האם אמא אוהבת את ילדיה באופן שווה?

קישקול

New member
אמא ל8 מתה עליהם כולם יחד וכל אחד בנפרד.

הם הנשמה שלי הם החיים שלי הצלחתי עם כולם איפה שהיא נכשלה!!! בלי מכות ואיומים בלי הצלפות וסכינים. אני שם כאן בכול מקום בשבילם והם יודעים את זה.הם האור שבעינים !הם השיר בלב !לכולם יש מקום אצלי בלב שווה בשווה.
 
בית

אני לא מאמינה שיש אמא שיש לה העדפות בין הילדים. יש לכל יד סדר עדיפויות שונות. יש ילד שצריך יותר תשומת לב ויש כאלה שלא. זה הכל. אבל אהבה יש לכל הילדים.בלי יוצא מן הכלל.
 
זה לא יפההההה!!

תחשבי מה מרגיש הילד שאימא שלו אוהבת את אח שלו יותר....זה דבר רע וגם אם את מעדיפה את אחיו על פניו את לא יכולה בשום פנים ואופן להראות את זה לכולם את גורמת לתחרות מיותר בין הילדים יחסי קינאה ושינאה ואלה דברים שלא הייתי מאחלת לאף אימא לגדל את הילדים שלה איתם ובטח שלאף ילד ליגדול איתם. תחשבי טוב לפני שאת עושה דבר מרושע כזה!
 
אני פשוט המומה!!!!!!

פשוט גועל נפש של התנהגות!!!!!!! את לא אמורה להיות אמא!!! עם כל הכבוד לך!!! זה הדבר הכי הרסני וגועלי ששמעתי/ראיתי ממישהו אנושי!!!
 

smagi

New member
עכשיו הבנתי למה התגובות האלה

בשער תפוז מופיעה הכותרת: את האמת? אני אוהבת יותר את אחיך! ומי שנכנס לא קורא את כל ההודעה אלא ישר מגיב לכותרת!
 
"כל שנה בדצמבר" סליחה!!

אני מתנצלת!!! את צודקת... אבל לצערינו יש כאלה אימהות!!! לכן הגבתי ככה...
 
.

כמה שאני שונאת שתפוז נותנים בדף הראשי כותרת מזעזעת ואז אני נכנסת לבדוק, ואני מגלה שזה עניין של מה בכך. בכ"א, בקשר לשאלה: אני לא חושבת שניתן לכמת אהבה, ככה שקשה לי להתחבר לעניין האוהבת יותר או פחות. מה שכן, כל ילד הוא אדם שונה, ונראה לי לגיטימי להתחבר לאחד יותר מלשני, כמו שיש בעולם מחוץ למש' שלך אנשים שאת אוהבת ושמחה לדבר איתם ואנשים שלא. אני לא חושבת שהורים צריכים לאהוב בכל מקרה וללא תנאי, את כל ילדיהם באופן שווה. ואם האח הגדול מקסים ונפלא והבן הקטן בלי נסבל, בהחלט מותר להעדיף את הגדול, כל עוד האם שומרת על אובייקטיביות יחסית במה שהיא מחצינה ומשדרת. הרי זה לא אומר שהאם לא תדאג לבן הקטן, נכון? אני יכולה לתת דוג' מאצלי בבית, אני ואמא מנהלות שיחות נפש של שעות ואנחנו חברות טובות, ואני לא חושבת שזה קורה גם עם אחי, הוא יותר קשה ואמא מעדיפה אולי לבלות איתי. אבל אין לי שום ספק שהיא אוהבת את שנינו במידה שווה והיא דואגת לו במאה אחוז כל הזמן. מעולם לא קופח או הרגיש לא-נאהב. פשוט החיבור הוא שונה, וזה נראה לי לגיטימי.
 

שפוצי

New member
אצלי זה משתנה..

אני פעם הרגשתי שאמא אוהבת את אחותי יותר ממני ושבנינו יש נתק מאוד גדול, אבל עכשיו כשאחותי כבר גדולה אני מרגישה שהפערים בקשר שלנו התהפכו, ויש נתק בין אחותי הגדולה לבין אמא ובני לבין אמא הקשר דוקא מתהדק..
 

Potato chips1

New member
פעם המורה של אחי אמרה לו שכל הורה

מעדיף את אחד מילדיו על פני השאר...לא דבר זוועה להגיד לכיתה שלמה?? מילא שהיא חושבת ככה, עם זה אני כבר לא יכולה לעשות כלום,אבל להגיד לכל הכיתה? מזעזע. אני לא אמא עדיין ( יום אחד!
), אבל אני דווקא כן חושבת שאפשר לאהוב בצורה שווה את כל הילדים. אני לא מסכימה עם כל מי שכתבו פה שאין כזה דבר לאהוב אותו דבר... מובן שבכל ילד את מתחברת לדבר אחר...אחותי למשל, מתרפקת בלי סוף...כל היום מחבקת ומנשקת..את הוריי, אותי ואת אחי.. אני לא כזו כל כך...אבל איתי הוריי, במיוחד אימי, מנהלת שיחות נפש של ממש.. ברור שעם כל ילד יש קשר אחר. כמו שעם כל חברה יש קשר אבל אי אפשר תמיד להגיד שאחת אוהבים יותר. אז על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדייך שלך. זה הדבר הכי נורא בעולם להעדיף אחד מהם, והאמת? אני חושבת שזה נשלט. תחשבו על זה ככה- האם את אחד מהאחים שלכם אתם אוהבים יותר מהשני\ה? אני ממש לא. אבל כן, עם כל אחד מהם יש לי קשר אחר. זה קשור לזה שאחי קטן ממני בפחות משנתיים,אז יש לנו הרבה דברים תלויי-גיל במשותף, ואילו אחותי קטנה ממני ב10 שנים.. זה קשור לזה שאחותי היא בת ואחי בן..( מן הסתם
) אבל אני בשום אופן לא אוהבת אחד מהם יותר מהשני, לא יכולה לדמיין את חיי בלי אחד מהם.
 
...

אצלי אישית מגיל קטן אחי הקטן ממני היה הילד המועדף (אני לא מוצאת סיבה למה..) וזה היה שקוף שאמא שלי 'מטורפת' עליו.. הרבה פעמים אמרתי את זה לאמא שלי ותמיד היא אמרה שאני טועה ושאמא אוהבת את כל ילדיה באופן שווה.. כיום אני בת 19 ולומדת הוראה וחינוך מיוחד..באחד השיעורים המרצה שלי אמרה שמורה לא יכולה לאהוב את כל תלמידיו באופן שווה (מה שגם היה חדש לי..כי תמיד המורות החסודות היו אומרות "בשבילי כל התלמידים הם כמו הילדים שלי באותה מידה"...שקרניות חח) והמרצה שלי הוסיפה ואמרה שכמו כן גם אמא ואבא אף פעם לא יאהבו את ילדיהם בצורה שווה...תאמינו או לא אבל באמצע השיעור זלגו לי כמה דמעות מהעין..זה כאב לי..למרות שאני אחת הבנות המקובלות ביותר בשכבה ושהטלפון שלי כל היום עמוס בSMSים וטלפונים מחברות,אהבה של חברים אף פעם לא תחליף אהבה של הורה.. בכל אופן,הורים,גם אם אתם אכזריים כאלה שלא תאהבו את ילדיכם בצורה שווה לפחות אל תראו להם את זה..כי לי למשל,אפילו שאני אוטוטו בת 20 זה כואב בצורה איומה..
 
ואני בת 41 וזה עדיין כואב לי.

תודה ששיתפת. בתור אמא לילדה בבית ספר אני יודעת בוודאות שיש תלמידים שמורות מעדיפות על פני אחרים......
 
../images/Emo20.gif

את,בתור אמא..מה את חושבת שגורם לאמהות להתנהג ככה?.. אני פוחדת שגם לי זה יקרה כשאהפך בע"ה לאמא ..
 
אני חושבת שאם לאמא יש חיבור עם ילד

אחד יותר מהילד השני - מהסיבות שלה (למשל ילד שאוהב אותם דברים כמותה לעומת ילד שמעדיף דברים אחרים, ילד שדורש יותר תשומת לב לעומת ילד שנתנהל לבד - יש הרבה דוגמאות)היא עלולה ליצור אפליה ולהעדיף אחד על פני האחר. השאלה אם היא מתנהגת באופן כזה שהילד הפחות מועדף מרגיש זאת שוב ושוב - שהוא "מחוץ לתמונה" כשאמא שלו עם האח השני - הוא ירגיש שהוא פחות אהוב. אני מאמינה שגם אם יש אהבה שונה לילדים - לכל ילד צריך לתת את התחושה שאמא אוהבת אותו, מעניקה לו, קשובה לו והוא רצוי.
 
ותמיד אפשר לחשוב על משהו שמתאים לעשות

עם ילד כדי להדק איתו את הקשר. ואז אפילו אם אין קשר קרוב, זה יכול ליצור קרבה חדשה.
 
ואף פעם לא מאוחר מדי

עם הבן הגדול התחלתי ללכת לשחות יחדכשהיה בן 15. זה היה למטרה של ספורט והיה קשה להוציא אותו מהבית, אז הלכתי אותו לצורך "המרצה". בדיעבד, זה תרם המון לקשר שלנו.
 
למעלה