גם לי יש דעה על העלייה של מחירי הדלק

מצב
הנושא נעול.

יובל 1968

New member
גם לי יש דעה על העלייה של מחירי הדלק
וזה קשור לשיפור התחבורה הציבורית ולתכנון עירוני נכון כדי להפחית את השימוש ברכב פרטי
תרשי לי לשאול אותך משהו קטן?
הרי המטרה של העליה של מחירי הדלק היא לגבות יותר מיסים, נכון? אז למה את חושבת שהממשלה שלנו תשקיע כסף בלשפר את התחבורה הציבורית? הרי ככה היא תשלם כדי שאנשים יפסיקו לנסוע ברכב הפרטי שלהם ולמלא דלק.
 

efectהפרפר

New member
תרשי לי לשאול אותך משהו קטן?
הרי המטרה של העליה של מחירי הדלק היא לגבות יותר מיסים, נכון? אז למה את חושבת שהממשלה שלנו תשקיע כסף בלשפר את התחבורה הציבורית? הרי ככה היא תשלם כדי שאנשים יפסיקו לנסוע ברכב הפרטי שלהם ולמלא דלק.
שמירה על איכות הסביבה זה אינטרס לאומי
ובינלאומי - אתה יודע איזה זיהום אויר יש בחיפה? יש שם את אותה הבעיה כמו בלוס אנג'לס - ים מצד אחד והרים מצד שני שמונעים את פיזור האויר המזוהם והפיח ונוצר ערפיח כבד שגורם למחלות נשימה אצל האוכלוסיה כמו מעשנים כבדים. הטיפול במחלות אלו עולה למדינה כסף שהיא צריכה להשקיע במערכת הבריאות וכסף שהולך לאיבוד כי האוכלוסייה חולנית ולכן היא לא יצרנית, לוקחת ימי מחלה מהעבודה ומבית הספר, מתפנה לבית החולים, זקוקה לונטולין, לאינהלציה ולסיוע נשימתי באמצעות בלוני חמצן, התל"ג נפגע ובאופן עקיף פוגע בהכנסות של המדינה, מצמצם את היצוא ואת תשלומי המיסים וכך נגרם לה נזק יותר גדול מכמה שנים של הכנסות כתוצאה ממס בלו, מס רכב ומע"מ שקשור לתחום הרכב.
 

Ccyclist

Well-known member
שמירה על איכות הסביבה זה אינטרס לאומי
ובינלאומי - אתה יודע איזה זיהום אויר יש בחיפה? יש שם את אותה הבעיה כמו בלוס אנג'לס - ים מצד אחד והרים מצד שני שמונעים את פיזור האויר המזוהם והפיח ונוצר ערפיח כבד שגורם למחלות נשימה אצל האוכלוסיה כמו מעשנים כבדים. הטיפול במחלות אלו עולה למדינה כסף שהיא צריכה להשקיע במערכת הבריאות וכסף שהולך לאיבוד כי האוכלוסייה חולנית ולכן היא לא יצרנית, לוקחת ימי מחלה מהעבודה ומבית הספר, מתפנה לבית החולים, זקוקה לונטולין, לאינהלציה ולסיוע נשימתי באמצעות בלוני חמצן, התל"ג נפגע ובאופן עקיף פוגע בהכנסות של המדינה, מצמצם את היצוא ואת תשלומי המיסים וכך נגרם לה נזק יותר גדול מכמה שנים של הכנסות כתוצאה ממס בלו, מס רכב ומע"מ שקשור לתחום הרכב.
הדלק בישראל עולה (וממוסה) כמו בבריטניה אבל:
בבריטניה יש מערכת רכבות בינעירונית שמגיעה גם לישובים כפריים קטנים שנמצאים על הקווים הראשיים. בערים הגדולות יש מערכות מטרו או חשמלית, ומחוץ לערים הבינוניות יש חניוני חנה וסע. התחבורה הציבורית בה פועלת 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, 366 ימים בשנה מעוברת, ויש בערים הגדולות בה מערכת תחבורת לילה. בישראל יש רכבת בינעירונית שמכסה אמנם את רוב המרכז, אבל התחנות שלה מרוחקות ממרכזי הערים ומצריכות בדרך כלל אמצעי תחבורה נוסף בתוך העיר. (אלא אם אתה עובד בעזריאלי) בתוך הערים יש בה בעיקר אוטובוסים (עוד מעט תיווסף לכרמלית הרק"ל הירושלמית, אבל שתיהן אינן מערכות שלמות), וכמובן - אין תחבורה ציבורית בשבת. כאשר יש אלטרנטיבה אנשים יכולים לעזוב את המכונית ולהשתמש באמצעים אחרים, אבל כאשר אין גזר אין טעם להצליף בציבור עם המקל.
 

ציוניסט

New member
תרשי לי לשאול אותך משהו קטן?
הרי המטרה של העליה של מחירי הדלק היא לגבות יותר מיסים, נכון? אז למה את חושבת שהממשלה שלנו תשקיע כסף בלשפר את התחבורה הציבורית? הרי ככה היא תשלם כדי שאנשים יפסיקו לנסוע ברכב הפרטי שלהם ולמלא דלק.
בסופו של דבר מטרת הממשלה היא טובת הציבור
גביית מיסים נעשית בשביל ניהול המדינה.
 

amit1270

New member
בסופו של דבר מטרת הממשלה היא טובת הציבור
גביית מיסים נעשית בשביל ניהול המדינה.
השאלה היא ממי גובים וכמה
ומה סדר העדיפויות של המדינה. המסים בארץ על רכב והוצאות נלוות הם אולי הגבוהים בעולם, אבל ההשקעה שחוזרת לשיפור התחבורה נמוכה בהרבה. כפי שזה נראה, הכסף הולך למקומות הלא נכונים.
 

יובל 1968

New member
בסופו של דבר מטרת הממשלה היא טובת הציבור
גביית מיסים נעשית בשביל ניהול המדינה.
טובת הציבור...
טובת חברי מרכז המפלגה, טובת חברי הממשלה, טובת חברי הכנסת, טובת התורמים למפלגות השלטון. כמה תמים אפשר להיות?
 

ציוניסט

New member
טובת הציבור...
טובת חברי מרכז המפלגה, טובת חברי הממשלה, טובת חברי הכנסת, טובת התורמים למפלגות השלטון. כמה תמים אפשר להיות?
זה בארץ יש את תרבות שנאת המדינה וההנהגה
לא מחייב אותי להצטרף אליה. כן, יש אנשים בשלטון שאכפת להם מהמדינה ואני לא מתבייש לומר את זה (וגם לא קשור באיזשהו אופן לשלטון). אני אפילו "אגזים" ואומר שרובם עושים את מלאכתם נאמנה ולא גונבים, מרמים, מושחתים וכו'. אני גם מאמין שלאלו שם למעלה חשוב שהמדינה תתפתח ותשגשג. בארץ מצאו פתרון טוב לכל בעיותינו - לצעוק שהשלטון אשם או מושחת או משהו בסגנון "מדינת חלם, עולם שלישי וכו'" . האם יש מישהו שמאמין שבמשרד האוצר לוקחים את הכסף של המיסים כל חודש ומחלקים אותו בין הפקידים...?! יש שחיתות זה ברור, אבל צריך לקחת אותה בפרופורציות ולא לומר כאילו 100% מההנהגה מושחתת.
 

אוהד11

New member
גם לי יש דעה על העלייה של מחירי הדלק
וזה קשור לשיפור התחבורה הציבורית ולתכנון עירוני נכון כדי להפחית את השימוש ברכב פרטי
כל זמן שהתח"צ לא תפעל 7/24 אין סיכוי שמישהו
יזנח את הרכב הפרטי, ובמקרה זה הוא יתרחק ככל האפשר מאמצעי תח"צ. אבל, היות שהפעלת התח"צ 7/24 לא תעבור מסיבות פוליטיות ידועות, אז כל הדיבורים הם חסרי שחר. הראה לי פוליטיקאי שמוכן להתאבד מבחינה פוליטית בגלל נוסעים באוטובוסים
 

טשאפק

New member
כל זמן שהתח"צ לא תפעל 7/24 אין סיכוי שמישהו
יזנח את הרכב הפרטי, ובמקרה זה הוא יתרחק ככל האפשר מאמצעי תח"צ. אבל, היות שהפעלת התח"צ 7/24 לא תעבור מסיבות פוליטיות ידועות, אז כל הדיבורים הם חסרי שחר. הראה לי פוליטיקאי שמוכן להתאבד מבחינה פוליטית בגלל נוסעים באוטובוסים
לא מדויק
אני מאד בעד תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובלילות, אבל אם תהיה תחבורה ציבורית טובה בימי חול ובשעות היום, רבים ישתמשו בהם לנסיעותיהם היומיומיות, בעיקר לעבודה, במקום ברכב הפרטי. זה כבר קורה במקומות שיש רכבת טובה, כמו רחובות-ת"א.
 

down under

New member
כל זמן שהתח"צ לא תפעל 7/24 אין סיכוי שמישהו
יזנח את הרכב הפרטי, ובמקרה זה הוא יתרחק ככל האפשר מאמצעי תח"צ. אבל, היות שהפעלת התח"צ 7/24 לא תעבור מסיבות פוליטיות ידועות, אז כל הדיבורים הם חסרי שחר. הראה לי פוליטיקאי שמוכן להתאבד מבחינה פוליטית בגלל נוסעים באוטובוסים
סלח לי, אבל לבקש תח"ץ 24/7 זה שטויות
בהמון מקומות בעולם הנאור הציבור משתמש ועוד איך בתח"ץ בימי העבודה (ב' עד ו') אבל בסופי שבוע משתמש ברכבו. במו עיני ראיתי את זה במלבורן. הרכבות בימי ב' עד ו' היו מפוצצות בנוסעים ובסופ"שים (שבת ו-א') היו כמעט ריקות לחלוטין. כנ"ל הטראמים והאוטובוסים. אם תהיה תח"ץ טובה בארץ גם לא בשבתות, אלא ממוצאי שבת ועד ליום ששי בצהריים, רבים רבים לא יסעו בפרייבט שלהם לעבודה אלא ישתמשו בתח"ץ. בדיוק כמו בלונדון, פאריס, מדריד, ברצלונה, סידני, מלבורן, ניו יורק. בכל הערים הללו יש יותר מכוניות פרטיות פר אלף נפש מאשר בישראל, אבל בימי השבוע אנשים מייממים את עבודתם בעיקר ע"י התח"ץ לסוגיו. בכל מערב אירופה, אוסטרליה ובחלקים נרחבים מקנדה,ארה"ב, יפאן ועוד מקומות, יש יותר מכוניות לכל נפש מאשר בישראל ובכל זאת משתמשים שם המון גם בתח"ץ. כבר היום ביזגרוּאל מדינת רואים שהיכן שיש קו רכבת טוב רבים מוותרים על השימוש ברכבם הפרטי ובאים לעבודה/לימודים/צבא ברכבת.
 

amit1270

New member
סלח לי, אבל לבקש תח"ץ 24/7 זה שטויות
בהמון מקומות בעולם הנאור הציבור משתמש ועוד איך בתח"ץ בימי העבודה (ב' עד ו') אבל בסופי שבוע משתמש ברכבו. במו עיני ראיתי את זה במלבורן. הרכבות בימי ב' עד ו' היו מפוצצות בנוסעים ובסופ"שים (שבת ו-א') היו כמעט ריקות לחלוטין. כנ"ל הטראמים והאוטובוסים. אם תהיה תח"ץ טובה בארץ גם לא בשבתות, אלא ממוצאי שבת ועד ליום ששי בצהריים, רבים רבים לא יסעו בפרייבט שלהם לעבודה אלא ישתמשו בתח"ץ. בדיוק כמו בלונדון, פאריס, מדריד, ברצלונה, סידני, מלבורן, ניו יורק. בכל הערים הללו יש יותר מכוניות פרטיות פר אלף נפש מאשר בישראל, אבל בימי השבוע אנשים מייממים את עבודתם בעיקר ע"י התח"ץ לסוגיו. בכל מערב אירופה, אוסטרליה ובחלקים נרחבים מקנדה,ארה"ב, יפאן ועוד מקומות, יש יותר מכוניות לכל נפש מאשר בישראל ובכל זאת משתמשים שם המון גם בתח"ץ. כבר היום ביזגרוּאל מדינת רואים שהיכן שיש קו רכבת טוב רבים מוותרים על השימוש ברכבם הפרטי ובאים לעבודה/לימודים/צבא ברכבת.
לא צריך להתנות את שיפור התח"צ
בהפעלתה בשבת, כי אז מה שנקבל זה לא זה ולא זה.
 

אוהד11

New member
לא צריך להתנות את שיפור התח"צ
בהפעלתה בשבת, כי אז מה שנקבל זה לא זה ולא זה.
הבעיה שרבים קונים רכב פרטי בגלל הסופ"ש, ואז
הם כבר זזים איתו כל השבוע ולא ממירים אותו בתח"צ חלופי
 

amit1270

New member
הבעיה שרבים קונים רכב פרטי בגלל הסופ"ש, ואז
הם כבר זזים איתו כל השבוע ולא ממירים אותו בתח"צ חלופי
אם ישתלם לעבור לתח"צ ביום חול, יעברו לתח"צ
אנשים לא קונים רכב רק לסופי שבוע, אבל אדם שיודע שיהיה לו יותר קל, מהיר וזול להגיע בתח"צ לעבודה, יגיע בתח"צ לעבודה בבוקר. ככה זה עובד בערים גדולות בעולם, וכך זה יכול לעבוד גם במדינתנו הפקוקה ברגע שייתנו לתח"צ עדיפות אמיתית וישפרו את מסלולי הקווים והתיאום ביניהם.
 

אורי404

New member
הבעיה שרבים קונים רכב פרטי בגלל הסופ"ש, ואז
הם כבר זזים איתו כל השבוע ולא ממירים אותו בתח"צ חלופי
אני לא חושב, אוהד.
אני לא אומר, שזה לא נכון, אבל יש גם הרבה, שיש להם שירות תחבורה ציבורית נוח ולמרות זאת משתמשים בפרייבט. אדם עם פרייבט וייסע בכרטיסיות או ערך צבור (עוד לא הלכתי רחוק על "חופשי-חודשי") במהלך וישתמש בפרייבט בלילות ובסופי שבוע, חוסך הרבה ולא רק בהוצאות דלק. בשביל זה מוטב לשפר את התחבורה הציבורית.
 

down under

New member
הבעיה שרבים קונים רכב פרטי בגלל הסופ"ש, ואז
הם כבר זזים איתו כל השבוע ולא ממירים אותו בתח"צ חלופי
מדוע אתה מתעלם וממשיך וחוזר וממשיך
להתעלם ממה שקורה בעולם הרחב? שם יש הרבה יותר מכוניות לכל 1,000 נפש ובכל זאת אחוזי השימוש בתח"ץ גבוהים יותר מאשר בישראל? ושם יש תח"ץ גם בסופי שבוע. מכאן נובע שהסיבה לריבוי רכבים היא לא העדר תח"ץ 24/7 ומנגד גם אם יהיה תח"ץ 24/7 לא יעלמו המכוניות הפרטיות.
 

efectהפרפר

New member
מדוע אתה מתעלם וממשיך וחוזר וממשיך
להתעלם ממה שקורה בעולם הרחב? שם יש הרבה יותר מכוניות לכל 1,000 נפש ובכל זאת אחוזי השימוש בתח"ץ גבוהים יותר מאשר בישראל? ושם יש תח"ץ גם בסופי שבוע. מכאן נובע שהסיבה לריבוי רכבים היא לא העדר תח"ץ 24/7 ומנגד גם אם יהיה תח"ץ 24/7 לא יעלמו המכוניות הפרטיות.
אין בעיה עם הבעלות על הרכב
אבל מקובל יותר ביום - יום להשתמש בתחבורה הציבורית, באופניים ואפילו ברגליים כי זה חוסך זמן, כסף ותורם לאיכות הסביבה אבל תשתית התחבורה הציבורית בארץ אינה יעילה ונחשבת לאגדה אורבנית
 

cwen

New member
הבעיה שרבים קונים רכב פרטי בגלל הסופ"ש, ואז
הם כבר זזים איתו כל השבוע ולא ממירים אותו בתח"צ חלופי
מישהי בעבודה שלי עשתה בדיוק את זה עכשיו
למרות שיש לה שירות אוטובוס מצוין מהבית ישר לעבודה, היא קנתה רכב כי נמאס לה להיות תקועה בבית בשבת, אין לה איך לצאת מהעיר. ניסיתי לשכנע אותה לא לעשות את זה בגלל עלויות האחזקה, אבל היא קנתה בכל זאת. בהתחלה באמת השתמשה בו רק בסופי שבוע, אבל עכשיו היא התחילה לבוא איתו לעבודה, כי אם כבר יש לה רכב, למה היא צריכה להיות תלויה באוטובוס? בייחוד שבערבים שירות האוטובוסים פה די מתסכל.
 

haifasoldier

New member
הבעיה שרבים קונים רכב פרטי בגלל הסופ"ש, ואז
הם כבר זזים איתו כל השבוע ולא ממירים אותו בתח"צ חלופי
מסכים איתך לחלוטין.
דווקא כשלאנשים יש זמן פנוי - בשבת - הם תקועים בלי יכולת לצאת. בגלל זה הם קונים אוטו. לפחות הצעירים שבהם. יש להפעיל את התח"צ 24\7 מיד.
 

אורי404

New member
סלח לי, אבל לבקש תח"ץ 24/7 זה שטויות
בהמון מקומות בעולם הנאור הציבור משתמש ועוד איך בתח"ץ בימי העבודה (ב' עד ו') אבל בסופי שבוע משתמש ברכבו. במו עיני ראיתי את זה במלבורן. הרכבות בימי ב' עד ו' היו מפוצצות בנוסעים ובסופ"שים (שבת ו-א') היו כמעט ריקות לחלוטין. כנ"ל הטראמים והאוטובוסים. אם תהיה תח"ץ טובה בארץ גם לא בשבתות, אלא ממוצאי שבת ועד ליום ששי בצהריים, רבים רבים לא יסעו בפרייבט שלהם לעבודה אלא ישתמשו בתח"ץ. בדיוק כמו בלונדון, פאריס, מדריד, ברצלונה, סידני, מלבורן, ניו יורק. בכל הערים הללו יש יותר מכוניות פרטיות פר אלף נפש מאשר בישראל, אבל בימי השבוע אנשים מייממים את עבודתם בעיקר ע"י התח"ץ לסוגיו. בכל מערב אירופה, אוסטרליה ובחלקים נרחבים מקנדה,ארה"ב, יפאן ועוד מקומות, יש יותר מכוניות לכל נפש מאשר בישראל ובכל זאת משתמשים שם המון גם בתח"ץ. כבר היום ביזגרוּאל מדינת רואים שהיכן שיש קו רכבת טוב רבים מוותרים על השימוש ברכבם הפרטי ובאים לעבודה/לימודים/צבא ברכבת.
בהחלט
לי אישית אין פרייבט. אבל יש תחבורה ציבורית טובה. באמצעות ה"חופשי-חודשי" המשותף בין ארבעת חברות האוטובוסים הבולטות בפעילות בשרון ובגוש דן, זה ממש נהדר. חבל רק שהרכבת לא בתוך הכרטיס ואז זה בכלל היה מעולה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה