הברווז המכוער ושמו קו 60

מצב
הנושא נעול.

Image of me

New member
לא לשם התיקון אלא כי עניינך בלשון -

והתוצאה: הקווים מופעלים לפי המתכונת
הקודמת, מטרופולין אינה מצליחה לגייס נהגים, והנוסעים - הם ממשיכים לסבול ונופלים בין הכסאות, אלא שלפי התאורים אין אפילו מקום ליפול בין הכסאות, ומשרד התחבורה שוקד על שמריו
לא לשם התיקון אלא כי עניינך בלשון -
ודאי לא התכוונת שמשרד התחבורה משקיע מזמנו באפיית עוגות שמרים משובחות, אלא שהוא שוקט על שמריו.
 
ועכשיו גם 44 באתר מטרופולין

ניסו לטפל בזה, אבל כנראה נכשלו
קווים 044 לניצנה), 045 (לרתמים) ו-060 היו אמורים לעבור לידי חברת מטרופולין (כולל לוחות זמנים משופרים) ב-1 בנובמבר. מכיוון שהחברה לא מצאה נהגים תושבי האזור שיוכלו להפעיל את הקווים (מספר מועט של נהגים הגיע למבחנים, ואף אחד לא עבר), החברה ביקשה ממשרד התחבורה דחיה של חודש. גם במהלך חודש זה ככל הנראה לא אותרו נהגים מתאימים, ולכן העברת הקווים למטרופולין, שהיתה אמורה להתבצע ב-1 בדצמבר נדחתה למועד לא ידוע או בוטלה.
ועכשיו גם 44 באתר מטרופולין
מופיע ברשימת הקווים של החברה. מצויין כיוון הנסיעה מבאר-שבע למחנה להב, אך אין כיוון הפוך, פירוט, תחנות, לוחות זמנים או כל הודעה אחרת. אולי בכל זאת מצאו איזשהו נהג במצפה?
 

אוהד11

New member
כל חודשיים יוסיפו קו נוסף לרשימה עד

ועכשיו גם 44 באתר מטרופולין
מופיע ברשימת הקווים של החברה. מצויין כיוון הנסיעה מבאר-שבע למחנה להב, אך אין כיוון הפוך, פירוט, תחנות, לוחות זמנים או כל הודעה אחרת. אולי בכל זאת מצאו איזשהו נהג במצפה?
כל חודשיים יוסיפו קו נוסף לרשימה עד
שימצאו נהגים ......
 
וזה רק בקו 60../images/Emo35.gif

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
וזה רק בקו 60

גם כשיש עשרה אנשים בתחנה הם נדחפים כמו חולירות.
 

tzvika pick

New member
אתה צודק במאת האחוזים!

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
אתה צודק במאת האחוזים!
התופעה ידועה, וקוראת לא רק בקו 60 מבאר שבע ולא רק בקווים שיוצאים מבאר-שבע דרומה, אלא בהמון קווי אוטובוס ורכבת בימי ראשון, חמישי ושישי. ולמה? כי בצה"ל קיצצו בשנים האחרונות מכל הבא ליד. בין היתר, נפלו קורבן הסעות שהיו בעבר לחיילים מנקודות שונות בארץ לבסיסים מרכזיים. לכן, יותר ויותר חיילים משתמשים בתחבורה ציבורית. כי אגד, דן, מטרופולין וחברות התח"ץ בכלל לא ממהרות להוסיף אוטובוסים (או רכבות) בימי ראשון. זה לא ריווחי (על חיילים מקבלים לרוב תשלום גלובאלי, ולא פר-נסיעה) והאמת שזה גם לא תמיד מתאפשר (זה לא שלאגד יש מאגר אין סופי של נהגים ואוטובוסים, שזמינים 24/7). כי יותר ויותר כוח אדם עבר לשרת באיזורי דרום הארץ. צה"ל סגר וסוגר יחידות רבות במרכז הארץ ומעביר אותם לנגב. הפרויקט צפוי לצבור תאוצה בשנים הקרובות, קח שלא צפויה הקלה. אבל גם באשמת החיילים, שמתעקשים להגיע לבסיס ברגע האחרון ולא מעט קודם. כשהייתי נוסע לבסיס באוטובוסים, לא אחת גיליתי כי האוטובוס שמגיע לבסיס בשעה 8:00 מלא עד אפס מקום, בעוד באוטובוס שלפניו, שמגיע לבסיס בשעה 7:40 יש מקומות ישיבה בודדים, שלא לדבר על עמידה. אבל החיילים מעדיפים לישון עוד 20 דקות בבוקר, ולהידחף על האוטובוס האחרון.
 

Image of me

New member
למי שבא מהצפון לא תמיד יש אופציה.

אתה צודק במאת האחוזים!
התופעה ידועה, וקוראת לא רק בקו 60 מבאר שבע ולא רק בקווים שיוצאים מבאר-שבע דרומה, אלא בהמון קווי אוטובוס ורכבת בימי ראשון, חמישי ושישי. ולמה? כי בצה"ל קיצצו בשנים האחרונות מכל הבא ליד. בין היתר, נפלו קורבן הסעות שהיו בעבר לחיילים מנקודות שונות בארץ לבסיסים מרכזיים. לכן, יותר ויותר חיילים משתמשים בתחבורה ציבורית. כי אגד, דן, מטרופולין וחברות התח"ץ בכלל לא ממהרות להוסיף אוטובוסים (או רכבות) בימי ראשון. זה לא ריווחי (על חיילים מקבלים לרוב תשלום גלובאלי, ולא פר-נסיעה) והאמת שזה גם לא תמיד מתאפשר (זה לא שלאגד יש מאגר אין סופי של נהגים ואוטובוסים, שזמינים 24/7). כי יותר ויותר כוח אדם עבר לשרת באיזורי דרום הארץ. צה"ל סגר וסוגר יחידות רבות במרכז הארץ ומעביר אותם לנגב. הפרויקט צפוי לצבור תאוצה בשנים הקרובות, קח שלא צפויה הקלה. אבל גם באשמת החיילים, שמתעקשים להגיע לבסיס ברגע האחרון ולא מעט קודם. כשהייתי נוסע לבסיס באוטובוסים, לא אחת גיליתי כי האוטובוס שמגיע לבסיס בשעה 8:00 מלא עד אפס מקום, בעוד באוטובוס שלפניו, שמגיע לבסיס בשעה 7:40 יש מקומות ישיבה בודדים, שלא לדבר על עמידה. אבל החיילים מעדיפים לישון עוד 20 דקות בבוקר, ולהידחף על האוטובוס האחרון.
למי שבא מהצפון לא תמיד יש אופציה.
 

guydou

New member
פיתרון?

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
פיתרון?
אולי אפשר שהצבא ידרג את ימי הגעת החיילים לבסיסים וחזרתם הבייתה על פני כל ימי השבוע. אולי זה יעזור להוריד את העומס ביום ראשון. דבר נוסף שזה ייגרום הוא שאוטובוס יהיה עכשיו לא רק חצי מלא ביום ראשון אלא גם רבע מלא בשאר הימים. אולי זה יגרום לכך שיגבירו את התדירות ליישובי הספר במהלך כל השבוע כי יהיו יותר נוסעים. אני מודע לזה שאם אני הייתי חייל הייתי מתמרמר לנוכח הצעה זו. אבל חיילים זה ל3 שנים, ואנשי מצפה רמון גרים שם חיים שלמים. נוסף על כך אני חושב שבסופו של עניין גם איכות החיים של החיים תשתפר. אני לא חושב שהפתרון הזה דורש יותר מידי כספים. ושצריך בשבילו לפרוץ את מסגרת התקציב. מה אתם אומרים?
 

Image of me

New member
הפתרון הזה לא ישים.

פיתרון?
אולי אפשר שהצבא ידרג את ימי הגעת החיילים לבסיסים וחזרתם הבייתה על פני כל ימי השבוע. אולי זה יעזור להוריד את העומס ביום ראשון. דבר נוסף שזה ייגרום הוא שאוטובוס יהיה עכשיו לא רק חצי מלא ביום ראשון אלא גם רבע מלא בשאר הימים. אולי זה יגרום לכך שיגבירו את התדירות ליישובי הספר במהלך כל השבוע כי יהיו יותר נוסעים. אני מודע לזה שאם אני הייתי חייל הייתי מתמרמר לנוכח הצעה זו. אבל חיילים זה ל3 שנים, ואנשי מצפה רמון גרים שם חיים שלמים. נוסף על כך אני חושב שבסופו של עניין גם איכות החיים של החיים תשתפר. אני לא חושב שהפתרון הזה דורש יותר מידי כספים. ושצריך בשבילו לפרוץ את מסגרת התקציב. מה אתם אומרים?
הפתרון הזה לא ישים.
רוב החיילים נשלחים הביתה בשבת לא רק כדי שהם יוכלו לפגוש חברים שיוצאים בשבת ולצאת למסיבות שמתקיימות רק בסופי שבוע. הסיבה האמיתית היא שצה"ל שומר על דת משה וישראל, ולכן הבסיסים משותקים בשבת. לא מתבצעת בשבת שום פעילות פרט לפעילות מבצעית, ורוב החיילים - אפילו הקרביים - אינם עוסקים רוב הזמן בפעילות מבצעית. כוח האדם המועט הדרוש לשמירות נשאר שבת כבר היום, ועם כל שאר החיילים פשוט לא יהיה מה לעשות.
 

Image of me

New member
אגב דת, יש לי פתרון אחר.

הפתרון הזה לא ישים.
רוב החיילים נשלחים הביתה בשבת לא רק כדי שהם יוכלו לפגוש חברים שיוצאים בשבת ולצאת למסיבות שמתקיימות רק בסופי שבוע. הסיבה האמיתית היא שצה"ל שומר על דת משה וישראל, ולכן הבסיסים משותקים בשבת. לא מתבצעת בשבת שום פעילות פרט לפעילות מבצעית, ורוב החיילים - אפילו הקרביים - אינם עוסקים רוב הזמן בפעילות מבצעית. כוח האדם המועט הדרוש לשמירות נשאר שבת כבר היום, ועם כל שאר החיילים פשוט לא יהיה מה לעשות.
אגב דת, יש לי פתרון אחר.
נראה לי שהפתרון היחיד למצוקת האוטובוסים הוא שתושבי מצפה רמון יתנצרו, וכך לא יצטרכו לנסוע לעבודה ביום ראשון.
 

gen1

New member
קראתי את הסיפור והתרגזתי אז הבאתי .

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
קראתי את הסיפור והתרגזתי אז הבאתי .
שלום! קראתי את הסיפור והתרגזתי ,למשל מה אומר על הסיפור החבר אריק פלדמן שהוא במקרה גם מנהל חברת אוטובוסים ,ואז בתוך הכעס עלה לי רעיון ראו בתמונה להביא מבית השיטה ,לשפץ ועוד ראש מוביל סינגל במצב טוב וכבר יש לך אוטובוס שיכול לקחת בישיבה 60 70 איש ,או אולי מפרקית או שנים ביום א במקום שיסעו בין תל אביב וראשון בקו 174 לפעמים עם 15 20 נוסעים שירדו לבאר שבע ויעשו טור למצפה לאט אבל בטוח ,אבל חברת אוטובוסים רצינית כמו אגד לא יכולה להשאר אדישה לענין
 

אוהד11

New member
מבחינת צה"ל הבעיה היא, שאלה שצריכים

קראתי את הסיפור והתרגזתי אז הבאתי .
שלום! קראתי את הסיפור והתרגזתי ,למשל מה אומר על הסיפור החבר אריק פלדמן שהוא במקרה גם מנהל חברת אוטובוסים ,ואז בתוך הכעס עלה לי רעיון ראו בתמונה להביא מבית השיטה ,לשפץ ועוד ראש מוביל סינגל במצב טוב וכבר יש לך אוטובוס שיכול לקחת בישיבה 60 70 איש ,או אולי מפרקית או שנים ביום א במקום שיסעו בין תל אביב וראשון בקו 174 לפעמים עם 15 20 נוסעים שירדו לבאר שבע ויעשו טור למצפה לאט אבל בטוח ,אבל חברת אוטובוסים רצינית כמו אגד לא יכולה להשאר אדישה לענין
מבחינת צה"ל הבעיה היא, שאלה שצריכים
לתת את דעתם לבעיה צמודים לכלי רכב אישיים והם לא מודעים לבעיתם של החיילים. מבחינתם, יקוב הדין את ההר העיקר שהחיילים יגיעו במועד שקובעים להם. משרד התחבורה אינו טורח לבדוק את הסוגיות הללו, וכך החיילים נופלים בין הכסאות, וכפי שכתבתי קודם - אם יש להם אפשרות טכנית ליפול בין הכסאות באוטובוסים העמוסים לעייפה
 

gen1

New member
בכל מקרה אגד צריכים לנצל המצב כ..

מבחינת צה"ל הבעיה היא, שאלה שצריכים
לתת את דעתם לבעיה צמודים לכלי רכב אישיים והם לא מודעים לבעיתם של החיילים. מבחינתם, יקוב הדין את ההר העיקר שהחיילים יגיעו במועד שקובעים להם. משרד התחבורה אינו טורח לבדוק את הסוגיות הללו, וכך החיילים נופלים בין הכסאות, וכפי שכתבתי קודם - אם יש להם אפשרות טכנית ליפול בין הכסאות באוטובוסים העמוסים לעייפה
בכל מקרה אגד צריכים לנצל המצב כ..
שלום!1 בכל מקרה אגד צריכים לראות את המצב כהזדמנות עסקית ,יש להם אוטובוסים לא מנוצלים במקום אחר ,כמו שהם יודעים להוציא מחיפה לאילת בשעה 23:00 גם 10 אוטובוסים במכה ,גם כאן הם יכולים לעשות כן גם כאן אם הנוסעים חיילים הם ,ומשרד הבטחון משלם, הם יקבלו את העלויות שלהם ,כי כך הרושם שהם משאירים אצל הקליינט שהיום חייל ומחר הוא אזרח רושם רע ,
 

mucool2

New member
אם היו משלמים לפי נסיעה

בכל מקרה אגד צריכים לנצל המצב כ..
שלום!1 בכל מקרה אגד צריכים לראות את המצב כהזדמנות עסקית ,יש להם אוטובוסים לא מנוצלים במקום אחר ,כמו שהם יודעים להוציא מחיפה לאילת בשעה 23:00 גם 10 אוטובוסים במכה ,גם כאן הם יכולים לעשות כן גם כאן אם הנוסעים חיילים הם ,ומשרד הבטחון משלם, הם יקבלו את העלויות שלהם ,כי כך הרושם שהם משאירים אצל הקליינט שהיום חייל ומחר הוא אזרח רושם רע ,
אם היו משלמים לפי נסיעה
כמו ברכבת, אולי אגד היה עושה מאמץ מינימלי.
 

אורי404

New member
אכן. החיילים של היום הם האזרחים של

בכל מקרה אגד צריכים לנצל המצב כ..
שלום!1 בכל מקרה אגד צריכים לראות את המצב כהזדמנות עסקית ,יש להם אוטובוסים לא מנוצלים במקום אחר ,כמו שהם יודעים להוציא מחיפה לאילת בשעה 23:00 גם 10 אוטובוסים במכה ,גם כאן הם יכולים לעשות כן גם כאן אם הנוסעים חיילים הם ,ומשרד הבטחון משלם, הם יקבלו את העלויות שלהם ,כי כך הרושם שהם משאירים אצל הקליינט שהיום חייל ומחר הוא אזרח רושם רע ,
אכן. החיילים של היום הם האזרחים של
מחר ועל חברות האוטובוסים לזכור את זה. יש לציין שלפחות כאשר אני הייתי בצבא עד לפני שנתיים, בקווי ת"א-הגליל העליון היו מאמצים לתגבר את האוטובוסים עם נהגים טובים ואם אני לא טועה ככה זה ממשיך עד היום.
 
בשעה 23:00 רוב האוטובוסים זמינים

בכל מקרה אגד צריכים לנצל המצב כ..
שלום!1 בכל מקרה אגד צריכים לראות את המצב כהזדמנות עסקית ,יש להם אוטובוסים לא מנוצלים במקום אחר ,כמו שהם יודעים להוציא מחיפה לאילת בשעה 23:00 גם 10 אוטובוסים במכה ,גם כאן הם יכולים לעשות כן גם כאן אם הנוסעים חיילים הם ,ומשרד הבטחון משלם, הם יקבלו את העלויות שלהם ,כי כך הרושם שהם משאירים אצל הקליינט שהיום חייל ומחר הוא אזרח רושם רע ,
בשעה 23:00 רוב האוטובוסים זמינים
בחניון. בימי ראשון בבוקר, 100% מהאוטובוסים שכשירים לנסיעה נמצאים בעבודה, ומעולם לא נתקלתי באוטובוס ביום ראשון בבוקר (בשעת השיא) שנוסע עם 10-15 נוסעים...
 

A r i e T

New member
יש לא מעט ברווזונים כאלה בב"ש

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
יש לא מעט ברווזונים כאלה בב"ש
ביום א' בקיץ שעבר נסעתי לאימון בצאלים. כל מה שתיארת בנוגע לקו 60 היה נכון ב100% גם לקו 030. גם אני הסתכלתי על האזרחים המיואשים שהמתינו לאוטובוס בתחנות של אופקים וקצת הרגשתי נבוך במדים. אגב, הרכבת שנסעתי בה לב"ש באותו היום הגיעה כרגיל באיחור של 35 דקות, אבל הצפיפות בה היתה אפסית ביחס לקו 30, ואם לצטט מדברי חז"ל: "עומדים צפופים ומשתחווים רווחים". רק שברכבת כמעט כולם ישבו.
 

mister K

New member
תגובה שלי בתור חייל

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
תגובה שלי בתור חייל
תופעת הלחץ בימי ראשון ידועה והיא נפוצה גם בעוד הרבה קווים, בעיקר כאלה שיוצאים מבאר שבע דרומה (30/130 לצאלים, 044 לניצנה ושבטה, 058 לביסל"ח, 059 לנבטים, 060 למחנה רמון, 382, 392 וכו') וגם כמה קווים ספיציפיים שיוצאים מתל אביב (370, 380, 353 ו-379). תחנת באר שבע בימי ראשון נראית יותר כמו שדה קרב אחד גדול. אפילו בחניון אפשר לראות חיילים שמחפשים את האוטובוס שלהם כדי לעלות עליו עוד לפני שהוא נכנס לטור (למזלי האוטובוס שלי, קו 35, אף פעם לא מפוצץ כי הוא מסיים באשכול. גם קו 30 טוב לי אבל עליו אני לא מעז לנסות לעלות ביום ראשון). כבר כתבתי פה פעם שהפיתרון היחיד לקטסטרופה הזאת הוא שינוי שיטת התשלום של משרד הבטחון מתשלום גלובאלי לתשלום פר חייל. עד אז פשוט ימשיכו לזרוק על החיילים כי פשוט לא משתלם להסיע אותם! ועוד מילה בקשר למשטרה הצבאית: היא לא תעזור שם! בתור חייל אני יודע בעצמי שלפעמים פשוט חייבים לעלות על האוטובוס בכל מצב ושמי שלא נדחף (עד כמה שזה מגעיל) פשוט לא יגיע לבסיס עד הערב. לא חוכמה לערב משטרה צבאית על מנת לאכוף דבר שפשוט אין ברירה אלא לעשותו. מה גם ששוטרים צבאיים שינסו להתערב בתור לאוטובוס פשוט יחטפו מכות מהמוני החיילים (ואני לא מעודד את זה חלילה, זו פשוט עובדה).
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif ממש כך.

תגובה שלי בתור חייל
תופעת הלחץ בימי ראשון ידועה והיא נפוצה גם בעוד הרבה קווים, בעיקר כאלה שיוצאים מבאר שבע דרומה (30/130 לצאלים, 044 לניצנה ושבטה, 058 לביסל"ח, 059 לנבטים, 060 למחנה רמון, 382, 392 וכו') וגם כמה קווים ספיציפיים שיוצאים מתל אביב (370, 380, 353 ו-379). תחנת באר שבע בימי ראשון נראית יותר כמו שדה קרב אחד גדול. אפילו בחניון אפשר לראות חיילים שמחפשים את האוטובוס שלהם כדי לעלות עליו עוד לפני שהוא נכנס לטור (למזלי האוטובוס שלי, קו 35, אף פעם לא מפוצץ כי הוא מסיים באשכול. גם קו 30 טוב לי אבל עליו אני לא מעז לנסות לעלות ביום ראשון). כבר כתבתי פה פעם שהפיתרון היחיד לקטסטרופה הזאת הוא שינוי שיטת התשלום של משרד הבטחון מתשלום גלובאלי לתשלום פר חייל. עד אז פשוט ימשיכו לזרוק על החיילים כי פשוט לא משתלם להסיע אותם! ועוד מילה בקשר למשטרה הצבאית: היא לא תעזור שם! בתור חייל אני יודע בעצמי שלפעמים פשוט חייבים לעלות על האוטובוס בכל מצב ושמי שלא נדחף (עד כמה שזה מגעיל) פשוט לא יגיע לבסיס עד הערב. לא חוכמה לערב משטרה צבאית על מנת לאכוף דבר שפשוט אין ברירה אלא לעשותו. מה גם ששוטרים צבאיים שינסו להתערב בתור לאוטובוס פשוט יחטפו מכות מהמוני החיילים (ואני לא מעודד את זה חלילה, זו פשוט עובדה).
ממש כך.
 

newKiticat

New member
ללא נושא

תגובה שלי בתור חייל
תופעת הלחץ בימי ראשון ידועה והיא נפוצה גם בעוד הרבה קווים, בעיקר כאלה שיוצאים מבאר שבע דרומה (30/130 לצאלים, 044 לניצנה ושבטה, 058 לביסל"ח, 059 לנבטים, 060 למחנה רמון, 382, 392 וכו') וגם כמה קווים ספיציפיים שיוצאים מתל אביב (370, 380, 353 ו-379). תחנת באר שבע בימי ראשון נראית יותר כמו שדה קרב אחד גדול. אפילו בחניון אפשר לראות חיילים שמחפשים את האוטובוס שלהם כדי לעלות עליו עוד לפני שהוא נכנס לטור (למזלי האוטובוס שלי, קו 35, אף פעם לא מפוצץ כי הוא מסיים באשכול. גם קו 30 טוב לי אבל עליו אני לא מעז לנסות לעלות ביום ראשון). כבר כתבתי פה פעם שהפיתרון היחיד לקטסטרופה הזאת הוא שינוי שיטת התשלום של משרד הבטחון מתשלום גלובאלי לתשלום פר חייל. עד אז פשוט ימשיכו לזרוק על החיילים כי פשוט לא משתלם להסיע אותם! ועוד מילה בקשר למשטרה הצבאית: היא לא תעזור שם! בתור חייל אני יודע בעצמי שלפעמים פשוט חייבים לעלות על האוטובוס בכל מצב ושמי שלא נדחף (עד כמה שזה מגעיל) פשוט לא יגיע לבסיס עד הערב. לא חוכמה לערב משטרה צבאית על מנת לאכוף דבר שפשוט אין ברירה אלא לעשותו. מה גם ששוטרים צבאיים שינסו להתערב בתור לאוטובוס פשוט יחטפו מכות מהמוני החיילים (ואני לא מעודד את זה חלילה, זו פשוט עובדה).
ללא נושא
 

newKiticat

New member
אני בעצמי חיילת

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
אני בעצמי חיילת
אבל מבינה לגמרי את הבעיה. אני לא שייכת לאסוכלה שנוסעת בימי ראשון בבוקר+חמישי, אלא יומיות. וגם במקרים שלי (אשקלון תל אביב- או ירחם השם- יום חמישי: תל אביב-אשקלון), יש חיות פרא. הסיבה שכולם נדחפים היא משום שהאנשים לפניהם נדחפים. תופעה מכוערת. אבל זה לא רק חיילים. אני מגיעה ראשונה לתחנה ונעמדת ראשונה ועם זאת תמיד יש בין 3-4 אנשים קבועים, מבוגרים ולא זקנים שנדחפים ועושים המון "שמח" ורעש אם מישהו יעז לעקוף אותם. אולי צריך להנפיק לקווים מיוחדים אישור מיוחד? כמו שיש כרטיס ערבה, ולא מספיק להראות חוגר כשעולים על אוטובוס לעלות- אולי גם בקווים שידועים כבעייתים? (ובו זמנית יש לבסיסים הסעות גם ככה?)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה