האלוף אלעזר שטרן נגד המתחזות לדתיות

S h a y D u

New member
אין דבר כזה "שירות שווה לכולם".

וגם לא יהיה לעולם. במקום לשאוף לשוויון זכויות חובות, הגיע הזמן לשאוף לשוויון הזדמנויות - ולהיות מעט ליברליים. אדם ששירת בצה"ל לא צריך לדפוק את כולם רק בשביל שלא ירגיש פראייר לידם; זה הרושם הדומיננטי הנשקף מכל הקמפיינים העלובים של שטרן ושות'.
 

n i e m a n d

New member
תגובה מצחיקה של משתמט לעתיד שנמצא כיום

אשר האנרכיה שבראשו גרמה לו לעיוות לוגי אשר על פיו עלינו להתעלם מעניין שוויון החובות ולהתעסק בשוויון ההזדמנויות קודם לכן. הרי מישהו יצטרך להילחם בעבור שיידו בכדי שיתקבל לראיון עבודה חרף השתמטותו אשר תתריע מעסיקים רבים, אז למה שלא יהיה זה האלוף שטרן?
 

timeless1

New member
אתה יכול להסביר לי

למה רק חלק מהאנשים צריכים לקחת חלק בחובות ובשאר הזמן כל הפריזטים צריכים לחיות על חשבונם?
 

S h a y D u

New member
את הפרזיטים שעליהם את מדברת,

הצבא משחרר מרצונו. וחוץ מזה, אני לא הייתי ממהר להפוך אותם ל'פרזיטים'.
 

vinney

Well-known member
פרזיטים? למה, כמה אנשים האכלת בזמן שהיית בצבא

??? מי שלא עובד למחייתו (או עובד מתוך בחירה תמורת שכר מינימום למרות שמחייתו עולה יותר מהכנסותיו, כמו ממתיק שלנו) הוא פרזיט. אין לזה ולשירות צבאי שום קשר. הצבא (=אלוף שטרן האמון על כוח האדם בצה"ל) משחרר אנשים בסיטונאות כי הוא לא צריך אותם, והוא צריך את הכסף. אבל מה, זה לא נראה יפה כשג'קו אייזנברג זוכה בכוכב נולד, וכשהמילואימניקים הולכים למלחמה בלי ציוד. אז מוצאים שעיר לעזעזל - "משתמטים" שהצבא עצמו שיחרר. שטרן חושב שהן מתחזות? שיכניס אותן לכלא, זה תפקידו.
 

timeless1

New member
השתמשתי במילה הלא נכונה.

ולא בהכרח התכוונתי לנושא של "להאכיל" מישהו, אלא --> למה זה שמישהו אחד צריך לעמוד בחובות המדינה והשני לא [ותעשה לי טובה, אל תקטין ראש. כולנו יודעים שכל הפטורים הם לכאורה חוקים וזאת משום שהאנשים פשוט מתחמנים את המערכת]? מי שרוצה שוויון זכויות צריך גם לתרום את חלקו לחברה שבה הוא גר. לא רוצה שירות צבאי? סבבה. שירות לאומי באורך שירות צבאי, יכול להיות דרך מעולה לתרום, לא?
 

vinney

Well-known member
חובות המדינה?

אין שום חוק שקובע שכל אזרח חייב בשירות צבאי. ולא צריך להיות. הצבא מחליט את מי הוא רוצה, ופוטר את מי שהוא לא רוצה, מי שלא שירת בצה"ל לא עבר על שום חוק. אם מישהו עבר על החוק כדי לגרום לצה"ל לתת לו פטור - אז שיבוא צה"ל אחר כבוד, ויעמיד את הבן אדם לדין. כל עוד צה"ל לא עושה את זה, טוב יעשה שטרן אם יסתום את הפה המלוכלך שלו.
 

פלסטיק

New member
האלוף דואג לגופיה שלו

הוא דואג לכך שהבנות שלו לא ישרתו בצבא. שהילדים שלו יוכלו לשרת בישיבות ההסדר. ומצידו שהחרדים ימשיכו להיות משוחררים. איפה אתה רואה גיוס שווה לכולם?
 

פלסטיק

New member
לפעמים הוא אומר דברים הנעימים לאוזנינו

שקל גם לי להסכים איתם. אבל אם מסתכלים על כלל האימרות ולא אימרה מבודדת רואים בבירור מה האג'נדה שלו. האג'נדה שלו כוללת פטור סוחף לבנות מטעמי דת, פטור סוחף לחרדים, ישיבות הסדר בכמות מצומצמת יותר מכיום (או לחלופין מעורבות) וכו'. כל הדברים האלו במסגרת "המלחמה בהשתמטות"
.
 
צריך לבטל את שרות החובה בצה"ל

המיועד לאוכלוסייה הלא-חרדית בלבד. במקום זאת יש להקים צבא קבע מקצועי כמו במדינות מתוקנות דוגמת ארה"ב ובריטניה. 'שרות חובה' ב'צבא העם' הוא פארסה כאשר המדינה משחררת חלקים הולכים וגדלים מהשרות ולמעשה חוא חל רק על מחצית מגילאי הגיוס. אין למדינה שום זכות לדרוש 'שרות חובה' מחצי מהציבור כשהיא משחררת את החצי השני. הגיוס הפך ממכשיר לבנייתו מחדש של העם היהודי ומכשיר של אפלייה בין דם לדם הקורע את העם לגזרים.
 

eitangn

New member
זה אפשרי וכדאי כבר עכשיו

עוזי דיין (לשעבר אלוף, סגן הרמטכ"ל) כבר הראה כי ניתן לצמצם את שרות החובה ושרות המילואים להכשרה לוחמתית בלבד, מה שיקצר אותם בכ-50%, ואת פעולות הבט"ש לעשות ע"י פלוגות משמר הגבול. לא רק שזה ישפר וימקד את הצבא במטרתו - מוכנות למלחמה, אלא זה גם יעיל יותר למדינה, זול יותר כלכלית. זה יצמצם את משך השרות ובכך יקטין את הפגיעה במשרתים - לא פתרון מוחלט לאי השיויון, אך בהחלט צימצומו. כמו כן אין כל סיבה שמשרת בחובה לא יקבל לפחות שוה ערך לשכר מינימום. זה שפוגעים בחופש שלו לא אומר שצריך גם לפגוע בו כלכלית. זה גם יתן תמריץ לצבא לעבור לשיטה שהציע עוזי דיין.
 

פלסטיק

New member
אז תשים את אותו מספר אנשים במג"ב

ובמקום לקרוא לזה משה תקרא לזה יענקל. מהותית מה ישתנה? אני מסכים איתך שחייל צריך לקבל סכום כספי משמעותי הרבה יותר.
 

eitangn

New member
לאו דווקא...

"אז תשים את אותו מספר אנשים במג"ב ובמקום לקרוא לזה משה תקרא לזה יענקל. מהותית מה ישתנה?" -- לא. חבל להכנס לפרטים שאיננו בקיאים בהם - אינך מאמין לעוזי דיין שחקר והציג את הנושא? זה כדאי למדינה כלכלית. זה מקטין את משך השרות הנכפה ובכך מקטין את נושא אי השיוויון בין משרתים לבין שאינם משרתים.
 

פלסטיק

New member
אני מאמין להרבה קצינים בכירים

ומסתבר שדעתם לא אחידה אם אינך בקיא בפרטים למה החלטת פתאום להכנס אליהם? ולמה אתה מעיד בשמי שאני לא בקיא בפרטים, אתה מכיר אותי? בוודאי שכדאי כלכלית למדינה צבא קטן יותר, הכי כדאי צבא של 50 איש חמושים ברוגטקות כי הכי זול. בצורה כזו גם אין כמעט כפיית שירות. לקוסטה ריקה בכלל אין צבא - הכי טוב. אבל אתה חי במדינת ישראל, מי ישמור עליך?
 

eitangn

New member
הדיון נסחף סתם, חבל להמשיך

תגובתך סרקסטית ולא קשורה למה שאמרתי. מדובר בקבלת יותר ביטחון וביתר יעילות וכלכליות. אתה יכול להאמין או לא, אתה יכול להציג עמדה אחרת. אמירתך הנה סתם סרקזם ללא תכלית. אין טעם להמשיך בדיון.
 

n i e m a n d

New member
הדיבורים על עייני קיצור תע"מ ושמ"פ בעניינים

אלה אינם קשורים ומהווים תירוצים קלושים. בשורה התחתונה - צבא מקצועי יביא לביטול חטיבות שלמות ואף איחודי אגפים שלמים בחיל העורפי של צה"ל [לידיעתכם, רוב החיילים בצה"ל הינם עורפיים] - דבר שיביא לחיסכון במיליארדים. יחד עם זאת, רעיון טוב יותר היה פשוט לאפשר לצבא לגייס את מי שהוא היה חפץ בו על בסיס נתוניו, ואת אלה שלא - לשלוח לשירות לאומי או מסגרת התנדבותית אחרת בקהילה. אבל זה דורש מהפכות גדולות מדי, ופוליטיקאים חכמים ומוסריים מדי..
 
למעלה