האם אתם חושבים

כן, אבל לא כולם מקבלים על עצמם את

חרם דרבנו גרשום. עזבו פוליגמיה/מונוגמיה...מילא להתחתן עם כמה נשים...העניין הוא שגבר יכול להשתרלל , ובתנאים מסויימים אף לא יעבור על הדיבר העוסק בניאוף ... מניאקים
 

אסתי69

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

אגב אני גם לא חושבת שכל אחד זקוק או שבגלל הזדקקות כזו או אחרת נוצרת זוגיות יש כאלה שיכולים לחיות בשלמות מופתית עם עצמם ולא ממקום של אגואיזם אני מקווה שאלה שיש להם זוגיות טובה באים ממקום אחר ולא הזדקקות (יצא לי מבולבל)
 
נכון

ולא רק בגלל זה(את בטח יודעת על המון חוקים..)היהדות נחשבת כמקפחת נשים..
 

אסתי69

New member
רק סתם ככה לידיעה

אחד הספרים שהכי מפרגנים לנשים הוא התנ"ך מי שלא מפרגן לנשים אלה כל אלה שבאו והחליטו שהם המבינים הגדולים והחליטו כל מיני חוקי טבע מטומטמים (אסור לחטט באף וזהו)
 

trainspotter

New member
לא חושב שהתנ"ך מפרגן לנשים

בכללי בתורה אפילו יש משפטים שמקוממים אותי למשל כמו "טוב שלא עשיני אישה" היום תצריך להבין שהאישה זה לא המין החלש זה החזק היא מפרנסת מפרנסת אשת קריירה אפילו הפרטנר שלה יכולה לבחור.
 

Gilgil1

New member
שברור לך שמה שאמרת לא כתוב בתנך!!

ברוך שלא עשני הוא חלק מתפילה שנכתבה על ידי חכמים ולא ציטוט מקראי. אסתי בהחלט צודקת שהתנ"ך מפרגן לאשה. גם היהדות מפרגנת בגדול לאשה. לעומת זאת, היהודים (בעיקר של היום) הם אלה שפוגעים באשה. גם חכמים מפרגנים לאשה. אשה יכולה להתגרש כי לבעלה יש ריח רע מהפה. היא יכולה למנוע ממנו לשנות עבודה (או מקום עבודה) כי תדירות "עונתה" (יחסי המין) תפגע. מגדיל לעשות הרמב"ם שקובע 10 חיובים של הבעל לאשתו ורק שלושה של האשה לבעלה. התוך החיובים של הבעל תוכל למצוא התנהגות מנומסת וחיזורים מצד אחד והאיסור להרים עליה יד מצד שני (ולא מעט חרדים חושבים שהאשה היא רכושם ולא מהססים להרים יד). לא צריך להיות מבין גדול כדי לדעת שכל טקסט אפשר לקרוא בכמה צורות ולפרש בכמה אופנים וזה הבסיס לפירושים המעוותים של היום.
 

tryme 2 m

New member
לא נחשבת...ידועה כמקפחת...

אבל זה לא שונה מדתות ותרבויות אחרות.
 
אין לי ספק שזו המצאה

כל דבר שעושים בני אדם, זוהי "המצאה אנושית", אבל לא ניתן להתעלם מכך שכיום רוב רובן המוחלט של נשות העולם חשות צורך להתמסד, ולהתחייב, ולהנשא, ולהביא ילדים וכו' וכו'. האם זוהי תוצאה של חינוך, או שזה הפך להיות חלק מטבע האדם?
 

Love To love u

New member
חינוך

אין בזה שום דבר טבעי זאת החברה 'אשמה' ואני שהלכתי שבי אחריה.. קשה בעידן של היום לשבור מוסכמות קשה אבל אפשרי יש מי שירדם על זה ויש מי שיתעורר ויראה כי זה לא הוא ויעשה כטוב בעיניו
 

ferdinand

New member
אמממ.... מעניין....

יש כאלו שמאמינים שהמין האנושי מעצם טבעו אינו מונוגמי (אנסה לפתות אחד כזה, לבוא פה, "להרביץ" את תורתו) וזה קשור כמובן לשאלה "תורשה מול סביבה".... גם אם ה-תורשה, הגנטיקה, יותר "חזקה", עדיין ל-סביבה, לתרבות, יש השפעה בהחלט לא מבוטלת על חיינו. כלומר בתוך המערכת והמוסכמות התרבותיות שנוצרו במהלך מאות השנים האחרונות, הרבה יותר קשה (לא בלתי אפשרי כמובן) להעמיד ולגדל צאצאים בתוך "מערכות קשרים" אלטרנטיביות... ועדיין לא דיברתי על תורשה, ות'אמת גם אין לי מושג, ולא יודע גם אם למלומדים יש מושג... כלומר האם ניתן לבודד "מודל" ביולוגי גנטי להעמדת צאצאים אצל ה-הומוספיאנס (עוד קצת על זה בהמשך)... המודל המונוגמי הוא ללא ספק תרבותי (סביבתי) וללא ספק נובע מהתרבות היודו-נוצרית.... (מעניין לבחון מודלים אחרים, באפריקה, במזרח...) משהו (שלדעתי) לא ניתן להתעלם ממנו, היא העובדה הביולוגית שנדרשים זכר ונקבה לשם רבייה, וכאילו ש-אך טבעי שהמודל הביולוגי מיני הזה, ימשיך את עצמו גם לגידול הצאצאים עד לבגרותם. אצל בעלי-חיים שונים, כידוע ישנם מודלים שונים. "התקשרות" בין בני זוג רק ל-מחזור צאצאים אחד, ויש גם מודל מונוגמי לכל החיים. יש מודל של להקות, של הרמון, יש גם מודל חד-הורי... האם ניתן לגרד, ולהתעלם מאלפי שנות תרבות, ולשחזר את המודל הביולוגי ה-"טבעי" של ה-הומוספיאנס? לא מיותר לציין, כמובן, שאלפי שנות התרבות האנושית הם פסיקון זמן בתוך מליוני שנות אבולוציה... בעניין ה-"השתרללות" הגברית, אסור לשכוח, שה-"פמינזם" הוא המצאה חדשה מאוד! רק במאה ה-18 החלו בכלל לקבל לגיטימציה, רעיונות של פתיחות מינית, סוג מסויים של ליברליזם, מתירנות, ועדיין היא היתה מוגבלת מאוד, ונחלתם של גברים בני האצולה בעיקר. אמנם היו מודלים "פמינסטים", מטריארכליים, גם פה ושם בעולם העתיק, אבל ההיסטוריה של התרבות האנושית היא "פאטריארכלית", שוביניסטית ברובה הגדול והעיקרי. כידוע רק בסוף המאה ה-19, ותחילת ה-20, החלו לקבל תאוצה ולגיטימציה רעיונות של שוויון נשים, ועדיין רוב רובו של העולם חיי בתוך מערכות תרבות שוביניסטיות, וגם בעולם המערבי, עדיין המרחק לשוויון אמיתי, אינו קטן!. ה-"צורך לנסות דברים נוספים", ש-"צץ לאחרונה", לדעתי (ולא רק לדעתי) נובע דווקא ממהפך תרבותי אחר, שתחילתו בסוף המאה ה-20. האינטרטט!!! והנה, ה-"דיון" הזה שפה, הוא חלק בלתי נפרד מזה. ויאללה, מספיק להפעם!......
 

Love To love u

New member
האינטרנט?

"ה-"צורך לנסות דברים נוספים", ש-"צץ לאחרונה", לדעתי (ולא רק לדעתי) נובע דווקא ממהפך תרבותי אחר, שתחילתו בסוף המאה ה-20. האינטרנט!!!" כמה 'קל' להאשים אותו, אותי זה מצחיק נתפס כתירוץ עלוב למדיי [שוב לדעתי] עם חלק אחר מהדברים אני בהחלט מסכימה.
 

bugbuster

New member
מממ פרדי, ביקשת שאתייחס

למרות שדעתי ידועה לך היטב, ובשורה התחתונה כמובן כדעתך עם ניואנסים קלים של שוני. אבל פרה פרה. אמרת: "... יש כאלה שמאמינים, ..." לא אני הכן או לא מאמין פרדי. ואני מצהיר על עצמי מראש כבור בתחום כל כך נרחב, אולי הדיוט שמנסה להשכיל אז אכן, השאלות הן מתחום "תורשה וסביבה," מתחום הסוציוביולגיה שקיבלה היבט מיוחד מאז סיפרו של אל או וילסון בשנות השבעים, השקפתו של ריצ'רד דוקינס בגן האנכי, האבולוציה של האהבה של למפרט בהוצאת משהב"ט אונ. משודרת, וזה כמובן רק על קצה קצה המזלג. במאמר לכאורה הזוי לגמרי, עצם השאלה שנשאלה, ויסלח פותח השאלה היא חוזרת על עצמה בפורומים הדומים לזה הנוכחי ממש כמו מנטרה קבועה. (אם לא שחוקה,) למה? אני מתכוון לזה, מדוע השאלה עולה שוב ושוב ושוב? לא לאי הכלים להשיב. כעובדה היא עולה בכל פעם מחדש. כשאמרת מאות השנים האחרונות - אין להן שום רלוונטיות בציר זמן של לפחות מאה אלף שנה עד רבע מליון, תלוי מי מתארך את המין הביולגי כפי שאנו ההומוסאפייאנאס סאפייאנאס. ומי לידך יתקע שראשוני ההומוספייאנאסים לא היו יצורים חברתיים? והם היו. יצורים חברתיים מתקשרים - השפה! מאות אלפי שנה לפני המצאת הכתב, ואחרי כן אמצעי תקשורת אחרים שבקונטקסט הזה האינטרנאט איננה יש מאין אלא משהו כמו טלפון משופר. והטלפון כבר מתקשר כמאה שנה? הביולוגיה שואלת מדוע זוויגיות מלכתחילה. מה רע לאמבה? המיתרבה בהתחלקות? והאמבה ישנה! כלומר מבחינה אבולציונית "טוב לה!" כיצד עלה שביל הזוויגיות של זכר ונקבה בטבע? הרבה לפני הומאנידים, ויונקים, ודינוזאורים וכוליי. ואם זוגיות, כאן אכן נשאלת השאלה איזה סוג זוגיות אהיה לא צנוע ואביא קישור עצמי, הכל בילוגיה להקשר הזה של פולגימי מונגמי. למיטב הכרתי מה שאתה קורה "מודל מונגמי" איננו קשור לחברתי, אלא למתמטיקה של הסתברות לסיכויי שרידה. ראה את תורת המישחקים הענפה שמשתמשים גם בה במאמרי הביולוגיה. "... האם ניתן לגרד, ולהתעלם מאלפי שנות תרבות, ולשחזר את המודל הביולוגי ה-"טבעי" של ה-הומוספיאנס? .." אין לי ספק בראייתי הצנועה שהמודל הזה איננו שונה משהינו עכשיו, אלא בדרגת קשר נמוכה יותר מעצם הקשרים בין משפחות או משפחות מורחבות ודי מנותקות האחת מהשניה. התא הבסיסי הוא כמובן המשפחה. אבל האם הייתה זו משפחה לצורך צאצא אחד או יותר, מרובת נשים או לא? (ואולי מרובת גברים פר נקבה אחת?) זו בפרוש שאלה, ובניחוש, נראה לי שכן. מש]פחה נטוה למונגומיות. ואם כן, אז מה? האם זה מבטל עשרות וקטורים אחרים של תשוקות זיכריות לא מונגומיות שרוחשות בנו מתורשות תרום הומוסאפייאנאס? ומניין מתחילים? בכוונה מנסה להראות שסרגל הזמנים המקומי שלנו, ולו מאז המהפכה התעשייתית הוא אפס פסיקו של פסיק הפסיק. האם היו נשות רומא באורגיות ההמוניות |(לו היו כאלה,) פמניסטיות? ורחל ולאה שתי אחיות שוכבות עם גבר אחד? זהו סרגל זניח. בקונטקסט הזה אין "השתרללות" גברית ואין פמניזם כמודרני או מיושן אולי איננו יודעים על חברות מטריאכליות? כי המודל המקובל הוא פטרריאכלי? אבל אולי היה אחר? לא זכר ההומו סאפייאנאס "משתרלל." רוב הזכרים בטבע "משתרללים." מתוכנתים להפיץ זרע. הנקבה מתוכנתת להיות בררנית מאוד, ואין זה אומר שלא תגיע לבחירה, או להרבה בחירות! לבסוף, עניין האינטרנאט ככלי תקשורת. להזכיר שסימני עשן ןמדורה בין שתי מערות משני צידי ואדי שבהם גם טקסט כמו יו ג'ין, איי טרזן, היהי כמעט בלתי אפשרי, הרי מבחינת הכלי המוביל, אותה תקשורת כבר נעשית במהירות זהה לאינטרנאט. אכן, מהירות האור. ההבדל כמובן הוא "ברוחב הפס," ואיזה הבדל כמובן, כך שאכן לראייתי האינטרנאט הוא המשך ווקטור תקשורתי. הוא לא "משנה" מצב על פיו. הוא ממשיכו. מילה אחרונה על תורשה וסביבה, אנו חסומים ברוב המיקרים לעכל השוואות ביולוגיות עקב מחסום ההתנשאות בו רובנו חוטאים. מה? אתה רוצה להגיד שאבא משותף לי ולשמיפנזה היה צ'יפופו? חגג מולי יום אחד נוסע דתי במונית וכל כך היה גאה בנצחונו. לראייתי, להיות אחין של שימםפנז, מחמיא לי מאוד.
 

ferdinand

New member
נכון באגי יקירי...

דעתך ידועה לי, לכן קראתי אותך לפה!. יש לי רק הסתייגות אחת קטנה: יש לי בעיה עם השימוש ב-"ביולוגיה" או באבולוציה, כהסבר/תירוץ/אידאולגיה.... להתנהגותנו או מעשינו! ומוכר כבר שימוש היסטורי שנעשה באבולוציה לשם הצדקת אידאולגיה... ה-"טבע" יפעל את פועלו, בין אם נבין אותו ובין אם לאו. האבן תמשיך ליפול מטה, אם נבין את מגנון כוח הכבידה או לא. כמובן שעם הידע הזה, ההבנה הזו יש באפשרותנו לעשות כל מני דברים... כמו למשל להגיע לירח.... (הולך לסטות קצת, מה לעשות אני סוטה ידוע!) אבל גם זה פועל יוצא של האבולוציה! בעתיד כלשהו, כאשר כדור הארץ או מערכת השמש שלנו כולה תיכחד בצורה כזו או אחרת, ישרוד המין שיהיו לו האמצעים להתחפף מפה! (תיבת נֹח?) ככה שה-"מסע בין כוכבים" אינו סתם גחמה של ההיבריס האנושי, הוא אינו חורג מה-"טבע" אלא חלק ממנגון אבולוציוני טבעי לחלוטין. ולשם יצירת היכולת לייצר תיבת נח חללית שכזו, נדרש מערך חברתי, תרבותי, כלכלי שלם ומורכב. מערך שכולל בתוכו את כ-ו-ל-ם, מגדולי המדענים, האסטרונאוטים המדינאים... ועד לאחרון פועלי הזבל, ועבדי סדנאות הזיעה בהודו.... מערך שכולל בתוכו מנגנונים של העברת ידע, הכשרה, מנגנונים כלכליים, תרבותיים, וגם את התא המשפחתי הגרעיני שהוא היחידה הכלכלית הבסיסית.... אנחנו מוּנָעים מאיזה חוסר שקט, חוסר נחת בסיסי. ג'ין לידלוף עם "תאורית הרצף" שלה, התפעלה מהרוגע והשלווה של שבטי האינדיאנים בג'ונגלים של דרום אמריקה, שבמקום להמציא מנגנונים מסובכים, שישאבו להם את המים מתחתית העמק אל הכפר שבמרום ההר, "בחרו" להפיק הנאה מהמסע היומיומי המפרך במורד ההר, ועלייה בחזרה עם כדים כבדים על הראש.... אז כן זה נחמד. הם אולי מאושרים יותר, אבל הם זן הולך ונכחד. האבולוציה אינה מחפשת אושר. חוסר הנחת הזה, גם הוא, מתקיים בכל הרבדים. הוא שהביא אותנו אל הירח. הוא מניע אותנו לכבוש ארצות, והוא מניע אותנו "לחפש ריגושים".... ושוב עם ההסתייגות – הדיון הזה ראוי, יפה, מעניין... אולי עוזר להבין דברים, אבל אל לנו להשתמש בכל ה-"פִּילצוּפים" הללו בתור אידאולוגיה מוסרית, בתור סוג של מכבסת מצפון. גם אם האהבה והתשוקה הם בעצם כלים בידיה של mama nature, או אבינו שבשמים, מנגנונים אבולוציונים לשם הבטחת העמדת צאצאים.... אותי מעניין יותר ה-"end user" – הלב שלי, הזין שלי... התחושות שלי. להקשיב לעצמי (גם אם עצמי הוא סתם איזה "רובוט" בשירות איזה כוח נשגב) לפעול ולנסות להיות שלם עם עצמי. אמן כן יהי רצון!
 
למעלה