גן ילדים

הודו מספיק עולם שלישי בשבילך?

היה שם פוליו, החל מבצע חיסונים לפני כמה שנים ואיזה קסם, היום המחלה כמעט מוגרה שם. והכי קטע, שהם עדיין אחת המדינות שצורכות הכי הרבה DDT בעולם (למקרה שאת מתכוונת להעלות את הקשקוש של פוליו וDDT)
 
התחלואה ב*פוליו* עלתה? כתוב בקישור במפורש

Their findings, which were published in the Indian Journal of medical Ethics, revealed that rates of non-polio acute flaccid paralysis (NPAFP) have increased 1200% since the oral polio vaccine was introduced to India a decade ago.

ובהדגשה: non-polio acute flaccid paralysis

זאת ועוד, בדוח שמסוקר בכתבה שהבאת (הוא מקושר מיד בתחילתה) כתוב במפורש:
January 12, 2012, marked a significant milestone for India. It was the first anniversary of the last reported wild polio case from India. Keeping the country free of polio for a whole year was a feat that is a tribute to the Government of India [...]


כלומר, מסע החיסונים הצליח לנקות את הודו מפוליו. לפני שאתה שואל את חסון מהיכן המידע שלו, כדאי שתקרא כמו שצריך את המידע שלך...

לצערי גם באתר "חסון" אני רואה זאת שוב ושוב: לכאורה המידע מגובה בסימוכין, אבל כשנכנסים לקרוא במקור מגלים שהתרגום לא בהכרח נאמן למקור (וגם נעשה לא פעם בצורה חובבנית). לפעמים הוא רק "ליד", אבל לא פעם המתרגם לוקח לעצמו חירות לעבד את המידע וטוען לסיבתיות אף שהמקור עצמו לא טוען זאת, או משמיט את הסייגים והזהירות שבניסוח המקורי.

ובחזרה לקישור שהבאת:
הטענה מלכתחילה היא לא שהחיסון נגד פוליו לא מונע פוליו (הוא בהחלט כן), אלא שמדובר בחיסון הישן (OPV שניתן דרך הפה) שיעיל יותר למטרת מיגור ומניעה רחבת היקף אך יש לו תופעות לוואי (לפי ויקיפדיה בשכיחות נדירה ביותר, אך יש); לכן הפסיקו להשתמש בו במדינות מערביות שיכולות להרשות זאת לעצמן ועברו לחיסון שניתן בזריקה.

אז עכשיו נשאלות שתי שאלות לגבי תופעת הלוואי:
1. האם אכן כל או רוב מקרי שיתוק ה-AFP (שאינו פוליו, כאמור) בהודו קשורים ישירות לחיסון הפוליו? המידע בקישור הזה טוען למתאם חזק (ופרופורציונלי), אך אין די בכך כדי לבסס סיבתיות; מדובר בדו"ח אחד שנכתב ע"ס נתונים שלא נאספו למטרה הזו. ייתכן שזה אכן המצב (העגום), אך יש לבדוק זאת הלאה, מכיוון שזה לא נבדק באופן רשמי (זה כמובן חלק מהביקורת של כותבי הדוח). מתוך הדוח:
These findings point to the need for a critical appraisal to find the factors contributing to the increase in non-polio AFP with increase in OPV doses ?perhaps looking at the influence of strain shifts of entero-pathogens induced by the vaccine given practically once every month.


2. האם הייתה הצדקה למבצע חיסונים נרחב כזה, בהתחשב בעלותו ובתופעות הלוואי?
זו כבר שאלה אחרת שהתשובה לה מורכבת. לדעת הכותבים לא, לדעת ממשלת הודו נראה שכן.

לסיכום: הפוליו אכן מוגר בהודו ועל כך אין חולקים; באשר לשאלת המחיר (בכל המובנים) – תלוי את מי שואלים.

ולמודאגים, למען הסר הספק: בישראל לא משתמשים בחיסון האורלי כבר שנים רבות.
ציטוט מתוך ויקיפדיה: "ב-1989, הוכנס לתוכנית השגרתית בארץ, מתן חיסון מומת לפני החיסון החי המוחלש ומאז לא אירע אף מקרה שיתוק בין מקבלי החיסון. אך נוכח הסיכון האפשרי הוחלט על הוצאתו משגרת החיסונים."
 
פוליו

החלפת שיתוק אחד בשיתוק אחר איננה מהווה "הצלחה" של מבצע חיסונים עבורי. זו בדיוק הגישה הצרה שמתעלמת מהתמונה הכוללת. ראה מה כתבתי על HIB לפני כמה דקות בתשובה לקומראן. אתה יכול להתפאר בזה שהחיסון הוריד את התחלואה בכ 99%, אבל אם אתה מביא בחשבון את התמונה הכוללת, שהתחלואה בהמופילוס אינפלואנזה מסוגים אחרים עלתה במאות אחוזים, אז תרומת החיסון כבר לא כל כך מובנת מאליה...

עם פוליו ההחלפה הזו נעשתה כבר מימיו הראשונים של החיסון, כפי שמסכם ניל מילר.

אגב, בישראל היתה התפרצות פוליו בשנת 88, לפני החלפת החיסונים, שפגעה בעיקר בילדים בוגרים ובילדים מחוסנים. "תופעת הלוואי" של OPV לגרום לשיתוק ידועה מאד וזה כלל לא מפתיע שמקרי השיתוק עלו בהודו לאחר החיסון הזה.
 
זה שהיא לא מהווה הצלחה *עבורך* זה עניין אחר

אבל כתבת דברים שגויים עובדתית ושאלת את חסון וקס מהיכן המידע שלו כשהדברים שטען הופיעו במידע שאתה בעצמך הבאת. נראה לי שמגיעה לו התנצלות.
 

פולספגן

New member
למה עבורך זה מהווה "הצלחה"?

(במקום להיות משותק מזן A, תהיה משותק מזן B שיותר אלים)
 
לא טענתי שזה מהווה עבורי הצלחה או כישלון

כאמור, זו שאלה אחרת שהממשל בהודו צריך לבחון.
 
אני יודעת. לא התכוונתי לבוליביה.

ובוליביה אינה עיירה, והעיירה שציינת לא מייצגת את בוליביה ובטח לא את כל העולם. אז, מה בדבר אפריקה? אני שואלת אם העובדה ששם לא מחסנים, יש לה קשר עם תחלואת מגיפות גבוהה.
 

פולספגן

New member
מהעיירה שציינתי יוצאים לג'ונגלים של בוליביה

הגונגל הבוליביאני ידוע במגוון עולם החי בו, או הפמפס (Pampas), איזור של ביצות המזמן למטיילים הרפתקאות עם דיריי הביצות כדוגמת תנינים, אנקונדות ועוד.
לכן, הייתי מצפה למלריה ולפוליו שהבטחת, אז איך את מסבירה את זה שאין שם מלריה ופוליו?
 
אני לא מבינה בזה ושאלתי על אפריקה.

גם לא נראה לי הגיוני להשוות את כל מרכז אפריקה לעיירה אחת בדרום אמריקה. ולא "הבטחתי" לך מלריה ופוליו בבוליביה. שאלתי על אפריקה שהוזכרה בהרצאה של אותה קרן שהיא מתמחה באיפדמיולוגיה. במה את מתמחה?
 

פולספגן

New member
שוב, לא דברתי רק על העיירה הזאת, אלא על כל

בוליביה ונתתי לך מקרה קצה של העיירה הזאת שלמרות קירבתה לג'ונגלים אין שם.
אגב, גם אין שם בג'ונגלים.
 

פולספגן

New member
שלא חיסונים הם הסיבה אם יש התפרצות מחלה או לא

להיפך, הוא הנכון, כי חיסונים מעודדים זנים אלימים יותר.

מחלות ילדות שפעם נחשבו לקלות, היום הם כבר בגדר מחלות קשות וזאת ב"זכות" החיסונים.
 
אבל מי טען שרק החיסונים משפיעים?

ואיך בחירה במחלה שהחיסון אליה עוד לא אושר והוא כרגע רק ניסויי רלוונטית לטענה שלך, עוד פחות ברור לי...

מחלות ילדות שנחשבו לקלות נחשבות גם היום לקלות בידי אותם אנשים. אבל גם אז וגם היום היה אחוז מסוים שעבורו הן לא היו קלות. לרוב אותם אנשים היו רחוק מהעין ומי שלא הכיר אותם אישית או עובד בתחום הרפואה פשוט לא נתקל בהם...
 

פולספגן

New member
המלריה עוד לא אושר, אבל הפוליו כן -

הואיל ונתתי מקרה קצה של ביצות, ששם היה אמור להיות פוליו בגדול ועובדה שלא כך הדבר.
בנוסף, כפי שציינתי זה עולם שלישי ולכן לא צריך להסביר לך את רמת ההגיינה שם.

חוץ מזה, אתה מוזמן להשוות לשם איזה חיסון שרק תרצה.

לגבי טענתך שהמחלות לא השתנו, אז מור סגמון חסך לי מענה
 
"אמור"? הוא יודע שהוא אמור?
זה לא עובד כך

מכיוון שהטענה המקורית לא הייתה שבכל מקום על הפלנטה שאין בו חיסון יש מגפה, ה"הוכחה" הזו לא רלוונטית. יכולות להיות סיבות אחרות לכך שלא תהיה מגפה.

לגבי שינויים במחלות, לא ראיתי במה רלוונטית התשובה של מור. מן הסתם אם יש חיסון ל-א' אבל לא ל-ב' אז עכשיו א' כבר פחות רלוונטי ואם יש בעיה היא תהיה ב-ב'.
 

פולספגן

New member
לא רוצה לכתוב בשמו, אך נראה לי שלא הבנת את מה

שהוא כתב.

הוא כתב שחיסון ל-א' ייצור בעיה חדשה של קיימת.
אתה יודע מה, היא בנוסף גם יכולה לחזק בעיה קיימת כפי שכתבת.

אגב, אשמח לשמוע מה הסיבות שאין שם מגפה למרות שמדובר בביצה
 
אין לי מושג, לא חקרתי את הנושא

ואין לי הבנה בביצות. אני לא רואה סיבה לחפש סיבות למה אין מלריה או פוליו בנקודה X בעולם... זו שאלה אחרת והיא אינה קשורה לדיון הזה כי היא לא מוכיחה דבר לגבי חיסונים לכאן או לכאן. הדוגמה שהבאת פשוט לא רלוונטית ואין לי כל שאיפה לחקור מה קורה בבוליביה.
 
למעלה