גם כאן, לא קל.

dannabanana

New member
כשהדעות שלי (שאגב... לפי מה שאני רואה סביבי

הן פחות או יותר מה שרוב תושבי עוטף עזה חושבים) לא נעמו לך, עברת לפסים אישיים. חבל שזו צורת הדיון שלך, אני לא צריכה שתגיבי לי או שלא תגיבי, אבל הגישה המתנשאת שלך לא במקום, אנחנו לא נחיה ולא נמות מהתמיכה שלך, אנחנו כן במצב שבו אנחנו נמצאים בגלל דעות הרסניות כמו שלך. (ולמקרה שזה לא ברור... לא אמרתי שהכוונות שלך רעות). לילה טוב (בתקווה).
 
לא הבנת.

לא עברתי לפסים אישיים אני אלא את כששאלת מה אני עושה פה. זו גישה מעליבה ביותר המרמזת שיש לך יותר זכות להיות אזרחית ישראל מאשר לי. הינני ציונית וכך היו הוריי וסביי, ומהסיבה הזאת משפחתי עלתה לאחר ששרדו את השואה ( מי ששרד בכל אופן), ומסיבה הזאת בנינו מתגייסים לצה"ל ליחידות קרביות ואנו מגנים סרבנות, ומהסיבה הזאת אני כאן בפורום הזה, כי אני אוהבת את כל אחיי היהודים בלי קשר לדעותיהם הפוליטיים. מעליב שללא סיבה מוצדקת נתת לי יחס של בוגדת ממש, ואף למשפחתי בהמשך, לכן כל עוד תדבקי בגישה זאת לא אתייחס להודעותיך. לשאלתך: קיבלנו את המדינה ע"מ שיהיה מקום לכל יהודי העולם לקרוא לו "בית" ומקום להימלט במידה וההיסטוריה תחזור על עצמה חלילה. גישתי אינה מתנשאת אלא להיפך, פעמים רבות הבעתי כאן הערצה כלפי תושבי הדרום והאומץ שלהם. מדבריך אני מסיקה שתמיכתי לא רצויה כאן, מכבדת את הרגשתך ומפנה את המקום שכן די ברור שאכן הרוב מרגיש כמוך ולא מעוניין בהתתשפותי היות ששאלתי בנושא טרם נענתה. שבוע שקט הלוואי שיבוא עליכם
! אוהבת בכל מקרה
.
 

tedys strm

New member
עמדתך לא ברורה

שאלת במידה של צדק :"האם היית מוותרת על ביתך תמורת שלום? ..כנראה שלא" המתיישבים בעוטף עזה חשופים לאש זה שנים, והמדינה אינה מגינה עליהם כי השמאל מתנגד לפגיעה בחפים מפשע. זהו אותו שמאל שלא מתענין בפגיעה ביהודים הגרים בעוטף עזה. יצאנו מעזה. בתי יהודים פונו לשם כך ומה קיבלנו? אויב שממשיך את גישתו האלימה. היהודים שפונו מעזה, שילמו מחיר יקר. וויתור על בתיהם וחלק מהמשפחות נהרסו, אך שלום לא קיבלנו. מי שלא חי בעוטף עזה, יכול ביתר קלות להזדהות עם האוייבים, כי אינו סובל ואולי נחרד מהפגיעה בהם. אך זאת עדות עצובה להעדר הערבות ההדדית שבציבוריות הישראלית. לדעתי, היה צריך להיות הרבה יותר ברור לכולנו, ש"עניי עירך קודמים" לא בכדי, כמות השמאלנים בעוטף עזה שואפת לאפס, בעוד שיעורם באיזור ת"א גבוה יותר. קשה למצוא צידוק להפגזה עליך, בעוד שקל יותר להצדיק הפגזה על אחיך. שאלתך שנשאלה במידה של צדק :"האם היית מוותרת על ביתך תמורת שלום? ..כנראה שלא" ואכן הערבים במידה רבה של צדק מבחינתם, לא יוותרו על האדמה לעולם. זאת עדות שלסיכסוך הזה אין פיתרון של הידברות. החינוך הפלסטינאי מדגיש מהגיל הרך, את העיקרון של חזרה לכל שטחי א"י. הצד הערבי רוצה לחזור לכל היישובים והשטחים שהיה בהם ושממלאים את כל שטחי ארץ ישראל המערבית. המאבק הוא לא על יהודה ושומרון. לא בכדי הוקם אשף עוד ב 1964, למעלה מ 3 שנים לפני שהשתלטה ישראל על שטחי יו"ש. קל וחומר, בעידן בו האיסלם מתחזק בעולם, בוודאי ובוודאי שהערבים לא יתרצו בפיתרון חלקי של בעיתם. עם ומדינה שלא יודעים לעמוד על זכותם לא החזיקו מעמד בהיסטוריה. הבעייה תיפתר כשהיישות היהודית העצמאית תימחק מכל ארץ ישראל.
 
צודקת, הודיה.

הם הביאו על עצמם את הכיבוש, אכן כן. עובדה זאת לא משנה את מצבם העגום לאור הכיבוש הזה, וכן חלק ארי מהם נולד הרבה אחרי המלחמה של 67. הייתי שמחה לשלום ללא דרישות מצידם, אבל זה לא הולך לקרות, לכן עליי להתפשר על שלום עם דרישות מצידם, כי הם לא הולכים להיעלם והטרור הולך להמשיך על ילדינו, נכדינו וכן הלאה אם לא נגיע באיזה שהוא שלב לפתרון מדיני.
 

הודיה 6 1

New member
ומה עם אלה שישארו עם צלקות נפשיות?

את יודעת (אולי לא.), אבל לי יש הפרעה נפשית, שייתכן והיא מושפעת ממה שחוויתי בגוש קטיף. מה עם זה? מה עם הנפש של כולם שם? הם לא אנשים? כל מי שאחראי על הטרור צריך להמחק מעל פני האדמה. היינו צריכים להעיף את הערבים מייד כשכבשנו מה שכבשנו. אי אפשר לסמוך עליהם.
 

שי ז.

New member
אנחנו יכולים להחזיק בכל רצועת עזה. השאלה

היא אם זה כדאי לנו. גם כשאת קונה מלפפון בסופר הוא שלך לתמיד אבל תמשיכי להחזיק בו גם כשהוא רקוב וכל המקרר מסריח רק בגלל ששילמת עליו?
 

שי ז.

New member
שחררי את הגבולות הבין לאומיים שלהם

ולא תהיי חייבת להם כלום אבל כל עוד את מונעת את פתיחת המעברים עם מצריים ומונעת כניסת אוניות מהים לפי החוק הבין לאומי את השליט שם ומחוייבת לספק להם מים וקיום בסיסי. השאלה אם את מוכנה לעשות את זה (ואני בכלל לא סגור עם עצמי אם אני מוכן לזה).
 

שי ז.

New member
ההחלטה אם לפתוח או לא היא שלנו ואין קשר למה

שהם יעשו או לא יעשו אבל כל עוד שהחלטנו להמשיך את המצור (ולא משנה אם בצדק או שלא בצדק) אנחנו מחוייבים לספק להם שירותים בסיסיים.
 

dannabanana

New member
ועוד איך יש קשר.

אני לא מחוייבת לספק כלום למי שמנסה לרצוח אותי.
 

שי ז.

New member
זהו שאת טועה

את חייבת בדיוק כמו שאת חייבת להאכיל אסירים ושבויים.
 

שי ז.

New member
מי שקבע זה לא האום אלא מדינת ישראל

שהחליטה להצטרף לאמנות הבין לאומיות.
 

tedys strm

New member
איזה גבולות לשחרר?

הגבול המצרי סגור כי המצרים לא מעוניינים לפתחו. האם אתה קורא לישראל לאלץ את מצרים לעשות משהו? הגבול הישראלי סגור כי איננו רוצים במליונים הרבים שגרים שם. הם חפצים למלא את כל ישראל ולזרוק את היהודים לים על איזה גבול אתה מדבר?
 

tedys strm

New member
האם אתה לא מזלזל בהם?

אם הגבול הימי שלהם יהיה פתוח. הגבול עם מצרים ועם ישראל יהיה סגור. זה יפתור את הבעיות? וזה יביא אותם לידי סיפוק ולא יתחמשו ולא יירו טילים על עוטף עזה? אני מניח שלא הבנתי אותך
 

שי ז.

New member
שיתחמשו וירו אם הם רוצים

כשהם ישות ריבונית אני לא חייב להם כלום פרט לאזהרה שאני הולך לשבור להם את העצמות ואם הם ממשיכים אף אחד לא יגיד לי כלום כשאממש את האיום.
 

newKiticat

New member
אולי לא ידעת

אבל לא מצפים ממדינה שכבשה עקב הגנה על עצמה- להחזיר את הגבולות. ככל הידוע לי יש גבול סביר. את אולי מאמינה שצריך לחזור לגבולות 67, אבל רוב הפלסטינאים לא. (וזאת אני קובע על בסיס היכרות צר עם מספר ערבי ישראל/פלסטינאי אחד וכן על בסיס סקרים שנעשו). אז אולי את חושבת שזו המדינה, אבל משהו רומז לי בתוך תוכי שאת לא רואה פה רצף פיזי של המדינה. ואם את לא מבינה מהי החשיבות של רציפות גיאוגרפית... טוב.... אז את סתם לוקה בשכלך ואין טעם שאבזבז עליך מילים. שיבושם לך. לא יודעת איפה את גרה. אבל איכשהו קל לי לנחש שלא יורים לך טילים על הבית, ועל הילדים ואת לא חיה בסכנה, ולא כל צופר שנדלק גורם לך לקפוץ ולחפש קיר בטון.
 
למעלה