האם גברים חכמים יותר מנשים?!?

דדי76

New member
האם גברים חכמים יותר מנשים?!?

אני יודע שיש הרבה מחקרים שראים שלא. ואני יודע גם שיש נשים ממש מצליחות. אבל בכל זאת, כשאני מסתכל על הכל החברות הגדולות במשק, אי אפשר להתעלם מהעובדה שרוב העובדים במקצועות הנחשבים הם גברים. וגם כשהלכתי לימים פתוחים לכל מקומות שיש שם מקצועות של הנדסה ומדעי המחשב, 80% ממי שהיו שם איתי היו גברים. אז מה הקטע? נשים סתם טיפשות או שהן לא רוצות עבודה עם משכורת טובה?!?
 

יעלי811

New member
שמץ של שוביניזם או בורות של איש אחד?

ידידי המלומד (או שלא!?) ישנם כמה דברים בבסיס הטענה. ראשית ישנו את כל הנושא של ההבניה החברתית שלמעשה מסרס נשים מגיל צעיר וגורם לבן לחש פחותות ומסוגלות פחות להישגים כמו גברים. שנית, בוא לא נשכח שנשים רבות בוחרות לקחת פסק זמן מעבודה אחרי לידה ובאופן כללי, הרבה מנטל המשפח נופל על האישה כך שבמצב כזה קשה לפתח קריירה מצליחה. ולבסוף, הרבה נשים הולכות ללמוד משהו שמעניין אותן ולבסוף מנסות להשתלב במקומות שיהיה להן כף לעבוד בהם, בניגוד להרבה גברים שהולכים למוד ולעבודבדברים שלא מעניינים אותם אבל הם "נחשבים" למקצועות טובים.
 

yellow38

New member
לדעתי גברים ונשים הם אותם בני אדם,

חוץ מדברים שקשורים למיניות ולכן גבר ממוצע ואישה ממוצעת הם חכמים באותה מידה. אני רוצה לשאול אותך משהו. את מגנה עכשיו על הנשים. אם תקראי בפורום כלשהו על אישה שאומרת שנשים הן חכמות יותר מגברים, האם תגני על הגברים ?
 

Vdrums

New member
קודם כל, נתחיל מזה, שבעבר נשים לא היו הכי

שוות, (אפשר להגיד שגם היום זה לא מ100%, לא ניכנס לזה) ככה שלקח זמן עד שהם התברגו בתפקידים בדרג גבוה. אתה יכול לעשות חיפוש בגוגל על נשים מצליחות, אני בטוח שלא חסר כאלה. יש הרבה שהן בעלות חברות ותאגידים. יש הרבה מיקצועות מעבר למחשבים והנדסה. רוב השפים הטובים בעולם הם גברים, אז אולי הם צריכים להיות במטבח במקום לנהל מדינות...
 

גימבלי80

New member
פמיניזם שוביניזם ומה שביניהם

בתכלס אין הבדל בין השכל הגברי לשכל הנשי. הסיבה שגברים המציאו יותר דברים היא שבאותם ימים אישה חושבת הייה נחשבת למכשפה או לכופרת. הבעיה היא שהיום הרבה (גם גברים וגם נשים) עדיין לא השתחררו מהתחושה שנשים נחותות מגברים. אבל דווקא בשנים האחרונות שמתי לב שהמגמה יותר מתהפכת. אני לומד במכון הטכנולוגי HIT בחולון והמחזור של השנה יש בו ממש המון בנות, כמעט שווה למספר הבנים שהלומדים השנה. אני חושב שזה משהו שמשרת את האינטרס של שני הצדדים...
 

yellow38

New member
אני לא חושב שגברים יותר חכמים מנשים,

אבל אם מישהי תגיד שנשים הן יותר חכמות, אז אני אציין את זה שהגברים המציאו הרבה יותר המצאות. אני לא חושב שזה בגלל שהן נחשבו למכשפות ולא חושב שהן היו נחשבות לכופרות.
 

enorabuena

New member
אז אתה לא יודע הכל

אישה עצמאית במעשייה ומחשבותיה בימי הביניים נחשבה למכשפה. אישה בעלת חוכמה במאות ה-16-18 לא יכלה ללמוד בשום מסגרת כי רק לגברים היה מותר ללמוד. בנות עבדו בבית, לא למדו לקרוא והתחתנו ממש ילדות. עד סוף המאה התשע עשרה נשים לא יכלו להחזיק רכוש או לרשום פטנט על שמן. עד תחילת המאה העשרים נשים לא יכלו להצביע כי לא נחשבו לבעלות יכולת להחליט ובטח שלא להבחר לשום משרה ציבורית. העבודות היחידות שאליהן קיבלו נשים עד מלחמת העולם השניה היו עבודות של משרתות כולל מזכירות או פקידות כי אז שירתו גברים כמו שאישה משרתת את בעלה וזה בסדר. קשה לשנות תפיסות וחינוך ב50 שנה. עדיין הורים רבים מחנכים את בנותיהם למצוא בעל טוב שיפרנס, ללמוד מקצועות שמאפשרות לחזור הביתה בצהרים לילדים וכו'. אדם שחונך בדרך זו לא יצליח לשנות את עצמו בעצמו. יעבור עוד הרבה זמן עד שיהיו מספיק אנשים שחושבים באופן שיוויוני כדי לשנות אפילו באחוז קטן את הסטטיסטיקה. ראה מקרה של שחורים באמריקה אחרי כל כך הרבה שנים של חופש, עדיין לא שווים לגמרי בחברה האמריקאית.
 
אתה חוקר מח?

כי יש כמה כאלו שחולקים על הטענה ש"אין הבדל בין השכל הגברי לשכל הנשי". הועלתה כאן טענה די טיפשית, חבל שהדרכים להתמודד איתה עד כה לא טובות בהרבה.
 

מנגה

New member
זה בגלל שלגברים קשה לקבל סמכות נשית

ולאשה קשה להיות סמכותית בנוכחות גברים, נשים מנהלות הן בדרך כלל נורא מפחידות, בגלל זה לא רציתי שהילארי תיבחר עד שאבא שלי הסביר לי מי מתמודד מולה חח
 
תגדיר חוכמה

יש חוכמת רחוב, חוכמה אנליטית, חוכמה רגשית. זה שגברים מרוויחים יותר מנשים זה לא חדש וזה לא אומר שנשים טיפשות.
 
נה,

זה שקשה להגדיר חכמה זה נכון, אבל נראה לי שהיום כל טיפש (אני לא אומר שאתה אחד מהם) ממהר להגדיר כל מיני "אינטיליגנציות" כדי לחפות על הטיפשות שלי ("אני למדתי באוני' של החיים!", "יש לי אינטיליגנציה ריגשית"). יופי, אחרי שאני אכשל במבחן אני אגיד שלפחות יש לי "אינטיליגנציה כדורסלית".
 

kerengil

New member
זה מראה שנשים יותר חכמות מגברים

הגברים עובדים במקצועות "נחשבים" ומרוויחים הרבה כסף, הנשים עובדות במקצועות "פחות נחשבים", פחות שעות, וככה יש להן זמן לבזבז את הכסף שהגברים הנחשבים מרוויחים!
 

vanilla88

New member
יש נשים שיודעות להשתמש בנשיות שלהן

ולכן הן חושבות שהן יותר חכמות. (לא אומר שאת כזאת, אבל מה שרשמת הזכיר לי את זה). חשפניות הן דוגמה בולטת לנשים שמנצלות את הנשיות שלהן וחושבות בגלל זה שהן יותר חכמות. הן לא יותר חכמות. הן רק מנצלות את החולשה של הגברים. גם אני נפלתי פעם קורבן לניצול הזה. זה היה כשהייתי בן 8 והחברה של אחותי אמרה לי שהיא אוהבת אותי, כדי שאני אתן לה קלף שהיה חסר לה באלבום.
 
שטויות במיץ עגבניות ../images/Emo152.gif

עוד גבר שובניסט. מה חשוב יותר מקצוע "נחשב" שאינך אוהב, ולכן תשקיע בו את המינימום או מקצוע שמדבר אליך ובו תשקיע הרבה יותר,. לא רק כסף חשוב.
 
הוכחת כרגע שאתה הוא הטיפש

ישנם כמה פרמטרים שלא לקחת בחשבון לפני שכתבת את ההודעה המטופשת הזאת. והם: אם הגברים הם המנהלים אז מי שולט בשוק התעסוקה? ומי מכתיב את הכללים? ומי בוחר את העובדים? מאחר והגברים נמצאים בראש הפרמידה (כרגע) הם באופן טיבעי יבחרו לאיוש משרה את הקבוצה שלהם מנימוקים דביליים כמו הנשים יוצאות לחופשת לידה כאילו שהן יוצאות כל שנה הם רק לא חושבים שהגברים יוצאים למילואים כל שנה (חוץ מהמשתמטים). אלמנט נוסף הוא החינוך והדוגמא מהבית בהם לצערי מחנכים את הילדות לאמהות ולצימצום הכישורים לכישורי עקרת בית ואמא עד היום ולא לחלוקה שיוויונית. תקרא קצת מחקרים סוציולוגים ופסיכולוגים לפני שאתה מפרסם שטויות כאלו .
 
למעלה