האלוף אלעזר שטרן נגד המתחזות לדתיות

פלסטיק

New member
הסטריאוטיפים הביא שטרן כשיצא להסתער על התיכון

יעל פז-מלמד ענתה לו נכון במעריב "הבעיה הראשונה של האלוף היא שהוא סוחב אחריו כמות לא מבוטלת של סטריאוטיפים, ילדותיים משהו, על ההוויה התל-אביבית. כאילו כל מהותה היא נהנתנות חסרת גבולות, ולכן מי שמשתייך אליה נמנה מדרך הטבע עם המשתמטים. עדיין זכורים דבריו במלחמת לבנון על כך שהוא אינו עורך ביקורי אבלים בבתים תל-אביביים, כאילו שאין לוחמים מן העיר הזו. אילו הכיר, למשל, את הנוער התל-אביבי שאני מכירה דרך ילדי, היתה לשונו נדבקת לחיכו לפני שהיה פולט את השטות הזו." "אותם הסטריאוטיפים הביא שטרן כשיצא להסתער על התיכון לאמנויות תלמה ילין בגבעתיים. שהרי אם באמנויות מדובר - אות וסימן הוא שמדובר בקן של משתמטים. כך זה עם הבוהמה, אמרו פעם. שטרן, ככל הנראה, שייך לפעם. בכעס גדול התנפל האיש על הנהלת בית הספר, שעושה יד אחת עם בוגריה המשתמטים, בכך שאינה מדווחת לשלטונות על כך שעשרה אחוז מבוגרות תלמה ילין מצהירות שהן דתיות, ובכך משתמטות משירות. "אף אחת מהן לא למדה עם בנותי באולפנה ", הכריז בגאווה, כמי שפיצח פרשייה עלומה. רוצה לאמר, עלי לא תעבדו. ועוד איך עובדים עליך, אדוני האלוף. אם צה"ל הגדול והחזק אינו מסוגל לאתר הצהרת שווא של מישהי שאיננה דתיה, הבעיה היא שלך, לא של מנהל תלמה ילין. ומסתבר שיש גם עובדות אחרות: בוגרי תלמה ילין מתגייסים לצבא באחוזים גבוהים יותר מהממוצע הארצי. כך גם אחוז הבוגרים המגיעים לקצונה. אבל תעשו טובה, אל תבלבלו אותו עם העובדות. מי שלומד מוסיקה ותיאטרון ומחול, מוכרח להיות משתמט. ומדוע לנערות הלומדות באולפנה מגיע להשתמט באופן חוקי, ולמי שלומדות בתלמה ילין לא עומדת זכות כזו. בסוגיה הזו צריך לדון בפעם אחרת, אם כי לזכות שטרן ייאמר שאינו חוסך את שבטו גם מתלמידי הישיבות, ועל כך בהחלט ראוי לשבח. מה הניב עד עתה מאבקו של שטרן במשתמטים? הזמרת מאיה בוסקילה, בת 30, החליטה להתגייס, במה שנראה יותר כמערכה של יחסי ציבור שנועדה להחזיר אותה לתודעה; הזמרת מיכל גבריאלוב סולקה בבושת פנים מהופעה בפני קציני צה"ל משום שלא שירתה בצבא; והעיתונאי עמנואל רוזן תובע מהאלוף שטרן מיליון שקל על הוצאת דיבה, כאילו הוא ביקש שבנו, המשרת ביחידה קרבית, יוצב ליחידת דובר צה"ל. ככה זה עם עניינים חשובים, שאת המלחמה עליהם מנהלים אנשים כפייתיים - משהו, שאינם מסוגלים להבחין בין עניינים חשובים לפחות חשובים. ובסופו של דבר הכל הופך ללא חשוב, והנזק רב מן התועלת."
 

baudrate

New member
אפרופו מתגייסים בתל אביב

בתל אביב יש אוכלוסיה חרדית גדולה, שמן הסתם מסבירה חלק לא מבוטל באחוזי הפטורים משרות בסטטיסטיקה. ויש גם את ערביי יפו שמרביתם מן הסתם אינם מתגייסים. אם נקזז את שני אלו לתל אביב יש שיעור גיוס שאינו שונה מהותית מאשר רוב הערים העבריות האחרות בארץ.
 

dirty boots

New member
בתור אחד שלומד שם

אני יכול לומר ששטרן יצא מכלל פרופורציה. ברור שאחוז המצהירות שהן דתיות הוא לא בסדר, אבל בהתחשב בכך שאחוז גבוה מתגייס (ויותר מהממוצע, כמו שנאמר), לא צריך להגזים וליצור הקבלה של "אמנות - השתמטות". הוא הסתמך על הרבה סטריאוטיפים כשהוא אמר את זה - כולם בתל אביב מנותקים ובתלמה ילין, "הבוהמה", בפרט. המציאות מגלה אחרת. חוץ מזה, זה מעלה כמה תהיות - למה לא מבטלים את הפטור למצהירות על דת? כמה כוח שטרן חושב שיש למנהל מול המצהירות על דת? בית הספר עושה הרבה מאוד למען גיוס בצה"ל ומעלה את המודעות לכך. כנראה שהוא באמת לא חשב הרבה לפני ההצהרות האלה.
 

baudrate

New member
זה לא ההשתמטות מהצבא שמטרידה את שטרן

אלא קיומו המשגשג של בית ספר לאמנות. הוא מנהל מלחמת תרבות במסווה של מלחמה נגד השתמטות.. אחרי שיפשוט מדים העניין יהיה הרבה יותר ברור.
 

adiavn

New member
../images/Emo45.gif האלוף שטרן חוטא בצביעות אדירה

כל סטטיסטיקה שמפורסמת מראה שהנתח הגדול ביותר של לא-מתגייסים שייך לחרדים, אבל לא רק שבהם הוא לא מוכן לגעת, אלא שגם כבר היו בתקופתו יוזמות לארגן ביקורים (חובה!) בכותל. אם הוא לא מוכן לגעת במשתמטים האמיתיים, שיפרוש כבר מהצבא ויצטרף למפד"ל.
 

vinney

Well-known member
הבן אדם לא עוצר באדום....

טוב שלא ביקש מהמעסיקים לשאול אם המועמדות מכשפות ולהעלות על מוקד אלה שעונות כן (או שעונות "לא" אבל ברור שהן משקרות, כאילו שיו). מה עובר על הבן אדם הזה? איך עוד לא פיטרו אותו?
 

vinney

Well-known member
עוזב אחרי קדנציה מלאה

שאני מתפלא שבכלל נתנו לו.
 

פלסטיק

New member
איתו אין לי שום יחסי אהבה או שינאה

הדעה שהוא הביע צבועה, אני לא אוהב את הדעה שלו.
 

S h a y D u

New member
מה בדיוק יש לאהוב בגנרל דגנרט?

(סה"כ גנרל זקן, כמו רוב הגנרלים הסוציאליסטים וההזויים שיש בצבא הגנה לישמעאל...
)
 
למעלה