גלילה-רון-פדר-עמית...

אמיר.

New member
שימוש דינמי

רעיתי שתחיה עושה שימוש בכל האפשרויות... על המסר שלה רשומים שני השמות בחשבון הבנק המשותף -שם הנעורים בת``ז - השם שלי... --------- קיצר - מה שבא לה ולי ? מה אכפת לי ????
 
ציפי - זה אגב הנוהג והנוהל בספרד

הספרדים נושאים שני שמות משפחה ברישומיהם - של האם ושל האב.
 

Boojie

New member
נדמה לי שזו היתה עירית לינור שאמרה,

ומאד הסכמתי אתה, שלא ברור לה מה כל כך פמיניסטי בלהתהדר בשמות של שני גברים - בעלך ואבא שלך... מה אני אגיד, אני יכולה להבין את הרצון של נשים לשמור על השם המקורי שלהן (וגם את הרצון של גברים, כמובן), אבל אני ש-ו-נ-א-ת שמות ממוקפים...
 

augustus

New member
בוג`י, גם אני צחקתי מהבדיחה

על השם של הבעל והשם של האב. אבל מה לעשות - שם האבא הוא גם השם המקורי של האשה, מלידה, וניתן לראותו כשלה. דרך אגב, לי יש שם משפחה שעבר אליי בדרכים מאוד מורכבות :) מאמא של אמא שלי (לא מעוברת). ותנחשו מה? גם בתי תשא אותו, לפחות בינתיים.
 

אפרת_ח

New member
בעניין גלילה עמית....

עמית הוא שם בעלה הנוכחי, והיא הסבירה פעם שבעיני עצמה היא גלילה עמית וככה היא חותמת בבנק וכו`. אבל מה לעשות, ובהוצאות הספרים רוצים את המותג? בצדק מבחינתם! אז השילוש המוזר הוא פשוט פשרה מסחרית. דומה גם המקרה של טלי ליפקין-שחק: את שני השמות יחד עם המקף היא לקחה מבעלה.
 
אז אני מהמחמירות...

בני נושא באופן טבעי את שמי וביתי לכשתיוולד - תישא את שמי ל-פ-נ-י שם אביה. שמי הוא זה שנולדתי עימו. כל שם משפחה שהוא קשור עדיין לשם של שושלת גברית כלשהי, מעצם העובדה שנשים ויתרו לאורך כל הדורות על שמן לטובת שם נישואיהן. אני מקווה שבאופן שכזה תאוזן תוך מס` דורות התמונה... חנה
 

אמיר.

New member
אולי נחזור למקורות ?

שם משפחה הוא המצאה נכרית בואו נחזור לפלוני בן פלוני ופלונית בת פלונית ???
 

augustus

New member
אני חושבת

שהרעיון של עמית הוא פשוט נהדר. אני לא קונה את חשיבות ההמשכיות, כי אף אחד לא מייחס את אותה חשיבות להמשכיות שם האשה. חוץ מזה, מצחיק אותי לשמוע את טיעון ההמשכיות כטיעון גורף במדינה בה חצי מהתושבים החליפו את השם לפני דור או שניים. הייתי שמחה למצב בו בני הזוג בוחרים את שם משפחתם מכמה אופציות: השם החדש, שם האישה, שם הגבר או השם הממוקף, לפי הטעם האישי או הנוחות. נכון להיום, האופציות הללו אינן שוות - מניחים אוטומטית שהאישה תישא את שם הגבר, אלא אם יוחלט אחרת (במקרים בודדים בלבד), ואז מדובר בסוג של מרידה. אני בטוחה שלגברים רבים קשה להסתגל לרעיון של אימוץ שמה של בת הזוג (כמו שקשה להם להסתגל להשוואת מעמד בתחומים אחרים), והאופציה של בחירת שם חדש משותף תוכל להקל על הדילמה.
 
למעלה