הבהרה לגל סופר ולבליעל

הבהרה לגל סופר ולבליעל

בו נומר שאני מעורב בזה שהיום לא קוראים לפורום חוכמת הקבלה, חוכמת הקבלה אלא קבלה בעידן המודרני , כי הם לא מצייגים את הקבלה נקודה . ובמודרנה הם יכולים לכתוב ולהמציא מה שבא להם . ולדעתי העניין האמיתי ניצח , דהיינו דרכי . יחי כוח השקט. דוד
 

בליעל

New member
אלא אם הצלחת לשנות את זה בעזרת

הכוחות המופלאים שתיארת בהודעות שלך,עדיף שלא תעשה דאווינים הם ההישג (או שמא "הישג") הזה.
 

ינוקא1

New member
הצצתי כאן לרגע . . .

ורק נצלו"ש לגבי החתימה שלך : אין לך מושג כמה חכמה יש במשפט הזה "בטח אל ה' בכל ליבך , ואל בינתך אל תישען" - כי זה בדיוק ההיפך מהפורום הזה וההיפך מכל האנשים המחפשים שליטה. בתכלס המשפט הזה אומר לנו לתת אמון בהנהגת ה' את העולם ולדעת לשחרר. לא לנסות כל הזמן לשלוט במציאות ולתכנן תכנונים. ה"מאגיה" הרגילה היא נסיונות לשליטה בעולם , וכל העוסקים בזה יודעים שבסופו של דבר כל ה"שליטה" המושגת דרך זה גורמת רק לשעבוד. לעומת זאת ה"מאגיה" של נתינת האמון והבטחון בה' , המאגיה של האמונה , היא המאגיה הכי חזקה והכי נקיה. כי כאשר משחררים את השליטה ונותנים אמון משיגים את השליטה הכי אמיתית.
 

בליעל

New member
הפרשנות שלך היא דוגמא יפה לכוונת החתימה שלי

כי לא הבנת אותה. מה שאמרתי הוא 'מי שחמור אוכל קש'. לדוגמא, האנשים שחושבים שאלהים כבר ידאג להם הם בדיוק האנשים שלא רק שלא מפתחים, לדוגמא, חיסונים, אלא גם לא מתחסנים אחרי שמפתחים אותם הם אנשים שנדבקים במחלות, ואז מאמינים באופן עיוור שזה מגיע להם. דוגמא יפה מהמציאות היא חצבת - היה דיווח בעתונות על כמה עשרות חרדים מקהילה שלא מתחסנת שנדבקו בחצבת כשחרדי שנשא את המחלה שהגיע לביקור מחו"ל. [תחסוך לי את הדיון על הנזקים שבחיסונים, החכמה שבנטילת ידיים, וכדומה - במקרה הזה אלהים לא נמצא בפרטים הקטנים. הוא נמצא בסטטיסטיקה שאומרת שתוחלת החיים של אוכלוסיות שזוכות להנות משירותי רפואה מודרנית כפולה מזאת של אוכלוסיות שאינן נהנות ממנה.]
 

ינוקא1

New member
דויד המלך היה חרדי ? ממש לא נראה לי.

אל תשווה את העולם החרדי היום למה שהיהדות אמורה להיות. דויד המלך גם הנהיג צבא , והאנשים בתקופתו עבדו ולא ישבו בכולל ונתנו לאשה לפרנס. לגבי רפואה - הרבה מחכמי ישראל היו רופאים , ולא סמכו רק על הקב"ה. במאמר מוסגר , העליה בתוחלת החיים הגיעה בעיקר בגלל העליה באיכות ובתנאי החיים ופחות בגלל הרפואה , לדעתי.
 

בליעל

New member
מה קשור דוד המלך ?

פרקי תהילים מיוחסים לו באופן שרירותי. "לגבי רפואה - הרבה מחכמי ישראל היו רופאים , ולא סמכו רק על הקב"ה." בדיוק הנקודה שלי. "במאמר מוסגר , העליה בתוחלת החיים הגיעה בעיקר בגלל העליה באיכות ובתנאי החיים ופחות בגלל הרפואה , לדעתי." ואיזה תרומה לנושא הייתה לאנשים שמחקו את בינתם בפני האמונה באלהים ?
 

ינוקא1

New member
למה באופן שרירותי ?

כתוב הרבה פעמים "מזמור לדויד" "תפילה לדויד" וכו'. (מה שכן אני התבלבלתי קודם , כי הפסוק שהבאת הוא ממשלי ולא מתהילים , למרות שיש בתהילים הרבה פסוקים דומים - ""לא ימנע טוב להולכים בתמים". ) חכמי ישראל לא מחקו את בינתם - היהדות תמיד היתה בעד השכלה וידע (חוץ מאשר החרדים שהם לא מייצגים יהדות). אפילו חכמים מאוחרים כמו הגר"א שהחרדים מתימרים ללכת בדרכם , היו בעד לימוד "7 החוכמות". חכמי ישראל רבים היו רופאים , תוכנים , מתמטיקאים ועוד. זה לא סותר אמונה תמימה - לדעת שאחרי שעשית ככל יכולתך , כל מה שמגיע אליך זה מהקב"ה וזה לטובה. הלימוד של הפסוק הזה שהבאת הוא אחד הלימודים הכי נכונים והכי טובים שיש. עוד שתי הערות : 1. דווקא כאחד שמטפל בהילינג , אני חושב שהרפואה הקיימת היום היא רפואה של תקופת האבן לעומת מה שאפשר להגיע אליו בדרכים אנרגטיות אני חושב שבתקופת בית המקדש עסקו בריפוי אנרגטי לא מעט. 2. לגבי חיסונים - לי אין דיעה בעניין הזה , כי אנחנו מוצפים בהרבה אינטרסים כלכליים מכל הכיוונים ואינך יכול לדעת מה אמיתי ומה לא. אני מצרף קישור - אולי דבריו נכונים ואולי לא. בכל מקרה הוא לא חרדי.
 

בליעל

New member
טל"ח, אכן מספר משלי

לפי המובא בויקיפדיה בערך ספר משלי, הספר מיוחס לשלמה ויש מחלוקת, וזה נראה לי כמו יחוס שרירותי לאחר מעשה. לגבי תהילים, אני מעדיף לא להכנס לנושא מכיוון שזה לא נוגע ישירות לדיון. יש הבדל תחבירי בין "<טקסט> ל<מישהו>" ובין "<טקסט> [נכתב] על-ידי <מישהו>", ולכן אני חושב שהפרשנות סותרת את התחביר. לגבי החרדים, הם חולקים על דעתך. דעתי קרובה לשלך, אם כי מתונה יותר. "לדעת שאחרי שעשית ככל יכולתך, כל מה שמגיע אליך זה מהקב"ה וזה לטובה" נראה לי שיש קצר בתקשורת, כי כבר כתבתי שאתה שוב מתייחס לפעולות (מה אנשים עושים ומה קורה להם), ולא לביטול היכולות השכליות. לגבי ההערות - הרפואה היא מדע שיש לו עוד הרבה מה להתפתח, ואני רחוק מלחשוב שהגיעה לידי מיצוי או שלימות. לא ידוע לי שבדקו את הדרכים האנרגטיות שאתה מתייחס אליהן בניסוי מדעי, ולכן אני אמנע מלהביע עליהן דיעה הנה או הנה. הבאתי חיסונים כדוגמא. המערב שטוף היום קפיטליזם (קיצוני מדי לטעמי), ולכן לא מפתיע שמעורבים אינטרסים כלכליים בכל תחומי החיים, כולל רפואה.
 

ינוקא1

New member
אז נראה לי שאנחנו מסכימים.

וגם לגבי הפסוק - אם מבינים אותו נכון , הוא אינטלגנטי מאוד. שבת שלום.
 
תיקון

כשכתוב "מזמור לדוד" הכוונה היא שהמזמור נכתב על-ידי דוד, ולא על-ידי מישהו אחר בשביל דוד. וזה לא בניגוד לתחביר. זה התחביר. כמו שאומרים מורה נבוכים לרמב"ם, והכוונה היא שהוא נכתב על-ידי הרמב"ם ולא בשביל הרמב"ם.
 
זו לא טעות

זו פשוט צורת דיבור שאינה נפוצה בעברית המודרנית. זה לא משהו להתדיין עליו יותר מדי. תפתח פירוש של תהילים, או פשוט מזה מילון מורחב, ותראה.
 

גל סופר

New member
אתה משעשע... באמת

אנשים עוד עשויים לחשוב שבאמת בזכותך פיצלו את פורום קבלה. ובכן... לא. ממש לא בזכותך. בזכות אנשים שדאגו להסביר שדרכך היא לא קבלה, כמו שדרך אחרים לא (ודי לחכימא ברמיזא)...
 
אם תגיע לנצח ישראל אי פעם

תראה שאני קבעתי את זה , ואתם משחקים לפי זה נקודה . ודע לפני מי אתה עומד , ואתה לא יודע נכון ! דוד
 
מהי דרך הקבלה?

כמעט כל המקובלים המציאו דברים וייחסו את המצאותיהם למסורת נסתרת.
 

גל סופר

New member
אף אחד לא המציא שפה חדשה

מה שלגמרי מנסה לעשות דוד "היחיד" (מסובב + ...) למעשה, מרבית ספרי הקבלה מציגים מניין לקוחים הדברים.
 

גל סופר

New member
הרמ"ק

שבתורו שאב אלמנטים דומים מהרמב"ן, וסביר שזה ממשיך... וייתכן והייתי צריך לכתוב "דרכי הקבלה", כיוון שהמקובלים התוו יותר מדרך אחרת. וכך תביני ש"דרכי הקבלה" הן הדרכים שהמקובלים התוו.
 
למעלה