהחלט התחלה. אז גם במקרה של ליאת, זה צעד יפה והתקדמות בדרך לשוויון. סבבה, שייתנו לו דמויות של שמנים, אבל לא שכל הקטע בהם זה שהם שמנים, כאילו איפה פה הסאטירה? גם הוולגריות שלו בהחלט לא במקום ולא מתאימה לסוג כזה של תוכנית.

3.גם היה את העניין הזה בזמן "עמוד ענן" שהציגו את שלי יחימוביץ' כאישה התומכת לצידו של ביבי בזמן המלחמה, זו כמובן ביקורת על למה יו"ר האופוזיציה תומכת בראש הממשלה כאן. ואז שלי פרסמה את החיקוי בדף הפייסבוק שלה בגאווה, אני מניחה שכדי להראות שהחיקוי מצחיק אותה ושהיא אוהבת אותו, אבל אותי זה ממש עיצבן. כאילו, את לא מבינה שהביקורת פה היא עלייך? על זה שאת תומכת בביבי במקום לקרוא להפסקת אש? למה את לא מפנימה את זה או יותר גרוע, מתעלמת מזה? אבל אני יכולה גם להסכים עם מה שאת אומרת, אולי היא פשוט ניסתה לצאת "מגניבה" בזה שהיא מקבלת את זה בהומור. אני מסכימה איתך שכש"ארץ נהדרת" רוצים להיות סאטיריים הם ממש חדים ונושכים, כמו בעונה ההיא שהזכרת. ואני גם מסכימה שסאטירה לא חייבת להיות מאוזנת. דווקא הגיוני לגמרי לדעתי שכשהימין בשלטון רוב הסאטירה נגדו תבוא מהשמאל. מסכימה גם לגבי האג'נדות של "מצב האומה".
רבה על הקישור!

4. אממממ איך אני אנסח את זה....לי זה נראה שמריאנו מחקה את יאיר כמו שהוא רואה אותו, כמו ששליין רואה אותו ,כמו שיאיר נתפס בעיניי הציבור. כלומר היה לו יותר חשוב לשחק בנאדם שאוהב את עצמו וקופץ מעל הפופיק, מאשר שזה יהיה ממש דומה ליאיר. ולדעתי פיניש לעומתו כן עושה אותו די מדוייק ועדיין מצליח להעביר את הרעיון המרכזי בדמות שלו, שזה מופלא בעיניי. אולי בנוסף באמת הלוק של פיניש יותר מזכיר את של יאיר....לא חשבתי על זה....

5. גם אני!!!!!!!!! אין לי מושג, אמרו מתישהו במאי........
 

black scar1

New member
תגובה:

1. כן, אין לי הרבה מה להוסיף... מסכימה עם הכל. אני זוכרת שששמת פה את הכתבה על הצימצום בחוזי הטלנט, אבל ההתארחות שלו הייתה לפני זה כשליותר אנשים ב"קשת" היו חוזים. כנראה שלו לא היה גם אז.
2. שוב מסכימה.. אין לי מה להוסיף...
באמת אבסורד עם כל ההתלהבות על ה"ריבוי" הנשי בכנסת... אין מה לעשות... בייבי סטפס.. מה שמנחם אותי שלפחות נכנסו לכנסת לא סתם נשים אלא לא מעט נשים עם אג'נדה פמיניסטית, יתר מאשר בעבר- שזה טוב- מרב מיכאלי זהבה גלעון (וכל הנשים ברשימה של מרץ). גם אצל יאיר יש לא מעט נשים (למעשה, למרבית הפלא אצל יאיר אחוז הנשים ברשימה הוא השני הכי גדול מכל הרשימות (אחרי מרצ), וזה לא במקרה, הוא ניסה ללכת על הטיקט הפמיניסטי בבחירות. להגנתו אני אגיד שבאמת הוא הכניס הרבה נשים לרשימה, כמעט 50% ממי שנכנסו לרשימה שלו, ורובן בעלות אג'נדה פמיניסטית מובהקת. מצד שני יש גם נשים כמו מירי רגב ואורית סטורק..
3. שוב, מסכימה.
אין לי מה להוסיף...
4. דווקא הייתה לי טעות.. התכוונתי לכתוב שדווקא מריאנו יותר דומה פיזית ליאיר לפיד. נקודה שלך מעניינת, לא יודעת, תמיד גם כשיש חיקוי קודם אז תמיד משווים. אני מניחה שייקח לי זמן להתרגל. אני אוהבת את שני החיקויים.

5.
לא מספיק קרוב... אני מכורה בקריז...
 

OOOO0

New member
2. טיקט פמיניסטי? יאיר? ברצינות?

כי הוא לא ממש התייחס לנושאים פמיניסטיים במצע שלו, אם כבר אז רק בעקיפין כשהוא יצא נגד נישואים ברבנות. אבל גם זה לא הנושא המרכזי שהוא מתמודד איתו כרגע. הטיקט העיקרי שלו זה שוויון בנטל ודאגה למעמד הביניים, הוא לא ממש דיבר על פמיניזם לאורך כל הקמפיין, אולי חוץ מהפעם ההיא כשהכריז שיחרים מקומות שמדירים נשים. אגב, זה עצוב בעיניי שפורסם שרוב המתלבטים היו נשים והן בסופו של דבר העדיפו להצביע ליאיר ולא לשלי או לציפי, שהן יותר מנוסות ממנו ואומרות יותר ממנו (וגם כמוהו ניסו להיות מרכז). אני גם לא חושבת שרוב מי שהצביעו לו ידעו בכלל שיש לו כלכך הרבה נשים ברשימה, הצביעו לו בעיקר בגללו. אבל באמת הוא השקיע בכמעט 50% נשים ברשימה שזה יפה ולא מובן מאליו לצערנו. זה יפה שלהרבה נשים אצלו ובכלל בכנסת החדשה יש אג'ינדה פמיניסטית. ואכן חבל שיש שם גם את מירי רגב ואורית סטרוק......

4. אה, באמת? וואי, באמת לא שמתי לב שהם דומים יותר פיזית....אולי זו הוכחה שמבחינתי פיניש יותר טוב.

5. חחחחח גם אני! הזוי שהצלחנו לשרוד את הפגרה הקודמת שהייתה הרבה יותר ארוכה........
 

black scar1

New member
לגבי יאיר, נכון שזה לא הנושא המרכזי אצלו

העניין הפמיניסטי, אבל הוא גם השחיל את זה בקטנה.
הנה סרטון שלו שעוסק בזה- והוא גם בכוונה שריין הרבה מקומות לנשים.

http://www.youtube.com/watch?v=oMKAdrLMp8I
זה קצת ארוך, ולא ראיתי הכל.
אבל קשה לי מאוד לסמוך על הבן אדם הזה שהוא עושה את זה כי הוא מאמין בזה ולא רק בשביל השואו

תשמעי, אני מבינה מה את אומרת על שלי וציפי.. גם אני נורא רציתי הפעם להצביע למפלגה שבראשותה אישה, אבל פשוט לא יכולתי להצביע לשלי ולציפי, ובאמת שרציתי.

יש לי מאוד בעיה עם האג'נדה של שלי- הסוציאליסטית. תשמעי, המשפחה שלי היא מעל מעמד הביינים אוקי... לפי מה שהבנתי, העלאת המיסים שהיא מדברת עליהם תקפה גם למשפחה שלי. מצטערת אבל זה פשוט לא פייר. המשפחה שלי היא משפחה שבה שני ההורים שלי ושני האחים שלי למדו ועבדו קשה כל החיים שלהם והרוויחו ביושר כל מה שהם קיבלו. אף אחד לא נתן להם שום דבר במתנה, והם גם ככה משלמים אחוז גדול של מס בגלל ההכנסה הגדולה שלהם.
הכי מרתיח אותי ששלי לא דיברה על שיוויון בנטל. איך לעזאזל היא מעיזה להגיד שהיא בעד חברה צודקת כשהיא לא מתייחסת לקצבאות לחרדים שלא עובדים ומביאים 8 ילדים למשפחה כשהם יודעים שהם לא יכולים לפרנס אותם? שהיא לא מתייחסת לקצבאות להתנחלויות, לתקציב הביטחון המנופח יתר על המידה ועוד מקומות שצריך וראוי לקצץ בהם הרבה לפני העלאת מיסים לאנשים כמו המשפחה שלי. קודם צריך לטפל בכל זה, אחר כך אם עדיין תהיה בעיה כלכלית אני מוכנה לשמוע על העלאת מיסים.

לציפי חשבתי להצביע, אבל הבעיה שהיא פשוט אכזבה אותי בתור ראש האופיזיציה, לא הייתי מסוגלת.

בסוף הצבעתי מרצ. אמנם גם הם בעד כלכלה סוציאליסטית, אבל זהבה בפירוש קודם מתייחסת לעניין השיוויון בנטל, קיצוץ בתקציב הביטחון וכו' (וכמובן שאני באותו ראש בעניין המדיני- אבל פה מרצ, העבודה, ציפי ויאיר דיי חופפים, אז זה לא ממש משנה, למרות שיאיר פחות שמאלני מהאחרים בעניין הזה).

את צודקת שהקטע של שוויון נשים לא היה הדבר שהוא הכי הבליט, אבל זה היה אחד הדברים, ונכון שרוב מי שהצביע לו לא ידע, או לא הצביע מהסיבות האלה.
 

OOOO0

New member
על הקישור, לא ידעתי על זה. זה מעניין.

אני מקווה שהוא באמת מאמין בזה ולא סתם ניסה למשוך אליו מצביעות....כי אני זוכרת לו כמה יציאות שוביניסטיות בטורים שלו שאמורות לסתור את היותו פמיניסט. אבל אפילו אם זה ניסיון למשוך מצביעות, זה גם משהו. הרי יש מפלגות שבכלל לא טורחות לפנות לנשים.....

כן, גם אני מאוכזבת משלי בגלל ההתעלמות מהחרדים, ההתנחלויות ותקציב הביטחון, והניסיונות שלה לקרוץ לימין ולהגדיר את המפלגה כמפלגת מרכז. כתבתי למטה, אני בעד מפלגת העבודה כעיקרון, אבל חייבים להחליף את שלי בהקדם. אני אומרת את זה בצער, כי היא באמת פרלמנטרית חרוצה עם כוונות טובות והכל אבל היא הרסה את מפלגת העבודה לדעתי. (או יותר נכון, לא שיקמה, כי זה לא שהעבודה הייתה במצב יותר טוב לפני שהיא הגיעה)

מסכימה גם לגבי ציפי.

וואלה? אני מופתעת שהצבעת מרצ, כי חשבתי שאת חושבת שהם קיצוניים לפי מה שכתבת למטה. אז בכל מקרה הצבעת לאישה. מה שעיצבן אותי היה שהרבה אנשים עם דעות שלך בחרו להצביע ליאיר בסופו של דבר, למרות שההצהרות שלו לא כאלה רחוקות מהמצע של מרצ. אבל אולי היה גם את העניין הזה שהוא לא פסל כניסה לקואליציה ואנשים חושבים שאפשר יותר להשפיע מהקואליציה....
 

black scar1

New member
בבקשה


גם אני מקווה שהוא לא אומר סתם, והסיבה שבכלל קשה לי להאמין לו כי באמת היו לו יציאות שובניסטיות בעבר בתור עיתונאי. אבל שוב כמו שאמרתי, לזכותו אני אומר שזה שהוא שריין כמעט 50% מה-20 המקומות הראשונים לנשים זה כבר אומר משהו. אני נותנת לו את היתרון שבספק, חובת ההוכחה עליו עכשיו (גם בכל הנושאים האחרים).

תראי, כיניתי את מרצ קיצונית, אבל מאיפה לך שאני לא שמאלנית קיצונית?
וגם בלי קשר, תראי במיוחד עכשיו, שכולם קורצים למרכז/ימין, מרצ נחשבת לשמאלנית בגלל שהיא מגדירה את עצמה כשמאל, זה קצת אבסורד. למרות שמרצ תמיד נחשבה קיצונית. אבל אם תקראי את המצע שלהם, הם כמעט בדיוק כמו ציפי ויאיר... זה רק התדמית שלהם כקיצוניים, וזה שהם מגדירים את עצמם כשמאל. ואם נגיד הם רוצים לעשות דברים קיצוניים באמת שאפילו נראים לי קיצוניים (כמו לממש את זכות השיבה)- בחיים לא יתנו להם, אז אני ממש לא דואגת מזה.

האמת באמת הצבעתי להם כי באמת לא היה לי למישהו אחר להצביע ולא רציתי לא להצביע לאף אחד. הדבר היחיד שגרם לי לחשוב אולי לא להצביע להם זה באמת העניין שידעתי שהם לא יכנסו לממשלה של ביבי וגם לי היה את הרושם שאפשר לעשות פחות באופוזיציה, וגם כי הם קטנים. נכון, בסוף באמת עדיין הצבעתי לאישה, אבל כאילו באמת שרציתי להצביע לאחת משתי המפלגות "היותר גדולות" שבראשון עמדו נשים- כלומר שלי וציפי.
 

OOOO0

New member
אכן, חובת ההוכחה עליו עכשיו

ואני באמת מאחלת לו בהצלחה ושבאמת ידאג לכל הדברים שהבטיח לדאוג להם.

חחחחחחחחח כי לאנשים יש נטייה לקרוא קיצוניים למה שקיצוני לדעתם, ואת עצמנו אנחנו בדרך כלל לא תופסים כקיצוניים.
אבל סבבה, אותי את לא צריכה לשכנע, אני יודעת שהם לא באמת קיצוניים וזו רק תדמית, הרי אני בעצמי כתבתי שהדעות שלי הן בין העבודה ומרצ ובאותה מידה גם אני יכולתי להצביע להם. וגם כתבתי שמבחינה מדינית אני לא רואה הרבה הבדלים בין העבודה, מרצ והתנועה(יאיר קצת יותר ימני). זה עצוב שהמילה "שמאל" ישר נתפסת כמשהו קיצוני ושכולם בורחים מההגדרה הזו.....בקשר לזכות השיבה, אבו מאזן בעצמו הצהיר שהוא מוכן לוותר עליה, אז באמת שאין מה לדאוג.
 

OOOO0

New member
ואני מבינה למה היה לך חשוב להצביע לאישה

בראש מפלגה גדולה, ולמה לא עשית את זה בסוף (בבחירות הקודמות הצבעתי לציפי לבני מאותם שיקולים וזה התברר כטעות בסופו של דבר) שוב, מה שעיצבן אותי היה שרוב המתלבטים הלכו ליאיר....מרצ זו אחלה בחירה בסופו של דבר.
 
למעלה