לרשום קוריטיבה ויפן ביחד זו העלבההתכנון העירוני מחורבן
תראה את התח"צ בקוריטיבה - ברזיל, בסין, ביפן, ותשווה את המצב לתח"צ בערים שונות בישראל - לירושלים, חיפה ובמיוחד בתל אביב. המדיניות בישראל היא שהתח"צ לא תבוא על חשבון הרכב הפרטי בגלל הרווחים שיש בזכות הרכב הפרטי - 1.2 אנשים נוסעים ברכב ממוצע לעומת אוטובוס ש"מוריד" 50 רכבים מהכביש ובכך מונע מהמדינה והרשויות המקומיות הכנסות בגלל מס הבלו, מע"מ ומיסי יבוא על רכב ומוצרים נלווים, מע"מ על הדלק, דוחות תנועה וחניה, מס הכנסה ומע"מ בזכות מגרשי החניה ועוד. מבנה האוטובוס לא מתאים לנכים ולעגלות ילדים - בניגוד למצב התח"צ בקוריטיבה, העלות בארץ גבוהה יחסית - בקוריטיבה העלות הממוצעת היא 40 סנט ליום ויש שימוש בכרטיס חכם שמתאים לכל האוטובוסים, החשמליות והרכבות, בארץ יש עומס על הרכבות ועל האוטובוסים בגלל גורמים כגון אי עמידה בלו"ז - בקוריטיביה תדירות האוטובוסים היא כל דקה ויכול להכיל עד 300 איש וכן הלאה
של יפן. כמה מרווחים בקוריטיבה? יש לך ניסיון עצמי עם המערכת? או שגם את מדברת רק על סמך "אגדה אורבנית" כמו שטופת מוח?