גזירות בגרמניה

אסף878

New member
אתה באמת

תתמוך בשחיטה כשרה, שכוללת שיסוף של הגרון, גם אם הסבל מהמתה באמצעות הלם חשמלי או קליע בלחץ אוויר, הוא הרבה יותר נמוך?
ועזוב שטויות אין בעיה לדמיין את זה.
אני בכלל לא מבין למה לא מיצרים בשר באמצעות תרביות ריקמה, שאפשר ליצור אם רק היו מפנים לשם קצת יותר משאבים, ואז אתה פשוט מספק להם קצת מצע צמחי,
או ילמדו גם להשתמש באור השמש, ויהיה לנו עץ של בשר.
אני לא בטוח אם הבעיה היא חוסר אכפתיות, העדר דמיון, או שילוב של השניים, אבל אם אתה תומך בשחיטה הכשרה במקרה הזה, אני מתפלא עלייך.
 

the YOOK

New member
אין ולא יהיה לי מידע לגבי כמות הסבל

במיתות שונות, ולכן השאלה שלך חסרת משמעות מלכתחילה.

בתור אדם דתי אני לא אוכל בשר של בהמה שלא נשחטה שחיטה כשרה.
 

אסף878

New member
אם ככה, אז

גם על סבל של אדם אחר לא ניתן לדעת.
בעיני ההתנשאות הגזעית הזאת על בעלי החיים היא מאוד בעייתית, ומעקרת מהשורש כל דיון על מוסר או צדק,
שהופך להיות צבוע.
אבל אני מניח שבהתחשב בזה שאתה אדם דתי, ועושה גם ככה הרבה דברים שלא נוחים לך פרקטית, מתוך מחויבות לדת כעבודת ה', זה בסדר גם עקרונית ברמה מסויימת,
למרות שלי אישית קשה לדמיין כל אפשרות שבה האל יחפוץ בסוג כזה של פולחן, אפילו שהוא טרנסדנטי בעיינך.
אם היה מעוניין בכזה פולחן, בעיני לא היה ראוי לעבוד אותו, גם אם הוא מצוי אמת.
 

the YOOK

New member
כמו שרמזת, האל אינו חפץ בדבר,

בענייני בני אדם יש לי הכלל "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך" שאותו אני משתדל להפעיל במיטב האינטואיציה שלי. לגבי חיות אני גם משתדל להמנע מלגרום סבל, אבל עד גבול מסויים שממנו אני לא יודע בכלל האם הן סובלות או לא.
האם צמחים סובלים כאשר אנחנו קוטפים אותם? האם אתה מנחש שלא רק בגלל שהם לא משמיעים רעש או זזים כשאתה עושה את זה?

אני אומר בפירוש - בעיני האדם יותר חשוב מחיות אחרות. אם יש קוף בסכנת חיים ואדם בסכנת חיים וניתן להציל רק אחד מהם - אציל את האדם ולא את הקוף.
 

אסף878

New member
אני מסכים איתך

לגבי חשיבות חיי אדם.
אבל לא נראה לי שניתן להשוות בין בעלי חיים כמו יונקים בעלי מערכת רגשית, לבין צמחים שלגביהם אני באמת לא יודע שום דבר.
זה מוביל לקריטריון היחיד בעיני שהוא מכנה משותף במרחב השותף, שממנו ניתן להסיק על החוויה הסובייקטיבית,
וכשזה מגיע לבעלי חיים ישנו מספיק ממנו, יותר מאצל צמחים בכל אופן.
אני מניח אבל שלמרות שאתה אדם מבריק ואפשר לנהל איתך דיון רציני על כל דבר, צריך לכבד גם את האמונות של בן אדם,
אני יותר פילוסוף, על כל דבר אני מוכן להתווכח, ואני מאמין שזה מוביל גם לאמונה הנכונה.
 

the YOOK

New member
העניין הוא

שברגע שאתה מתחיל לנסות ולברר באופן מדעי מתי חיה מסויימת סובלת יותר או פחות (פרט לעדות של אדם או משהו שקורלטיבי לזה) - אתה לא יכול לעצור מלהגיע לאבסורד של הצמחים. אין לדבר גבול.
 

אסף878

New member
ואם

הגענו לאבסורד של הצמחים, אין מנוס מלהגיע לאבסורד של אבנים, יש גבול עד כמה אנחנו יודעים או יכולים לדעת, אבל זה לא משנה את מה שכן.
 

the YOOK

New member
לאבנים אין מערכת עצבים,

קרי - אם תשבור חלק מהאבן במקום אחד, אין מידע שעובר לחלק אחר של האבן, בטח שלא לחלק מרכזי שמעבד את המידע. והכי חשוב - ואנחנו לא מייחסים להם "חיים" (בניגוד לצמחים).
 

אסף878

New member
גם לצמחים

אין מערכת עצבים, יש להם איתות כימי , ליונקים גדולים כמו פרות יש גם מערכת לימבית.
למרות שאכן לא באמת ניתן לדעת אם לצמחים יש תודעה ואיזה, יתכן לזנים מסויימים של צמחים קדומים יש תודעה מפותחת יותר משלנו,
וזאת שאלה אם קטיעה של חלק היא משהו מייסר ולא רצוי עבורם.
אצל עצי פרי לפחות, סביר להניח שבגלל סימביוזה כנראה שאין להם בעיה שתאכל את הפרי שלהם,
אולי הם אפילו נהנים.
 

אסף878

New member
הייתי מוסיף אפילו

שבעיני או בגרסה הקשה של היהדות המונותאיסטית בעלת אל אחד, אפילו שמירת מצוות היא עבודת אלילים.
 
המילה קיימת אלפי שנים - הערלה 65 מליון שנים..

לכל הפרימאטים יש עורלה - ואם זו הייתה "חתיכת עור בלתי נחוצה" שיש נימוקים רפואיים ותועלת רבה בהסרתה - אזי קשה לי לראות איך לא הייתה נעלמת במשך מליוני השנים שהיא קיימת.

משמע - אל תקשקשו.
וגם - אל תביאו את האפנדיציט כדוגמא נגדית - מפני שכאן מדובר במקרה מיוחד. אכן עדיף לו לאדם ללא אפנדיציט, מעי עיוור שכבר אין לו תפקוד ועלול ללקות בדלקת מסוכנת. אבל - אם מקטינים קצת את האפנדיציט (כצעד קטן בדרך להתנוונותו המוחלטת) הרי שמה שקורה הוא שגדלה הסכנה לכך שהוא יידלק. לכן, אנחנו תקועים מבחינה אבולוציונית עם האפנדציט. לא כך בערלה. אם כך, יש לה כנראה תפקיד מספיק חשוב בכדי שלא תעלם.

עד כאן שלילת כל השטויות הפסאודו רפואיות בעד המילה.
 
למעלה