<>
לא ניתן לתת מענה הולם לשאלה שנשאלה באופן כללי כל-כך. ראשית, עלייך להסביר מדוע אתה מחלק בין 'מוסרי' ל'דורסני', שהרי ישנן שיטות מוסר שהדורסנות היא הקו המנחה בהן [ע"ע קליקלס] ואיש לא יכול לשלול מהן את התואר "מוסרי". ה"מוסר" חל על דברים רבים ושונים, כשלרוב הם לא מתיישבים אהדדי. שנית, אם תשאל את הובס, הלה יאמר לך שהריבון קובע מהו מוסר, כך שלמעשה כל פרקטיקה יכולה להיתפס כמוסרית [ואגב, בצורת קריאה מסוימת, אם מנגידים בין הלך הרוח של הובס לבין זה שעולה מכתביו של אדם סמית', למשל, ניתן להראות שהובס ומרקס לא פליגי]. שלישית, הרעיון הדמוקרטי, כמו גם השאיפה הסוציאליסטית, לא באו להציע משנה אתית [מ'אתוס'] אלא ליצור פרוגרמה פוליטית.
מכל מקום, לדעתי קומוניזם זה שם נרדף לסירחון.
לא ניתן לתת מענה הולם לשאלה שנשאלה באופן כללי כל-כך. ראשית, עלייך להסביר מדוע אתה מחלק בין 'מוסרי' ל'דורסני', שהרי ישנן שיטות מוסר שהדורסנות היא הקו המנחה בהן [ע"ע קליקלס] ואיש לא יכול לשלול מהן את התואר "מוסרי". ה"מוסר" חל על דברים רבים ושונים, כשלרוב הם לא מתיישבים אהדדי. שנית, אם תשאל את הובס, הלה יאמר לך שהריבון קובע מהו מוסר, כך שלמעשה כל פרקטיקה יכולה להיתפס כמוסרית [ואגב, בצורת קריאה מסוימת, אם מנגידים בין הלך הרוח של הובס לבין זה שעולה מכתביו של אדם סמית', למשל, ניתן להראות שהובס ומרקס לא פליגי]. שלישית, הרעיון הדמוקרטי, כמו גם השאיפה הסוציאליסטית, לא באו להציע משנה אתית [מ'אתוס'] אלא ליצור פרוגרמה פוליטית.
מכל מקום, לדעתי קומוניזם זה שם נרדף לסירחון.