האם גברים חכמים יותר מנשים?!?

Fairy24

New member
אולי כי יש נשים שלא מחשיבות את המקצוע הזה ל

משהו טוב? בשבילי זה כמו להרוס לעצמי את החיים, מסגרת של משהו שאני לא מתחברת ונהנית ממנו. אולי זה בגלל שלנשים יש טיפה יותר עומק ושאיפות מעצמן?
 
אני לא מבין

למה הטענה שלך יותר טובה מהטענה שלו. שניכם נשמעים כמו ילדים בכיתה ז' שמתווכחים מי טוב יותר.
 

Fairy24

New member
כי הטענה שלי מבוססת על משהו מעבר ל"ראיתי"

יש גם עניין של קריאה, מחשבה מעמיקה יותר וחקר של תרבויות שונות, מטריאכלית כנגד פטריאכלית.
 
אה, כן

ברור. אפשר אולי רפרנסס לחקר שביצעת (או למחקר שקראת) על תרבויות שונות שהביא אותך למסקנה שנשים הן מעמיקות יותר ובעלות יותר שאיפות ודרישות מעצמן? מעניין בכלל איך מודדים את הפרמטרים האלו. בואי נחסוך את זה - את לא יותר טובה בשומדבר מכל אחד שחושב שהמגדר, דת, גזע, מוצא אתני או הלאום שלו הם הכי טובים. האם היית נולדת גבר, היית מגדולי השוביניסטים.
 

fluppster

New member
אני אענה לך בתור אישה חכמה

הייתי בתיכון תלמידה מצטיינת, ושני המקצועות המוגברים שלי (5 יחידות) היו כימיה ומחשבים, בהם סיימתי בציונים הנושקים ל-100. בנוסף, למדתי מתמטיקה 5 יחידות וסיימתי בציון 100. בהיסטוריה וספרות הייתי פחות טובה, אגב. ובכל זאת, באוקטובר הקרוב אני הולכת להתחיל ללמוד תואר בתקשורת. ולמה זה? בסביבתי הקרובה הבחנתי שבד"כ גברים הולכים ללמוד מה ש"צריך", מה ש"חשוב", גם אם יש להם נטיות יותר אומנותיות או רגשיות. לעומתם, נשים בד"כ מעדיפות ללמוד מה שיותר מעניין אותן, מה שיגרום להן להרגיש טוב וליהנות מהחיים, ולא רק לעבוד מסביב לשעון כדי שהילדה תקבל עוד צעצוע. יש כמובן יוצאי דופן. אני מכירה גם גברים (כמו בן זוגי, למשל) שהחליטו ללכת על מקצועות פחות רווחיים ובטוחים, אבל שיותר מאפשרים להם להגשים את עצמם, וכן נשים שמתכוונות ללמוד מקצועות יוקרתיים. אני לא יודעת מה יותר נכון, ואני גם לא חושבת שיש כאן נכון או לא נכון. אני גם לא יודעת בוודאות ממה ההבדלים נובעים, אבל הגיוני מאוד שהחברה אשמה. פעם היה לי ויכוח עם עמית לעבודה על לימודים וקריירה. הוא אמר שהוא רוצה ללמוד תואר באיזושהי הנדסה או מחשבים, לא זוכרת בדיוק, והסיבה לכך, היא שהוא יודע שיצטרך בעתיד לפרנס את משפחתו. הוא הוסיף ואמר שניתן לפרנס כיום משפחה רק עם משכורת של היי טק, ולכן בעצם אין לו ברירה. אני טענתי שזה בכלל לא בטוח שהוא יצטרך להיות המפרנס העיקרי (הרי מה עם אשתו העתידית?), ושניתן להסתדר גם עם משכורת לא של היי טק. המשכו של הויכוח אינו רלוונטי, אבל מה שרציתי זה להראות לך את ההבדלים המחשבתיים בין גבר ואישה, שנובעים מסטיגמות חברתיות (הגבר מפרנס, והאישה עם הילדים). אנחנו אמנם כבר ב-2008, אבל יש דברים שלא משתנים. מקווה שעניתי לך, למרות שמאוד לא אהבתי את הניסוח שלך של "נשים סתם טיפשות?".
 

memememe

New member
שמע אתה כנראה לא מבין משהו

אני בן, ואני אומר לך שזה לא קשור מה שאמרת עכשיו. רוב האנשים יגידו לך כנראה שאתה מטומטם בלי להסביר את עצמם, וכנראה זה בגלל שהם מטומטמים בעצמם. אז אני יסביר לך איפו אתה טועה. המוח של הגברים ושל הנשים בנוי טיפה אבל טיפה שונה, התוצאה היא שגברים חזקים בתחומים מסוימים כמו חשיבה "לוגית" אפשר לקראו לזה ככה. בעצם יותר מתמצאים במרחב יותר טובים במקצועות של הנדסה, אלקטרוניקה, מכונאות. לאומת זאת נשים טובות יותר במקצועות שדורשות תקשורת לדוגמא כתיבה (קריאה גם) יחסי אנוש. וגם זה יפתיעה אותך אבל גם ניהול וכו' וכמה שזה אולי ישמע לך מצחיק אבל גם ניירת, נשים מתמודדות עם זה יותר טוב מגברים וזה לא בקטע שוויוני. בקיצור מה שכתבת היה מיותר לגמרי ולא מבוסס.
 

MADMUAZEL

New member
נו באמת...

ההודעה שלך מקוממת ומעצבנת. אתה כותב כמו אחד מהשלושה: 1. גבר שלא יודע באייזה עולם הוא חי ולא מבחין מימינו ומשמאלו 2. גבר שמעמיד פנים ככזה 3. גבר שכנראה מנת המשכל שלו אינה עולה על אותן נשים "טיפשות" לטענתו. א. ברור לכל מה מעמד האישה בחברה, לאיזה תפקידים היא מיועדת ומה מצופה ממנה בתוך המשפחה. נשים שלא נכנסות לתבנית ה"נשית" נחשבות עדיין מורדות ולא חסר מקומות העבודה שמפלים את הנשים. (על בשרי אני יכולה לתת דוגמה: עבדתי בשירות לקוחות ותמיכה טכנית בחברה מאוד ידועה והגברים שעבדו באותה המחלקה קיבלו כמעט פי 2 משכורת מאיתנו הנשים, על אותה עבודה בדיוק ! בטענה ש"הם גברים וצריכים לפרנס" ושאר טענות שוביניסטיות. בנוסף, נתוניי התאימו למחלקה אחרת אליה רציתי לעבור ולא אישרו לי לעבור למחלקה זו מעצם היותי אישה ואמרו לי זאת בפירוש). ב. מדוע הבאת כדוגמה רק את מקצועות ההנדסה והמחשבים? מה עם משפטים - שנחשב מקצוע אסרטיבי וגברי למדי - ויש בו המון נשים? ג. אנחנו הנשים נמשיך להלחם על זכויותינו ועל שיוויון. חבל שיש נשים שלא הולכות ללמוד הנדסה/מחשבים/משפטים/רפואה וכו' - רק כי הן חוששות מכך שישארו ללא חתן! כן כן, אתם הגברים מאויימים מנשים חזקות ואדוני, רוב הגברים - לא מוכנים להתחתן עם אישה שמרוויחה יותר מהם ! דוגמא: לא מזמן ראיתי בחדשות של יום שישי כתבה על רופאה מצליחה מאוד, שבעלה קינא מאוד בהצלחתה ולא יכל לשאת זאת, ולכן הם התגרשו!
 

MADMUAZEL

New member
ובכן

כמובן שרציתי לתבוע את החברה אבל אף אחת מהעובדות עימי לא הסכימה לתת עדות ובטח שלא להצטרף לתביעה ומלבד זאת בדיוק התקבלתי ללימודים בעיר רחוקה (מי רוצה לעבוד בשירות לקוחות-תמיכה טכנית כל החיים?) ולא היה לי זמן להתעסק בזה,לכן פשוט התפטרתי בהפגנתיות.
 
אתה יוצא מקביעה מטופשת - שהמקצועות האלה

הם המקצועות החכמים היחידים. תבדוק באילו מקצועות מתבלטות נשים, ואם אתה מסוגל - תלמד היטב במה טמונה החכמה שבהם.
 

מסטיק7

New member
כי

לנשים יש סדרי עדיפויות שונים בחיים. הן לא תחרותיות, לא מרגישות צורך להוכיח את עצמן, מרגישות שנתינת אהבה שווה יותר מסיפוק חומרי למי שהן אוהבות - כמו ילדים, יודעות שהגברים הורסים את העולם עם האגו והמלחמות שלהם, ולהן אין סיכוי לנצח את הטמטום המחושב הזה. אז הן תופסות פינה שקטה, ופשוט חיות בשביל לחיות. זה עולם גברי. הנשים עומדו בו נבוכות מכל הטימטום שבו, ומנסות לשרוד. זה הכל. הן חכמות מאיתנו, הגברים. לא כמו שזה נראה, הן הרבה יותר חכמות. גבר שקלט אותן.
 
וואו../images/Emo45.gif, וכמה תגובות

want to marry me?... יפה! לא קל להבין את זה.. ולא ארחיב את הדיבור בתגובות לטענות הטיפשיות שהבחור העלה (פותח השרשור), אבל חלק מהסיבות שנשים פחות נמצאות באותם שווקים הן, על רגל אחת: -שיקולי קריירה-משפחה: נשים מעדיפות לגדל ילדים ולהקים משפחה, ולכן לא מעט נאלצות לוותר על הקריירה (למשל, בהיי טק, שעות העבודה השגרתיות הן 9 עד 6. אשה עם 2 ילדים קטנים לא יכולה להרשות לעצמה לחזור ב-7-8 הביתה, לראות את ילדיה לשעתיים ולישון, סדרי העדיפויות שלה מבכרים את הילדים על פני קריירה, שלא בהכרח כמו גברים (שסומכים על האשה שתגדל את הילדים, ופה נולדת השוביניסטיות הפתאטית). - אי אמונה בעצמן: הרבה בנות מרגישות שהן לא מסוגלות. הן גם לא כ"כ מקבלות פוש מהסביבה: יש המון תחומים שמעדיפים גברים על נשים, גברים מקודמים יותר מהר, גברים שורדים יותר טוב כי הם יודעים לנעוץ מרפקים ולהתמקד במטרה, בעוד שנשים נוטות להיות יותר סנטימנטליות ואיכפתיות (לא בהכרח שלילי, חבל שבעולמו המעוות זה נחשב לחולשה). - חוסר עניין במקצוע: זה שמקצוע מבוקש לא אומר שהוא חייב לעניין. הרבה גברים הולכים להיי טק בשביל הכסף, ולא בשביל סיפוק מהעבודה. אותי אישית לא מעניין דברים כמו הנדסת חשמל או אלקטרוניקה, אפילו דוחה. אם אשה לא מביעה עניין=לא רוצה ללמוד. גבר כנראה, לא בהכרח מביע עניין אלא חושב על הכסף שירוויח (לגיטימי, ככה שורדים.) אגב, הטענות שהעלית כאן על אחוזים, פותח שרשור יקר, לא מתבססות על עובדות מוצקות. זה שיש בשוק יותר גברים לא בהכרח חייב להיות בגלל שגברים יותר חכמים, אלא כי פחות נשים רוצות/יכולות/מעדיפות משפחה, אושר על פני כסף וחומריות. אתה יכול לראות נשים בהיי טק (מוצלחות מאוד) שאין להן כ"כ חיים. חוזרות ב-7 בערב הביתה, זה חיים זה? יש כאלה שלא מוכנות לשלם את המחיר. המדגם שלך לא מייצג, הוא היה מייצג אם מספר שווה של גברים ונשים היו מוצאים עניים במקצועות שציינת+מספר זהה היו מנסים את מזלם במקצוע +היו יותר גברים מנשים במשרות בכירות. אם יש 40 נשים בהיי טק (הגזמה פרועה להדגים נקודה) ו-5000 גברים, הסיכוי מלכתחילה, סטטיסטית, שגברים יחלשו על יותר משרות, גדולה יותר. תלמד טיפה קומבינטוריקה- אפשר להסביר תופעה בכמה דרכים, ובטח ובטח שלא ע"ס דיעו קדומות. (אנקדוטה: הכותבת הנ"ל היא בחורה בענף ההיי טק, מתכנתת בחצי משרה עם חוש לוגי אחושרמוטה ואוהבת כסף בינתיים (צעירה, רווקה), אבל מעדיפה יותר סיפוק מהחיים ומשפחה). זה נקרא סדר עדיפויות בחיים.
 
אתה סתם פרובוקטור, נכון?

הרי זה טירוף להעלות טענה שהיא מצד אחד דבילית, ומצד שני כ"כ מקוממת, זה מתכון בטוח ללינץ'. ובנוגע לנושא שהעלית, הוא מעניין ויש מקום להרבה מאוד מחקר לפני שמגיעים למסקנות פזיזות כמו שאתה עשית. אני לא אומר שאתה לחלוטין טועה. הקביעה שגברים חכמים יותר מנשים היא כמובן מופרכת, קודם כל, מפני שאין שום הגדרה מקובלת ומדויקת ל"חכמה". מדובר במושג אמורפי למדי. נכון, הרוב יסכימו איתך שמהנדס (או מהנדסת) מבריק בתחומו הוא חכם, אבל גם מרצה להיסטוריה, ספרות או פילוסופיה, שמרוויח הרבה פחות, יחשב לחכם במידה לא פחותה. חבל שגם התגובות היו מתלהמות, פזיזות וטיפשיות בערך כמו הכותרת (במיוחד אלו שהתחילו ב"שוביניסט! חשוך!" והסתיימו ב"ובכלל, נשים הן עמוקות וחכמות יותר", הרי שזו סתירה מובנית). ועכשיו, בנוגע לשאלה - האם גברים טובים יותר מנשים במקצועות ההנדסה והמדעים המדויקים? התשובה היא, אני מנחש, כן, והרי זו עובדה שיש הרבה יותר סטודנטים ועובדים בתחומים האלו מאשר סטודנטיות ועובדות. השאלה היא, מה מקור ההבדלים, ואתה עשית כאן קפיצה מחשבתית להנחה שמדובר בהבדל גנטי. ובכן, מי אמר? הרבה מאוד אנשים מאמינים שההבדלים הם בכלל סביבתיים. אני ממש לא מאמין שכל ההבדלים הם סביבתיים, אני גם לא מאמין שרוב ההבדלים הם סביבתיים, אבל בהחלט אי אפשר להתעלם מההבדלים הסביבתיים. החברה שלנו כן מצפה מהגבר ללכת לכיוון הריאלי ובעיקר מצפה מהגבר לפרנס את המשפחה, והפרנסה בד"כ נמצאת באיזור ההנדסה/מדמ"ח (הווה אומר - מקצועות ריאליים). יחד עם זאת, אני חושב שמי שאומר שהחברה מדכאת את הגברים או הנשים ומייעדת אותם מלכתחילה למסלולים מסויימים היא קצת מופרכת ונדרש להוכיח אותה. האם יש הבדלים גנטיים שגורמים לגבר להיות, בממוצע גס מאוד, טוב מהאישה בתחומים הריאליים? כנראה שכן, מאחר וזה הגיוני אבולוציונית. אבל גם אם התשובה היא כן, ההבדלים הם מאוד קטנים ומאוד סטטיסטים. אני מכיר הרבה מאוד נשים שעולות עלי ביכולות הלוגיות שלהן, למרות שאני נחשב לרוב כ"ריאלי". וכמובן, ההבדלים באים לידי ביטוי גם בתחומים אחרים - נשים לרוב יהיו טובות יותר בכל מה שנוגע לתקשורת, אם זה בכישורי שפות, אם זה ביחסי אנוש ואם זה ביכולות אימהיות. נשים גם ייטו להיות רוחניות ואמוציונליות יותר ופחות אנליטיות. לכל כיוון יש יתרון ואי אפשר לקבוע שאחד חשוב יותר או מהווה אינדיקציה לאינטיליגנציה גבוהה יותר. אם לא היה צורך באחד מהם (הצד הריאלי או ההומני) הוא פשוט לא היה מתפתח. זה כמובן לא אומר שאין לאפשר לגבר לנסות את מזלו בתחום "נשי", או לאישה לנסות את מזלה בתחום "גברי". זה גם לא אומר שמעסיק צריך לפסול עובד על סמך מינו, מהסיבה הפשוטה שיש יותר מדי יוצאים מן הכלל. עוד הבדל גנטי עקיף הוא התחרותיות. גברים לרוב יהיו יותר תחרותיים - מי עושה "פתיחות" כשהרמזור מתחלף לירוק? בד"כ אלו הגברים. לכן, הם יתחרו על משרה שנותנת להם סטטוס ומשאבים, וכפי שציינתי כבר קודם לכן, לרוב מדובר בהנדסות. בקיצור - לא, גברים לא יותר חכמים מנשים. כן, גברים בממוצע יותר טובים מנשים בתחומים הריאליים וההנדסיים, אבל לא בהרבה, עם הרבה מאוד יוצאים מן הכלל וגם בגלל השפעות סביבתיות. ואותו הדבר בנוגע לתחומים כמו פסיכולוגיה או תקשורת, רק הפוך.
 
קיבלת על הראש מה יצא לך מזה ?

יש חכם אחד שאמר פעם " עדיף לשתוק ושאחרים יחשבו שאתה חכם מאשר לדבר ולהוכיח את ההיפך " ( סתם עלה לי ) היה עדיף לשאול הפוך ואז היית מקבל ת'תשובה האמיתית (והיית יוצא חכם !!
) יש לנו חברה גברית , שמנוהלת עלידי גברים , ולמרות כל הנסיונות להיות "ליברלים" עדיין הגברים שולטים(רוב ע"ע) בשוק העסקים שהזכרת . אבל רגע מה זה קשור לחוכמה ? כמה חכמים יושבים בבית בלי עבודה ? וכמה לא חכמות עושות כסף כל יום יום יום ? מי שחרוץ ורוצה לעבוד עובד , ומי שלא יושב בבית וצופה באודטה ( היא דווקא חכמה למרות החזות ) נ.ב: סליחה על הפלישה הגעתי בטרמפ מהעמוד הראשי
 
למעלה