גם כאן, לא קל.

גם כאן, לא קל.

אנחנו גרים בלב באר שבע. לא בטווח הקטיושה, גם אם יורים אותה ממקום שיכול אולי להגיע ל"פאתי באר שבע". אבל היום הולכים לעשות תרגיל ולהפעיל את הצופרים, ואחותי הקטנה נורא בלחץ. היא גם ככה בלחץ מזה שהחברה הכי טובה שלה מהכיתה גרה באופקים ושיש לה עוד חברה טובה במושב ליד קרית גת. אתמול היא קראה לי להקשיב לסירנה של אמבולנס, חשבה שזו אזעקה. הסברתי לה שזו סירנה של אמבולנס והיא אמרה "אבל זה לא מפסיק!". מנגד, יש את אבא שלי שממש שש אלי קרב. מת לראות דברים שהכין עובדים. מדבר בלי סוף, ממש כמו בלבנון, שאנחנו במלחמת קיום, ושחייבים להכניס כוחות קרקע גם אם המחיר יהיה כבד. אין לי ספק שאילו הוא היה במוקד קבלת ההחלטות, ואילו הייתה לו אחריות, הוא לא היה מדבר ככה, אבל עדיין לשמוע אותו מצד אחד ואת האחים שלי מצד שני ואני שעוד בלילה שלפני הרגשתי שזה הולך להתחיל וחשבתי לעצמי "נו שיגמר כבר"... זה לא קל. גם למי שלא חוטף. איך מגלים כושר עמידה טוב יותר? אני רוצה, בשביל הילד הזה, גם בשבילכם, ובשבילי.
 
מעולם לא ריחמתי על האוייב

אני מקווה שחמאס יספוג כמה שיותר אבידות. אבל מהכנסת כוחות קרקע, לא רק הוא יספוג אבידות, גם אנחנו.
 
אני נוטה לתמוך בכניסה קרקעית,

כי ההפצצות לא פותרות את הבעיה, גובות מחיר אזרחי בלתי מתקבל על דעת... גם לי לוחם גבעתי בבית וגם אני מפחדת, אבל כמה הדרומיים יכולים לספוג
? כואב לי עליך ועל אחותך, נועה
! לגברים המשרתים במילואים בקרבי כל זכות להתחמם לכניסה קרקעית שכן את חייהם הם מסכנים שם, לנו הנשים אמנם קשה נורא אבל יש להבין אותם גם, הם חשים אחריות על המצב בצורה יותר קשה מאיתנו שכן להם היכולת להילחם...
 
אבא שלי למרבה המזל כבר דימוס

אבל הוא כן יודע יפה מאוד שבמשך שנים היו מכינים כניסת כוחות קרקע לעזה - ומבטלים. מדובר בקן צרעות, ומאוד לא ברור שהתועלת מצעד כזה באמת תהיה שווה את המחיר שעשוי להיות חייהם של מאות חיילים. בניגוד ללחימה ברפיח וחאן יונס שמזה לא חוששים במיוחד, עזה היא קן צרעות.
 
שמעתי נו מה, החבר שלי "בילה"

שנתיים בסדיר בעזה ( ועוד שנה בגבול לבנון). לכן אני כל הזמן שואלת את עצמי מה לעשות, מה אפשר לעשות ע"מ לעצור את הזוועה ללא קורבנות... את באה למפגש שלום ישראלי-פלסטיני ליד ירושלים ב-2.1.09? שם נוכל לחשוב ביחד, אנחנו והם
... החמאס לא באים, רק פעילי שלום משני הצדדים ופעילי שלום זרים.
 

dannabanana

New member
../images/Emo108.gif70 אחוז מתושבי עזה בחרו בחמאס

ולכן 70 אחוז לא חפים מפשע. המחיר האזרחי של תושבי הרצועה לא מעניין אותי, אני רוצה לישון בלי פחד. אני לא רוצה להסביר לילד בן 3 מה זה קסאמים. מה אפשר לעשות? כפי הזכור לי התרוץ הגדול של הפשע שנקרא התנתקות היה שמהרגע שההתנתקות תבוצע נוכל להנתק מהם לחלוטין, ולא נהיה חייבים להם כלום. שיספקו לעצמם חשמל, מים, אינטרנט, טלפונים, פלאפונים. לחלופין הם יכולים לבחור בחיים, ולא להיות צמאי דם ומחרחרי מלחמות כמו שהם עכשיו. ואז שיהנו בכיף מכל השרותים הנ"ל. אני מוכנה להציע לכל פלסטינאי שלום תמורת שטחים רק מהכיוון השני. הם יתנו שטחים, אנחנו ניתן שלום. נשמע מגוחך? גם מהכיוון השני זה מגוחך.
 
ישנם עוד 30%,

וילדיהם של 100% שלא הצביעו. זה אם כבר נתייחס לסוגיית ההצבעה. אני בהחלט מבינה את עמדתך את סיבותיך לדבוק בעמדה זו, אך שלום אמיתי יבוא רק לאחר שנצא מכל השטחים הכבושים - בתקווה שיבוא. לצערינו החיים באותם שטחים מהם טרם יצאנו הינם בקושי קיום ולא חיים, לכן ההתנתקות לא הביאה לשלום.
 

dannabanana

New member
מבחינת הפלסטינאים כל הארץ שלהם

אני תוהה למה את קוראת שטחים כבושים... ליפו? מבחינתי כל ארץ ישראל היא שטח יהודי מזה דורות. אם אין לך אמונה שארץ ישראל של היהודים, מה את עושה פה? אם הם היו משקיעים את כל הכספים שהם קיבלו בתשתיות ובטיפוח, מצבם היה טוב יותר, אנחנו לא בייביסיטר שלהם. לגבי ה30 אחוז. הם הצביעו פתח, זה כמעט אותו דבר. לגבי ילדיהם, לבי לבי עליהם, שזו החברה שאליה נולדו, יותר מזה תפקיד המדינה לדאוג בראש ובראשונה לאזרחיה, במלחמות יש הרוגים.
 
למה יפו,

אני תומכת בחזרה לגבולות 67, זו זכותי במדינה דמוקרטית ואת עם כל הכבוד לא תקבעי לי איפה לעשות מה יקירתי. האם יצא לך להכיר ולו פלסטיני אחד? מאיפה לך מה הם חושבים ומה שאיפותיהם?
 

dannabanana

New member
אני לא קבעתי, אני שואלת

מה את מוצאת במקום הזה? למה יפו? כפי הזכור לי כבשנו אותה, ועוד אזורים נרחבים בארץ. אני לא רוצה להכיר פלסטינאים, כן נכנסתי לבלוגים ופורומים של ערבים בארץ, והתמונה שמצטיירת משם היא זהה.
 
חוצפנית.

אני מוצאת פה את מולדתי, מדינתי האהובה, עמי הנפלא, זה מה שאני מוצאת פה. מה את מוצאת פה? גם החבר שלי לוחם גבעתי במילואים תומך בחזרה לגבולות 67, וגם אביו נכה הצה"ל, נכה מלחמת ישראל. גם אותם תשאלי את השאלות האלה ותציעי שיעזבו את ישראל? אחרי שהגנו עליך והקריבו שנים ובריאות למען בטחונך? ולך ספקני אם אנו חייבים לתת דין וחשבון. לא כבשנו אלא קיבלנו מהאו"ם את יפו, תלמדי היסטוריה.
 

dannabanana

New member
לכבוד מה הכינוי? תרבות דיון יש?

את בוחרת להפגע מכלום. לא הצעתי שתעזבי את הארץ. שאלתי שאלה לגיטימית, מעניין באיזו נקודה רגישה היא פגעה. ההורים שלך, החבר שלך וכו'... אני מניחה שהם לא מאה דורות בארץ. מן הסתם דור אחד אחורה עלה לארץ. למה דוקא לפה? קיבלנו מהאום? מתנה? ככה סתם? מדינה שלמה? לא נלחמו פה קודם? האו"ם לא מייצג את האמת, האו"ם זה גוף פוליטי.
 

שי ז.

New member
אני אגיד לך למה אני פה

אני פה כי נולדתי פה, פה המשפחה שלי ופה החברים שלי. סבא וסבתא שלי מצד האימא עלו כילדים כי כך ההורים שלהם החליטו ומי שקלט אותם בארץ ועזר להם לא היו יהודים אלא ערביי יפו (עלו ב 1910). למה הם החליטו לעלות לכאן זה לא משנה ולא רלוונטי כי כמו שהם בחרו לחיות פה כך אני יכול לבחור לחיות בכל מקום אחר. אני יודע שגם הבית שלי היה פעם איזור ערבי ואני גם יודע שחברון היתה יהודית אבל זה בכלל לא משנה כי כיום יש מצב נתון שבו יש גם ממשלות ריבוניות לכל אחד מהשטחים ובמצב הזה צריך להגיע להסכמה שמה ששלנו שלנו ומה ששלהם שלהם. לגבי הערים הערביות בשטח מדינת ישראל יש לתושבים שם את הזכות להחליט אם הם חיים תחת השלטון שקיים במדינה או שהם מהגרים בדיוק כמו שיש לכל אחד אחר במדינה. גם את יכולה ללכת לחיות ברשות הפלסטינאית תחת שלטון החמאס אם את רוצה. אם את רוצה לפנות את ערביי ישראל אז תואילי בטובך לפנות גם את כל היהודים מעבר לקו הירוק (רמת הגולן היא סיפור אטחר כי היא סופחה לישראל. השטחים מעולם לא היו ישראליים והם תחת שלטון צבאי).
 

dannabanana

New member
לפי מה שאתה אומר הנוכחות שלך פה

היא מאוד מאוד נסיבתית, אם הם לא היו עולים, אז לא היה לך קשר למקום? אם זה לא היה ברור, מה שהאו"ם חושב לא מעניין אותי כל כך, הם לא מייצגים אמת. נסה לחיות תחת שלטון חמאס, שים שעון עצר תוך כמה זמן יהרגו אותך.
 

שי ז.

New member
ברור שהיא נסיבתית בדיוק כמו שמי שנולד

בפולין מדבר פולנית ומי שנולד ברוסיה מדבר רוסית. הקשר שלי הוא לא לאדמה אלא לאנשים. פה אני יכול להתרגז בלי לחשוב איך מה שאני אומר נתפס, פה כולם חולקים איתי את עולם המושגים שלי ופה אני מרגיש הכי חופשי שאני יכול. לי האדמה לא אומרת כלום ואם תעבירי את כל המדינה כולל כל תושביה למקום אחר זה לא יפריע לי. לגבי החיים תחת שלטון החמאס תרשי לי לגלות לך שמי שהפלה את היהודים הכי פחות היו דווקא מדינות ערב. עד היום יש יהודים בעירק למשל שלא נרדפו, לא פגעו בהם ולא הצרו את צעדיהם אפילו בזמן מלחמות המפרץ. גם היהודים באירן נהנים מחופש דת ומהיתרים לשתיית אלכוהול שאסור בחוק על שאר התושבים. הם לא נהנים מחופש כמונו אבל לא פחות מכל אירני מוסלמי.
 

dannabanana

New member
יש משמעות מבחינתך ליהדותך?

או רק לישראליות? נניח ונעביר את כל המדינה למקום אחר, חשוב לך שגם אזרחי המדינה הערבים יהיו שם? לגבי מדינות ערב, אתה לא מדייק בכלל, אבל אין טעם להכנס לזה.
 

שי ז.

New member
אני קודם כל אדם, אח"כ ישראלי ורק אח"כ

באה הדת שלי. חשוב לי שיהיו איתי כל אלה שחיים איתי כאן, שותפים איתי להגנה על המדינה ושטותפים לבנייתה ללא הבדל דת ולאום. ערבי ישראלי שמשרת את המדינה, משלם מיסים, שומר חוק ועובד מוזמן בשמחה ובאותה המידה אשמח אם הפרזיטים היהודים לא יבואו. לגבי מדינות ערב אבא שלי נולד בעירק ועלה לארץ בגיל 13 ויש לי חבר טוב שעלה מאירן לפני 7 שנים אז אני קצת יודע על מה אני מדבר.
 

dannabanana

New member
אין ערבים שמשרתים את המדינה

אלא אם אתה מחשיב בדואים כערבים. אגב למי שאתה קורא פרזיטים- גם זה שהם לא משרתיםבצבא זה בחסות החוק, כנראה שלא תמיד אנחנו מקבלים חוקים כאמת. המדינה הזאת קיימת סה"כ 60 שנה, לא כל כך הרבה, הדת היהודית כמה אלפים. "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ" על זה אני מבססת את זכות הקיום שלי בארץ הזאת, לא על קבוצת פוליטקאים מהעולם שהסכימה ברוב טובה לאפשר לנו להיות פה. גם אני מכירה אנשים שעלו מארצות ערב (ולא לפני שבע שנים, חצי מזה). וההורים שלי גם עלו מארצות ערב, ברור שהיו תקופות שבהם בארצות ערב היה טוב יותר ליהודים, זה מתבטא אגב במנהגי אבלות קלים יותר בנוגע לגלות, אבל הם לא נחו על זרי דפנה.
 

שי ז.

New member
תני לי לחדש לך

יש ערבים שמשרתים בצה"ל ויש לא מעט שעושים גם שירות לאומי למרות שאותו חוק שאת משתמשת בו כעלה תאנה למשתמטים (ובמשתמטים אני לא מתכוון לחרדים) מאפשר להם לא להתגייס לאף אחד מהגופים הנ"ל. לגבי הציווי של התורה בו את משתמשת אז אלוהים נתן את הארץ לאברהם ולזרעו אבל את שוכחת שגם ישמעאל היה זרעו של אברהם והנצרות שהתפלגה מהיהדות גם היא זרעו של אברהם. לפי זה הארץ כלל לא שלנו חוץ מאולי שכונה קטנה בירוחם. היו תקופות יותר טובות בארצות ערב אבל הן היו יותר טובות לכולם. היהודים שם לא הופלו ולא קיבלו יחס שונה מהמוסלמים.
 
למעלה