האם ילדים מפונדקאית מחו"ל - יהודים ?

הנושא מענין מכיוון שכעת אנחנו בזמן אסון הקורונה,
ויתכן שיהיה צורך להחליט את מי להציל.

סוג של אסון כמו הקורונה מובטח שיתרחש שוב ושוב,
בעיקר כי עושים מזה כסף, ורודנות מתקבלת בהבנה.
פחות מענינת השאלה האם זה באמת אסון.
חשוב יותר שמתיחסים לזה כאל אסון,
ומתנהלים בהתאם.

לכן השאלה מיהו יהודי חשובה מאוד.
את מי שווה להציל,
וממי לשכוח.

כמובן כמובן שקורע הלב
הסיפור האישי של מי שהפיקו ילד כזה.
זה לא הענין.
כל נכחד קורונה, אם יתאמצו, סיפורו יהיה קורע לב.

להעשרה:
 
נערך לאחרונה ב:

און גרדיל

Well-known member
זה נושא טעון. בספק אם מישהו כאן ירים ת'כפפה ויענה לך. אין פה אמיצים.
 

און גרדיל

Well-known member
יהדות זה לא גניטקה, יהדות זה עניין רוחני.
לכן מהבחינה הרוחנית יש משמעות לאשה ולרחם ממנה יצא העובר.
זה קשוח מה שאתה אומר. כי יש הרבה מאוד ילדים מפונדקאות, שנבחרה כאופציה המועדפת (גם) ליהודים על פני המצב שהיה קיים לפני שהפונדקאות בכלל היתה קיימת (חטיפות, אונס, ניסויים, פוליגמיה וכיוב'). אז אתה לא יכול להחזיק את הטיעון שלך, כי כבר יש חיים ואתה לא יכול להתכחש אליהם אם התרת אותם.
 

marabo

Well-known member
זה קשוח מה שאתה אומר. כי יש הרבה מאוד ילדים מפונדקאות, שנבחרה כאופציה המועדפת (גם) ליהודים על פני המצב שהיה קיים לפני שהפונדקאות בכלל היתה קיימת (חטיפות, אונס, ניסויים, פוליגמיה וכיוב'). אז אתה לא יכול להחזיק את הטיעון שלך, כי כבר יש חיים ואתה לא יכול להתכחש אליהם אם התרת אותם.
מה קשור "כי יש חיים"?
וכי טענתי שאין חיים או שצריך להפסיק אותם.
יש חיים אבל לא בהכרח חיים של יהודי, גם לגוי יש חיים ויש מצב שזה המקרה.
אני באמת לא פוסק הלכות בעניין, רק כתבתי שהיהדות במקרה כזה לא מתיחסת רק לעניין הגנטי.
 

אבנר ג

Well-known member
מה קשור "כי יש חיים"?
וכי טענתי שאין חיים או שצריך להפסיק אותם.
יש חיים אבל לא בהכרח חיים של יהודי, גם לגוי יש חיים ויש מצב שזה המקרה.
אני באמת לא פוסק הלכות בעניין, רק כתבתי שהיהדות במקרה כזה לא מתיחסת רק לעניין הגנטי.
אין שום בעיה עם יהדותם של ילדים כאלה
והרי מביאים לרוב ילדים מברזיל
עושים להם הוקוס פוקוס יהודי
חותכים להם משהו מהבולבול
והם נהיים יהודים למהדרין
 

Harrington

Well-known member

האם ילדים מפונדקאית מחו"ל - יהודים ?​

יש מחלוקת פוסקים בשאלה מי הקובעת לעניין, תורמת הביצית או הפונדקאית. ככל שהפונדקאית נחשבת הקובעת לצורך העניין, ברי שהילד יזדקק לגיור ולכל הפחות לגיור לחומרה. השאלה אינה חדשה ונדונה בהרחבה, כפי שאפשר בקלות (אני מניח, לא בדקתי) למצוא ברחבי הרשת.

אולם לא הבנתי, מעבר לדיון מעניין כשלעצמו, כיצד השאלה הזאת רלוונטית לשאלה 'את מי להציל'. הרי אנחנו כלל לא במצב בו השאלה הזאת רלוונטית. אם וכאשר היא תהיה, סביר להניח שהמדינה תסתכל על יהדות ההורים (לא הפונדקאית) ותנסה לסייע כפי יכולתה בין אם הילד נחשב יהודי ובין אם לאו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
יש מחלוקת פוסקים בשאלה מי הקובעת לעניין, תורמת הביצית או הפונדקאית. ככל שהפונדקאית נחשבת הקובעת לצורך העניין, ברי שהילד יזדקק לגיור ולכל הפחות לגיור לחומרה. השאלה אינה חדשה ונדונה בהרחבה, כפי שאפשר בקלות (אני מניח, לא בדקתי) למצוא ברחבי הרשת.
הנושא נדון, עכשיו, בסידרה המעולה שטיסל (עונה 3) שבה זוג חרדים (רוחמי וחנינא) משיג אישור בעקיפין ובסתר מרב הישיבה בכדי למנוע מהאישה לסכן את חייה בכניסה להריון.
לייתר דיוק, בסידרה לא דובר כלל, על השאלה, האם הוא יהיה יהודי ונותנים לצופה להבין שברור שכך הדבר, אלא באה להציג, האם ההלכה מאפשרת, בכלל, פונדקאות.
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
הנושא נדון, עכשיו, בסידרה המעולה שטיסל (עונה 3) שבה זוג חרדים משיג אישור בעקיפין ובסתר מרב הישיבה בכדי למנוע מהאישה לסכן את חייה בכניסה להריון.
לייתר דיוק, בסידרה לא דובר כלל, על השאלה, האם הוא יהיה יהודי ונותנים לצופה להבין שבור שכך הדבר, אלא באה להציג, האם ההלכה מאפשרת, בכלל, פונדקאות.
זו סוגיה מרתקת שנדונה בהרחבה בקרב הפוסקים. לא צפיתי בסדרה ואין לי מושג מה מוצג שם מבחינה זו, אבל קח בחשבון שסדרה טלוויזיונית היא בדיוק זה, לא מחויבת לדיוק הלכתי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
זו סוגיה מרתקת שנדונה בהרחבה בקרב הפוסקים. לא צפיתי בסדרה ואין לי מושג מה מוצג שם מבחינה זו, אבל קח בחשבון שסדרה טלוויזיונית היא בדיוק זה, לא מחויבת לדיוק הלכתי.
ברור שלא, אך במקרה הנ"ל נראה לי הגיוני שזה פחות או יותר משקף את המציאות.
 
הנושא נדון, עכשיו, בסידרה המעולה שטיסל (עונה 3) שבה זוג חרדים (רוחמי וחנינא) משיג אישור בעקיפין ובסתר מרב הישיבה בכדי למנוע מהאישה לסכן את חייה בכניסה להריון.
לייתר דיוק, בסידרה לא דובר כלל, על השאלה, האם הוא יהיה יהודי ונותנים לצופה להבין שברור שכך הדבר, אלא באה להציג, האם ההלכה מאפשרת, בכלל, פונדקאות.
לאבות היה פתרון - לקחת אשה שניה, שלישית, רביעית + פילגשים
 
למעלה