גם לי יש דעה על העלייה של מחירי הדלק

מצב
הנושא נעול.

מבשרת333

New member
מקרה אחד בלבד
יש לך מושג כמה אלפי אנשים שמגיעים עם כיסא מהבית כבר מזמן ויתרו על התח"צ כי הם נעשים חולים רק מלהישאר בתחנה בקור ובגשם? נהגים אומרים להם שאין התאמה של האוטובוס לנכים למרות שהסמל ברור או סתם מדלגים על התחנה כי זו טרחה לפתוח את הרמפה או שהם לא יודעים איך לפתוח אותה. אם זכרוני אינו מטעני, דיין עשתה על זה בעבר תחקיר בעובדה. הם נאלצים להישאר בבית או לשלם עבור רכב הסעות מותאם
את מציגה זאת כאילו עכשיו הם עומדים בהמוניהם
ממש לא כך. כלולם יש סידור,ונכון ישנם אילו מעטים אומללים מבוגרים שהמדינה אמורה למעשה לתת להם את המענה בדמות שירות סוציאלי ושיקום. אף אחד לא מחכה בגשם לאוטובוס גם לא אנשים בריאים לחלוטין,כל שכן נכה... ראיתי את התחקיר, דובר שם על קו-66,קו שאני נוסעת בו לעיתים. לא יודעת אם שמת לב, אך התמונה נראית שוב ושוב בהילוך חוזר. מאמינה בהחלט שנהג מסויים לא עצר לאותו אדם, אך לבוא וללטעון שבמהלך שעות חיכה אותו אדם לאוטובוס...שסרב לעצור...לא מציאותי.
 

מבשרת333

New member
את מציגה זאת כאילו עכשיו הם עומדים בהמוניהם
ממש לא כך. כלולם יש סידור,ונכון ישנם אילו מעטים אומללים מבוגרים שהמדינה אמורה למעשה לתת להם את המענה בדמות שירות סוציאלי ושיקום. אף אחד לא מחכה בגשם לאוטובוס גם לא אנשים בריאים לחלוטין,כל שכן נכה... ראיתי את התחקיר, דובר שם על קו-66,קו שאני נוסעת בו לעיתים. לא יודעת אם שמת לב, אך התמונה נראית שוב ושוב בהילוך חוזר. מאמינה בהחלט שנהג מסויים לא עצר לאותו אדם, אך לבוא וללטעון שבמהלך שעות חיכה אותו אדם לאוטובוס...שסרב לעצור...לא מציאותי.
את לא רואה את המציאות,ומעצימה מקרים בודדים
בנוסף, את גם שוזרת נושא בתוך נושא. לא ברורה לי הסיבה שאת מציגה נושאים שאנם קושרים לפורום תח"צ. אני לא מדברת כאן על המגבלה שלי היות וזה לא מעניין פורם שעוסק בתחום שונה בתכלית. זה מבחינתי כל היופי שבו. בנושא זה יש אינספור רבדים של האדם הנורמלי=לא נכה. אם את לא מבינה בתחום, לא תמצאי כאן תשובות.
 

cwen

New member
מקרה אחד בלבד
יש לך מושג כמה אלפי אנשים שמגיעים עם כיסא מהבית כבר מזמן ויתרו על התח"צ כי הם נעשים חולים רק מלהישאר בתחנה בקור ובגשם? נהגים אומרים להם שאין התאמה של האוטובוס לנכים למרות שהסמל ברור או סתם מדלגים על התחנה כי זו טרחה לפתוח את הרמפה או שהם לא יודעים איך לפתוח אותה. אם זכרוני אינו מטעני, דיין עשתה על זה בעבר תחקיר בעובדה. הם נאלצים להישאר בבית או לשלם עבור רכב הסעות מותאם
דווקא זה בחור שנוסע קבוע בקו 20
יצא לי כבר כמה פעמים לנסוע באוטובוס שהוא עלה עליו. אפילו כתבתי פה פעם פוסט נרגז על זה שהאוטובוס בקושי הצליח להצמד למדרכה בגלל משאיות שחסמו את התחנה כדי שאפשר יהיה להוריד אותו מהאוטובוס. המצב הולך ומשתפר. אולי לאט מדי, אבל עדיין משתפר.
 

מבשרת333

New member
דווקא זה בחור שנוסע קבוע בקו 20
יצא לי כבר כמה פעמים לנסוע באוטובוס שהוא עלה עליו. אפילו כתבתי פה פעם פוסט נרגז על זה שהאוטובוס בקושי הצליח להצמד למדרכה בגלל משאיות שחסמו את התחנה כדי שאפשר יהיה להוריד אותו מהאוטובוס. המצב הולך ומשתפר. אולי לאט מדי, אבל עדיין משתפר.
היא מדברת על תכנית התחקרים עובדה ואז הוצג
שם קו-66
 

אוהד11

New member
כשאין "רייטינג" אין אינטרס
אתה לא יכול להשוות את כמות הנוסעים הפוטנציאלית בשבת לכמות הנורמלית ביום יום. אם התח"צ תהיה יעילה בשיגרה,במידה ויחליטו להפעיל אותה בשבת, היא תהיה יעילה גם בשבת. אבל, כרגע, תשתית התח"צ בישראל היא ברמה של עולם שלישי ולרשויות אין אינטרס לקדם אותה. נוסעים שלא יכולים להשתמש בתח"צ ביום יום, לא ישתמשו בה גם בשבת בגלל שהם על כיסא גלגלים או בגלל שהם הורים לתינוקות בעגלה. התח"צ לא הוקמה בשביל השבת כשאין בהכרח צורך המוני אלא כדי לשרת את הציבור ולציבור בישראל יש צורך בעיקר בימי חול לעבודה וללימודים. התח"צ בישראל לא מסוגלת להתמודד עם צרכי הציבור ביום יום - איך אתה מצפה שהיא תתמודד עם צרכיו בשבת?
לטענתך, התח"צ בישראל ברמה של העולם השלישי
אבל בעולם השלישי התח"צ פועל 7/24. אז משהו "לא מסתדר" כאן ועליך להחליט. מעבר לכך, זה שרמת התח"צ כמו של העולם השלישי מצריך להעלות את הרמה, ואחת האפשרויות היא להפעיל תח"צ 7/24 ולאפשר לכל מי שמעוניןן להשתמש בה, בדיוק כפי שלא כופים על אנשים להשתמש בתח"צ כאשר מותר לפי השקפתם
 

efectהפרפר

New member
לטענתך, התח"צ בישראל ברמה של העולם השלישי
אבל בעולם השלישי התח"צ פועל 7/24. אז משהו "לא מסתדר" כאן ועליך להחליט. מעבר לכך, זה שרמת התח"צ כמו של העולם השלישי מצריך להעלות את הרמה, ואחת האפשרויות היא להפעיל תח"צ 7/24 ולאפשר לכל מי שמעוניןן להשתמש בה, בדיוק כפי שלא כופים על אנשים להשתמש בתח"צ כאשר מותר לפי השקפתם
ראית את האוטובוסים במצרים ובהודו?
אנשים יושבים על הגג ונתלים מהמדרגות. רכב כזה בארץ יקבל קנס וזו הסיבה היחידה שדן עדיין ל התירה ישיבה של נוסעים על הגג
 

cwen

New member
ראית את האוטובוסים במצרים ובהודו?
אנשים יושבים על הגג ונתלים מהמדרגות. רכב כזה בארץ יקבל קנס וזו הסיבה היחידה שדן עדיין ל התירה ישיבה של נוסעים על הגג
אז מה?
מה הקשר לתחבורה בשבת?
 

efectהפרפר

New member
אז מה?
מה הקשר לתחבורה בשבת?
מלכתחילה לא דיברתי על תח"צ בשבת
הדיון סטה מהנושא - אני דיברתי על התכונון המחורבן של התח"צ בישראל ומישהו חשב בטעות שהשבת זה רלוונטי כשהתח"צ בישראל מחורבנת מיסודה גם בלי קשר לשבת. גם אם יפעילו את התח"צ בשבת, זה לא מה שיעודד את השימוש בה ויפחית באופן משמעותי את הפקקים ואת השימוש ברכב הפרטי.
 

cwen

New member
מלכתחילה לא דיברתי על תח"צ בשבת
הדיון סטה מהנושא - אני דיברתי על התכונון המחורבן של התח"צ בישראל ומישהו חשב בטעות שהשבת זה רלוונטי כשהתח"צ בישראל מחורבנת מיסודה גם בלי קשר לשבת. גם אם יפעילו את התח"צ בשבת, זה לא מה שיעודד את השימוש בה ויפחית באופן משמעותי את הפקקים ואת השימוש ברכב הפרטי.
אבל זה כן יעודד
כמו שהסבירו פה כבר כמה אנשים, כולל אני עצמי עם דוגמה רלוונטית ממש מהזמן האחרון - אנשים קונים מכונית כי אין להם איך לנסוע בשבת, ואז הם כבר משתמשים בה גם בשאר השבוע. אם תהיה תחבורה ציבורית בשבת, אנשים יקנו פחות מכוניות. אם יקנו פחות מכוניות, יסעו יותר בתחבורה ציבורית ולא תהיה ברירה אלא לשפר אותה.
 

efectהפרפר

New member
אז מה?
מה הקשר לתחבורה בשבת?
למה הכל צריך להיות קשור להפעלת תח"צ בשבת?
מלכתילה ההודעה המקורית לא עסקה בתח"צ בשבת אלא בתכנון המחורבן של התח"צ בישראל שאינו מהווה תחליף ראוי לרכב הפרטי לאור עליית מחירי הדלק. התגובה הנ"ל הייתה תשובה לאוהדה
 

מבשרת333

New member
למה הכל צריך להיות קשור להפעלת תח"צ בשבת?
מלכתילה ההודעה המקורית לא עסקה בתח"צ בשבת אלא בתכנון המחורבן של התח"צ בישראל שאינו מהווה תחליף ראוי לרכב הפרטי לאור עליית מחירי הדלק. התגובה הנ"ל הייתה תשובה לאוהדה
תחליף מעולה, זול ואטרקטיבי!
 

amit1270

New member
לטענתך, התח"צ בישראל ברמה של העולם השלישי
אבל בעולם השלישי התח"צ פועל 7/24. אז משהו "לא מסתדר" כאן ועליך להחליט. מעבר לכך, זה שרמת התח"צ כמו של העולם השלישי מצריך להעלות את הרמה, ואחת האפשרויות היא להפעיל תח"צ 7/24 ולאפשר לכל מי שמעוניןן להשתמש בה, בדיוק כפי שלא כופים על אנשים להשתמש בתח"צ כאשר מותר לפי השקפתם
איפה בעולם השלישי יש תח"צ 24 שעות ביממה?
 

מבשרת333

New member
כשאין "רייטינג" אין אינטרס
אתה לא יכול להשוות את כמות הנוסעים הפוטנציאלית בשבת לכמות הנורמלית ביום יום. אם התח"צ תהיה יעילה בשיגרה,במידה ויחליטו להפעיל אותה בשבת, היא תהיה יעילה גם בשבת. אבל, כרגע, תשתית התח"צ בישראל היא ברמה של עולם שלישי ולרשויות אין אינטרס לקדם אותה. נוסעים שלא יכולים להשתמש בתח"צ ביום יום, לא ישתמשו בה גם בשבת בגלל שהם על כיסא גלגלים או בגלל שהם הורים לתינוקות בעגלה. התח"צ לא הוקמה בשביל השבת כשאין בהכרח צורך המוני אלא כדי לשרת את הציבור ולציבור בישראל יש צורך בעיקר בימי חול לעבודה וללימודים. התח"צ בישראל לא מסוגלת להתמודד עם צרכי הציבור ביום יום - איך אתה מצפה שהיא תתמודד עם צרכיו בשבת?
זו ממש לא המציאות. דווקא היום יש המון חברות
תח"צ בינהן שטרם הספקתי אישית להכיר, שצצו להן הפועלות גם על מיניבוסים, ונותנות מענה לכל מקום אף נידח בארץ. תדירויות משתנות, היום גם נוספו המידיבוסים וקווים נוספים. התיאור הוא על קצה חודו של קוד. שיפורים נסופים גם אילו שאינם קשורים בקווי אוטובוסים ייתוופסו בהמשך. כך שהתייעלות קיימת.
 
זו ממש לא המציאות. דווקא היום יש המון חברות
תח"צ בינהן שטרם הספקתי אישית להכיר, שצצו להן הפועלות גם על מיניבוסים, ונותנות מענה לכל מקום אף נידח בארץ. תדירויות משתנות, היום גם נוספו המידיבוסים וקווים נוספים. התיאור הוא על קצה חודו של קוד. שיפורים נסופים גם אילו שאינם קשורים בקווי אוטובוסים ייתוופסו בהמשך. כך שהתייעלות קיימת.
נותנות מענה לכל מקום משום שהן מחויבות ע"פ
הזיכיון. יחד עם זאת, הן מקבלות סובסידיה על השירות למקומות הנידחים, בניגוד לאחת המטרות המוצהרות שבגללן התחילו את הרפורמה. אף אחד לא נותן שירות כזה מתוך פילנתרופיה.
 

מבשרת333

New member
נותנות מענה לכל מקום משום שהן מחויבות ע"פ
הזיכיון. יחד עם זאת, הן מקבלות סובסידיה על השירות למקומות הנידחים, בניגוד לאחת המטרות המוצהרות שבגללן התחילו את הרפורמה. אף אחד לא נותן שירות כזה מתוך פילנתרופיה.
אוקיי.הגולשת אמרה שאין מענה...זה לא נכון...!!
 
אבל מה הקשר?
כשהתח"צ לא יעילה ביון חול היא ל תהיה יעילה גם לא בזמני שיא - לא בלילות ולא בסופשים. נכים שלא יכולים ליסוע ביום לא יכולים ליסוע גם בלילה או בסופ"ש. כנ"ל גם לתינוקות בעגלה. כשלא קיים קו מנקודה X לנקודה Y למרות הביקוש, הקו לא יהיה קיים לא בלילה ולא בסופ"ש. כשלא ניתנת עדיפות לתח"צ על חשבון הרכב הפרטי, הדבר לא יהיה קיים גם בלילות ובסופ"ש.
מה הפרמטר שלך ל"לא יעיל"?
חוסר יעילות אנרגטית? אי ניצול אופטימלי של הסולר? יחס דלק/נוסע? יחס נוסע/מקום תפוס על הכביש?
 
מה הפרמטר שלך ל"לא יעיל"?
חוסר יעילות אנרגטית? אי ניצול אופטימלי של הסולר? יחס דלק/נוסע? יחס נוסע/מקום תפוס על הכביש?
הגזמת אנדי
"פרמטר"? "אנרגטית"? "אופטימלי"? מה אתה משתמש במילים של אשכנזים? הוא יאשים אותך בהתנשאות. תגיד לו "בניזרי", "יחרביתום", "זבלה", "קיפוח". אז אולי הוא יבין מה אתה רוצה....
 

efectהפרפר

New member
מה הפרמטר שלך ל"לא יעיל"?
חוסר יעילות אנרגטית? אי ניצול אופטימלי של הסולר? יחס דלק/נוסע? יחס נוסע/מקום תפוס על הכביש?
התכנון העירוני מחורבן
תראה את התח"צ בקוריטיבה - ברזיל, בסין, ביפן, ותשווה את המצב לתח"צ בערים שונות בישראל - לירושלים, חיפה ובמיוחד בתל אביב. המדיניות בישראל היא שהתח"צ לא תבוא על חשבון הרכב הפרטי בגלל הרווחים שיש בזכות הרכב הפרטי - 1.2 אנשים נוסעים ברכב ממוצע לעומת אוטובוס ש"מוריד" 50 רכבים מהכביש ובכך מונע מהמדינה והרשויות המקומיות הכנסות בגלל מס הבלו, מע"מ ומיסי יבוא על רכב ומוצרים נלווים, מע"מ על הדלק, דוחות תנועה וחניה, מס הכנסה ומע"מ בזכות מגרשי החניה ועוד. מבנה האוטובוס לא מתאים לנכים ולעגלות ילדים - בניגוד למצב התח"צ בקוריטיבה, העלות בארץ גבוהה יחסית - בקוריטיבה העלות הממוצעת היא 40 סנט ליום ויש שימוש בכרטיס חכם שמתאים לכל האוטובוסים, החשמליות והרכבות, בארץ יש עומס על הרכבות ועל האוטובוסים בגלל גורמים כגון אי עמידה בלו"ז - בקוריטיביה תדירות האוטובוסים היא כל דקה ויכול להכיל עד 300 איש וכן הלאה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה