האבטלה ממשיכה לצנוח

gershon17

New member
אז איך יודעים כמה אבטלה יש?

ממתיק, כמה אבטלה יש? ומאיפה אתה יודע? אולי בכלל יש רק 2% אבטלה, כי המוני לא מובטלים שיקרו ואמרו שהם כן מובטלים?
 
אבטלה לא בודקים על פי סקרים גרשון

אבטלה בודקים על פי רשימות מסודרות ומעודכנות שיש בלשכות התעסוקה ומרוכזות כולם במסוף הראשי של משרד העבודה והרווחה. אי לכך אני טוען שזה שמוחקים אדם מהרשימה ושולחים אותו הביתה להרקב ברעב, ללא עבודה וללא קצבה, לא אומר שהאבטלה ירדה, זה אומר רק שאותו אדם נמחק על הנייר מרשימת המובטלים. דבר שאתה לא תבין, כי בחיים שלך לא היית מובטל ולא היית צריך לעמוד בפני כזאת השפלה.
 
לא. כמה צריך להסביר לך?

נתוני האבטלה נגזרים מסקרי כוח אדם של הלמ"ס, נתוני המתייצבים בלשכות התעסוקה הם נתונים אחרים. הנה, תסתכל כאן ותראה את ההבדל. אני צריך לחזור מיליון פעם על ההסבר לגבי שיעור ההשתתפות בכוח העבודה? יש שלוש אפשרויות להיגרע ממצבת המובטלים. האחת למצוא עבודה, השניה להתייאש ולהפסיק לחפש עבודה, השלישית למות. בהנחה שאפשרות 1 מתקיימת, לא נראה שום שינוי בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה. אם מתוך 100 אנשים 50 רצו לעבוד ו 5 מתוכם היו מובטלים, לאחר שאחד מהם מצא עבודה, שיעור ההשתתפות ישאר 50% ושיעור המובטלים ירד מ 10% לרמה של 8%. בהנחה שאפשרות 2 מתקיימת, אזי מתוך אותם 100 אנשים כיום רק 49 רוצים לעבוד ומתוכם 4 מובטלים. במקרה שכזה שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ירד לרמה של 49%, והאבטלה תרד לרמה של כ- 8.16%. בהנחה שאפשרות 3 מתקיימת, אזי יהיו לנו 99 אנשים, מתוכם 50 ירצו לעבוד ומתוכם 4 מובטלים. במקרה שזה שיעור ההשתתפות בכוח העבודה יעלה לרמה של 50.5% ושיעור האבטלה ירד לרמה של 8%. עכשיו בו נראה מה קרה אצלנו, האוכלוסיה המשיכה לגדול ולא ידוע לי על מובטלים שמתו, ממש, ברעב כך שתרחיש 3 הכולל מוות פתאומי של אלפי מובטלים נגרע. תרחיש 2 לא מתקיים מאחר ואנחנו יודעים ששיעור ההשתתפות בכוח העבודה לא ירד. מכאן יכול להתקיים אך ורק התרחיש הראשון, קרי חלק מהמובטלים מצאו עבודה ומכאן נרשמה ירידה בשיעור האבטלה. הצלחת להבין סוף סוף??? אתה יכול לטמון את הראש בחול ולחיות בבועה משלך שם הנתונים הכלכליים מסתדרים עם האמונות/רצונות שלך, אבל לצערך/שמחתך הנתונים הכלכליים מלמדים אחרת.
 
הסקר הכי טוב זה לבדוק את בתי הקברות

לבדוק כמה מובטלים מתו, לבדוק מאיזו סיבה מת כל אחד ואחד מהם, לבדוק לכמה מהם נשללה קצבתם ומה היו הסיבות לאותה שלילה. ואז אולי גם תוצאות הסקר יהיו רציניות ומשקפות יותר. כי מה הטעם לבדוק את החיים, אם לא טורחים לבדוק את המתים? שהרי באותה שיטה אפשר להכריז שבמדינת ישראל חיים היום 30 מיליון אזרחים, כי אף אחד לא מוריד את אלה שמתו בינתיים.
 
בוודאי שבודקים

יש גם מספרים מדויקים לגבי האוכלוסיה וכוח העבודה האזרחי. תתעודד, האוכלוסיה גדלה באופן קבוע ובשיעור פחות או יותר קבוע. אם אתה טוען כי מתו לנו אלפי מובטלים ובגלל זה האבטלה ירדה, בבקשה, תראה לנו איזשהו מקור לדברים מלבד מוחך הקודח.
 
מי אמר שבודקים?

אם אין להם כסף אפילו לערוך ראיונות פנים אל פנים, איך בדיוק אתה מצפה שיהיה להם כסף לערוך בדיקות קברים? ואני לא טוען כי מתו לנו אלפי מובטלים ובגלל זה האבטלה ירדה, כי האבטלה לא ירדה מלבד על הנייר שסופג הכל, גם את השקר הזה. כשבעלי תוכנית ויסקונסין מוחקים 1000 שמות מרשימת המובטלים ושולחים אותם הביתה להרקב ברעב לאחר ששללו מהם את קצבותיהם והכניסו את הכספים הללו לכיסם, אין זה אומר שיש פחות 1000 מובטלים בישראל, זה אומר שיש פחות 1000 מובטלים ברשימת המובטלים, והכספים של כל ה1000 האלה ממשיכים לזרום, אלא שהפעם לכיסיהם של בעלי תוכנית ויסקונסין המושחתים שהאינטרס שלהם הוא למחוק כמה שיותר שמות מרשימת המובטלים ולקבל את קצבותיהם במקומם. כך שאיך בדיוק לדבר כזה אפשר לקרוא צמצום האבטלה?
 
אתה ממש מצחיק

מה אתה חושב, שיש קונספירציה להעלים גופות? כל מקרה מוות מדווח למשרד הפנים. לגבי המובטלים, עדיין לא הצלחת להבין את מה שהסברתי לך? זה באמת כל כך קשה להבנה?
 
אף אחד לא מעלים גופות....

בוא אני אסביר לך כך שגם אתה תבין איך בדיוק "האבטלה ירדה": ניקח אותך ואת גרשון, נגיד שאתם רשומים כמובטלים ומקבלים הבטחת הכנסה. עכשיו באה המדינה ושולחת אותכם לתוכנית ויסקונסין. בעלי התוכנית שהאינטרס שלהם הוא למחוק כמה שיותר שמות מרשימת המובטלים, עושים הכל ובסופו של דבר מצליחים למחוק אותכם מהרשימה ולקבל במקומכם את קצבתכם, בעוד שאתם נשלחים הביתה להרקב בעוני וברעב, ללא כל זכויות, ללא עבודה וללא קצבה. בינתיים מוצאת את עצמה אשרת מובטלת כתוצאה מפיטורים, התייעלות, או כל סיבה אחרת. הנתונים מראים שהאבטלה הצטמצמה, שכן רק אשרת מופיעה ברשימת המובטלים עכשיו, בעוד שאתה וגרשון נמחקתם ממנה וכבר אינכם מופיעים בה. כך שאפשר להכריז עכשיו שהאבטלה ירדה לפחות בחצי. אך בוא נראה מה קורה במציאות, ולא על הנייר: כמה מובטלים יש לנו עכשיו במציאות? 1 או 3? תעשה אתה לבד חשבון, שהרי אתה טוב בחשבון...
 
אולי תקרא את מה שכתבתי?

באמת הסברתי את זה טוב. בהחלט יתכן כי מובטלים יתאיישו מלחפש עבודה, הן מיוזמתם והן כתוצאה ממדיניות ממשלתית, אבל, במידה ותרחיש שכזה מתקיים, אתה רואה ירידה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה. אני אחזור בפעם ה 100, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה אומר כמה אנשים רוצים לעבוד. מתוכם, אלו שלא עובדים מוגדרים כמובטלים. מכאן, אם שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נשאר באותה הרמה, ואילו מספר המובטלים ירד, המשמעות היא אחת, המובטלים הפסיקו להיות מובטלים כי הם מצאו עבודה ולא כי הם התאיישו. הצלחת להבין?
 
אתה זה שלא מבין

יש הבדל בין מספר המובטלים לבין מספר דורשי העבודה או מחפשי העבודה. כשאומרים שהאבטלה ירדה, מתכוונים לכך ששיעור המובטלים ירד, לא שיעור דורשי העבודה. ושיעור המובטלים לא נמדד ע"י סקרים של הלמס. שיעור המובטלים זו הרשימה שרשומה במשרד העבודה והרווחה. כך שכפי שציינתי, האבטלה "ירדה" רק על הנייר, כי במציאות, כפי שהוכחתי לך, היא אפילו עלתה. אלא אם כן תמציא שיטה מתמטית חדשה שעל פיה המס' 3 קטן יותר מהמס' 2.
ומלבד זאת, אתה יודע מתי אני אסכים איתך ששיעור האבטלה אכן ירד? ביום שבו יבטלו את תוכנית ויסקונסין, כי לא יהיה יותר צורך "לשפץ" את רשימת המובטלים. אז אני אסכים איתך שהאבטלה אכן ירדה. אך כל עוד התוכנית הזאת קיימת ומשפצת את רשימת המובטלים. אין סיכוי שהאבטלה תרד, כי אם דווקא ההיפך, האבטלה אמנם תרד על הנייר שסופג הכל וגם את השקר הזה, אך במציאות היא רק תעלה.
 
אהה, אני זה שלא מבין

אתה טוען שמי שדורש עבודה אינו מובטל? ממתיק, זה הולך הפוך, כל דורשי העבודה הם מובטלים, בהגדרתם (בהנחה שהם לא עובדים ודורשים עבודה נוספת). נוסף עליהם יש נוספים שמבקשים לעבוד אך אינם פועלים דרך הלשכה (אני, למשל, מעולם לא הייתי בלשכת התעסוקה אם כי היו תקופות בהן לא עבדתי ואף חיפשתי עבודה). אתה לא הוכחת כלום. אם אתה רוצה הסבר למהות המילה "הוכחה" אני אשמח להסביר. בסיכומו של דבר ממתיק, ונסיים את הוויכוח בצורה הכי פשוטה, אם שיעור האבטלה לא באמת ירד היינו צריכים לראות ירידה במספר המשרות במשק, נכון? אז זהו, שלא. תסתכל כאן ותראה איך מספר המשרות במשק גדל. אם בשנת 2003 היו 2.23 מיליון משרות (בנטרול משרות שהן מקום עבודה נוסף) בשנת 2006 היו לנו כבר 2.464 מיליון משרות. מדובר בגידול של יותר מ 10% במספר המשרות על פני 3 שנים. יותר מגידול האוכלוסיה, כמובן. שים לב שמדובר במשרות שכיר לעובדים ישראלים בלבד, ניטרלתי, בכוונה תחילה, את הזרים ואת הפלסטינאים (גם במספר הכולל אותם, אם זה מדאיג אותך, חל גידול דומה). שים לב שבתור בונוס אפשר לראות שהשכר הממוצע בניכוי אינפלצייה (תסתכל על הנתונים של "מחירי 2004) גדל בתקופה הזאת בכ- 5%, גידול דומה נרשם בחציון (ובקו העוני) כך שאנחנו יודעים שזה לא רק "העשירים". לצערך הרב.
 
תודה שעזרת לי להוכיח את טענתי!../images/Emo45.gif

עכשיו יש גם הוכחה לכך, תודות לך, שלמעלה ממחצית מאוכלוסיית ישראל מובטלת. שימו לב לנתונים שהוא בעצמו הביא: 2.464 מיליון משרות. שזה אומר פחות מ3000000 מיליון איש עובדים בישראל. וזה עכשיו שהמס' המשרות גדל לטענתך. עכשיו בוא נוריד מתוך המס' הזה שהבאת את כל המשרות החלקיות והזמניות, נוריד גם את המשרות קבלן שעובדיהם משתכרים שכר רעב ואין להם שום זכויות, נוריד גם את "המשרות" של תוכנית ויסקונסין, שאלו הן משרות בהתנדבות ולא בשכר. ובוא נראה עם כמה משרות נשארנו... וזאת מבלי אפילו לדבר על כך שמתוך 7000000 אזרחים פחות מ2500000 עובדים. כמובן שבשיקלול המלא יש לקחת בחשבון גם את הילדים והזקנים באוכלוסייה. אך גם אחרי שמורידים אותם מהשיקלול, אנחנו עדייו נשארים עם למעלה מ2 מיליון מובטלים, וזאת מבלי אפילו להוריד את מה שציינתי שצריך להוריד. כך שתגיד לי איך בדיוק זה מתיישב עם נתוני הלמס על כך שבישראל יש רק 220000 מובטלים? תעשה לבד חשבון ותראה שזה בלתי הגיוני שיש כזה מספר של מובטלים, אם יש רק 2.464 מיליון משרות.
 
אם כבר אתה רוצה את זה, לא אני.

קפיטליזם הוא זה שמעסיק ילדים תמורת שכר רעב. תראה למשל את חברת נייק שאת הנעליים שלה מייצרים עבורה ילדים בשכר רעב. ציינתי בדבריי שגם לאחר השיקלול הסופי והורדת האוכלוסייה שאינה צריכה לעבוד, קרי: הילדים והזקנים, אנחנו עדיין נשארים עם כמעט 3 מיליון מובטלים. וזאת מבלי להוריד אפילו מהשיקלול הסופי את כל אלה שעובדים במשרות מלאות, או "בהתנדבות" בתוכנית ויסקונסין וכל עובדי הקבלן למיניהם שעובדים בתנאים תת-אנושיים ושמעסיקיהם מפרים את החוק ומשלמים להם שכר רעב תמורת עבודתם זו אצלם. כי אם נכליל גם אותם, נגיע גם ל4 מיליון.
 

vinney

Well-known member
מאיפה אתה מקריץ את המספרים האלה?

זה מהסרט, תנשום אוויר.
 
../images/Emo6.gif ממש לא ממתיק

סה"כ אנשים בגילאי עבודה (בכלל זה גילאים 15-21) הם 5 מיליון ולא 7 מיליון. מתוכם צריך לנטרל את הגילאים 15-21 (לפחות עוד מיליון ומשהו, כך שנשארנו עם מספר קטן יותר מ- 4 מיליון. מזה צריך להוריד הרבה מאוד גברים חרדים ונשים ערביות שמבחירה לא עובדות, חלק מהסטודנטים ועקרי/ות בית. לאחר כל ההפחות של אלו שמרצונם החופשי לא רוצים לעבוד אנחנו מגיעים לכוח העבודה האזרחי שהוא ברמה של 2.8 מיליון. האחוז של מספר זה מתוך סה"כ גילאי העבודה מוגדר כשיעור ההשתתפות בכוח העבודה. רק מתוך אלו שרוצים לעבוד אתה סופר מובטלים אלא אם אתה מתכוון להכליל סטודנט עשיר שמבחירה מעדיף להתרכז בלימודיו ולא לעבוד כמובטל או אישה ערביה שמעדיפה להישאר בבית, מרצונה החופשי, ולטפל בששת ילדיה. הבנת סוף סוף את הקונספט של מובטל? עקרת בית שמרצונה נשארת בבית לטפל בילדים אינה מוגדרת כמובטלת, כנ"ל לא גבר חרדי שמעדיף ללמוד תורה וכנ"ל סטודנט עשיר שמעדיף ללמוד על חשבון הוריו ולגור בדירה על חשבון הוריו וולא לעבוד. מובטל הוא מי שרוצה לעבוד אבל לא מצליח למצוא עבודה. כמו שאמרתי, שיעור ההשתתפות לא השתנה כלומר אנחנו יודעים שלא עברו אנשים מהקבוצה שרוצה לעבוד אל הקבוצה שלא רוצה לעבוד ומכאן הירידה בשיעור האבטלה משמעה שמובטלים מצאו עבודה ואכן ניתן לראות זאת בגידול היפה במספר המשרות.
 
פתאום המובטלים זה אלה שרוצים לעבוד?

מה קרה לגירסה שטענת כל הזמן שהמובטלים הם חבורה של פראזיטים שמוצצים את הכסף של משלמי המיסים? פתאום "מובטל הוא מי שרוצה לעבוד אבל לא מצליח למצוא עבודה"? כמה פעמים תשנה את גירסתך כדי להתאים אותה לטענותיך הקפיטליסטיות? והיום אין דבר כזה "מובטל מרצון" מובטל מרצון מת מרעב, כי המדינה לא מתייחסת אליו כמובטל ולא נותנת גרוש. מובטל הוא רק מי שרשום בלישכה והמדינה ממשיכה להכיר בו כמובטל. כל השאר אינם נחשבים כמובטלים, למרות שהם כן. אך כל עוד המדינה לא לוקחת אותם בחשבון והם אינם מופיעים ברשימת המובטלים, או מוצאים ממנה מכל סיבה שהיא, בין השאר תוכנית ויסקונסין שנועדה בדיוק בשביל זה, ולא יעזור לך אם תטען אחרת, כי זו עובדה, הם לא נחשבים למובטלים.
 

gershon17

New member
תוכנית ויסקונסין לא קשורה למובטלים

היא קשורה למקבלי הבטחת הכנסה. מתי תפנים את ההבדל כבר?
 
מקבלי הבטחת הכנסה הם גם מובטלים

ההבדל בינם לבין שאר המובטלים זה שהם אינם כשירים לעבודה. ולמרות זאת, דווקא אותם החליטו לשלוח לויסקונסין. מה שרק מוכיח שויסקונסין נועדה לדבר אחד בלבד: לשלול מאלה שאינם כשירים לעבודה את קצבותיהם ולמחוק אותם מרשימת המובטלים שזכאים לקצבה מהמדינה.
 
למעלה