האבטלה ממשיכה לצנוח

תמיד זה היה ככה

אמרתי לך, אם אתה לא מבין משהו בכלכלה, אתה מוזמן לשאול אותי ואני בשמחה אסביר. על ההגדרות למובטלים ולשיעור ההשתתפות בכוח העבודה חזרתי אינספור פעמים, אני לא אשם שיכולת ההבנה שלך ככל הנראה לא מספיק טובה בשביל להבין את זה. לשאלתך הראשונה, איפה טענתי שה"מובטלים הם חבורה של פראזיטים..."?מעולם לא טענתי כך, מדוע אתה משקר? לשאלתך השניה, לא. לא פתאום. תמיד מובטל הוא מי שרוצה לעבוד (לפחות בדיבורים) אך אינו מוצא עבודה. לשאלתך השלישית. 0. לא שיניתי את גירסתי. לקביעתך הראשונית, אכן אין כזה דבר "מובטל מרצון". מובטל מרצון הוא למעשה אדם שאינו נמצא בכוח העבודה האזרחי. הוא אינו עובד מרצון. יש הבדל בין שתי ההגדרות. לקביעתך השניה, היא שגויה. המדינה מתייחסת למי שאינו רוצה לעבוד מרצונו ונותנת להם קצבאות שונות ומשונות. לקביעתך השלישית, גם היא שגויה. מובטל אינו רק מי שרשום בלשכה והמדינה ממשיכה להכיר בו כמובטל. אתה מתבלבל עם דורשי עבודה בלשכות התעסוקה. מובטל מוגדר כמי שרוצה לעבוד וביצע איזשהו צעד פעיל בנושא בחודש האחרון (ולו משלוח פקס או דוא"ל למקום עבודה אחד לפחות) ואינו עובד. לגבי כקביעתך הרביעית כי קביעתך השלישית היא עובדה, שוב שגיתי. בהחלט לא מדובר בעובדה מאחר והדבר אינו נכון ומעיד על חוסר הבנה מוחלט. אני ממליץ שתקרא פעם נוספת את ההסברים שלי בנושא ואולי, סוף סוף, תפסיק לעשות מעצמך בדיחה ותכיר קצת את הנושא שכביכול מאוד אכפת לך ממנו.
 

baudrate

New member
יוסי בכר מטיל ספק בנתוני האבטלה

מנכ"ל האוצר לשעבר , וכיום ממלא מקום מנהל ראשות המיסים, אומר שלא נראים לא הנתונים האחרונים על האבטלה הנתונים טובים מדי מכדי שזה יהיה אמיתי, כך הוא אומר. אינני יודע מה מניע אוות לומר זאת, ומהם הנימוקים שלו אבל הנה יש חיזוק לדבריו של ממתיק סוד מכיוון בלתי צפוי.
 
ממש לא

יתכן שיש סטיה של כמה עשיריות לפה ו/או לשם. הירידה אכן נראית חדה למדי, ויתכן בהחלט כי ברבעון הקודם הייתה סטייה למעלה דווקא והיום סטייה למטה. כמו שאמרתי, אני מתבסס על נתוני הלמ"ס. אם הם שגויים, יש לנו בעיה. בכל מקרה, כל עוד אני לא רואה איזושהי ראיה לכך אני נוטה להאמין שסוקרי הלמ"ס עושים עבודתם נאמנה.
 
אני מציע לו שיבדוק כמה נמחקו...

מרשימת המובטלים בעקבות תוכנית ויסקונסין. שיעשה הצלבה עם נתוני "הירידה" באבטלה ואני מבטיח לך שהוא יגלה שהאבטלה לא רק שלא ירדה מלבד על הנייר שמסוגל לספוג הכל, כולל השקר הזה, אלא דווקא עלתה ובגדול. לא ייתכן שתמשיך להתקיים תוכנית שנועדה למחוק אנשים מרשימת המובטלים, ויגידו לנו שהאבטלה ירדה. כל עוד התוכנית הזאת ממשיכה להתקיים, אין סיכוי שהאבטלה תרד, מלבד על הנייר. בכי ביום שהאבטלה תרד על באמת במציאות ולא רק על הנייר, כבר לא ייצטרכו יותר את התוכנית הזאת שכל מטרתה למחוק כמה שיותר מובטלים מרשימת המובטלים.
 
וגם אין קשר בין דמי אבטלה

לבין מובטלים. מקבלים דמי אבטלה עומדים על כ- 66 אלף, הדורשים בלשכות העבודה (כולל דרישות להבטחת הכנסה) כ- 200 אלף והמובטלים בסביבות 220. אולי תנסה קצת ללמוד את הנושא לפני שאתה פולט שטויות?
 

gershon17

New member
אם הרבה מובטלים מתים

זה צריך להשפיע על תוחלת החיים, וזה לא. עוד נסיון מטופש מצידך.
 
והנה הלינק

תסתכל למטה באתר של בנק ישראל ותראה את ההבחנה בין מובטלים לבין דורשי עבודה בלשכות התעסוקה.
 
והנה הלינק

תסתכל למטה באתר של בנק ישראל ותראה את ההבחנה בין מובטלים לבין דורשי עבודה בלשכות התעסוקה.
 

gershon17

New member
אבל מה אם מישהו לא נרשם בלשכה?

ובכל זאת מחפש עבודה? הוא לא נחשב מובטל?
 
לא. המדינה לא מחשיבה כמובטל

וכך גם לגבי אלה שהיא מוחקת דרך תוכנית ויסקונסין. מובטל יכול להיחשב ככזה רק אם המדינה מכירה בו כמובטל והוא מופיע ברשימת המובטלים הרשמית של משרד העבודה והרווחה. כל אחד אחר אינו יכול להיחשב למובטל ואינו יכול להיכלל בסטטיסטיקות ככזה.
 

gershon17

New member
אבל היא כן

כל מי שמחפש עבודה ולא מוצא מוגדר כמובטל. זו ההגדרה. לפי ההגדרה שלך יש רק 4% מובטלים ומצבנו מעולה ממש. מהו אחוז האבטלה האמיתי, ממתיק? אתה כל הזמן רק טוען שהאחוז שמדווח על-ידי הלמ"ס לא נכון. מה האחוז הנכון?
 
היא לא. ../images/Emo31.gif

אחוז האבטלה האמיתי, לא זה שעל הנייר, עומד היום על בערך למעלה מ3000000 איש, שזה כמחצית מאוכלוסיית ישראל.
 

gershon17

New member
60% אבטלה?

זו הטענה שלך? (מבין 7 מיליון התושבים, חלק לא משתתף בכוח העבודה) מאיפה המידע? אל תגיד לי! "כולם יודעים!" נכון? נו, ממתיק, אתה הרי לא סתם המצאת את זה שיש 60% אבטלה במשק הישראלי. איפה הגיבוי בנתונים?
 

gershon17

New member
סליחה, טעיתי

אחוז המשתתפים בכוח העבודה הוא בסביבות 55%? כשאתה טוען שיש 3 מיליון מובטלים, אתה למעשה אומר שיש 80% אבטלה. זה מה שאתה אומר? שיש 80% אבטלה? תוכיח.
 
לא, הוא טוען ששיעור האבטלה הוא 107%

כוח העבודה האזרחי המקובל מוגדר בין הגילאים 15-64 והוא עומד על 2.8 מיליון. כלומר ממתיק טוען ששיעור האבטלה הוא 107%. יש לך מושג הכיצד זה אפשרי?
 
אני לא צריך להוכיח, החבר שלך הוכיח

את זה, כשהציג את מס' המישרות בישראל: 2.464 מיליון משרות. עכשיו תעשה לבד חשבון: 7000000 - 2.464 מיליון משרות = ?
 

gershon17

New member
שכחת את האנשים שלא רוצים לעבוד

למשל הרוב המכריע של הנשים הערביות או הגברים החרדים. כל הפנסיונרים באשר הם, שגם לא נחשבים מובטלים כי הם פנסיונרים. ואל תשכח מיליון ומשהו ילדים שגם הם לא מובטלים. אתה מאד חכם, אין ספק.
 
כן, אף אחד לא רוצה לעבוד...

רק אתה רוצה לעבוד גרשון. כל השאר פארזיטים. הבנו אותך...
 

vinney

Well-known member
ממתיק, יש גבול לטיפשות אפילו מצדך

האם אתה טוען שזקנים בני 90 או ילדים בני 10 הם כוח עבודה בישראל? בתור קומוניסט אולי זה נשמע לך הגיוני, אבל לכל בן אדם בר דעת, בניגוד אלייך, הטענה הזאת נשמעת מגוחכת לחלוטין, כמו רוב מוחלט הדברים שאתה כותב.
 

gershon17

New member
איך יודעים כמה אנשים רוצים לעבוד?

המממ, ממתיק? איך אתה יודע כמה אנשים רוצים לעבוד ולא יכולים? למה אתה חושב שאתה יודע והלמ"ס לא?
 
למעלה