האבטלה ממשיכה לצנוח

האבטלה ממשיכה לצנוח

ההודעה הזאת היא במיוחד לכל הדמגוגים החברתיים שבוכים וזועקים. היום הלמ"ס פרסם את דוח כוח האדם לרבעון האחרון לשנת 2006 שכלל את נתוני הרבעון וסיכום שנתי. אז ככה, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נשאר ללא שינוי (שזה קצת חבל, כתוצאה מבלימת הקיצוץ בקצבאות הילדים, ככל הנראה) ושיעור האבטלה ירד מרמה של 8.3% לרמה של 7.6%. להזכירכם, דמגוגים יקרים שלי, נתוני התעסוקה מורכבים משני נתונים סטטיסטיים. הראשון, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, קרי מה אחוז האנשים שמעוניינים לעבוד והשני שיעור האבטלה, קרי כמה מבין אלו שמעוניינים לעבוד אינו עובד. לא להתבלבל עם ההתייצבות בלשכת התעסוקה בבקשה, מי שמעוניין לעבוד מוגדר כ: "יוזכר, כי בלתי מועסקים הם אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקובע וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים שקדמו לו, על ידי רישום בלשכות העבודה, על ידי פנייה אישית או בכתב למעסיק וכו', והיה באפשרותם להתחיל לעבוד בשבוע הקובע, אילו הוצעה להם עבודה מתאימה" מכאן, מספיק שמישהו שלח פקס אחד בחודש, והוא כבר מוגדר כשייך לכוח העבודה, אדם שכלל לא חיפש עבודה (למשל התייאש מלמצוא) נגרע מכוח העבודה האזרחי ומוריד לנו את שיעור ההשתתפות בכוח העבודה. מאחר והשיעור לא השתנה המשמעות היא שאו אף אחד לא התייאש או שמספר האנשים שהתייאשו ומספר האנשים המיואשים שהפסיקו להיות מיואשים היה זהה. כך או כך מבחינה מאקרו כלכלית יותר קל להתייחס לתרחיש הראשון מאחר ובכל מקרה בסה"כ אין שינוי במספר המיואשים ואני בכל מקרה מדבר על ממוצעים. המשמעות של הירידה הדרסטית באבטלה (ירידה של 0.7%) היא שבערך 9% מהמובטלים הצליחו למצוא עבודה בתוך תקופה של שלושה חודשים ומאידך לא התווסף אף מובטל (וכן, סביר להניח כי חלק גדול יותר מצאו עבודה וחלק קטן בהרבה איבדו את מקום העבודה, אבל שוב, מאחר ומדובר בממוצעים נוח להסתכל על הממוצע). לפני שיזעקו לי כאן על משרות חלקיות, על פי הנתונים מספר המועסקים במשרה מלאה גדל בשנת 2006 ב- 2.9% ומספר המועסקים במשרה חלקית גדל ב- 2.1%. במספר המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון (שזה הנתון הקריטי בנקודה הזאת) נרשמה ירידה של 4% וכעת שיעורם עומד על 23% (לעומת 27% בשנת 2006). לסיכום, השיפור במשק נמשך במלוא הכוח, למגינת ליבם של הדמגוגים החברתיים. התוצר גדל, האבטלה יורדת, הפערים ברוטו (קרי הפערים הבסיסיים בחברה לפני התערבות הממשלה) יורדים בצורה סיסטמטית וכן, כיום גם מספר העניים (גם היחסי ובוודאי האבסולוטי) התחיל לרדת. אתם לא חושבים שהגיע הזמן שתתחילו לשלוח לביבי מכתבי התנצלות?
 
לא מדוייק

נכון האבטלה ירדה אבל לא באחוזים המוצגים. ואני אסביר תראה תקופת דמי האבטלה קוצצה והונהגו חוקים חדשים במשק לגבי זכאות לדמי אבטלה והבטחת הכנסה. כמובן נתוני הלמ"ס מתבססים על פי מספרי דורשי העבודה שחתמו בלשכה ומי ילך ללשכה לחתום שבמילא נגמרה לו תקופת הזכאות שהיא קצרה מבעבר. כמה אנשים מובטלים יש שלא מתייצבים בלשכה ? כמה אנשים יש שעובדים בעבודות עונתיות מזדמנות? לדעתי החישוב הוא לא נכון .
 
קראת את מה שכתבתי?

תקרא שוב, כל ההסברים מפורטים בפנים. בפרט תקרא את ההסבר על שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ועל שיעור האבטלה ועל ההגדרה למשתתף בכוח העבודה. אני אחזור שוב, מאחר ושיעור ההשתתפות בכוח העבודה לא השתנה, אנחנו יודעים שלא התבצע מעבר חיובי מסטטוס של רוצים לעבוד ללא רוצים לעבוד ומכאן אם שיעור האבטלה החדש נמוך ב 9% משיעור האבטלה הישן, אנחנו יודעים ש 9% מבין המובטלים מצאו עבודה. כמובן, יתכן ו 20% מבינהם מצאו עבודה ו 11% נוספים התווספו, אבל הסה"כ הוא שכיום יש ב- 9% פחות מובטלים מאשר לפני רבעון. וכמובן, נתוני הלמ"ס לא מתבססים על הלשכה או על התביעות לתשלום דמי אבטלה. הם מתבססים על סקרי כוח אדם של הלמ"ס. המספר של דורשי העבודה בלשכות התעסוקה ונתוני האבטלה אינם חופפים ויש הפרש ניכר בין השניים. לגבי עונתיות, הנתונים מנוכים עונתית מן הסתם.
 

gershon17

New member
כל פעם השטות הזו

הלמ"ס לא מסתמכת רק על החותמים בלשכות העבודה. הם מתחשבים גם במי שחיפש עבודה בדרכים אחרות.
 
שטות?

אני אשמח עם תראה לי איך מכניסים את אלה שכבר לא מתייצבים בלשכות העבודה/ביטוח הלאומי לשקלול ? איך יודעים כמה מהם לא עובדים הם אם לא נרשמים בכל מקום? איך משקללים אנשים שמחפשים עבודה בדרכים אחרות? האם חברות כח האדם אומרות אמת? תתפלא גם לנו כמעסיקים חברות כח האדם לא אומרות אמת ויש להם נטייה להפריז בהצעות העבודה שלהם כדאי למשוך קהל עובדים/מעסיקים אני לא אחד שחושב שמי שיושב בבית צריך לקבל כסף ובמיוחד עם הוא בריא וכשיר לעבוד,אבל צריך להיות גם מציאותי ולהבין שהנתונים הללו לא נכונים ויש עוד אלפי מובטלים שלא מצאו עבודה מפאת גיל /מחלה/השכלה לא מתאימה והם לא רשומים בשום מקום רשמי כי אין להם למה ללכת להרשם כי במילא נגמרה להם תקופת הזכאות.
 
הלמ"ס עורך סקרים

זה התפקיד שלו. מגיעים סוקרים לבתים של אנשים ושואלים אותם שאלות. אתה מוזמן לבדוק את הנתון של דורשי העבודה בלשכות התעסוקה והנתון של המובטלים ולראות שמספר המובטלים גדול בהרבה ממספר המתייצבים בלשכות התעסוקה. כמו שאמרתי, חייבים להסתכל על שני הנתונים, שיעור השתתפות ושיעור אבטלה במקביל. אם שיעור ההשתתפות בכוח העבודה לא קטן זה אומר שלא נוצר מצב בו פשוט מובטל עבר לסטטוס של "לא משתתף בכוח העבודה".כל כך קשה להבין את זה? אם אתה חולק על נתוני הסקר של הלמ"ס זה סיפור אחר כמובן. אני נוטה להאמין שהם מדויקים פחות או יותר ובמסגרת הטעות הסטטיסטית.
 
גרשון יודע

יש לו תוכנה מיוחדת שעוקבת אחרי כל אזרח במדינה ורואה אם הוא עובד, לא עובד, מחפש עבודה, לא מחפש עבודה וכו'...
 

gershon17

New member
ממתיק, איך יודעים כמה מובטלים יש?

אם נתוני הלמ"ס לא נכונים כי הסקרים שלהם לא עובדים, איך יודעים כמה מובטלים יש? אולי בכלל אין מובטלים?
 

gershon17

New member
עושים סקרים

בלמ"ס יודעים סטטיסטיקה, וכך מחשבים את מספר המובטלים. זו הדרך שנהוגה בכל העולם. מה אתה טוען, שאין דרך לדעת כמה מובטלים יש?
 
סקרים זה לילדים קטנים ותמימים

שמאמינים שיש גם סנטה קלאוס ואליהו הנביא. אם היית יודע בכמה סקרים השתתפתי ונתתי תשובות לא נכונות, היית משנה מהר מאוד את דעתך על הסקרים ומה שהם משקפים. הסקרים גם ניבאו שקדימה תקבל מעל 40 מנדטים, כשבמציאות היא קיבלה פחות מ30. כך שאם אתה רוצה להאמין בסקרים במקום למציאות, תאמין. אך באותה מידה אתה יכול להאמין גם שיש סנטה קלאוס, ואולי מי יודע הוא יירד לך יום אחד בארובה...
 
מי אמר לך את השטויות האלה?

עבירה פלילית עאלק
נגמרו הבעיות, הפשע חוסל, אין יותר אונס, רצח, גניבות, שוחד? שהמשטרה צריכה להתעסק בשטויות כאלה?
 

Fasz

New member
זו אכן עבירה פלילית...

אולי הגיע הזמן שאתה תתחיל להשכיל מעט, ממתיק? הסקרים של הלמ"ס אינם סקרים פשוטים המתבצעים דרך הטלפון.
 
תתפלא, הם דווקא כן

כבר לפני שנה קיבלתי מהם מכתב בזו הלשון: "במסגרת המאמץ לצמצום ההוצאות במשרדי הממשלה, בכוונתנו לראיין בטלפון את המשפחות שנבחרו להשתתף בסקר, וזאת בתנאי שיש ברשותן מכשיר טלפון." מסכנים, רחמים עליהם הקיצוצים של נתניהו שלך פגעו גם בהם.
 
אתה מחויב על פי חוק גם להשיב

לא יזיק לך ללמוד קצת על הלמ"ס ועל הדרך בה הוא פועל לפני שאתה מקשקש.
 
להשיב אני משיב../images/Emo192.gif

אך איך בדיוק הם יכולים לדעת שגם אני מה שאני אומר להם זה נכון? מה, יש להם מכונת אמת שבודקת אותי דרך הטלפון?
 
זה לא אותם הסקרים

סקרי הלמ"ס שאנחנו מדברים עליהם כוללים הגעה לבית וראיון אישי. בסקרי הוצאות והכנסות, משפחות נדרשות להביא קבלות, למשל. אפשר גם להצליב מקורות וכיוצא בזה. בנוסף יש מספיק אפשרויות לדעת אם יש הטיה אצל הנסקרים וגם מתחשבים בכך. אני משער שרוב האנשים לא סוציומטים או שקרנים פאתולוגיים שישקרו לסוקרי הלמ"ס סתם כך. בכל מקרה, אלו הנתונים שיש לנו ואין שום סיבה להאמין כי פתאום אנשים התחילו לשקר. גם בהנחה שיש איזושהי הטיה קבועה לאיזשהו כיוון, כל עוד היא אינה משתנה (נניח אנשים נוטים להעלות את הכנסתם) אז אולי נתוני הבסיס לא מדויקים, אך השינוי בנתוני הבסיס מדויק בהרבה. מאחר ואנחנו מדברים, כל הזמן, על שיעורי שינוי, סביר להניח שהדיוק שלהם רב.
 
כנראה שאתה אינך משתתף בסקרים הללו

כי אחרת כם אתה היית מקבל לתיבת הדואר שלך מכתב בזו הלשון: "במסגרת המאמץ לצמצום ההוצאות במשרדי הממשלה, בכוונתנו לראיין בטלפון את המשפחות שנבחרו להשתתף בסקר, וזאת בתנאי שיש ברשותן מכשיר טלפון." כך שמתי השתתפת בפעם האחרונה בסקרי הלמס?
 
כלומר הפעם האחרונה שהשתתפת היתה

לפני שנה. ובכן אני הפעם האחרונה שהשתתפתי בסקרים הללו היתה בדיוק לפני שבוע, כשקיבלתי טלפון מסוקרת שביקשה לגזול 10 דקות מזמני ולהשיב לי על שאלותיה. כך שאם נבחרת להשתתף בסקר כמוני, צפה לטלפון בימים הקרובים, ואולי אף למכתב ללשון דומה לזה שאני קיבלתי מהם.
 
למעלה