האם לדעתכם יש לכלול את השפה הערבית בתכנית

קסנדרה*

New member
לימדתי עברית לפחות 3 דורות של גלי עלייה

וכן, העברית שלי טובה מאד, והערבית היא שפה עשירה ויש לה את היופי שלה וחשוב לדעת אותה, כי אנו יושבים בקרב עמים הדוברים אותה, ולהם יש יתרון, הם יודעים עברית. מה הקשר בין הג'יהאד לבין אלימות ובין ידיעת שפתו של עם ? ואם נתקרב לתרבות הערבית, מה פסול יש בזה ? אולי נלמד להכיר אותם מקרוב, להבין ופחות לשנוא. באנגלית (ממש בימים אלו) סיימתי באוניברסיטה את חובותי עם ציון 97, הנה שיפרתי
וברצינות, אתה זורק שורה ולא בהכרח ניתן להבין מה עומד מאחריה - האם פחד מלקבל את המיעוט היושב בקרבנו ? האם שנאה שמתקשה לגשר ולראות את הסיכוי לחיות בשלום עם המיעוט. ואולי אחר. שבת שלום.
 
התרבות הערבית עשירה יותר מהתרבות היהודית

המתמטיקה התפתחה אצל המוסלמים, שהמציאו את המספר אפס, הארכיטקטורה המוסלמית יותר יפה מהארכיטקטורה היהודית ובכל העולם המוסלמים היום מגיעים להישגים מדעיים יותר מהיהודים. היום המוסלמים מתפתחים מהר יותר מהיהודים בכל התחומים. התרבות היהודית היא תרבות גוועת ומתה של העבר והתרבות המוסלמית מתחילה שוב לפרוח.
 

EastGirl83

New member
צריך לעשות הפרדה בין דת לתרבות ../images/Emo70.gif

אי אפשר להגיד שהתרבות הערבית עשירה יותר מתרבות היהודית... אם כבר תגיד, התרבות הערבית עשירה יותר מתרבות המערבית. דת זו דת ותרבות זו תרבות ואלו שני סוגיות שונות לחלוטין. הדגמת באמצעות הארכיטקטורה ה"מוסלמית", כאשר אני חושבת גם שזו ארכיטקטורה יפה מאוד, אבל, מה תגיד על כך שיהודים (מעירק למשל) חיים בבתים שמעוצבים בארכיטקטורה "מוסלמית" וזאת הארכיטקטורה היחידה שהם מכירים כי הם בנו את הבתים האלו בעיצוב שעבר מדור לדור? ודרך אגב, אני מגדירה את היהודים האלו כערבים גם כי התרבות שלהם היא תרבות ערבית אך דתם היא דת יהודית. אתה יכול להגיד שהארכיטקטורה הערבית יפה יותר על פני הארכיטקטורה המערבית המודרנית. בקשר למתמטיקה, המוסלמים רק "שידרגו" את אשר אימצו מהיוונים.. לא לשכוח זאת.
 
התרבות המוסלמית ערבית קשורה לקוראן

הארכיטקטורה האסלאמית היא מראה לקוראן. המקור שלה הוא הקוראן כי בגלל האיסור של הצבת דמויות התפתחו הערבסקות של הענפים העלים והפרחים. החזרה 3 פעמים על העיטור היא בגלל 3 חזרות בקוראן, המסגד עם השטיחים והצריחים קוראים למאמינים. כל הארכיטקטורה קשורה לדת. בשירה הערבית יש פסוקים ותזכורות מהקוראן. בלי להבין את הקוראן וההיסטוריה המוסלמית לא יכולים להבין את התרבות המוסלמית. היהודים העתיקו ושאבו מהתרבות האסלאמית. ההעתקה של היהודים היא לא המקור. המוסיקה האיסלאמית מצטטת פסוקי קוראן או מפנה להיסטוריה המוסלמית. המצאת האפס היתה מהפכנית. אל חאריזמי היה מדען שנתן לאנושות יותר מאינשטיין היהודי. בגלל יחסי הציבור של היהודים הוא ידוע יותר מאלחריזמי. יש גזענות כנגד המוסלמים כאילו האיסלאם הוא ג'יהאד או מגדלי התאומים. הגזענות מתעלמת מיותר ממיליארד מוסלמים, שחיים ויוצרים מדע ותרבות איסלמית. היום יש יותר דוקטורים ופרופסורים מוסלמים באוניברסיטאות באירופה ובארה"ב מאשר יהודים, אבל רוב הפרופסורים היהודים האוביקטיבים שנמצאים באירופה מכירים בעוול שנעשה לעם הפלשתינאי ותומכים בנו. פרופ' נועם חומסקי ופרופ' טניה רינהרט טענו שהציונות היא גזענות והיהודים מדכאים את התרבות והעם הפלשתינאים.
 

מיסיס G

New member
אתה יודע מה הקטע ?

שאני למשל מעולם לא אשווה את עצמי למוסלמי . אני גם לא אלך ואעשה השוואות בין השגים של העם שלי לבין השגים של העם השוויצרי למשל . אין בי שום צורך להוכיח שאני טובה יותר ממישהו שהוא אחר ממני . מה שאתה עושה הוא כל כך ישראלי טיפוסי - אתה מוריד ומשפיל את האחר כדי להאדיר את עצמך . אז לפני שאתה מתחיל לקשקש על תרבויות ומנהגים - אולי כדאי שתבהיר לעצמך על פי איזה דפוסים של איזה עם אתה חי . ואגב חומסקי , שהוא כמובן פיתח לעצמו גם תיאוריה אחת או שניים , גם אם הוא שייך לתרבות גוועת - אמר לא פעם שכשימאס לו להתגורר בארה"ב - הוא יחזור לישראל .
 

קסנדרה*

New member
מרוואן אתה צריך לתמוך את דבריך

כי אחרת, אין לכך שום משמעות, הבא עובדות, מספרים, תוצאות מחקרים, סטטיסטיקות וכדומה. אני לא רוצה להשיב לך, כי התשובה שלי לא תהייה שוויונית. אם זו רק דעתך, אז או קיי, זכותך לטעות
וזכותי להשיב לך. בעיניך הערבסקות יכולות להיות יפות יותר, הטרור יכול להחליף את החיוך ופריחות האביב בעיניך, מטוסים נכנסים בבניינים גבוהים ורכבות מתפוצצות זה בהחלט הישגים שהיהודים לא יוכלו להגיע אליהם לעולם. אם תרצה תאסלם את איינשטיין ואת תורת היחסות, ואת פרויד והפסיכואנליזה - אבל זה יישאר בתחום הצר של דעתך הפרטית ואני אוכל להמשיך להחזיק בדעתי הפרטית גם כן. אני כן מסכימה איתך שמקורות התרבות הערבית יפים, אבל, היופי הזה הולך ודועך, הולך ודוהה, השנאה לבני האדם, מעיבה על כל יופי, אריכטקטוני או אחר. היום האיסלם מזוהה עם טרור ולא עם תרבות, וחבל.
 
התרבות האיסלאמית אינה ג'יהאד ומגדלי התאומים

אנחנו מסכימים שהתרבות האיסלאמית העתיקה הגיעה להישגים יש פרופסורים ודוקטורים מוסלמים ופלשתינאים צעירים במספרים יותר גבוהים מאלה של היהודים. דיברת על ההתפתחות כעת. הפרופסורים של היהודים ברובם קשישים מעל לגיל 60 וההתפתחות המדעית והתרבותית של היהודים נעצרה אבל למוסלמים ולפלשתינאים ההתפתחות בצמיחה. כמה שנים נותרו לפרופסורים היהודים? 10 שנות פעילות, או אפילו פחות, כי על פי הדברים שלהם, רוב הפרופסורים היהודים קשישים. כשביקרתי באירופה ראיתי אלפי משכילים ערבים בכל ארצות אירופה. כל האוניברסיטאות באירופה מלאות בסטודנטים ערבים אבל בישראל יש קיפוח והאחוזים הגבוהים בפקולטה לרפואה בטכניון הם למרות הקיפוח. את מדברת על התפתחות מדעית אבל גם היהודים התגאו בפתוח טכנולוגי. איראן מקדימה את ישראל בפיתוח מדעי ולישראל אין תשובות לפיתוח המדעי האיראני. ישראל תלויה בארה"ב בפיתוחים הטכנולוגים מארה"ב, בשעה שאיראן מפתחת בעצמה טכנולוגיה שהיא גם לצרכי שלום. הרמה של היהודים בנסיגה חזקה והתרבות וההתפתחות האיסלמית נמצאת בצמיחה. יש גזענות כשלא רואים שדווקא היהודים נמצאים בנסיגה חזקה וכל ההישגים שלהם היו של קשישים או אנשים שמתו, והמוסלמים מתפתחים בכל התחומים למרות הדיכוי והגזענות.
 

מיסיס G

New member
../images/Emo6.gif

ילדי הייטק ישראליים מקבלים הון עתק מחברות אמריקאיות - על מה אתה מדבר ? הישראלים וההודים מחזיקים את ההיטק האמריקאי - תתעורר . אני לא מדברת כבר על פרסי הנובל שמדענים צעירים שלנו קיבלו בשנים האחרות . אתה עושה מעצמך צחוק .
 
אכן - מערכת החינוך התעלמה

ולא רק מהפלסטינים. גם מכל מי שלא היה - בעת החדשה - חלק ממערכת השלטונית הדומיננטית או חלק מתרבותה - קרי מערבית או בבסיס התרבות היהודית מערבית.
 

antreprize

New member
כן, למה לא?

צריך ללמד ערבית מכיתה ג'(כמו אנגלית), ערבית היא לא סתם שפה, היא אחת משתי השפות הרשמיות של מדינת ישראל, 25% מהאוכלוסייה דוברים אותה ולימוד השפה יכול רק לעזור.
 

EastGirl83

New member
../images/Emo45.gif נכון מאוד

אני גם חושבת שצריך ללמד אותה עוד מכיתה ג'. אצלנו לימדו בבית ספר יסודי ערבית, אך מהתיכון היה לנו את הזכות לעזוב את ערבית וללמוד צרפתית, שלפי דעתי זה חבל. כל עוד שיותר מעשרים אחוז מדברים ערבית באוכלוסיה בישראל אז צריך שהשפה הזו תהיה ברשימת מקצועות הבגרות החובה (כמו אנגלית) ולעשות בחירה בשפות אחרות.
 
למעלה