האם ואיך יוצאות מהארון? היות ועברתי את גיל 40

cargo66

New member
ואני תמיד אהבתי דולפינים

אבל מעולם לא רציתי אחד משלי. ... כנ"ל לגבי ילדים.
 

efroch99

New member
אשתמש במשפט שלרוב בא בהקשר אחר (דוחה)

אבל במקרה הזה הוא ממש מתאים: בשביל לשתות חלב, לא צריך לקנות את הפרה. והנמשל כמובן - אפשר לאהוב ילידם בלי צורך שתהיה לך בעלות על כאלה. אפשר לאהוב לשחק איתם שעה וזהו אפשר לאהוב לחנך אותם אפשר לאהוב לראות אותם משחקים ועדיין לא לרצות כאלה בבית, על כל המשמעויות משנות החיים שיש בזה. הנה עוד משל - אני אוהבת קדרות. שנים אני עוסקת בקדרות במסגרת חוג שבועי. הרבה פעמים שאלו אותי - למה אני לא קונה אובניים ותנור ועובדת מהבית. ואני שואלת - למה אני צריכה את זה? מה רע לי לי שכל הלכלוך, כאב הראש, העלויות הנלוות באחריות בעלת הסטודיו, ואני יכולה לבוא פעם בשבוע ולהנות מכל זה? משל אחרון ודי - אנשים שיש להם תחביב שהם ממש טובים בו, ונהנים ממנו מאוד בזמנם הפנוי. הסביבה הרבה פעמים שואלת - למה לא לעשות מזה מקצוע? אני מניחה שאני לא צריכה להסביר מעבר לזה...
 
תודה על ההסבר הדוחה.

זה הבהיר את הנקודה, אם כי לא בצורה שהייתי מצפה ממנהלת פורום. הנקודה היא אמנם לא מובנת מאליה, אבל אני חושבת שהיו לך מספיק דוגמאות כדי שתוכלי להסביר אותה גם בלי הקטע הדוחה. את היית רוצה שאתייחס אלייך בתור הפּרה של אמא שלך?
 

efroch99

New member
אני ממש מתנצלת!

וואו, כל כך לא מה שהתכוונתי. זה היה לגמרי משל, וממש לא התכוונתי להמשיל אותך לא לפרה ולא לקרמיקה. לא כל כך הבנתי מה זה "הפרה של אמא שלי" - אולי יש פה משהו במשל שאת קולטת ואני מפספסת. בכל מקרה מתנצלת מעמקי נשמתי אם השתמע פה משהו מזלזל או מעליב.
 
משל ונמשל

אם הנמשל של כוס חלב הוא ילד, אז מה הנמשל של הפרה
 

Indie62

New member
גם לדעתי לא היה בזה שום דבר דוחה

וגם אני השתמשתי בזה בתגובה שלי בלי לקרוא לפני כן את התגובה של אפרוך. זה פשוט מתבקש. היא לא התכוונה שאת פרה כמו שהיא לא התכוונה שאת אבניים.
 

מיליסנט

New member
רק אני שמתי לב שכתבת את המילה "דוחה" בכותרת?

נראה לי שזה מה שגרם לבלבול... כתבת דוחה בסוגריים, אולי התכוונת למילה אחרת? בכל מקרה, אין ספק שהמשל על הפרה והחלב פוספס - המשפט הזה ידוע, מוכר וממש ממש לא מעליב בשום צורה.
 

efroch99

New member
כן, כתבתי דוחה

כי ההקשר המקורי של המשפט הוא של גבר שאומר שבשביל סקס לא חייבים להתחתן. שזה אגב נכון, ועדיין ההקשר המקורי דוחה בעיני.
 
../images/Emo45.gif דוגמאות מצויינות לדעתי

ולהבהיר, יש גם אלהורים שלא משתגעים על ילדים (אבל יש גם הורים כאלה...).
 

Indie62

New member
מעבר לנוכחות ילדים

יש בהורות המון מאפיינים אחרים. ביניהם אחריות, לחץ נפשי וכלכלי, לחץ לוגיסטי, חוסר שינה וכמובן הורות למתבגר ולמבוגר. ובצד החיובי בעיני רוב אבל לא כל האוכלוסיה - משפחתיות, שייכות, "ביטוח זיקנה", נוכחות בבית. אני חושבת שבאופן פרדוקסלי דווקא אדם שהחיבה לחברת ילדים היא הדבר היחיד שמניע אותו לשקול הורות, וכל הדברים האחרים לא מעניינים אותו, יכול להיות אלהורי הרבה יותר מאושר. הוא יכול לדעת שהוא לא רוצה את "כל הפרה" אלא להיות נוכח בחברת ילדים במינון המתאים לו. דווקא מי שהמניעים שלו לשקול הורות הם אחרים, ולאו דווקא חיבה לנוכחות ילדים בכללי - נניח, הקשר ה"בלי תנאים" ו"בחלתי ניתן לניתוק", לכאוורה, ה"אהבה האינסופית שלא תבין עד שזה לא יהיה הילד שלך" וכל זה ( דברים שאני מצד אחד לא מזלזלת בהם ומצד שני עדיין סקפטית לגבי הקיום שלהם במציאות לעומת רק בראש שלנו(. בכל מקרה, אדם שאלה מניעיו לחפש הורות, לא יוכל לספק אותם על ידי עבודה עם ילדים שאינם שלו.
 

fafkah

New member
אהבתי את ההצעה להסבר.מעניין

ויכול להיות שגם נכון
 

M00PS

New member
זה לא קשור

כמו שלא כל מי שהורה אוהב ילדים, כך זה להיפך.
 

פלגיה

New member
כי ילד שלך

בשלב מסוים מפסיק להיות ילד. וזה קטע שקצת קשה לקלוט אם את אוהבת ילדים. מי שאוהבת לעבוד עם ילדים - עובדת כל הזמן עם ילדים. לא עם מתבגרים או מבוגרים.
 
וגם אני תמיד אהבתי ילדים,

ועכשיו אני אוהבת להיות דרמה-תרפיסטית, וזה נפלא. לא הבנתי את הטיעון שלך...
 
לא הבאתי טיעון.

רק סיפרתי על עצמי. הקשר בין האהבה לעיסוק (המקצועי) שלך נראה לי זהה לקשר בין האהבה לעיסוק (הפרטי) שלי. אבל האמת היא שאני מרגישה כאן קצת כאילו אני מדברת לקיר.
 
אני לא חושבת שאת מדברת אל הקיר.

וצר לי שאת מרגישה ככה. את מדברת עם א/נשים שמבקשות, שיכבדו את הבחירות שלהן, גם אם הן שונות משלך, ואת מדברת עם א/נשים שמבקשות, שלא יסיקו לגביהן מסקנות לא רלוונטיות (למשל שהן לא אוהבות ילדים).
 
למעלה