מה שאמרתי הוא
שישנם אנשים שמעצם טבעם הם חופרים ללא הרף בסוגיות פילוסופיות לעומת אחרים שעניינם בספורט, או בסיפרות, או באומנות, או בעסקים וכד'. אלה הם טיפוסים שונים שכנראה המוח והגנטיקה מייצרים.
סתם יהודי דרוח ( דתי רווח ) המקיים מצוות איננו מתייחס לאלוהיו במושגים של אמת מצד עצמה, אמת שאיננה קונטינגנטית, אלא בד"כ האל הוא בתודעתו במושגים של 'בורא עולם', 'כל יכול', 'נותן התורה' וכן הלאה.
ויש דתיים פילוסופים ל"ע.
אחד המאפיינים המזוהים עם עדת הפילוסופים הוא החיפוש אחר מה שבעיניהם הוא האמת. אותו דבר שהוא בעיניהם האמת היסודית והבלעדית שאין כמותה משתנה מהוגה להוגה. לדעתי האמת הפילוסופית האחת מבית מדרשו של אריסטו היא זו שליבוביץ אוחז בה אלא שהוא מזהה אותה עם הקב"ה של היהודים בדרכו של רבו ר' משה.
עבודת ה', כלומר קיום אורח חיים דתי ע"פ ההלכה, הוא הוא האופן בו ל' מבטא את הכרתו העיונית. ל' מקבל את גישתו של הרמב"ם שאין די בהכרה עיונית. בלשונו של ל' המתייחסת למו"נ ח"ג נ"א הוא אומר כך :
" ... ברישא של פיסקה זו המצוות הן אמצעי המכוון ל"תכלית" מסויימת; בסיפא – הן התכלית עצמה. וזאת היא הדיאלקטיקה שבדבר: שהמצוות המעשיות, ההתגלמות של דת ישראל בהלכה, הן תחילה אמצעי לחנך את האדם ולהביא אותו לאמונה, אולם כשהוא מגיע לאמונה – האמונה "הפילוסופית" של הכרת ה' – הוא מגלה שאמונה זו אין לה בפועל ביטוי אחר מאשר עבודת-ה' בקיום אותן המצוות עצמן."
ההדגשות שלי.
מה יקרה אם יוכיחו לו אחרת?
נחכה יחד בסבלנות לתחיית המתים ונחזה.
שישנם אנשים שמעצם טבעם הם חופרים ללא הרף בסוגיות פילוסופיות לעומת אחרים שעניינם בספורט, או בסיפרות, או באומנות, או בעסקים וכד'. אלה הם טיפוסים שונים שכנראה המוח והגנטיקה מייצרים.
סתם יהודי דרוח ( דתי רווח ) המקיים מצוות איננו מתייחס לאלוהיו במושגים של אמת מצד עצמה, אמת שאיננה קונטינגנטית, אלא בד"כ האל הוא בתודעתו במושגים של 'בורא עולם', 'כל יכול', 'נותן התורה' וכן הלאה.
ויש דתיים פילוסופים ל"ע.
אחד המאפיינים המזוהים עם עדת הפילוסופים הוא החיפוש אחר מה שבעיניהם הוא האמת. אותו דבר שהוא בעיניהם האמת היסודית והבלעדית שאין כמותה משתנה מהוגה להוגה. לדעתי האמת הפילוסופית האחת מבית מדרשו של אריסטו היא זו שליבוביץ אוחז בה אלא שהוא מזהה אותה עם הקב"ה של היהודים בדרכו של רבו ר' משה.
עבודת ה', כלומר קיום אורח חיים דתי ע"פ ההלכה, הוא הוא האופן בו ל' מבטא את הכרתו העיונית. ל' מקבל את גישתו של הרמב"ם שאין די בהכרה עיונית. בלשונו של ל' המתייחסת למו"נ ח"ג נ"א הוא אומר כך :
" ... ברישא של פיסקה זו המצוות הן אמצעי המכוון ל"תכלית" מסויימת; בסיפא – הן התכלית עצמה. וזאת היא הדיאלקטיקה שבדבר: שהמצוות המעשיות, ההתגלמות של דת ישראל בהלכה, הן תחילה אמצעי לחנך את האדם ולהביא אותו לאמונה, אולם כשהוא מגיע לאמונה – האמונה "הפילוסופית" של הכרת ה' – הוא מגלה שאמונה זו אין לה בפועל ביטוי אחר מאשר עבודת-ה' בקיום אותן המצוות עצמן."
ההדגשות שלי.
מה יקרה אם יוכיחו לו אחרת?
נחכה יחד בסבלנות לתחיית המתים ונחזה.