ד"א, לכל הסוציאל-דמוקרטים שמהללים

ראליסט

New member
נכון...

אבל מה לעניין זה ולנושא הכלכלי??? הבאת סיפור מאד מזעזע,שנראה על פניו נכון,ומוזר שאפילו מדינת ישראל לא יצאה במתקפה דיפלומטית על מדינות אילו ,הנחשבות לידידות לישראל (לא כמו ארה"ב-שגם היא גזענית ביחס לזרים),אבל בכל זאת ,אילו מדינות מערב אירופאיות. אבל מה הקשר לנושא הכלכלי חברתי??? כבר אמרתי לך: הייתי מת שישראל תדמה לשוויץ או שבדיה במובן הכלכלי-חברתי.זה מחייב שאני אתמוך במדיניות אאוגנית,גזענית? הרי ישראל היתה בת ברית יחידה בעולם של דרום-אפריקה של משטר האפרטהייד.בלי בושה,ישראל שאוכלוסייתה עברה את השואה,הסכימה להיות בת-ברית לדרום אפריקה הנאצית,רק בכדי להנות מהיצוא שלה!
 

אריק ל

New member
ממש לא נכון

הסיבה שישראל שמרה על יחסים טובים עם דרום אפריקה היא לא בגלל היצוא שלה, בשביל זה היה לנו את אמריקה ועוד מדינות רבות (בכלל דרום אפריקה לא מהווה חלק ניכר בכלכלה הישראלית), אלא בגלל האוכלוסיה היהודית הגדולה (כמה עשרות אלפים) בדרום אפריקה, שפחדנו מאוד שיקרה להם מה שקרה לשחורים שם. ישראל לא שמרה על יחסים עם דרום אפריקה רק בשביל הכסף, כמו שהערבים והרבה אנטישמים טוענים (ולצערי גם כמה שפשוט בתמימות לא יודעים, כמוך), אלא בגלל הפחד שהדברים שקרו בגרמניה לכל המיעוטים ובייחוד ליהודים לא יחזרו בדרום אפריקה שבנתיים התעללה רק באוכלוסייה השחורה שלה.
 

ראליסט

New member
לא נכון!!!

הסיבה העיקרית היתה העובדה שרוב מדינות העולם החרימו את ישראל,מבחינת נשק גרעיני-למעשה כל מדינות העולם. הרי גם ארה"ב מעולם לא ספקה לישראל חומרים גרעיניים,וצרפת כמובן שהפסיקה בזאת ,שנים מספר לאחר שסייעה לנו בבנית הכור. אמצעיים גרעיניים (אורניום מועשר וכד.),היינו יכולים להשיג בעבר רק מדרום אפריקה.לכן דאגנו לטפח את היחסים הדיפלומטיים איתם. זה דבר חמור! מצטער,אבל יהודי דרום אפריקה מעולם לא היו בסכנה.האפרטההיד היה נגד השחורים ו"הצבעוניים",בעוד שיהודי דרום אפריקה,נחשבו ל"צד הנכון",ותמיד היו שכבה מבוססת ועשירה.מעולם לא היו חייהם בסכנה.לא זאת הסיבה,וגם מדינת ישראל הכביכול נאורה,עשתה דברים מגונים כאשר הדבר נגע לטובתה האישית.זאת תמימות לחשוב שאנחנו נהגנו בשונה מהאחרים!!!
 

ראליסט

New member
אגב,

יש חברים "טובים" מהימין הקיצוני,שרוצים לעשות אותם דברים לשמאל הישראלי,ולערבים.ולאחר רצח רבין,איני קונה שמדובר בעשרות קיצוניים...
 
למעלה