דדליפט (לא קופץ)

Rיקש

New member
דדליפט (לא קופץ)

ניסיתי להקפיץ את ההודעה בקשר לדדליפט מלפני כמה ימים - היא לא קופצת!! אז הנה קישור כל מי שיכול לעזור בנושא הדדליפט שיכנס. Rיקש.
 

אלי ו.

New member
דדליפט

תראה, בתור התחלה הייתי מתחיל בפשיטת גב בכדי לחזק את הגב התחתון. כשתהיה מוכן לדדליפט צריך לזכור כמה דברים: 1) גב ישר כל התנועה. מבט קדימה. 2) המוט צמוד לרגל כל התנועה. (ממש מתחכך!) 3) התנועה מתחילה מיישור הרגליים וממשיכה ליישור הגב. קרא שוב את ההוראות בקישור שנתתי לך, (שכח בינתיים מהכיווץ בישבן שהוא מבקש) תתחיל כמובן ממוט עם משקולות של 2.5 ק"ג כל צד. (הייתי כותב מוט ריק, אבל אז לא היה אפשר להרים את המוט מהריצפה)
 
דדליפט

אני מסכים למה שאלי כתב, כמה תוספות ! דדליפט אינו תרגיל שמתאים לכל אחד ולצערי אין הרבה אנשים שיודעים לבצע אותו נכון. ביצוע לא נכון יכול לגרום לפציעות קשות - לתשומת לבכם ! ישנם כמה סוגי דדליפט, להלן 2 מהם: 1. דדליפט רגיל הוא תרגיל לחיזוק הרגלים כאשר יש עומס גדול על שרירי הגב שעובדים כמייצבים (שם לב אין תנועה בעמוד השדרה !!!) ולכן אנשים בעלי גב חלש יכולים לבצע נזק בחוליות עמוד השדרה המותניות. 2. סטיף דדליפט הוא תרגיל ליזוק שרירי התחת והירך האחורי (ראה מאמר שרירים עיקריים), גם בתרגיל זה זוקפי הגב עובדים קשה מאוד כמייצבים והסכנה זהה. לכן המלצתי לרובנו היא לא לבצע תרגיל זה. אם המטרה חיזוק הרגלים יש מספיק תרגילים לכך ! Rקיש שאתה מנסה לחזק את זוקפי הגב אל תתרומם מעבר לקו הגוף, עדיף שתבצע את התרגיל ממכונה כלומר כפיפה בגב (כוח הכובד) והתרוממות עד קו הגוף, הקפד על ביצוע איטי ונכון. רמי
 

אלי ו.

New member
מסכים, הסיכון לפציעה במיוחד גדול אם

לא שומרים על גב ישר (אז הדיסק אינו מרפד בין החוליות) לא שומרים על מוט משקולת צמוד לרגליים. סטיף לג דדליפט, הוא תרגיל שבאמת לא מומלץ לרוב המתאמנים. (הרבה יותר מדי פציעות)
 

Rיקש

New member
דדליפט בעייתי.

עדיין אני לא מצליח להבין לגמרי את "אומנות" הדדליפט. לצערי במכון כושר שאני מתאמן בו אין מכשיר שאני יכול לחזק את זוקפי הגב. (מכשיר שמחזיק את הרגליים ונשענים עם האגן עליו ומבצעים כפיפה של הגב כלפי הרצפה וחזרה אל קו הגוף שנמצא בזווית כלפי מעלה) אין לי תחליף לדדליפט! אני מבצע כרגע רק פשיטות גב, אני מרגיש שזה לא ממש אפקטיבי (ובסוף לא יהיו לי ילדים בגללו!) מה עושים? אולי ניזום סיטוני הדרכה? למישהו יש מצלמה דיגטלית? - אני יבוא לצלם אותך רמי
אוף!. Rיקש.
 

אלי ו.

New member
תראה

לך ל www.exrx.net אם אתה עוד לא מכיר ותראה קטע וידאו (לא להתלהב, לא משהו) של התרגיל. בסופו של דבר דדליפט הוא תרגיל מאוד פשוט. משקולת על הרצפה, מתכופפים מחזיקים במשקולת ומזדקפים. יש רק כמה כללי בטיחות שצריכים לשמור עליהם בכדי לא להפגע. פשיטת גב, אפשר לכון את רוב המכשירים לפשיטת גב כך בכדי לדאוג לדור הבא. אם תעשה את פשיטת הגב מאוד לאט (ירידה של 5 שניות, 2 שניות למטה, שניה לעליה, ועצירה של שניה כשהגב ישר) תרגיש בהבדל. עבודה איטית, משנה כל תרגיל והרבה יותר יעילה. (בהתחלה אולי תצטרך שהשותף שלך יקריא לך זמנים) אני אוהב גם לעשות פשיטת גב עם משקולת, מחזיקים משקולת בשתי ידיים מתחת הסנטר. זה תרגיל קצת יותר מתקדם ולא מומלץ אם אתה לא מיצית את העבודה האיטית שדיברתי עליה קודם.
 
אומנות הדדליפט !

לדאבוני זה באמת אומנות ! צר לי לאכזב אותך, דדליפט לא נועד לחיזוק הגב !!! ואם זו המטרה אז אני ממליץ שתמשיך עם תרגיל פשיטות הגב כפי שאלי ממליץ. כמו כן אל תשכח ששרירי זוקפי הגב הם לא שרירים גדולים ואין צורך להשקיע בהם כמו בשרירים גדולים. לגבי הסירטונים, אני בטוח שזה היה עוזר אם היה דבר כזה בחדרי כושר, אבל כן נכנסת השאלה - אז למה בכלל יש מדריכי חדר כושר ?
 

Rיקש

New member
מדריכי כושר

כאשר אתה בעיר הגדולה ויש לך 100 מכוני כושר שאתה יכול לבחור מבינהם, אז אתה הולך ומוצא את זה שיש בו מדריך טוב... אבל כאתה גר בישוב שכל הבחירה שלך היא בין 3 מכוני כושר (באיזור כולו) אז כל כך מה לעשות. המדריכים במקרה שלי הם לא פונקציה. ורמי, כשאני חושב על זה אולי אני באמת אבוא ואצלם אותך?!!? (רק תשיג מצלמה
, ועכשיו כשאני חושב על זה אני אוכל לראות גם את לי...
) Rיקש. (החולם בהקיציס)
 
למעלה