הגיע הזמן....די להשתוללותו של פורז

רונאל1

New member
אל תתרגש

תגובות ילדותיות כאלה אופייניות לו... יש לו נטיה לדמיון עשיר עד כדי אובדן חוש המציאות והמצאת שטויות. אם במצע של הליכוד יהיה כתוב שיום זה לילה, הוא יגיד לך שיום זה לילה. אם בראש הליכוד יעמוד ערפאת הוא יצביע ליכוד וכיו"ב
 

masorti

New member
הלך הזרזיר אצל העורב.

עדיף שתפסיק להתחזות למסייע לתושבי שכונות מצוקה. זה פשוט פתטי.
 

רונאל1

New member
הלך הטמבל אצל המטומטם

עדיף שתפסיק להתחזות לתושב תל אביב אחרי צבא. זה פשוט פאתטי.
 

masorti

New member
אני לא מחפש ניקוד אצלך.

הנטייה שלך להביא סקרים עם מדגם לא מייצג מוכרת לי עוד מימי פורומו וואלה.
 

masorti

New member
ולא נשכח איך אלי ו. תפס אותך בשקר..

לקוראים נספר שהיה ויכוח האם יש "אתאיזם חזק" ו"אתאיזם חלש", ואתה ניסית להוכיח שהמושג "אתאיזם חלש" הוא מושג מקובל. הנה ההודעה שלך, שבה ניסית ליצור סטטיסטיקה שיקרית. הנה התגובה של אלי ו. בה הוא חשף את הבלוף. אף פעם לא הקפדת במיוחד על האמינות של הנתונים הסטטיסטיים שאתה מציג.
 

vizini

New member
לזה אתה קורא שקר?

אז מה היא אמת אצלך? נראה לי שהיית יכול ללמד את אורוול משהו...
 

vizini

New member
אגב, זה רק מראה שויכוחים עם עובדות

הם משהו מאפיין אצלכם, ולא יחודי רק לך...
 
עכשיו המצאת עוד חיה "הלכה אורתו'"

לא שמעתי שלרפורמים יש הלכה אחרת. למיטב ידיעתי ההלכה נחתמה כבר מזמן. דבר שני - היקף קהל המאמינים בהחלט קשור בתקציב ובסמכויות. איך יש למשל כל כך הרבה תלמידי ישיבה - כי שתי מפלגות השלטון המחורבנות לאורך השנים הליכוד והעבודה הזרימו לחרדים כספים תמורת אצבעותיהם בכנסת והחרדים הביאו למצב נוח בו תלמיד ישיבה לא צריך לעשות כלום בחייו על מנת להתפרנס זולת ישיבה בישיבה וגם זה לא תמיד.
 

masorti

New member
לא המצאתי כלום...

ההלכה אינה רק הגמרא ו"שולחן ערוך" אלא סך כל הפסיקה הדתית עד ימינו. הרפורמים ביטלו חלקים נרחבים ב"שולחן ערוך" ובספרות ההלכתית לדורותיה, והמציאו במקומה הלכות שלהם. --- ואבקש ממך לא לערבב בין "מאמינים" לבין "תלמידי ישיבה". הטענה של ריבוי תלמידי הישיבה בגלל הכסף אומרת שמי שהוא כבר חרדי העדיף ללמוד בישיבה ולא לצאת לעבוד. אין לזה קשר לרמת האמונה. אם אתה מרמז שחילונים חזרו בתשובה בגלל הכסף, אז אתה הפכת לפתטי. נראה לך שחילוני יעמיס על עצמו אורח חיים חרדי רק בשביל קצת כסף? הרי מנקודת מבט חילונית צורת החיים החרדית היא עינוי בלתי פוסק.
 

רונאל1

New member
את מלחמת החורמה בקצבאות הילדים

מוביל ביבי, שר האוצר שלך. לא פורז ולא שינוי. זה ביבי שדחף את הקיצוץ בקצבאות ילדים (פגיעה בחרדים וערבים בעיקר) וזאת מתוך מטרה להוריד את הנטל הכבד של המגזר החרדי התופח על משלמי המסים בישראל וכן להכניס את החרדים למעגל העבודה. אין לזה שום קשר לשינוי. זה היה בתוכנית הכלכלית של ביבי מהיום הראשון.
 

masorti

New member
על זה נאמר...

הלך הזרזיר אצל העורב. ביבי הוא היפר-קפיטליסט ומעוניין לחסל את מדינת הרווחה בלי קשר לדת ומדינה. שינוי תומכת בכך בהתלהבות מטעמיה (שמניתי לעיל) ונותנת לו גיבוי בכנסת ובממשלה. אז יש ברית בלתי קדושה בין ביבי לשינוי בנושא זה. אזכיר לך שקיצוץ הקצבאות לחרדים היה חלק חשוב במצע של שינוי לבחירות, ולא המצאה של ביבי שנפלה על שינוי בהפתעה. אז אל תספר לי מעשיות שאין לכך קשר לשינוי.
 
ורצוי להזכיר סקר מלפני הבחירות

שנערך בקרב מצביעי ליכוד והראה שמרביתם בעד קואליציה עם שינוי ולא עם החרדים. אם נצרף את זה לסקר המראה שכמעט 60% מהציבור תומכים בהכרה בגיור רפורמי נראה מהי האמת.
 

אריק ל

New member
לי יש בעיה אחרת חמורה לא פחות עם

שינוי. להלחם בכפייה של משהו, אם זה דת או כל דבר אחר, זה לגיטימי. אבל בזמן שהם נלחמים בכפייה הדתית, הם משתמשים בביטויים ומאצעים חריפים מאוד שגובלים באנטי-יהדות, או אנטישמיות. אני לא מאשים את טומי לפיד או את מר פורז באנטישמיות, חס וחלילה, אני פשוט אומר שהדרך שבה הם לחמים בכפייה הדתית עוברת את גבול הטעם הטוב לעיתים קרובות, ועוברת לשוליים אנטי-יהודיים, כשבאתר המפלגה הם מראים מצוות שלפי דעתם הם מרושעות וגזעניות (ככה הם כותבים), ומשתמשים בפירושים לפסוקים מסויימים (גם באתר שלהם) שנהוגים לשימוש בפי אנטישמים, כמו למשל, ואני מצטט פה: "מצווה 338: 'לא להונות לישראל בדברים' - אחרים מותר להונות?" "מצווה 528: 'לא להחיות נשמה משבעה עממין' - קריאה לרצח עם." לידיעתך בפירושים אלה משתמשים ניאו-נאצים ואנטישמים אחרים שטוענים שהיהדות אומרת שמותר ליהודי לרמות כל מי שלא יהודי ושהיהדות היא דת מסוכנת ורצחנית. לכן, אם הם רוצים להיאבק בכפייה דתית, שיתקפו את אלה שכופים, לא את הדת עצמה. הדת לא אשמה בדבר, מי שאשם הם אלה שכופים אותה על ציבור שלם (מה גם שלא מדובר בכל הדת, אלא בזרם מסויים שמגביל זרמים אחרים).
 
אבל כאן הדת כן אשמה.

זה בדיוק המשמעות של המצוות הללו. צר לי אבל דת זה דבר רע - הנצרות, היהדות והאיסלאם לא תרמו שום דבר לאנושות מלבד מלחמות גזענות ושינאה.
 

אריק ל

New member
וחילוניות תרמה הרבה מעבר לזה, אה?

בתור חילוני אני יכול להגיד לך שלהגיד שדת היא דבר רע זה מטומטם - זה כמו להגיד שתרבות היא דבר רע. דת זה סוג של תרבות ודרך חיים. וכמו שבימי הביניים של הנצרות (היום אנחנו בימי הביניים של האסלאם) היא הדרדרה לדת רצחנית, ככה גם החילוניות במאה ה-20 הגיע למצב כזה שבחצי מאה מתו יותר ממאה מיליון איש. היטלר, סטאלין, הו צ'י מין, קים ג'ונג איל, וכו' כולם היו חילונים גמורים ודכאו כל דת. היהדות נתנה לעולם את המוסר המערבי של ימינו. והעובדה ששינוי אומרת שחלק גדול מהמצוות לא ממש חשובות כי גם ככה מקיימים אותם בבתי המשפט האזרחיים, מראה על הטמטום שבטענות שלה - חוקי המשפט של המערב מקורם ביהדות (שעברו דרך הנצרות). אני מצטער, אבל אתה לא יכול להאשים דת. אתה יכול להאשים רק מי שעושה בה שימוש לצרכים אנוכיים.
 
אתה טועה ומטעה.

דת זה לא סוג של תרבות. ההבדל הוא עצום. זה לא המקום לדיון בנושא ההבדלים בהגדרה בין דת ותרבות אבל אני בטוח שאפילו ידידנו "מסורתי" שאינו נחשד בקומץ אהדה לשינוי יסכים איתי בנושא. דבר שני - היהדות לא נתנה לעולם את המוסר. זה בולשיט שמנסים למכור לך כל המחזירים בתשובה. למשל: (מתוך אתר חופש) חוקי חמורבי קדמו לחוקי התורה במאות שנים והם כוללים תחיקה בנושאים כמו הליכי משפט, גניבה, עבד בורח, שוד מבית בוער, נכסי מלכות, חובות וזכויות של אריסים, נזקי תבואה, השקיה ונזקי מים, הסגת גבול ופשעי רועים, כריתת עץ, גננים, שכירת בתים, מסחר ורוכלות, מזיגת יין ופונדקאות, סוכן מסחרי, מלווה ולווה, פיקדון, שמירת נכסים ושומרים, הוצאת דיבה, אשת-איש, ניאוף וקנאה, עגונות, גירושין, אמה ופילגש, אישה חולה, מתנות הבעל לאישה, חובות הבעל והאישה, רצח בעל ע"י אישה סוטה, גילוי עריות, ביטול אירוסין, ירושת אישה, ירושת נכסי אב/בעל, הדרת בן מירושה, ירושה בני-אמה, ירושת אלמנה, נישואי עבד ובת-חורין, אלמנה ובנותיה, ירושת הבנות, אימוץ, מכה אביו, מידה כנגד מידה, רופא מנתח, וטרינר, גלב, בנאי, ספנות, בניין ספינות, בהמות עבודה, נזק לבעלי-חיים, שור שנגח, הנהלה ומשק, שכירים בחקלאות, גניבת כלי-עבודה, רועה ושכרו, דמי שכירות בהמות עגלות וספינות, עבדים. חוקי חמורבי מתייחסים בצורה רצינית ומקיפה לתחום הרפואה, ועשרה חוקים דנים בנושא זה - ראו במאמר שפורסם באתר doctors.nana.co.il. את כל 282 החוקים אפשר למצוא בספרו של אברהם לבנון, וקוראי אנגלית יכולים לקרוא אותם גם באתרים הבאים: eawc.evansville.edu/anthology/hammurabi.htm nowscape.com/islam/Hammurabi.htm חוקי חמורבי מוזכרים באתר חופש ב פרשת השבוע "אחרי מות קדושים אמור" , בה מוצגת גם המצבה עצמה, ומצוטטים בה מעט מאותם חוקים וכן גם ב פרשת "נשוא" . כשמדברים על צדק חברתי וחוקים סוציאליים, רבים סבורים שתורת ישראל היתה הראשונה לחוקקם, ולא כך הדבר. יסודות צדק כאלה קבעו מלכים שקדמו לחמורבי, מאות אחדות של שנים קודם לתורת ישראל, כמו מלכי אסן - לפית-אשתר ואירה-אימת, שמלכו 150 שנים לפניו. בשנת מלכותו השנייה קבע חמורבי "שנה של יסוד הצדק בעם", והכריז על שמיטת חובות לחלק מהעם, על מנת להפיג מתחים מסוכנים בחברה. תקופתו של חמורבי נחשבת תקופת "תור הזהב" ופרחו בה צורות שונות של אומנות וספרות לשאלה 'האם התורה מבוססת על חוקי חמורבי' התשובה היא שכמו כל מערכת חוקים כך גם חוקי התורה ניזונו מחוקים שקדמו להם בעמים שחיו לצד העם העברי ולפניו במרחב השמי הגדול. קדמו לחוקי התורה חוקי אשנונה (עיר עתיקה, מזרחית לבגדד) מהאלף השני לפני הספירה, המצויים כיום במוזיאון של עיראק, חוקי החיתים מהמאה ה-15 לפני הספירה, החוקים המצריים, חוקי לפית-אשתר מהתקופה האכדית, המצויים גם הם במוזיאון הלובר בפאריס, ועוד. מה בדיוק מתוך כל אותם קבצים נטל המחוקק העברי הקדום וכתב בתורה - זאת אפשר ללמוד ולחקור. דבר אחד ודאי: חוקי התורה לא היו ראשונים באזור, לא כולם היו מקוריים, ולא אלוהים נתנם לבני האדם. -------------------------------------------------------------------------------- (*) מקורות עזר בעברית: 1. אברהם לבנון: קבצי חוקים של העמים במזרח התיכון. הוצאת א.ו.ר., חיפה, תשכ"ז. 2. האנציקלופדיה העברית, כרך י"ז, הוצאת החברה להוצאת אנציקלופדיות, ירושלים, תשכ"ו. 3. אנציקלופדיה מקראית, כרך ג', הוצאת מוסד ביאליק, 1958.
 

אריק ל

New member
כמה דברים

קודם כל, מחזירים בתשובה לא מעניינים אותי. אם מישהו מנסה ךהחזיר אותי בתשובה, מספיק לי פשוט לתת לו את המשפט: "ישראל אל אף שחטא, ישראל הוא". מה שאומר שאני יכול להיות נוצרי ועדיין להחשב יהודי לא פחות טוב (לדעתי טוב יותר) מכל רב לפי הדת היהודית. אתה לא חושב שהמשפט הזה יכל לקדם את מטרותיהם של שינוי הרבה יותר טוב? דבר נוסף, אתה מעוות מה שאמרתי. אמרתי שהיהדות נתנה את המוסר לעולם המערבי, לא לכל העולם. תאמין לי שברור לי שהיו חוקים הרבה לפני זה, ושחוקים מוסריים בצוויליזציות גדולות גם היום, כמו הציוויליזציה הסינית, אינן קשורות ליהדות. אבל יש הבדל גדול בין לתת מוסר לעולם לבין לתת מוסר לעולם המערבי. מכיוון שלא חמורבי ולא הכנענים נמציאו דת שכל העולם המערבי (כמעט) מקיים כרגע, הם לא נתנו לעולם המערבי את החוקים המוסריים הללו. חוץ מזה, ואת זה יודע כל תלמיד שלא נרדם בשיעורי תנ"ך בתיכון, יש הבדלים בין חוקי התנ"ך לחוקי חמורבי. יש הרבה חידושים ביהדות. וחוץ מזה, אני לא מבין מאיפה מגיע הצורך הנזה לתקוף דת, שלא עושה לך שום דבר רע? האם אתה מאמין שגם האיסלאם מרושע? אני לא חושב שיש דבר כזה דת מרושעת (טוב חוץ מעבודת האל קאלי בהודו עד לפני 150 שנה, אבל לא משנה), כי דת בסופו של דבר אמורה לתת ולהוליך מצפון למאמינים בה. אני שוב חוזר ואומר - אין דבר רע בדת, כל עוד לא משתמשים בה להשיג מטרות פוליטיות או מטרות אנוכיות, כפי שעושים גזענים במסגדים שקוראים לרצח יהודים, ונצלנים שמוליכים את הציבור הדתי פה בארץ שולל. אבל אין לי מה להטיף לך - אתה מהמאימינים בשינוי. (ושוב, אני חילוני, ככה שאני אומר את זה מאותו צד. ההבדל הוא שאינני שטוף שנאה כלפי הדתות, אלא כלפי אלה שמנסים לרמות את הציבור ע"י שימוש בדת למטרות אנוכיות).
 

אריק ל

New member
תיקון חמור

"מה שאומר שאני יכול להיות נוצרי ועדיין להחשב יהודי לא פחות טוב (לדעתי טוב יותר) מכל רב לפי הדת היהודית." - התכוונתי: "מה שאומר שאני יכול להיות חילוני ועדיין להחשב יהודי לא פחות טוב (לדעתי טוב יותר) מכל רב לפי הדת היהודית."
 

masorti

New member
כדאי שתעדכן את אתר "חופש"...

קוד החוקים של Ur-Nammu קדם לחוקי חמורבי בכ- 300 שנה. (אם כי כיום חושבים שקוד זה לא נכתב בימי Ur-Nammu אלא בימי בנו Shulgi) קרא בקצרה כאן וגם פה על Ur-Nammu (כולל קוד החוקים שלו). תוכל למצוא בלינק הזה תיאור של קוד חוקים זה כולל תמונה, וכן קודי חוק נוספים שקדמו לחמורבי. סעיף נפרד דן בחוקי חמורבי (כולל תמונה) נ.ב. אכן, דת אינה רק תרבות.
 
למעלה