גלילה-רון-פדר-עמית...

עמית_

New member
גלילה-רון-פדר-עמית...

קצת מוגזם, לא??? יש לי הצעה קונקרטית בעניין שינוי שם המשפחה עם הנישיאין: שהזוג יבחר לו שם משפחה חדש לגמרי. לדעתי, זהו הדבר ההגיוני ביותר לעשות. נימוקים: * יוצרים משפחה חדשה, ולכן מתאים שם חדש. * שיוויון (גם הגבר וגם האישה מוותרים על שם המשפחה הקודם, ולא רק האישה). זה מה שההורים שלי עשו בזמנו.
 

כרמית מ

New member
רעיון מעט בעייתי

יש בו מין הביטול של ההיסטוריה המשפחתית. אני גם כן לא אוהבת שמות כפולים (ובטח שלא משולשים ומרובעים) - אבל כל זוג יכול לבחור בין שני השמות - של הגבר ושל האשה - את מה שמתאים לו יותר. אני מכירה שתי נשים נשואות שהבעל שלהן נקרא עכשיו בשמן.
 

Ludwig

New member
ולמשל יואב נקרא על שם אימו צרויה...

וגם שאר אחיו (אבל זה לא רגיל, זה רק בגלל שהיא היתה מבית המלוכה).
 

musmus

New member
ומה לגבי שמגר בן ענת?

אני באמת לא יודע אם זה שם האם או שבימים אלו ענת היה שם לגבר. מישהי יודעת?
 

wasaby

New member
גם מסריק

היי! מתברר שמהבית אני יכולה לכתוב! גם תומאס גריג מסריק, מייסד הרפובליקה הצ`כוסלובקית (שאיננה קיימת כיום) אימץ את שמה של אשתו. אני לא בטוחה אם שמה היה גריג או מסריק. אני אוהבת את שם המשפחה שלי, בין השאר משום שהוא קצר ופשוט, וחושבת עליו כחלק מהזהות שלי. עם זאת, זה שם שאומץ על ידי משפחתי רק לפני דור, וכפי שהתברר לי לא מזמן די במקרה. הדוד שלי, היה אמור לסוע במשלחת צה``ל למצעד בהולנד. הפקידה שרשמה את פרטיו הודיעה לו כי מושקוביץ אינו שם שצה``ל יכול לשלוח לחו``ל ובאותה נשימה העניקה לו שם עברי. מאותו יום היה הדוד שלי רשום במסמכי צה``ל ועוד מקומות בשם העברי ובמקומות אחרים עדיין כמושקוביץ. שנים אחר כך שאלו ילדיו למה לאביהם יש שם משפחה אחר מלהם. לא יודעת אם זאת היתה הסיבה אבל המשפחה כולה החליטה לעברת את השם. אני חושבת שהשאלה אם אבחר לאמץ שם בעלי (אין לי בעיה עם המילה הזאת) בנישואין תלויה הרבה מאוד בשמו.
 

עמית_

New member
אבל במצב שקיים היום

רוב מוחלט של הנשים מוותרות על הייחוס הזה... זה לא בעייתי?
 

עמית_

New member
ונראה לי שהרבנות תעשה הרבה בעיות

עם השיטה שהצעת... (שהגבר יאמץ את שם המשפחה של האישה).
 

כרמית מ

New member
לא בדיוק מתייעצים עם הרבנות בנ ושא

פשוט הולכים למשרד הפנים ומשנים את השם - כמו כל שינוי שם רגיל.
 

עמית_

New member
זה מזכיר לי... (וזה לא קשור לפמניזם

הייתה כתבה ב-YNET על אחד ששינה את שמו (בתעודת הזהות) לתומר.קום (והוא עדיין לא סיפר על זה לאמא שלו - מעניין למה...) לגבי משרד הפנים - את צודקת, הוא הגוף שאחראי לזה.
 

ציפי ג

New member
את הרבנות זה ממש לא מענין

ילדי נקרא לדוגמא ישראל עמיחי בן צפורה שרה, או ישראל עמיחי בן חנוך יובל. ממש לא מענין שם המשפחה.
 

אמיר.

New member
אני מת על שני שמות !!!

זה הורס את הגבאים !!!!!! חהההההההההההההה
 

Ludwig

New member
גם על זה כבר חשבתי... :)

ויש לי רעיון שמזכיר את הרעיון הגנטי. כל אחד נושא שני שמות, אחד מכל הורה, וכל אחד תורם לילדיו שם אחד מתוך שני שמותיו. החיסרון - צירופי שמות משפחה שונים במשפחה מצומצמת אחת. רעיון אחר - כל אחד נושא שני שמות. עם יצירת משפחה חדשה בוחרים שם אחד מכל צד ומרכיבים זוג שמות חדש המשמש גם את הילדים. החיסרון - בעיתי אם המשפחה נבנית ע``י יותר מזוג (שלושה...), אך זה די נדיר. מה דעתכן?
 

ציפי ג

New member
אני לא רואה חשיבות גדולה בשם המשפחה

אם מי מילדי יחליף אותו, שיבושם לו. גם חמי לא נולד גנן אלא גרטנר, וגם סבא רבא של סבא שלי נקרא כהן, ולא הולנדר. השמות התחלפו במרבית המשפחות במהלך הדורות. מי שבא ממשפחה מיוחדת, כמו פרץ, או רבלין שהם באמת משפחות של עשרות דורות זה אולי ספור אחר, אבל רוב עמך ישראל, זה ענין של כמה דורות אחורה. עלי לציין,שבעלי לחלוטין לא מסכים איתי. הוא דבק בשמו, ללא מחילה.
 

עמית_

New member
אני לא מתפלא...

שם (פרטי ומשפחה) הוא חלק מהזהות האישית. גם לי יהיה קשה מאוד לוותר על שם המשפחה. אני חושב שאם כבר מוותרים על שם משפחה של אחד מבני הזוג, לפחות שזה לא יהיה אוטומטית זה של האישה. שיהיה דיון. ואם אחד השמות נשמע יותר טוב מהשני - אז ללכת עליו.
 

Ludwig

New member
טוב, אבל גרטנר זה בכל זאת גנן...

ומה היו עושים אם שם המשפחה היה קינדרגרטנר (קינדערגערטנער).? בעצם לא היה כזה דבר, אולי קינדרגרטנרין... :) בכל אופן אצלנו במשפחה יש גם דוגמא מלפני שלושה דורות שהבן קיבל דווקא את שם המשפחה של האמא.
 

כרמית מ

New member
אולי בגלל שאת - כמוני וכמו כל הנשים

התחנכת ששם המשפחה שנולדת איתו הוא זמני בלבד, שהוא עתיד להשתנות ושאין לך כל צורך לדבוק בו. בעוד שגברים התחנכו שהם ``נושאי השם`` ועליהם לשמור עליו בכל מחיר..
 

ציפי ג

New member
יכול להיות

אם כי אני כשלעצמי, עד היום מרגישה יותר הולנדר מגנן. ועברו 11 שנה. זה השם שלי. לצורך הנוחות בלבד אני נקראת בשמו של בעלי. לי לדוגמא הרבה יותר חשוב השם השני שלי,שזה שם ללא שמוש כמעט בכלל. אני נקראתי בשני שמות האחד על שם סבתי המאמצת, והשני על שם סבתי הביולוגית, והשם השני, שאינו בשמוש, הרבה יותר בעל משמעות בעיני מאשר שם משפחתי.
 
למעלה