גזירות בגרמניה

אתה יודע איך זה התחיל אצלו?

האם הרצון הזה יכול לבוא מאליו בלי שאף אחד ילמד אותו?
 
זה נלמד

כי לפני שהוא למד על זה בבית הספר או בחיידר או בגן, הוא לא רצה ולא בקש את זה.
וכשהוא רצה לשחק הגננת או המורה הסבירו לו שעדיף להתפלל קודם. בהתחלה מן הסתם לא היה כ"כ מרוצה, אחר כך התרצה. אם היו עוזבים אותו לנפשו או שולחים אותו למסגרת חילונית ברוב המקרים לא היה מגיע לרצון לעבודת ה'.

הנה לפנינו גורם שבלעדיו הרצון הזה לא היה קיים, כמו בית הספר וכו'
אז איך אפשר לומר על הרצון "שאינו מושפע מהתנאים ולא תלוי בשום גורם"?
אני שואל אליבא דליבוביץ כמובן.
 

אסף878

New member
בנוגע לברית המילה,

הרמב"ם לא עשה שום אפולוגטיקה רפואית, הוא אומר במפורש שתדע לך שההליך הזה הוא לא כמו שריטה בשוק, זה משהו קשה מאוד מאוד(פחות או יותר באלו המילים),
ותשקול טוב טוב מפני שזהו סוג של קורבן, בנוסף לכך שגם התיחס לכך שהדבר פוגע בהנאה המינית במכוון.
 

u m h

Member
מה שרמזתי עליו

בקשר לרמב"ם, איננו מתייחס באופן ספציפי לברית המילה אלא לשיטת "המורה" בעיקרה ובכללה שגם אם היא תולדה של הטרנד התקופתי עדין אני רואה בכל החיבור הזה אפולוגטיקה כלפי פנים ( 'היהדות' ) וחוץ ( אומה"ע ).
 

אסף878

New member
אני לא חולק עליך,

רק הוספתי שבנוגע לנושא הרפואי הוא היה די ברור.
 

u m h

Member
אם הפרשנות של ליבוביץ נכונה

( ואינני יכול לקבוע זאת בוודאות ) הרי שכל הסבריו של הרמב"ם את 'טעמי המצוות' הינם במישור הפרשני התועלתני שלהם, בעוד שהרעיון לכשעצמו הוא " שאין תכלית כוונת כל מעשה המצוות אלא שתתלמד ותתאמן בעשיית מצוות ה' כאילו אתה התעסקת בו ית', ובטלת מכל דבר זולתו ".
 

אסף878

New member
אני

לא יודע מה המשמעות של התעסקת בו ית', הרמב"ם דווקא חיפש הסבר רציונלי לכיצד המצוות מקדמות אותנו להגיע לתכלית האחרונה,
והוא היה די מעשי בדרך כלל.
לגבי הברית מילה באופן ספציפי, כשמה כן היא, היא כמו להראות מחויבות, אל תחפש שם תועלת.
התקרבות לשם יתברך, ככל שיוכל האדם, היא באמצעות לימוד לפי הרמב"ם.
 

the YOOK

New member
זו פעולה כנגד מנהג דתי של העם היהודי...

ובין אם הוא אנטישמי או לא, זו גזירה, ויש להלחם בה.
 

ג ל ע ד א

New member
או שאפשר לשנות

גם נגד המנהג הברברי של שחיטה כשרה יש להילחם.
לדעתי לא יעבור זמן רב ושחיטה כשרה (כפי שהיא נוהגת כיום) תיאסר ברוב המדינות הנאורות.
כל מנהג שפוגע בזולת הוא מנהג פסול שעבר זמנו.
 
השחיטה היהודית

ע"י סכין כשרה, היא ההומנית ביותר.
ועדיפה מכל מיתה אחרת. ע"י בני אדם או ע"י טורפים או מוות מזקנה.
 

ג ל ע ד א

New member
תמשיך להשלות את עצמך

כפי שהיהדות ידעה לשנות מנהג ברברי ואדיוטי כמו הנפת תרנגול מעל הראש, כך אני מקווה, היא תדע לשנות את השחיטה הכשרה.
ואם לא, היא תיעלם.
 
מדוע אינך משיב לעניין?

אני טוען שהשחיטה היהודית עם סכין חדה ללא פגימה היא המיתה הכי קלה מכל המיתות הצפויות לאותו בעל חיים.
אם זה ע"י בני אדם אחרים או ע"י טורפים או מוות בטבע, מרעב או מזקנה.
מבחינה הלכתית אסור שבע"ח ירגיש כאב כל שהוא.
ואכן נעשו בדיקות מדויקות שמוכיחים שבע"ח אינם מרגישים דבר בזמן השחיטה.
בדיוק כמו שקורה לנו לפעמים שנחתכים מסכין חדה ולא מרגישים.
עד כאן אתה מסכים?
 

the YOOK

New member
אילו בדיקות יכולות להראות שבעה"ח מרגיש

או לא מרגיש כאב? אנחנו לא יודעים אפילו עצים מרגישים או לא מרגישים כאב!
 
היום זה הכי קל

עם אלקטרודות ומוניטור וא.ק.ג. וכו' וכו' אתה יכול לדעת בכל שבריר שניה מה הבע"ח מרגיש.
לא קרה לך שנחתכת ע"י סכין חדה ולא הרגשת דבר?
 

the YOOK

New member
אתה יכול לדעת איזה סיגנלים חשמליים עוברים

למוח שלו, לא מה הוא מרגיש.

לאחרונה גילו שכאשר פוגעים בעץ יש סיגנל חשמלי שעובר אל השורשים שלו ומאותת על הפגיעה. האם זה אומר שלעץ כואב...?
 
אני חושב

שבזמן שמתרחש כאב זה בא לידי ביטוי על הצג.
אבל לחזלינו יש דרכים אחרות לבדוק כאב.
שוב אם תחתך ע"י סכין חדה ק"ו ע"י סכין של שוחט אתה לא תרגיש שום כאב את זה אני מבטיח לך.
ותסכים אתי שמכל המתות הצפויות לבע"ח בטבע, זאת המתה הכי קלה.
 

the YOOK

New member
אין לי שום דרך לדעת זאת

אין שום דרך לדעת מה כואב יותר ולמי, ומה עדיף - כאב חלש לאורך זמן או חק לזמן קצר. כל אלו דברים סובייקטיביים בעיקרם שלמדע יהיה מאוד מאוד קשה לפרוץ פנימה אליהם.
 
כנראה יש דרך למדוד כאב.

אבל הוספתי לך עוד שני טיעונים ואתה לא כ"כ עונה עליהם.
אמרתי שכשאדם נחתך מסכין חדה הוא לא מרגיש כאב, על אחת כמה וכמה אם הסכין אין בה פגימה.
דבר שני השחיטה היא המיתה הקלה ביותר מכל המיתות שבעה"ח עשוי לפגוש בטבע או לא בטבע.
מה זאת אומרת "אין שום דרך לדעת מה כואב יותר" נראה לך שנמר יעשה את זה פחות כואב?
תראה מה מצאתי כאן:
http://www.hidabroot.org/CommunityDetail.asp?FaqID=40466
 

the YOOK

New member
הרב זמיר כהן הוא שקרן מוחלט

והספר "המהפך" שלו מלא בהבלים.

א. אתה מנסה להסיק מאדם לבהמה ויש לך שתי טעויות - ראשית אתה לא יודע שניתן לעשות היסק כזה (אפילו בבני אדם כל אחד יעיד לך באופן שונה על הכאב שהוא מרגיש מסכין חדה), ושנית לא שאלת אדם שמאבד את כל דמו בחתך מסכין חדה האם המוות שהוא מרגיש הוא "קל". ואולי ניתן לדמות זאת למצב בו האדם לא מסוגל לנשום? (למשל בטביעה) - האם זו מיתה "קלה"?
ב. איך החלטת ששחיטה היא המיתה הכי קלה שבע"ח עשוי לפגוש בטבע? (ואיך זה מצדיק משהו? האם נוכל להרוג בני אדם במיתה הכי קלה שהם יכולים למצוא בטבע ע"י הרדמה?)
 
למעלה