גם לי יש דעה על העלייה של מחירי הדלק

מצב
הנושא נעול.

sl 3977

New member
בהחלט
לי אישית אין פרייבט. אבל יש תחבורה ציבורית טובה. באמצעות ה"חופשי-חודשי" המשותף בין ארבעת חברות האוטובוסים הבולטות בפעילות בשרון ובגוש דן, זה ממש נהדר. חבל רק שהרכבת לא בתוך הכרטיס ואז זה בכלל היה מעולה.
רק בחלק מ הדברים
הקווי תח"צ כאן בארץ טובים. אבל כל עוד שאני לא אראה צגי מידע על זמני הגעת הקווים בתחנות אוטובוסים. ואמצעי תשלום במכונות אוטמטיות של הטענות כרטיסים ברב-קו בקיוסקים וש הנהג יהיה פנוי ומרוכז רק לנהוג וזה יעשה את הנסיעה בקווי תח"צ לנוחה יותר ומהירה יותר. ויש עוד הרבה במה לשפר את התח"צ
 

Ccyclist

Well-known member
סלח לי, אבל לבקש תח"ץ 24/7 זה שטויות
בהמון מקומות בעולם הנאור הציבור משתמש ועוד איך בתח"ץ בימי העבודה (ב' עד ו') אבל בסופי שבוע משתמש ברכבו. במו עיני ראיתי את זה במלבורן. הרכבות בימי ב' עד ו' היו מפוצצות בנוסעים ובסופ"שים (שבת ו-א') היו כמעט ריקות לחלוטין. כנ"ל הטראמים והאוטובוסים. אם תהיה תח"ץ טובה בארץ גם לא בשבתות, אלא ממוצאי שבת ועד ליום ששי בצהריים, רבים רבים לא יסעו בפרייבט שלהם לעבודה אלא ישתמשו בתח"ץ. בדיוק כמו בלונדון, פאריס, מדריד, ברצלונה, סידני, מלבורן, ניו יורק. בכל הערים הללו יש יותר מכוניות פרטיות פר אלף נפש מאשר בישראל, אבל בימי השבוע אנשים מייממים את עבודתם בעיקר ע"י התח"ץ לסוגיו. בכל מערב אירופה, אוסטרליה ובחלקים נרחבים מקנדה,ארה"ב, יפאן ועוד מקומות, יש יותר מכוניות לכל נפש מאשר בישראל ובכל זאת משתמשים שם המון גם בתח"ץ. כבר היום ביזגרוּאל מדינת רואים שהיכן שיש קו רכבת טוב רבים מוותרים על השימוש ברכבם הפרטי ובאים לעבודה/לימודים/צבא ברכבת.
בלונדון יש מה לעשות בשבת והרכבות עמוסות.
יש אפילו תחנה שמרוב צפיפות היא "יציאה בלבד" בשבת בצהריים - ואך ורק בשבת בצהריים. (קמדן טאון) אנשים שהכרתי בשכבת הגיל הסטודנטיאלית שלמדה בלונדון לא החזיקו מכונית כי זה סתם היה נטל כלכלי, הבחירה בחזרה הביתה מבילוי היתה או אוטובוס לילה (תדירות של פעם בחצי שעה לכל קו) או להמתין לפתיחת הרכבת התחתית ב7 בבוקר. אנשים משתמשים במכונית הפרטית אם הם נוסעים לאנשהו בכפר כי זה זול בהרבה מרכבת ומגיע בדיוק ליעד הנכון, כמו כן - בנסיעות בין-פרבריות המכונית תמיד עדיפה מהתחבורה הציבורית כי התחבורה הציבורית שואפת לחבר אותך בקווים למרכז והחוצה, ורוב הנסיונות שלה ליצור קווים שמחברים בין מרכזים משניים מסתכמים בתדירויות נמוכות והרבה עצירות, וזה במקרה הטוב שבו לא צריך להחליף קווים ולהתעכב עוד יותר. לדעתי הפתרון לבעיית התח"צ הבינפרברית היא בשיכלול משהו שקיים בארץ אבל די שנוא פה בפורום - מוניות השירות. אם יש מונית שירות עם GPS ומרכז הזמנות שמסתובבת לה בפרברים על בסיס נסיעות מוזמנות אפשר להעלות לה עוד נוסעים שהמסלול שלהם תואם / משלים / מאריך את מסלולה. מספר נוסעים גבוה יותר ממונית פרטית יאפשר מחירים זולים יותר (אולי אפילו מחירים שמקבילים לאלו של האוטובוס כפי שיש בת"א, אם כי אני לא מדבר על נסיעה במסלול קו אוטובוס) והגמישות מול קו עם מסלול קבוע תאפשר חיבור בין אזורים שאין ביניהם קו כזה.
 

efectהפרפר

New member
בלונדון יש מה לעשות בשבת והרכבות עמוסות.
יש אפילו תחנה שמרוב צפיפות היא "יציאה בלבד" בשבת בצהריים - ואך ורק בשבת בצהריים. (קמדן טאון) אנשים שהכרתי בשכבת הגיל הסטודנטיאלית שלמדה בלונדון לא החזיקו מכונית כי זה סתם היה נטל כלכלי, הבחירה בחזרה הביתה מבילוי היתה או אוטובוס לילה (תדירות של פעם בחצי שעה לכל קו) או להמתין לפתיחת הרכבת התחתית ב7 בבוקר. אנשים משתמשים במכונית הפרטית אם הם נוסעים לאנשהו בכפר כי זה זול בהרבה מרכבת ומגיע בדיוק ליעד הנכון, כמו כן - בנסיעות בין-פרבריות המכונית תמיד עדיפה מהתחבורה הציבורית כי התחבורה הציבורית שואפת לחבר אותך בקווים למרכז והחוצה, ורוב הנסיונות שלה ליצור קווים שמחברים בין מרכזים משניים מסתכמים בתדירויות נמוכות והרבה עצירות, וזה במקרה הטוב שבו לא צריך להחליף קווים ולהתעכב עוד יותר. לדעתי הפתרון לבעיית התח"צ הבינפרברית היא בשיכלול משהו שקיים בארץ אבל די שנוא פה בפורום - מוניות השירות. אם יש מונית שירות עם GPS ומרכז הזמנות שמסתובבת לה בפרברים על בסיס נסיעות מוזמנות אפשר להעלות לה עוד נוסעים שהמסלול שלהם תואם / משלים / מאריך את מסלולה. מספר נוסעים גבוה יותר ממונית פרטית יאפשר מחירים זולים יותר (אולי אפילו מחירים שמקבילים לאלו של האוטובוס כפי שיש בת"א, אם כי אני לא מדבר על נסיעה במסלול קו אוטובוס) והגמישות מול קו עם מסלול קבוע תאפשר חיבור בין אזורים שאין ביניהם קו כזה.
בלונדון יש מה לעשות בשבת
שם שבוע העבודה הוא 4.5 ימים בשבוע, בשבת מבלים בראשון שובתים ואין לאן לצאת כי הכל סגור. בישראל, שבוע העבודה הוא 5-5.5 בשבוע, אתה לא יכול להכריח אנשים לעבוד בשבילך בשבת. משרדים לא עובדים כאן בשישי - שבת וגם שם לא פותחים בימי ראשון. מה שטוב בלונדון לא בהכרח יעבוד בישראל
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון יש מה לעשות בשבת
שם שבוע העבודה הוא 4.5 ימים בשבוע, בשבת מבלים בראשון שובתים ואין לאן לצאת כי הכל סגור. בישראל, שבוע העבודה הוא 5-5.5 בשבוע, אתה לא יכול להכריח אנשים לעבוד בשבילך בשבת. משרדים לא עובדים כאן בשישי - שבת וגם שם לא פותחים בימי ראשון. מה שטוב בלונדון לא בהכרח יעבוד בישראל
יום ראשון הוא יום מסחר ראשי בחנויות.
קודם כל - שבוע העבודה בבריטניה הוא 5 ימים בשבוע. אין את האלמנט היהודי של יום שמתחיל במשנהו או "מוצאי". נכון שמי שנמצא במשרה משרדית מהשורה הראשונה עובד מיום שני ועד ליום שישי, אבל יש שירותים כמו שירותי מידע, או תשתית שיש בהם עובדים פעילים כל השבוע. הבנקים למשל פותחים גם ביום שבת בבוקר. מי שנמצא במשרה בחנות יכול למצא את עצמו עושה משמרות בסופי שבוע, ויש גם סטודנטים שעושים "משרה של סוף-שבוע". בגלל שמי שנמצא במשרה 5 ימים בשבוע מ9 בבוקר ועד 5 (או אפילו 6) בערב לא יכול לעשות קניות בשעות היום סופי השבוע הם זמני הקניות (והשירותים המשניים) האהובים על רוב המעמד הבינוני. יש מקצוע שירות אחד - ספרות - שבו יום המנוחה הסטנדרטי הוא יום שני כי אז אפשר להספיק לספר לקוחות בסוף השבוע כשהם לא ממהרים ועדיין לקבל יום מנוחה. אחוז ההולכים לכנסייה ביום א' הוא זניח, בערך 5% בשנות ה90, ובימינו הוא כולל בעיקר שחורים ופולנים. אין בנצרות קונספט של "שמירת ראשון" שמקביל ל"שמירת השבת" היהודית ולכן אין רשימה מפה ועד להודעה חדשה של פעילויות אסורות ש"פוגעות" ברגשות הדתיים (וסליחה - הם חיים פה מצויין עם כל הפעילויות האלו ברקע, אז אין בזה פגיעה אמיתית בהם, הם מסוגלים לחיות). כפי שכתבתי בתגובת המשנה האחרת - שווקי סוף השבוע פעילים בשבת וביום א', וכשיש מבצעים בחנויות המחסן הגדולות זה תמיד בסופי שבוע (במיוחד כשיש סוף שבוע ארוך - שבת, א, ב -"חג בנק"). מרכזי הערים שוקקים חיים בימי ראשון, בפאבים יש ארוחה מיוחדת של Sunday roast, רק כשאתה מגיע לתוך הפרברים מתחיל להיות רדום כשבית עסק כזה או אחר (בדרך כלל משהו עם חשיבות משנית - חנות בגדים או טבע) סגור אך אלו שלידו פתוחים. מכולות קטנות תמיד פתוחות ביום ראשון, היום היחיד בשנה שהן סגורות זה חג המולד. האוטובוסים פעילים כל סוף השבוע, רוב הרכבות פעילות למעט קטעים שמושבתים לעבודות תשתית (אפשר לייבא את זה לארץ - יש בסוף שבוע ישראלי 25 שעות שאינן שבת, וניתן לבצע עבודות בקנה מידה קטן בפריסה של עד 4-5 סופי שבוע, יותר מזה זה כנראה מצדיק סגירה בימי השבוע), חברות רבות יענו לטלפון, ואין בעיה להגיע לארוע משפחתי, לצאת לטיול קטן (אתה צריך לראות את החוף בברייטון בסוף שבוע חם בקיץ - רוב ההמונים אינם מהעיר) לעשות קצת שופינג, או לצאת לכפר לרכב על האופניים ולהעלות אותן על רכבת חזרה לעיר.
 

efectהפרפר

New member
יום ראשון הוא יום מסחר ראשי בחנויות.
קודם כל - שבוע העבודה בבריטניה הוא 5 ימים בשבוע. אין את האלמנט היהודי של יום שמתחיל במשנהו או "מוצאי". נכון שמי שנמצא במשרה משרדית מהשורה הראשונה עובד מיום שני ועד ליום שישי, אבל יש שירותים כמו שירותי מידע, או תשתית שיש בהם עובדים פעילים כל השבוע. הבנקים למשל פותחים גם ביום שבת בבוקר. מי שנמצא במשרה בחנות יכול למצא את עצמו עושה משמרות בסופי שבוע, ויש גם סטודנטים שעושים "משרה של סוף-שבוע". בגלל שמי שנמצא במשרה 5 ימים בשבוע מ9 בבוקר ועד 5 (או אפילו 6) בערב לא יכול לעשות קניות בשעות היום סופי השבוע הם זמני הקניות (והשירותים המשניים) האהובים על רוב המעמד הבינוני. יש מקצוע שירות אחד - ספרות - שבו יום המנוחה הסטנדרטי הוא יום שני כי אז אפשר להספיק לספר לקוחות בסוף השבוע כשהם לא ממהרים ועדיין לקבל יום מנוחה. אחוז ההולכים לכנסייה ביום א' הוא זניח, בערך 5% בשנות ה90, ובימינו הוא כולל בעיקר שחורים ופולנים. אין בנצרות קונספט של "שמירת ראשון" שמקביל ל"שמירת השבת" היהודית ולכן אין רשימה מפה ועד להודעה חדשה של פעילויות אסורות ש"פוגעות" ברגשות הדתיים (וסליחה - הם חיים פה מצויין עם כל הפעילויות האלו ברקע, אז אין בזה פגיעה אמיתית בהם, הם מסוגלים לחיות). כפי שכתבתי בתגובת המשנה האחרת - שווקי סוף השבוע פעילים בשבת וביום א', וכשיש מבצעים בחנויות המחסן הגדולות זה תמיד בסופי שבוע (במיוחד כשיש סוף שבוע ארוך - שבת, א, ב -"חג בנק"). מרכזי הערים שוקקים חיים בימי ראשון, בפאבים יש ארוחה מיוחדת של Sunday roast, רק כשאתה מגיע לתוך הפרברים מתחיל להיות רדום כשבית עסק כזה או אחר (בדרך כלל משהו עם חשיבות משנית - חנות בגדים או טבע) סגור אך אלו שלידו פתוחים. מכולות קטנות תמיד פתוחות ביום ראשון, היום היחיד בשנה שהן סגורות זה חג המולד. האוטובוסים פעילים כל סוף השבוע, רוב הרכבות פעילות למעט קטעים שמושבתים לעבודות תשתית (אפשר לייבא את זה לארץ - יש בסוף שבוע ישראלי 25 שעות שאינן שבת, וניתן לבצע עבודות בקנה מידה קטן בפריסה של עד 4-5 סופי שבוע, יותר מזה זה כנראה מצדיק סגירה בימי השבוע), חברות רבות יענו לטלפון, ואין בעיה להגיע לארוע משפחתי, לצאת לטיול קטן (אתה צריך לראות את החוף בברייטון בסוף שבוע חם בקיץ - רוב ההמונים אינם מהעיר) לעשות קצת שופינג, או לצאת לכפר לרכב על האופניים ולהעלות אותן על רכבת חזרה לעיר.
בישראל, הסופ"ש לא נמשך 2.5-3 ימים
זה תרבות אחרת ואתה בכח מנסה להחדיר קוביה מרובעת דרך פתח עגול. לא כל מה שטוב ועובד אצל הגויים טוב גם ליהודים. יש מקומות בארץ עם תח"צ שפועלת בשבת ויש מקומות שפתוחים בשבת וטיב טעם מצהירה שזה לא משתלם לה
 

cwen

New member
בישראל, הסופ"ש לא נמשך 2.5-3 ימים
זה תרבות אחרת ואתה בכח מנסה להחדיר קוביה מרובעת דרך פתח עגול. לא כל מה שטוב ועובד אצל הגויים טוב גם ליהודים. יש מקומות בארץ עם תח"צ שפועלת בשבת ויש מקומות שפתוחים בשבת וטיב טעם מצהירה שזה לא משתלם לה
אם זה לא משתלם לה, למה היא פתוחה בשבת?
נראה לך שטיב טעם היתה פותחת בשבת אילו זה לא היה משתלם? והנה, יש תח"צ שפועלת בשבת ויש לה ביקוש. אף אחד לא יכול לדעת אם יהיה ביקוש בתל אביב עד שלא ננסה להפעיל את התח"צ בתל אביב בשבת.
 

mister K

New member
אם זה לא משתלם לה, למה היא פתוחה בשבת?
נראה לך שטיב טעם היתה פותחת בשבת אילו זה לא היה משתלם? והנה, יש תח"צ שפועלת בשבת ויש לה ביקוש. אף אחד לא יכול לדעת אם יהיה ביקוש בתל אביב עד שלא ננסה להפעיל את התח"צ בתל אביב בשבת.
דווקא אפשר לדעת.
מספיק לראות את עומסי התנועה בתל אביב מדי שישי בערב ושבת ואת המוניות המפוצצות שלא עומדות בעומס, על מנת לדעת בוודאות שיש ביקוש גדול מאוד לתח"צ בשבת בתל אביב. פשוט הגורמים השולטים כיום במדינת ישראל, בוחרים להתעלם מהעובדות האלה שידועות לכולם.
 

cwen

New member
דווקא אפשר לדעת.
מספיק לראות את עומסי התנועה בתל אביב מדי שישי בערב ושבת ואת המוניות המפוצצות שלא עומדות בעומס, על מנת לדעת בוודאות שיש ביקוש גדול מאוד לתח"צ בשבת בתל אביב. פשוט הגורמים השולטים כיום במדינת ישראל, בוחרים להתעלם מהעובדות האלה שידועות לכולם.
אני מדברת על הקווים הסדירים
שהם טוענים שוב ושוב שאין להם ביקוש, למרות שאף אחד לא ניסה להפעיל אותם ולבדוק את העניין.
 

mister K

New member
אני מדברת על הקווים הסדירים
שהם טוענים שוב ושוב שאין להם ביקוש, למרות שאף אחד לא ניסה להפעיל אותם ולבדוק את העניין.
גם אני מדבר על הקווים הסדירים. יש להם ביקוש.
 

Ccyclist

Well-known member
גם אני מדבר על הקווים הסדירים. יש להם ביקוש.
ופה קווים סדירים עוברים באזורים יהודיים
כל הפואנטה היא שיהודים מסוגלים לחיות עם תחבורה ציבורית בשבת וזה לא מונע מהם לקיים אורח חיים יהודי - חילוני, מסורתי, דתי או חרדי, בעוד החרדים והדתיים בארץ מוכרים לציבור החילוני והמסורתי שקרים על "פגיעה ברגשותיהם". יהדות בריטניה היא קהילה אירופאית שבגדול השואה פסחה עליה ולכן ניתן לומר שמצבה הוא זה שנורמאלי ליהדות האירופאית (ולא רק אשכנזית, היו ספרדים מהולנד) במשך המאה וחצי האחרונות, בעוד ישראל היא החידוש שאותו צריך לשפוט לטובה או לרעה. - מאיפה הופלץ את הנתון "סוף שבוע של 2.5 ימים"? במיוחד אחרי שנאמר שהסטנדרט הוא 5 ימי עבודה - קרי סוף שבוע של יומיים? סוף שבוע ארוך יש בבריטניה 5 פעמים בשנה, והוא מנוצל למצבעים ברשתות הגדולות. וחוץ מזה בריטניה היא המדינה האירופאית שחוקיה ונהלי ההפעלה (חוקי התיכנון והבניה למשל) שלה הכי קרובים לאלו של ישראל גם בגלל המנדט, גם בגלל שהשפה האנגלית היא השפה הזרה המועדפת בארץ, וגם בגלל שרעיונות חדשים משם תמיד אומצו ע"י מדינת ישראל - יהיה זה הביטוח הלאומי לפני שנות דור או הפרטת התחבורה הציבורית.
 

mister K

New member
ופה קווים סדירים עוברים באזורים יהודיים
כל הפואנטה היא שיהודים מסוגלים לחיות עם תחבורה ציבורית בשבת וזה לא מונע מהם לקיים אורח חיים יהודי - חילוני, מסורתי, דתי או חרדי, בעוד החרדים והדתיים בארץ מוכרים לציבור החילוני והמסורתי שקרים על "פגיעה ברגשותיהם". יהדות בריטניה היא קהילה אירופאית שבגדול השואה פסחה עליה ולכן ניתן לומר שמצבה הוא זה שנורמאלי ליהדות האירופאית (ולא רק אשכנזית, היו ספרדים מהולנד) במשך המאה וחצי האחרונות, בעוד ישראל היא החידוש שאותו צריך לשפוט לטובה או לרעה. - מאיפה הופלץ את הנתון "סוף שבוע של 2.5 ימים"? במיוחד אחרי שנאמר שהסטנדרט הוא 5 ימי עבודה - קרי סוף שבוע של יומיים? סוף שבוע ארוך יש בבריטניה 5 פעמים בשנה, והוא מנוצל למצבעים ברשתות הגדולות. וחוץ מזה בריטניה היא המדינה האירופאית שחוקיה ונהלי ההפעלה (חוקי התיכנון והבניה למשל) שלה הכי קרובים לאלו של ישראל גם בגלל המנדט, גם בגלל שהשפה האנגלית היא השפה הזרה המועדפת בארץ, וגם בגלל שרעיונות חדשים משם תמיד אומצו ע"י מדינת ישראל - יהיה זה הביטוח הלאומי לפני שנות דור או הפרטת התחבורה הציבורית.
מובן שהם מסוגלים לחיות עם זה.
לא רק באנגליה החרדים חיים עם זה אלא גם בארצות הברית ובמדינות נוספות בעולם. הצרה היא שבמדינת ישראל לציבור החרדי יש יותר מדי כוח ביחס לגולדו וזה עולה לו לראש. לדעת הקיצוניים שבחרדים (שלצערנו הם אלו שנותנים את הטון כיום במגזר), מדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלכה שפועלת לפי חוקי התורה. הנתון הזה בשילוב עם העיוות הקרוי סטטוס קוו, שקיים עוד מימי המנדט (הטעות היחידה שעשה בן גוריון היא הצידוד באותו סטטוס קוו), יצר מצב בו במדינת ישראל קיים צביון דתי וזאת בניגוד לדעת רוב תושבי המדינה שהם חילוניים.
 

Ccyclist

Well-known member
מובן שהם מסוגלים לחיות עם זה.
לא רק באנגליה החרדים חיים עם זה אלא גם בארצות הברית ובמדינות נוספות בעולם. הצרה היא שבמדינת ישראל לציבור החרדי יש יותר מדי כוח ביחס לגולדו וזה עולה לו לראש. לדעת הקיצוניים שבחרדים (שלצערנו הם אלו שנותנים את הטון כיום במגזר), מדינת ישראל צריכה להיות מדינת הלכה שפועלת לפי חוקי התורה. הנתון הזה בשילוב עם העיוות הקרוי סטטוס קוו, שקיים עוד מימי המנדט (הטעות היחידה שעשה בן גוריון היא הצידוד באותו סטטוס קוו), יצר מצב בו במדינת ישראל קיים צביון דתי וזאת בניגוד לדעת רוב תושבי המדינה שהם חילוניים.
הנימוק הוא "פגיעה ברגשות" וזה שקר מוחלט.
אם הנימוק היה "אנחנו רוצים מדינת הלכה ו..." היה אפשר לפתור את זה בקביעה הפשוטה שרובנו לא רוצים מדינת הלכה, עובדה שלמפלגות הדתיות אין יותר מרבע עד חמישית מהקולות ו"אחרי רבים להטות". הציבור הדתי פורט על הסימפטיה של הציבור החילוני בטענת השווא שדברים מסויימים "פוגעים" בו, ובגלל שהציבור החילוני שגדל בארץ לא יודע אחרת הציבור החילוני מרחם עליהם ומתפשר. כמי שבא מקהילה יהודית בגולה ויודע שהרגשות של הדתיים לא נפגעים כשהדברים האלו קיימים ושחייהם הדתיים התקיימו כך זה שנות דור לצד כל הדברים שאותם הם מנסים לאסור בארץ - אני אומר לך במפורש שהם מוכרים לציבור החילוני לוקשים.
 

mister K

New member
הנימוק הוא "פגיעה ברגשות" וזה שקר מוחלט.
אם הנימוק היה "אנחנו רוצים מדינת הלכה ו..." היה אפשר לפתור את זה בקביעה הפשוטה שרובנו לא רוצים מדינת הלכה, עובדה שלמפלגות הדתיות אין יותר מרבע עד חמישית מהקולות ו"אחרי רבים להטות". הציבור הדתי פורט על הסימפטיה של הציבור החילוני בטענת השווא שדברים מסויימים "פוגעים" בו, ובגלל שהציבור החילוני שגדל בארץ לא יודע אחרת הציבור החילוני מרחם עליהם ומתפשר. כמי שבא מקהילה יהודית בגולה ויודע שהרגשות של הדתיים לא נפגעים כשהדברים האלו קיימים ושחייהם הדתיים התקיימו כך זה שנות דור לצד כל הדברים שאותם הם מנסים לאסור בארץ - אני אומר לך במפורש שהם מוכרים לציבור החילוני לוקשים.
ומה עם הפגיעה ברגשות החילונים?
עצם זה שמדי שבוע מונעים מאיתנו להתנייד ביום החופשי שלנו, זו לא פגיעה ברגשות? אה שכחתי, אנחנו לא חובשים שטריימל ולא "שומרים הגחלת של העם היהודי"
... אז זה בסדר לפגוע ברגשותנו למרות שאנחנו הרוב במדינה.
 

Ccyclist

Well-known member
ומה עם הפגיעה ברגשות החילונים?
עצם זה שמדי שבוע מונעים מאיתנו להתנייד ביום החופשי שלנו, זו לא פגיעה ברגשות? אה שכחתי, אנחנו לא חובשים שטריימל ולא "שומרים הגחלת של העם היהודי"
... אז זה בסדר לפגוע ברגשותנו למרות שאנחנו הרוב במדינה.
זו פגיעה ממשית, לא ב"רגשות".
בשנות ה90 כשרציתי לבלות בנחלת שבעה בשישי בערב ולא היה לי כסף למונית כל שבוע - זו היתה פגיעה ממשית ביכולת הפיזית שלי להתנייד. אין לי דבר נגד הרעיון שאדם דתי יקיים אישית אורח חיים דתי, אני אפילו בעד. רק שלא יכפה עלי לשמור שבת ע"י הגבלת תחבורה, כפי שלא אדרוש שכל המדרגות בבניינים בישראל יוחלפו במדרגות נעות כדי שהוא יאלץ לחלל שבת אם ירצה ללכת לבית הכנסת.
 

amit1270

New member
ופה קווים סדירים עוברים באזורים יהודיים
כל הפואנטה היא שיהודים מסוגלים לחיות עם תחבורה ציבורית בשבת וזה לא מונע מהם לקיים אורח חיים יהודי - חילוני, מסורתי, דתי או חרדי, בעוד החרדים והדתיים בארץ מוכרים לציבור החילוני והמסורתי שקרים על "פגיעה ברגשותיהם". יהדות בריטניה היא קהילה אירופאית שבגדול השואה פסחה עליה ולכן ניתן לומר שמצבה הוא זה שנורמאלי ליהדות האירופאית (ולא רק אשכנזית, היו ספרדים מהולנד) במשך המאה וחצי האחרונות, בעוד ישראל היא החידוש שאותו צריך לשפוט לטובה או לרעה. - מאיפה הופלץ את הנתון "סוף שבוע של 2.5 ימים"? במיוחד אחרי שנאמר שהסטנדרט הוא 5 ימי עבודה - קרי סוף שבוע של יומיים? סוף שבוע ארוך יש בבריטניה 5 פעמים בשנה, והוא מנוצל למצבעים ברשתות הגדולות. וחוץ מזה בריטניה היא המדינה האירופאית שחוקיה ונהלי ההפעלה (חוקי התיכנון והבניה למשל) שלה הכי קרובים לאלו של ישראל גם בגלל המנדט, גם בגלל שהשפה האנגלית היא השפה הזרה המועדפת בארץ, וגם בגלל שרעיונות חדשים משם תמיד אומצו ע"י מדינת ישראל - יהיה זה הביטוח הלאומי לפני שנות דור או הפרטת התחבורה הציבורית.
ההבדל הוא ששם כולם "גויים של שבת"
גויים לא יכולים לחלל שבת כי הם לא מצווים לנוח בשבת.
 

Ccyclist

Well-known member
ההבדל הוא ששם כולם "גויים של שבת"
גויים לא יכולים לחלל שבת כי הם לא מצווים לנוח בשבת.
אין דרך להבטיח שהנהג אינו יהודי.
כך שהטענה לא תקפה. איך ידעו? ישאלו כל נהג אוטובוס לבן? יכנסו לתא הניהוג של הרכבת כדי לברר?
 

efectהפרפר

New member
אם זה לא משתלם לה, למה היא פתוחה בשבת?
נראה לך שטיב טעם היתה פותחת בשבת אילו זה לא היה משתלם? והנה, יש תח"צ שפועלת בשבת ויש לה ביקוש. אף אחד לא יכול לדעת אם יהיה ביקוש בתל אביב עד שלא ננסה להפעיל את התח"צ בתל אביב בשבת.
מאותה הסיבה
שאתה מתעקש להפעיל תח"צ בשבת - כי זכותו של הציבור לקנות חזיר ולחם גם אם זה יקרה בשבת של חול המועד פסח. גם אם יש אנשים בתחנות אוטובוס זה לא אומר שזה משתלם כלכלית להעסיק נהגים ופקחים ומנגנון שלם בשכר של 150 עד 250 אחוז
 

amit1270

New member
מאותה הסיבה
שאתה מתעקש להפעיל תח"צ בשבת - כי זכותו של הציבור לקנות חזיר ולחם גם אם זה יקרה בשבת של חול המועד פסח. גם אם יש אנשים בתחנות אוטובוס זה לא אומר שזה משתלם כלכלית להעסיק נהגים ופקחים ומנגנון שלם בשכר של 150 עד 250 אחוז
כמה תירוצים אפשר עוד להמציא?
אז עכשיו זה לא משתלם כלכלית? איך זה שהפעלת מוניות שירות (שלא מקבלות סבסוד מהמדינה) כן משתלמת? לפני שאת קובעת מה משתלם ומה לא, מה דעתך לנסות ולבדוק את זה בפועל?
 

Ccyclist

Well-known member
כמה תירוצים אפשר עוד להמציא?
אז עכשיו זה לא משתלם כלכלית? איך זה שהפעלת מוניות שירות (שלא מקבלות סבסוד מהמדינה) כן משתלמת? לפני שאת קובעת מה משתלם ומה לא, מה דעתך לנסות ולבדוק את זה בפועל?
כי טיב טעם והמוניות מסובסדות ממשרד החילונות
אופס - אין כזה.
 

efectהפרפר

New member
כמה תירוצים אפשר עוד להמציא?
אז עכשיו זה לא משתלם כלכלית? איך זה שהפעלת מוניות שירות (שלא מקבלות סבסוד מהמדינה) כן משתלמת? לפני שאת קובעת מה משתלם ומה לא, מה דעתך לנסות ולבדוק את זה בפועל?
כי הם חאפרים
ולא צריכים להתמודד על מכרז
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה