האמת מאחורי אירועי השבת בבנימין

Harrington

Well-known member
מנהל
למי שבאמת תוהה לגבי קדושת השבת והאירועים בבנימין בשבת האחרונה, להלן פרטי האירוע בקצרה, כפי שהתרחשו בעולם האמת והמציאות.

לאחר הפיגוע סמוך לישוב עלי הוקמה נקודת מרעה מתחת לכפר אום צפא הסמוך לעטרת. ביום חמישי בערב תושבי הכפר והכפרים הסובבים (גוש ערעורה למי שמכיר), ניסו לבצע פוגרומים בישראלים/יהודים העוברים על הכביש (כביש חוצה בנימין) ואף חסמו אותו לשעות ארוכות (ליתר דיוק, הצבא נאלץ לחסום אותו לאור יידוי אבנים ובקת"בים מסיבי על הציר). בליל שבת ובמהלך יום שישי זה חזר על עצמו, אם כי במידה מופחתת. בשבת עצמה ירדו עשרות מחבלים מהכפר והגוש לעבר נקודת המרעה, בה שהו באותה שעה יהודים בודדים. תושבים מהישוב עטרת ניסו לעצור בעדם מלבצע פוגרום באותם ישראלים עד שהצבא יגיע, מה שבד"כ לוקח זמן. במקביל הוזעקו ישראלים מגוש שילה לסיוע. כל זאת כאמור, נטו להצלת אותם יהודים ששהו בנקודת המרעה, כאשר לאיש לא היה צל של ספק מה מטרת המחבלים שניסו להגיע למקום.
לאחר הגעת התגבורת מגוש שילה הצליחו הישראלים להדוף חזרה את הפורעים לתוך הכפר. או אז, לראשונה מתחילת אירועי השבוע, המשיכו אותם כוחות תגבורת משילה אל תוך הכפר ועל-פי טענות הערבים העלו שם באש מספר רכבים (חונים) ובתים ללא אנשים בתוכם.

הצבא לאחר שהגיע סוף סוף למקום, בחר לבצע מצור על היישוב עטרת ולא לאפשר כניסת/יציאת ישראלים במוצש"ק אלא לאחר בדיקה מעמיקה ברכבם. זאת בטענה הנכונה שהישראלים מגוש שילה ברחו במהלך השבת אל תוך הישוב ומנסים כעת לצאת ממנו. לאחר כמה שעות של מצור צבאי על הישוב, כשהצבא החליט לפתוח את החסימה, החליטו ישראלים משילה ומהישוב לחסום בעצמם את השער, על-מנת למנוע מגרר משטרתי לגרור את רכבי התגבורת שהגיעו בשבת. חסימה זו החזיקה מעמד מספר שעות, עד שפזורה בכוח על-ידי משטרת ישראל.

זהו. זה האירוע פחות או יותר. מי שמעוניין בפרטים נוספים, תרגישו חופשיים לשאול.
לתוהים מבחינה הלכתית, מעבר לכך שלדעת פוסקים רבים מחללים שבת על ישוב הארץ, ברור לכל בר דעת ושומר מצוות שלא הייתה כאן שום בעיה והיה כאן צורך של ממש לחלל את השבת להצלת יהודי הנקודה. הדבר שבאמת עצוב בסיפור הזה הוא לא שאלת חילול השבת, אלא העובדה שכוחות התגבורת משילה הגיעו לפני כוחות צה"ל לנקודה. המרחק בין היישובים לא קטן וזה חתיכת מחדל על-פי כל קנה מידה. אלמלא תושבי עטרת בשלב ראשון והתגבורת מגוש שילה בשלב שני, היינו קוברים במוצש"ק יהודים שבס"ה הקדימו נקודת מרעה בארץ ישראל. אנחנו באמת מצטערים שלא כך קרה ומתנצלים בפני השמאל הישראלי והאמריקנים ששוב יצאנו בחיים מהנסיון לשחוט אותנו.
 

שמלת תחרה1

Well-known member
למי שבאמת תוהה לגבי קדושת השבת והאירועים בבנימין בשבת האחרונה, להלן פרטי האירוע בקצרה, כפי שהתרחשו בעולם האמת והמציאות.

לאחר הפיגוע סמוך לישוב עלי הוקמה נקודת מרעה מתחת לכפר אום צפא הסמוך לעטרת. ביום חמישי בערב תושבי הכפר והכפרים הסובבים (גוש ערעורה למי שמכיר), ניסו לבצע פוגרומים בישראלים/יהודים העוברים על הכביש (כביש חוצה בנימין) ואף חסמו אותו לשעות ארוכות (ליתר דיוק, הצבא נאלץ לחסום אותו לאור יידוי אבנים ובקת"בים מסיבי על הציר). בליל שבת ובמהלך יום שישי זה חזר על עצמו, אם כי במידה מופחתת. בשבת עצמה ירדו עשרות מחבלים מהכפר והגוש לעבר נקודת המרעה, בה שהו באותה שעה יהודים בודדים. תושבים מהישוב עטרת ניסו לעצור בעדם מלבצע פוגרום באותם ישראלים עד שהצבא יגיע, מה שבד"כ לוקח זמן. במקביל הוזעקו ישראלים מגוש שילה לסיוע. כל זאת כאמור, נטו להצלת אותם יהודים ששהו בנקודת המרעה, כאשר לאיש לא היה צל של ספק מה מטרת המחבלים שניסו להגיע למקום.
לאחר הגעת התגבורת מגוש שילה הצליחו הישראלים להדוף חזרה את הפורעים לתוך הכפר. או אז, לראשונה מתחילת אירועי השבוע, המשיכו אותם כוחות תגבורת משילה אל תוך הכפר ועל-פי טענות הערבים העלו שם באש מספר רכבים (חונים) ובתים ללא אנשים בתוכם.

הצבא לאחר שהגיע סוף סוף למקום, בחר לבצע מצור על היישוב עטרת ולא לאפשר כניסת/יציאת ישראלים במוצש"ק אלא לאחר בדיקה מעמיקה ברכבם. זאת בטענה הנכונה שהישראלים מגוש שילה ברחו במהלך השבת אל תוך הישוב ומנסים כעת לצאת ממנו. לאחר כמה שעות של מצור צבאי על הישוב, כשהצבא החליט לפתוח את החסימה, החליטו ישראלים משילה ומהישוב לחסום בעצמם את השער, על-מנת למנוע מגרר משטרתי לגרור את רכבי התגבורת שהגיעו בשבת. חסימה זו החזיקה מעמד מספר שעות, עד שפזורה בכוח על-ידי משטרת ישראל.

זהו. זה האירוע פחות או יותר. מי שמעוניין בפרטים נוספים, תרגישו חופשיים לשאול.
לתוהים מבחינה הלכתית, מעבר לכך שלדעת פוסקים רבים מחללים שבת על ישוב הארץ, ברור לכל בר דעת ושומר מצוות שלא הייתה כאן שום בעיה והיה כאן צורך של ממש לחלל את השבת להצלת יהודי הנקודה. הדבר שבאמת עצוב בסיפור הזה הוא לא שאלת חילול השבת, אלא העובדה שכוחות התגבורת משילה הגיעו לפני כוחות צה"ל לנקודה. המרחק בין היישובים לא קטן וזה חתיכת מחדל על-פי כל קנה מידה. אלמלא תושבי עטרת בשלב ראשון והתגבורת מגוש שילה בשלב שני, היינו קוברים במוצש"ק יהודים שבס"ה הקדימו נקודת מרעה בארץ ישראל. אנחנו באמת מצטערים שלא כך קרה ומתנצלים בפני השמאל הישראלי והאמריקנים ששוב יצאנו בחיים מהנסיון לשחוט אותנו.​
פיקוח נפש לא דוחה שבת?
מה ציפו אנשים שניתן למחבלים לפגוע ביהודים?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
פיקוח נפש לא דוחה שבת?
מה ציפו אנשים שניתן למחבלים לפגוע ביהודים?
בוודאי שפיקוח נפש דוחה שבת. בגלל זה אין שום בעיה עם הנסיעה של החבורה מגוש שילה. אמנם יש בעיה הלכתית עם מה שעשו בהמשך, אבל זה דיון אחר.
 

שמלת תחרה1

Well-known member
למי שבאמת תוהה לגבי קדושת השבת והאירועים בבנימין בשבת האחרונה, להלן פרטי האירוע בקצרה, כפי שהתרחשו בעולם האמת והמציאות.

לאחר הפיגוע סמוך לישוב עלי הוקמה נקודת מרעה מתחת לכפר אום צפא הסמוך לעטרת. ביום חמישי בערב תושבי הכפר והכפרים הסובבים (גוש ערעורה למי שמכיר), ניסו לבצע פוגרומים בישראלים/יהודים העוברים על הכביש (כביש חוצה בנימין) ואף חסמו אותו לשעות ארוכות (ליתר דיוק, הצבא נאלץ לחסום אותו לאור יידוי אבנים ובקת"בים מסיבי על הציר). בליל שבת ובמהלך יום שישי זה חזר על עצמו, אם כי במידה מופחתת. בשבת עצמה ירדו עשרות מחבלים מהכפר והגוש לעבר נקודת המרעה, בה שהו באותה שעה יהודים בודדים. תושבים מהישוב עטרת ניסו לעצור בעדם מלבצע פוגרום באותם ישראלים עד שהצבא יגיע, מה שבד"כ לוקח זמן. במקביל הוזעקו ישראלים מגוש שילה לסיוע. כל זאת כאמור, נטו להצלת אותם יהודים ששהו בנקודת המרעה, כאשר לאיש לא היה צל של ספק מה מטרת המחבלים שניסו להגיע למקום.
לאחר הגעת התגבורת מגוש שילה הצליחו הישראלים להדוף חזרה את הפורעים לתוך הכפר. או אז, לראשונה מתחילת אירועי השבוע, המשיכו אותם כוחות תגבורת משילה אל תוך הכפר ועל-פי טענות הערבים העלו שם באש מספר רכבים (חונים) ובתים ללא אנשים בתוכם.

הצבא לאחר שהגיע סוף סוף למקום, בחר לבצע מצור על היישוב עטרת ולא לאפשר כניסת/יציאת ישראלים במוצש"ק אלא לאחר בדיקה מעמיקה ברכבם. זאת בטענה הנכונה שהישראלים מגוש שילה ברחו במהלך השבת אל תוך הישוב ומנסים כעת לצאת ממנו. לאחר כמה שעות של מצור צבאי על הישוב, כשהצבא החליט לפתוח את החסימה, החליטו ישראלים משילה ומהישוב לחסום בעצמם את השער, על-מנת למנוע מגרר משטרתי לגרור את רכבי התגבורת שהגיעו בשבת. חסימה זו החזיקה מעמד מספר שעות, עד שפזורה בכוח על-ידי משטרת ישראל.

זהו. זה האירוע פחות או יותר. מי שמעוניין בפרטים נוספים, תרגישו חופשיים לשאול.
לתוהים מבחינה הלכתית, מעבר לכך שלדעת פוסקים רבים מחללים שבת על ישוב הארץ, ברור לכל בר דעת ושומר מצוות שלא הייתה כאן שום בעיה והיה כאן צורך של ממש לחלל את השבת להצלת יהודי הנקודה. הדבר שבאמת עצוב בסיפור הזה הוא לא שאלת חילול השבת, אלא העובדה שכוחות התגבורת משילה הגיעו לפני כוחות צה"ל לנקודה. המרחק בין היישובים לא קטן וזה חתיכת מחדל על-פי כל קנה מידה. אלמלא תושבי עטרת בשלב ראשון והתגבורת מגוש שילה בשלב שני, היינו קוברים במוצש"ק יהודים שבס"ה הקדימו נקודת מרעה בארץ ישראל. אנחנו באמת מצטערים שלא כך קרה ומתנצלים בפני השמאל הישראלי והאמריקנים ששוב יצאנו בחיים מהנסיון לשחוט אותנו.​
מי יתלונן על חילול שבת?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מי יתלונן על חילול שבת?
יש כמה גולשים שהשבת מעניינת אותם כקליפת השום, אבל הם משוכנעים שהם מבינים בהלכה טוב יותר מכל הפוסקים שלמדו עשרות שנים לשם כך :). פתאום נורא מפריע להם שאיזה יהודי נסע בשבת כדי להציל יהודים אחרים. אם הם רק היו קולטים כמה מגוחכים הם נשמעים... :).
 

שמלת תחרה1

Well-known member
יש כמה גולשים שהשבת מעניינת אותם כקליפת השום, אבל הם משוכנעים שהם מבינים בהלכה טוב יותר מכל הפוסקים שלמדו עשרות שנים לשם כך
:)
. פתאום נורא מפריע להם שאיזה יהודי נסע בשבת כדי להציל יהודים אחרים. אם הם רק היו קולטים כמה מגוחכים הם נשמעים...
:)
.​
נו ברור, מריחים חילול שבת ע"י שומרי שבת , מתנחמים שאינם היחידים המחללים שבת.
 
למעלה